Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal 2020

09-11-2020 18:17 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kletsen we gezellig over het sinterklaasjournaal. Meer dan in andere jaren zullen de schrijvers al hun creativiteit hebben moeten aanspreken om er een mooi programma van te kunnen maken voor jong en oud. Ik ben heel benieuwd!

Welke bn-er heb je herkend?
Welke woord- en naamgrappen heb je gehoord en welke actualiteit is er in het verhaal of de grappen verwerkt?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Klets mee :)
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten er ook weer klaar voor! Jongens van 6 en 4 vonden het geweldig. Daarna nog even Freek kijken en dan naar boven leuke tijd komt er weer aan! Kh

Maar even iets anders... hadden jullie ook de reclame meegekregen van Spangas campus. Mijn man en ik vonden het nogal ongepast met de taal die de kids gebruikten over sex enzo terwijl er nog jonge kids aan het kijken zijn. Iemand opgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het tricky om Matthijs als burgemeester te gebruiken 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sinds de zomer weet ook de jongste hoe het zit maar we kijken wel naar het sinterklaasjournaal


Iknvind het altijd leuk en een van de weinige voordelen van corona dat er nergens een intocht hoeft te zijn met anti en pro zwarte piet mensen. Helemaal perfect!!
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst gekeken, vorig jaar was kind nog te jong.
Ligt het aan mij of praten ze allemaal zeer onduidelijk / binnensmonds. Kind zei ook al een paar keer; wat zegt ie nou?!? Maar ik verstond het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk gedaan weer. Ook door Dieuwertje.
Alle reacties Link kopieren
Helaholalala schreef:
09-11-2020 19:18
Geweldig bedacht weer!
Zwalk, niet op de kaart, kan niemand vinden dus geen publiek bij de aankomst.
Zo goed bedacht! Hulde
Ik vind deze programma-makers sowieso erg goed. Zó knap hoe zij altijd een positieve twist weten te geven aan allerlei ingewikkelde ontwikkelingen waardoor het wel terugkomt in het sinterklaasjournaal, maar het nooit vervelend voelt. Echt top! En dan inderdaad ook nog de woordgrappen voor volwassenen én de leuke verhaallijnen voor kinderen. Ik vind het knap hoe ze dat altijd voor elkaar krijgen en kijk met veel plezier. O ja en de kinderen ook :-D
suzyqfive schreef:
09-11-2020 19:57
Ik vond het tricky om Matthijs als burgemeester te gebruiken 😬
Waarom?
Siska001 schreef:
09-11-2020 19:53
Wij zaten er ook weer klaar voor! Jongens van 6 en 4 vonden het geweldig. Daarna nog even Freek kijken en dan naar boven leuke tijd komt er weer aan! Kh

Maar even iets anders... hadden jullie ook de reclame meegekregen van Spangas campus. Mijn man en ik vonden het nogal ongepast met de taal die de kids gebruikten over sex enzo terwijl er nog jonge kids aan het kijken zijn. Iemand opgevallen?
Ja, viel mij ook op. Het ging over vreemdgaan, over condooms. Ik keek echt even op de klok om te zien of ik mij niet gigantisch in de tijd had vergist en vind het echt niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (7 jaar) en wij zaten er klaar voor. Malle pietje was er ook bij met een scheetgrapje deze keer. Dat vindt dochter hilarisch. Zijn fopcadeaus van vorig jaar waren ook een hit op de sportclub. De echte cadeaus in de kleedkamers daarna, kinderen listen een chaos achter in de kantine (Dat gaan we dit jaar missen).
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben weer gekeken, dit jaar snapt zoon het nog beter. Hij ging meteen een kaart maken en Sint een brief schrijven. :heart:

Ik vind het goed bedacht, Zwalk. Zoon vond het "trek aan mijn vinger" grapje hilarisch. Hij zat echt te wachten op malle pietje. Was vorig jaar favoriet.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Siska001 schreef:
09-11-2020 19:53
Maar even iets anders... hadden jullie ook de reclame meegekregen van Spangas campus. Mijn man en ik vonden het nogal ongepast met de taal die de kids gebruikten over sex enzo terwijl er nog jonge kids aan het kijken zijn. Iemand opgevallen?

Ja! Ik vond dat ook erg vervelend. Gelukkig vrij snel het geluid uit gezet. Ik kletste er net overheen volgens mij, maar jongens, lekkere timing idd.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
09-11-2020 19:57
Ik vond het tricky om Matthijs als burgemeester te gebruiken 😬
Yep.... mijn zoon (7) zei: 'mama, die burgemeester is toch de presentator van de Wereld draait door ' :whistle:
dicha schreef:
09-11-2020 20:32
Yep.... mijn zoon (7) zei: 'mama, die burgemeester is toch de presentator van de Wereld draait door ' :whistle:
Oh, op die manier!
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
09-11-2020 20:25
Ja! Ik vond dat ook erg vervelend. Gelukkig vrij snel het geluid uit gezet. Ik kletste er net overheen volgens mij, maar jongens, lekkere timing idd.

Ik heb het niet gezien maar kan me voorstellen hoe vervelend het is.
Ik heb ook wel eens verbaasd mijn hoofd naar de klok gedraaid, want een reclame van second love, was het dan al zó laat??
Nee hoor, kwart over acht in de avond.
Daar zit je dan, met je jonge kinderen op de bank tijdens het reclameblok van een familiefilm :facepalm:
Maar goed, Sinterklaasjournaal volgen we hier al jaren trouw.
Zo leuk weer.
Alle reacties Link kopieren
dicha schreef:
09-11-2020 20:32
Yep.... mijn zoon (7) zei: 'mama, die burgemeester is toch de presentator van de Wereld draait door ' :whistle:

Dat maakt niet uit. DWDD is gestopt dus is nu is hij Burgemeester geworden.
Juist wel geloofwaardig toch? :-D
De reclame voor Spangas heb ik even gemist, dat is niet zo slim inderdaad, je zou toch zeggen dat ze daar een goed algoritme voor hebben...
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
09-11-2020 20:07
Ik vind deze programma-makers sowieso erg goed. Zó knap hoe zij altijd een positieve twist weten te geven aan allerlei ingewikkelde ontwikkelingen waardoor het wel terugkomt in het sinterklaasjournaal, maar het nooit vervelend voelt. Echt top! En dan inderdaad ook nog de woordgrappen voor volwassenen én de leuke verhaallijnen voor kinderen. Ik vind het knap hoe ze dat altijd voor elkaar krijgen en kijk met veel plezier. O ja en de kinderen ook :-D
Hier ook een fan. Wát een leuke baan lijkt me dat om in dat schrijversteam te zitten. Ik kijk elk jaar en ik heb niet eens kinderen, kun je nagaan.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Dieuwertje zo leuk, jeugdsentiment.

Waar ik net toch wel even bij stil stond is dat er alweer een jaar voorbij is, we bijna in december zitten :bonk:
Waar blijft die tijd ???

Maar om op het Sinterklaasjournaal terug te komen, het is en blijft leuk!
Onze 5jarige is er helemaal vol van, was ook ernstig teleurgesteld toen bleek dat het maar 10 min duurde.
Hij stelde zich een film avond voor :hihi:
Had een lekker plekje gecreëerd op de bank met kussens en een deken.
ecam2015 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 20:54
0.10% gewijzigd
Helaholalala schreef:
09-11-2020 19:18
Geweldig bedacht weer!
Zwalk, niet op de kaart, kan niemand vinden dus geen publiek bij de aankomst.
Zo goed bedacht! Hulde
Zou die hele intocht niet al lang en breed opgenomen zijn dit jaar? Juist om te voorkomen dat mensen het herkennen en dan toch komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht op het moment dat Matthijs zegt: "De intocht gaat doorrrrrrr" :mrgreen:

Och, in België is de burgemeester van Samson en Gert in het echt óók burgemeester. Dus waarom zou een presentator geen burgemeester kunnen zijn :P
Ik vind hier dingen van.
Bloemenzee schreef:
09-11-2020 20:54
Zou die hele intocht niet al lang en breed opgenomen zijn dit jaar? Juist om te voorkomen dat mensen het herkennen en dan toch komen?
Ja, het is al opgenomen neem ik aan?

De haven schijnt in Spakenburg te zijn, las ik op Twitter.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenzee schreef:
09-11-2020 20:54
Zou die hele intocht niet al lang en breed opgenomen zijn dit jaar? Juist om te voorkomen dat mensen het herkennen en dan toch komen?
Ja dat zeiden wij ook al inderdaad, moet haast wel. Anders heb je altijd weer mensen die massaal naar de herkende plek racen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
09-11-2020 20:39
Dat maakt niet uit. DWDD is gestopt dus is nu is hij Burgemeester geworden.
Juist wel geloofwaardig toch? :-D

Juist, dat schudde mijn man ook zo uit z'n mouw. Dat was mij niet gelukt zo snel ;-D
Sabeltandcavia schreef:
09-11-2020 18:28
Wat een carrièrre-move van Matthijs! :proud:

Waren die mannen van dat plaatsnaambord nog bn-ers? Ik kon het niet goed zien. En ik vind Hoofdpiet zo leuk!1 :jump:

Bas en Peter van Droog Brood! Cabaretduo.
Alle reacties Link kopieren
Jochem Meijer zou van mij ook wel weer eens een Piet mogen spelen.
Ik vond Paniek Piet g e w e l d i g!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven