Entertainment alle pijlers

rtl5, de jongen van 500 kilo

02-12-2010 23:03 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Entertainment klinkt veel te vrolijk voor deze docu maar goed het is op tv dus het hoort hier wel.

nu op rtl5, wat een drama is dat. Een jongen die 500 kg weegt en verzorgd wordt door zn moeder. Ik snap dat je hem niet elke dag broccoli kan voeren maar ze kocht nu net chips, hamburgers, friet, snoep en een bic mac menu met een extra bic mac enz enz voor hem. Dat is toch mishandeling? Die moeder lijkt wel op zo'n feeder :(
het heeft niks te maken met sympatie. ik zou haar het liefst hier een week in huis hebben (nouja) om haar duidelijk te maken dat ze ziek bezig is maar ik vind dat er wel wat meer begrip mag zijn voor de psychologische gedachtegang achter haar zieke gedrag.
Het wijf is stapelgek!
Caaf, het was een wake-up call voor Billy en heel knap van mam .
Ja, ik begrijp dat mensen knettergek kunnen zijn. Jammer dat ze daar nu pas achterkomen.
Elizaar, soms houdt mijn begrip wel een beetje op. In dit geval heel snel.
en het gaat allemaal om haar ja.
Vind t echt zo sneu voor die jongen. Die moeder houdt *uche* zo van hem, dat ze haar kind gewoon kapot maakt!
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Huh? Wat is het plotseling afgelopen. Gaat het later nog verder?
Ik vind hier dingen van.
Hé gelukkig het programma is afgelopen!
quote:Elizaar schreef op 02 december 2010 @ 23:58:

het heeft niks te maken met sympatie. ik zou haar het liefst hier een week in huis hebben (nouja) om haar duidelijk te maken dat ze ziek bezig is maar ik vind dat er wel wat meer begrip mag zijn voor de psychologische gedachtegang achter haar zieke gedrag.Mee eens.
quote:Elizaar schreef op 02 december 2010 @ 23:54:

ja dat heeft ook met haar eigen behoeftes te maken. ik zeg nergens dat dat niet zo is maar je wordt geen feeder omdat je daar zo'n zin in hebt.

mensen die misbruikt zijn hebben regelmatig in het verleden zelf ook misbruik mee gemaakt. hoe walgelijk hun eigen daden dan ook zijn, ik vind het wel triest ja.Tuurlijk is dat triest. Maar ik kan me nu even nog niet in haar verplaatsen. First things first...
quote:Iwannalive schreef op 03 december 2010 @ 00:01:

[...]

Tuurlijk is dat triest. Maar ik kan me nu even nog niet in haar verplaatsen. First things first...Precies.
kom jij dan maar een weekje bij mij wonen zanne
o van enthousiasme drukte ik 2 keer op de knopjes!
Elizaar
Kan dit niet geen Münchhausen by proxy zijn? Feitelijk maakt ze haar kind ziek door hem zo vol te proppen.

Waar is haar andere zoon aan overleden?
Ga in therapie!
Dubiootje, munchausen by proxy is als je het doet om aandacht te krijgen van artsen. Die moeders doen hun kinderen opzettelijk pijn om zelf aandacht te krijgen. De moeder uit de documantaire komt op mij totaal niet over als een munchause by proxy moeder eerder een overbeschermende en geen grenzen stellende.

Haar andere zoon is overleden aan een hersentumor.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
Er werd gezegd (door de moeder als ik me niet vergis) dat haar eerste kind een tumor had.
quote:Zanne schreef op 02 december 2010 @ 23:43:

[...]

Het is zeker niet goed te praten, ook niet nadat ze haar eerste zoon heeft verloren. Het is alleen begrijpelijker. Je ziet dat ze haar zoon niks wil ontzeggen. Ze heeft een probleem, had ze dat niet was het nooit zo ver gekomen.

Meen je dat nou? Zeg ontzegt haar zoon zijn leven, zijn jeugd, zijn toekomst... Zij heeft een probleem en haar zoon is daar al zijn hele jonge leven de dupe van en de jaren die er nog aan zitten te komen. Hij had in de disco moeten staan met zijn diploma op zak en een biertje in zijn hand. Maar mama heeft hem geclaimd.

Het gaat niet om wat mensen je (voor de camera) vertellen, het gaat om wat ze doen, dat telt. Ik wil niet weten hoe ze doet als de camera's er niet bij zijn trouwens... en weet je wat ook erg is, die jongen kan nooit aan haar ontsnappen. Als ze gaat lopen gillen kan ie niet zeggen dikke vinger ik pak mijn brommer en ben pleitos. Psychische mind f*ck big time.
eerdere zoon is overleden dus die heeft ze maar kort liefde kunnen geven. tweede zoon wil ze zo gelukkig mogelijk maken en bedelven onder haar liefde. kijk naar hoe dik ze zelf is, misschien ziet ze eten wel als liefde. ze wil iig dat haar kind niks tekort komt en daarmee maakt ze haar zoon compleet kapot.

Ik zal mijn mening nog een keer uit leggen. die moeder is ziek, daarom vind ik dat je geen dingen kan zeggen in de trant van "hang haar in de hoogste boom". haar gedrag komt door iets wat niet normaal is en dat is triest. maar ik ben wel van mening dat het eigenlijk beter was geweest als die jongen op zn 15e ofzo ergens anders had moeten wonen om te kunnen ontsnappen aan de vermoordende liefde van zijn moeder en dat zij allemaal gezinstherapie zouden krijgen. zo, punt
quote:Elizaar schreef op 03 december 2010 @ 00:34:

eerdere zoon is overleden dus die heeft ze maar kort liefde kunnen geven. tweede zoon wil ze zo gelukkig mogelijk maken en bedelven onder haar liefde. kijk naar hoe dik ze zelf is, misschien ziet ze eten wel als liefde. ze wil iig dat haar kind niks tekort komt en daarmee maakt ze haar zoon compleet kapot.

Ik zal mijn mening nog een keer uit leggen. die moeder is ziek, daarom vind ik dat je geen dingen kan zeggen in de trant van "hang haar in de hoogste boom". haar gedrag komt door iets wat niet normaal is en dat is triest. maar ik ben wel van mening dat het eigenlijk beter was geweest als die jongen op zn 15e ofzo ergens anders had moeten wonen om te kunnen ontsnappen aan de vermoordende liefde van zijn moeder en dat zij allemaal gezinstherapie zouden krijgen. zo, punt

Kindermishandeling gaat niet altijd om het hoe, het gaat om de uitkomst.

Voorbeeld om uit te leggen wat ik bedoel:

Een hele betrokken collega (hoe was je weekend, hoe is het met je hond, blabla) vraagt je constant om haar werk te doen of haar te helpen met dingen die ze eigenlijk zelf zou moeten doen, maar altijd met een poeslief mierzoet stemmetje elke keer weer.... resultaat: je durft haar eigenlijk nooit iets te weigeren, durft niet vrij te handelen naar je eigen behoeften want ze vraagt het toch zo lief...

Een andere collega is nooit geïnteresseerd in je, geeft je altijd opdrachten en is heel dominant,... resultaat: je durft haar nooit iets te weigeren, durft niet vrij te handelen naar je eigen behoefte, want ze domineert je...

Beide type collega's kunnen je in precies dezelfde mate dood ongelukkig maken.

Alleen wat het eerste type collega doet wordt niet direct herkent als domineren, maar dat doet ze natuurlijk wel, zij is in controle het gaat enkel om haar behoeftes (dat jij omkomt in je eigen werk interesseert haar niet). Manipulatief/bijzonder geraffineerd gedrag. Sterker nog, die zogenaamde interesse voor jou en je hond of het complimentje voor je nieuwe jurk... is all part of the game om op jouw schuldgevoel in te spelen, jouw emoties in de war te gooien, met als doel te krijgen wat zij wil. Ze is geen minuut echt met jou bezig.

Zo helaas ook de moeder van deze jongen. Punt
maar dat ben ik ook met je eens, het gaat allemaal om haar en die jongen is zowel lichamelijk als geestelijk beter af zonder zn moeder. t enige wat ik storend vind zijn dingen als "hang die moeder in de boom". ze is niet zo geworden omdat ze zo'n gezellig leven heeft gehad en daar mag wel even bij stil worden gestaan vind ik. maar dat dit pure mishandeling is staat buiten kijf. ik durf geen "punt" meer te zeggen
Iwan, het verschil met de collega's ten opzichte van dit verhaal is, dat de collega's heel bewust manipuleren/domineren.

De moeder niet. Zij is (was) zich niet bewust van het feit dat ze haar kund aan het mishandelen was, dat zag ze te laat in.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven