Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal 2020

09-11-2020 18:17 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we gezellig over het sinterklaasjournaal. Meer dan in andere jaren zullen de schrijvers al hun creativiteit hebben moeten aanspreken om er een mooi programma van te kunnen maken voor jong en oud. Ik ben heel benieuwd!

Welke bn-er heb je herkend?
Welke woord- en naamgrappen heb je gehoord en welke actualiteit is er in het verhaal of de grappen verwerkt?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Klets mee :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
11-11-2020 18:31
Het gaat er hier om wie de langste heeft :$ :hihi:
Haha, Andre Manuel, geweldig!
Wat een flater van Halsema zeg. En wat fijn dat de NTR een oplossing heeft voor de plaatsen waarvan de burgemeester niet meedoet.

De NTR slaat het aanbod van burgemeester Femke Halsema af om alsnog een filmpje op te nemen voor het Sinterklaasjournaal. Dat heeft de omroep vandaag aan ANP laten weten.

Dieuwertje Blok spreekt in het Sinterklaasjournaal met de burgemeesters van Nederland.

Het is volgens de NTR technisch niet meer mogelijk het interactieve menu op de website Sinterklaasjournaal.nl nog aan te passen als Halsema alsnog een filmpje levert.

Van de 355 Nederlandse burgemeesters leverden er elf geen filmpje voor het Sinterklaasjournaal. De 344 andere burgemeesters spraken allemaal een boodschap in waarin zij kinderen uit zijn of haar stad bedanken voor het opsturen van een tekening naar Sinterklaas.


Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam stelde woensdag dat Halsema eerder geen tijd had om het filmpje in te spreken en dat zij dat deze week alsnog zal doen. Maar wat de NTR betreft, is dat een gepasseerd station.

‘Jammer’

,,Het Sinterklaasjournaal heeft in augustus en september herhaaldelijk contact gezocht met de gemeente Amsterdam,” laat een woordvoerder weten. ,,Wij kregen steeds als antwoord dat de burgemeester van Amsterdam, mevrouw Halsema, geen prioriteit gaf aan ons verzoek. Dat vonden en vinden wij ontzettend jammer, omdat juist de hoofdstad niet mag ontbreken volgens ons.”

Toen eind september duidelijk werd dat vrijwel alle steden meededen aan het initiatief, heeft de NTR nogmaals contact gezocht met Halsema. ,,Maar helaas konden we Amsterdam toch niet overhalen.” De makers van het Sinterklaasjournaal hebben daarna zelf een oplossing bedacht; nu staat de ‘hoofdambtenaar van bijzaken’ (cabaretier Ronald Snijders) kinderen uit de hoofdstad en de tien anderen gemeenten te woord. ,,We zoeken bij het Sinterklaasjournaal altijd creatieve oplossingen voor problemen.”

Naast de burgemeesters van Amsterdam doen ook die van Aalten, Eijsden-Margraten, Heerde, Lelystad, Purmerend, Putten, Sint Anthonis, Steenbergen, Terschelling en Zoeterwoude niet mee.



https://www.ad.nl/show/ntr-slaat-aanbod ... a7b0a0c79/
Slecht van Halsema. Goed dat NPO niet op haar verzoek ingaat.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag draaiorgelman uit Amsterdam die wilde vertellen wat de burgemeester hem verteld had, dat konden we niet verstaan door de orgelmuziek die ingezet werd. 😁
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
12-11-2020 18:09
Slecht van Halsema. Goed dat NPO niet op haar verzoek ingaat.

Nou idd. Eerst je te belangrijk voelen en dan als blijkt dat je de uitzondering bent piepen. Nee hoor. Jammer dan Femke.
lunchlover wijzigde dit bericht op 12-11-2020 18:38
0.98% gewijzigd
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Nandina* schreef:
12-11-2020 18:09
Slecht van Halsema. Goed dat NPO niet op haar verzoek ingaat.
Eens.
Die boeren :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ja prachtig hoe ze dat weer op een humoristische wijze hebben weten te verwerken in een kinderprogramma :cheer: :-D
Ha, eindelijk lekker veel grapjes, het malle moertje, de Bosche bollen, Mekkeren met de boze blokkeerboeren en het lokale suffertje en veel bekende mensen er in.


Ik hoop zo dat Jan en Helma Boel nog even voorbij komen vanaf volgende week.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 19:28
0.21% gewijzigd
Mugske schreef:
12-11-2020 18:14
Vandaag draaiorgelman uit Amsterdam die wilde vertellen wat de burgemeester hem verteld had, dat konden we niet verstaan door de orgelmuziek die ingezet werd. 😁
Briljant. Harry Slinger ook als orgelman. :-D :-D
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 19:25
Briljant. Harry Slinger ook als orgelman. :-D :-D
Ohhh! Was hij dat!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke aflevering vandaag! Ik moest hardop lachen om de boeren in Mekkeren en Harry Slinger als orgelman. En dat ze varen op de achteruitkijkspiegel want niemand weet waar we naartoe gaan :mrgreen: . Hoeveel persco-momenten zullen er nog voorbij komen?
sabeltandcavia wijzigde dit bericht op 12-11-2020 19:44
0.19% gewijzigd
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
12-11-2020 19:42
Wat een leuke aflevering vandaag! Ik moest hardop lachen om de boeren in Mekkeren en Harry Slinger als orgelman. En dat ze varen op de achteruitkijkspiegel want niemand weet waar we naartoe gaan :mrgreen: . Hoeveel perco-momenten zullen er nog voorbij komen?
O, ja die ook nog.

Waren lekker veel grapjes deze keer.
Luci_Mster2 schreef:
12-11-2020 19:25
Briljant. Harry Slinger ook als orgelman. :-D :-D
En ik maar denken: wie is dat toch? Maar je hebt gelijk! Harry Slinger! (Wat is die oud geworden, zeg! :$
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
09-11-2020 20:10
Waarom?
Wij keken altijd dwdd dus mijn kinderen herkenden hem meteen. Maar mijn eigen kids geloven niet meer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis Jan Boerenfluitjes 😭
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja, die opmerking over de achteruitkijkspiegel, geweldig! :D
suzyqfive schreef:
12-11-2020 23:59
Wij keken altijd dwdd dus mijn kinderen herkenden hem meteen. Maar mijn eigen kids geloven niet meer.
Ja ik snap m nu ook idd.

Mijn zesjarige zat zo gefocused te kijken dat ie Freek Vonk niet herkende :proud:
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
13-11-2020 14:15
Ja ik snap m nu ook idd.

Mijn zesjarige zat zo gefocused te kijken dat ie Freek Vonk niet herkende :proud:
Die heeft ook een dikke kop gekregen 🤣
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lekker boeiend.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
13-11-2020 14:15
Ja ik snap m nu ook idd.

Mijn zesjarige zat zo gefocused te kijken dat ie Freek Vonk niet herkende :proud:
En dan komt het programma van Freek ook nog na het sinterklaasjournaal. 😊 dochter herkende hem wel.
Ja, Freek werd herkent maar kwam verder niet aan. Bijzonder he?
Alle reacties Link kopieren
De publiekstrekker :rofl: "Die rijdt alleen maar mee omdat hij mooi is"

Gaan jullie morgenmiddag ook kijken?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
13-11-2020 17:18
Ja, Freek werd herkent maar kwam verder niet aan. Bijzonder he?
Hier zei man "Freek heeft vast even een andere baan nu hij niet kan reizen". Vonden ze heel logisch :-D
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard ga ik morgen ook kijken. Altijd al gedaan, dus morgen ook :)

Zoon is nu bijna 1,5 half dus die krijgt het nog niet echt mee.
Maar kinderloos ook altijd naar de intocht en het sinterklaasjournaal gekeken :D heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven