Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal 2019 - meekletstopic

11-11-2019 17:42 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
Heel erg genoten van deze intocht! De jongens hier ook vol verwachting gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-11-2019 13:15
In dierbare herinnering aan Kees Driehuis :heart:
Dit! De stem leek er wel op.
Mijn kinderen zei die naam niks. Ik heb ze uitgelegd dat je sommige mensen niet hoeft te kennen om te weten dat ze heel aardig zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de intocht minder leuk dan anders. Stomme liedjes. Ook geen mooie ouwe stad natuurlijk. En doe mij maar de pakjesboot, hoewel ik de trein toch ook leuk vond.
Ik vond de burgemeester het heel leuk doen. Je hebt soms van die figuren die zich geen houding weten te geven, deze ging het heel natuurlijk af. Lekker dansen met Jeroen.

Wij zaten hier met z'n vieren op de bank, intocht kijken, met zoons van 10 en 14 :heart: en ondertussen lekker snaaien. Onze traditie!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hallo vraagje ( heb niet hele topic doorgelezen) het paard van Sinterklaas heet toch Amerigo? Mijn nichtje die nog in Sinterklaas gelooft en vanavond bij mij logeert, zegt dat Amerigo met pensioen is en nieuwe paard ozosnel heet. Haha klopt dit? Heb zelf geen kinderen dus heb Sinterklaas journaal niet gekeken. Ze wil uiteraard ook nu schoen zetten, dus ben haar nu aan het overtuigen dat paarden ook chips eten ( bij gebrek aan wortels ) : )
Alle reacties Link kopieren
En weer een mooie uitspraak: geduld is een schone zaak, maar je moet wel de tijd hebben :HA:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
16-11-2019 20:01
En weer een mooie uitspraak: geduld is een schone zaak, maar je moet wel de tijd hebben :HA:
Ja, die was leuk! :rofl:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-11-2019 13:15
In dierbare herinnering aan Kees Driehuis :heart:

Oh mooi!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
cilly2 schreef:
16-11-2019 20:00
Hallo vraagje ( heb niet hele topic doorgelezen) het paard van Sinterklaas heet toch Amerigo? Mijn nichtje die nog in Sinterklaas gelooft en vanavond bij mij logeert, zegt dat Amerigo met pensioen is en nieuwe paard ozosnel heet. Haha klopt dit? Heb zelf geen kinderen dus heb Sinterklaas journaal niet gekeken. Ze wil uiteraard ook nu schoen zetten, dus ben haar nu aan het overtuigen dat paarden ook chips eten ( bij gebrek aan wortels ) : )

Klopt. Stomme naam ook. :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dat komt uit 'Hoort de wind waait door de bomen'.
Ja hij rijdt in donkere nachten op zijn paardje o zo snel.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
16-11-2019 20:45
Dat komt uit 'Hoort de wind waait door de bomen'.
Ja hij rijdt in donkere nachten op zijn paardje o zo snel.
Blijft stom :devil:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Noem eens een sinterklaasliedje met Americo erin dan. Nou? :P
Ik vind hier dingen van.
Ik vind dat 'O-Zo-Snel' zo stom, waarom niet gewoon Amerigo?
In België heet het paard van Sinterklaas nu 'Slecht-Weer-Vandaag' wat is dat nu voor een naam? :@@:

Ik vind een intocht met een stoomboot toch leuker.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 16-11-2019 21:05
0.46% gewijzigd
Van Wikipedia:

"In Vlaanderen heet het paard van Sinterklaas in televisie en film Slecht-Weer-Vandaag. De naam werd bedacht door scenarioschrijver Hugo Matthysen en voor het eerst geïntroduceerd in 1992 tijdens de eerste aflevering van het programma Dag Sinterklaas. Toen Sinterklaas aan Zwarte Piet vroeg hoe ze zijn schimmel zouden gaan noemen, had Zwarte Piet de vraag niet goed verstaan en antwoordde hij: "Slecht weer vandaag, Sinterklaas". De naam blijft men tot heden gebruiken en duikt op in het televisieprogramma Sinteressante dingen uit 2009-2010, de film Ay Ramon! en tijdens de jaarlijkse intrede van de Sint. Vanaf 2003 wordt hij verzorgd door Ramón Iglesias, gespeeld door Pieter Embrechts.

In de jaren vijftig luisterde het paard in Nederland naar de Spaanstalige naam Bianca of Majestueuzo.[2] In de jaren zeventig werd het paard op televisie Sasmona genoemd. Sinds 1990 wordt het paard Amerigo genoemd, naar het politiepaard dat van 1990 tot en met 2010 werd ingezet tijdens de intochten van de publieke omroep. Ook het nieuwe paard werd, ondanks de pensionering van Amerigo in 2011, door de Sint aangesproken met Amerigo.[3][4] In 2019 werd bekend dat Amerigo met pensioen is gegaan. Het nieuwe paard kreeg de naam Ozosnel."
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat vanavond niet Niels maar hoofdpiet Even tot Hier presenteert naast Jeroen :D
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
16-11-2019 19:50
Dit! De stem leek er wel op.
Mijn kinderen zei die naam niks. Ik heb ze uitgelegd dat je sommige mensen niet hoeft te kennen om te weten dat ze heel aardig zijn.
Welke stem deed Kees Driehuis altijd? De voice over of de stem in het oortje v Diewertje?
Ik kijk elk jaar zeer fanatiek. Maar nooit geweten dat Kees Driehuis mer deed tot ik het hoorde toen hij overleed... :-(
Alle reacties Link kopieren
Kletskous11 schreef:
16-11-2019 21:27
Welke stem deed Kees Driehuis altijd? De voice over of de stem in het oortje v Diewertje?
Ik kijk elk jaar zeer fanatiek. Maar nooit geweten dat Kees Driehuis mer deed tot ik het hoorde toen hij overleed... :-(
De voice over. Ik wist het ook niet, las het bij zijn overlijden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Sabeltandcavia schreef:
16-11-2019 21:13
Het lijkt erop dat vanavond niet Niels maar hoofdpiet Even tot Hier presenteert naast Jeroen :D
Hij gaat zich nu omkleden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Als je kans ziet, kijk dan vooral Even tot Hier terug, tweede helft. Hoofdpiet wordt geïnterviewd door Jeroen en Niels (dus door zichzelf) en hij is grappig :proud: . Ze gaan zelfs driestemmig een sinterklaaslied zingen. Als je het niet gezien hebt snap je niet hoe het kan!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor reactie heet dus wel ozosnel haha
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste aan Even tot Hier vond ik het overzicht dat Het Hulpje van de Sint heel vaak is mee veranderd met de tijd. En de samenzang van Niels, Jeroen en Hoofdpiet.
Het is toch ook heel cool, Hoofdpiet.

Mijn negenjarige vond de stoomtrein slecht voor het milieu, van hem mag het wel moderner allemaal. In het dorp hebben ze vandaag een bakfiets in de intocht, heel duurzaam.

Uiteindelijk gaat het erom dat hij aankomt en je je schoen mag zetten.

Ik vond het een leuke intocht, weer eens wat anders, maar ook spanning dat het fout kan gaan.
Ik vind Ozosnel leuk. En als die met pensioen gaat krijgt Sinterklaas een ander dier toegewezen, een rendier denk ik!
Amerigo zit er heel diep in hier thuis, ik dacht dat de naam ozosnel gewoon een tijdelijk dingetje was, maar Amerigo is dus definitief passé?


Wij waren gister live aanwezig bij de intocht in Apeldoorn, leuk om dat een keer mee te maken! Vond de stoomtrein heel leuk, maar het stationsgebied is in Apeldoorn zo wanstaltig lelijk en sfeerloos, dat maakt het wel minder sfeervol. Snap nog steeds niet waarom hij niet op het kanaaal kon aankomen, zoals altijd.
DeKenau schreef:
17-11-2019 13:30
Amerigo zit er heel diep in hier thuis, ik dacht dat de naam ozosnel gewoon een tijdelijk dingetje was, maar Amerigo is dus definitief passé?


Wij waren gister live aanwezig bij de intocht in Apeldoorn, leuk om dat een keer mee te maken! Vond de stoomtrein heel leuk, maar het stationsgebied is in Apeldoorn zo wanstaltig lelijk en sfeerloos, dat maakt het wel minder sfeervol. Snap nog steeds niet waarom hij niet op het kanaaal kon aankomen, zoals altijd.
Hij is dood.

Natuurlijk is die definitief voorbij.

En als de kinderen het maar snappen. Dat volwassenen moeilijk doen over een verzonnen verhaaltje dat weten we nu wel.

Overdreven gejank vind ik het. Sorry.
DeKenau schreef:
17-11-2019 13:30
Amerigo zit er heel diep in hier thuis, ik dacht dat de naam ozosnel gewoon een tijdelijk dingetje was, maar Amerigo is dus definitief passé?


Wij waren gister live aanwezig bij de intocht in Apeldoorn, leuk om dat een keer mee te maken! Vond de stoomtrein heel leuk, maar het stationsgebied is in Apeldoorn zo wanstaltig lelijk en sfeerloos, dat maakt het wel minder sfeervol. Snap nog steeds niet waarom hij niet op het kanaaal kon aankomen, zoals altijd.
Kanaal bleek toch te smal?
Lucifer2018 schreef:
17-11-2019 14:07
Hij is dood.

Natuurlijk is die definitief voorbij.

En als de kinderen het maar snappen. Dat volwassenen moeilijk doen over een verzonnen verhaaltje dat weten we nu wel.

Overdreven gejank vind ik het. Sorry.

Uhm..ok. wat bedoel je precies? Dat paard is al vaker gewisseld, dus dat zegt toch niks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven