Entertainment alle pijlers

Spoilertopic; Game of Thrones

06-04-2014 09:04 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh yeah! Vanavond begint het circus weer in de US. Hoera voor seizoen 4! Tijd om vast een spoilertopic aan te maken. Er wordt hier gespoilerd over de TV serie en NIET over de boeken!! Dat laatste is niet toegestaan in dit topic.



"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als voorbereiding seizoen 6 weer gekeken. Was enorm veel vergeten.
Ik vond aflevering 1 echt een goede aflevering. Ik ben echt verbaasd dat er nu mensen afhaken!
Het Viva forum is papaja.
guppekop schreef:
20-07-2017 12:04
goh nu je het zegt, ik had ook het gevoel dat ik iets miste. Dacht zelfs dat de Hound dood was.
Arya had de Hound eerder bijna dood achtergelaten, nadat hij haar had gevraagd om hem te doden. (wat ze niet deed) Blijkbaar is hij er toch weer bovenop gekomen.
O joh, dat van de Hound wist ik inderdaad echt niet (meer).
Alle reacties Link kopieren
bubje schreef:
20-07-2017 13:54
O joh, dat van de Hound wist ik inderdaad echt niet (meer).


Ook die mannen in wiens gezelschap hij nu is, die steeds maar weer tot leven gewekt wordt door "the lord of light" vind ik gewoon niet boeiend genoeg.
Eigenlijk dat hele groepje met Stannis en Carice vind ik helemaal niets, maar ze zullen wel een functie hebben in het geheel.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik helemaal met je eens
Alle reacties Link kopieren
vandale schreef:
20-07-2017 14:53
Ook die mannen in wiens gezelschap hij nu is, die steeds maar weer tot leven gewekt wordt door "the lord of light" vind ik gewoon niet boeiend genoeg.
Eigenlijk dat hele groepje met Stannis en Carice vind ik helemaal niets, maar ze zullen wel een functie hebben in het geheel.
Gelukkig is Stannis dood, dus daar hebben we geen last meer van.
Dondarrion had opzich wel een functie dat we daardoor voorbereid werden op de wederopstand van Jon. Maar nu zie ik z'n functie ook niet meer...
Dat heb ik ook ja, met Stannis enzo. Ik vergat in het begin ook steeds wie nou wie was en wat ze wilden. Carice vind ik ook niet zo leuk (in die rol of gewoon niet, daar ben ik nog niet over uit).
Alle reacties Link kopieren
En juist zit het hem in de vele details bij deze serie.

Zo heeft Eddard Stark Jon nooit zijn zoon genoemd, maar altijd zijn bloed.
Toen de Aerchmeaster het had over Dyanerys. Een Targaryen helemaal alleen en de laatste van haar lijn kwam net Jon binnen. Allemaal hints dat Jon een Targaryen was en niet de zoon van Eddard Stark.

De namen van de wolven die foreshadowing zijn geweest. Ghost = Jons wederopstanding, nymeria was een krijger = arya, Rikkons shaggydog= een shaggydog tale etc...

Maar ook veel ironie. Daar hou ik wel van, maar je moet er echt goed in zitten om dat allemaal op te pikken.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-07-2017 16:06
Gelukkig is Stannis dood, dus daar hebben we geen last meer van.
Dondarrion had opzich wel een functie dat we daardoor voorbereid werden op de wederopstand van Jon. Maar nu zie ik z'n functie ook niet meer...
Ik gok zo maar, wat kanonvoer. Zoveel herkenbare karakters zijn er niet meer in leven en een aantal moeten nog even in leven blijven voor seizoen 8.

Het zullen echt niet de grote 7 zijn die dit seizoen nog gaan. Misschien in de finale nog 1 maar betwijfel het.

Sansa, Jon, Dany, Cersei, Jaime, Arya en Tyrion zijn endgame karakters denk ik (daarmee bedoel ik tot het laatste seizoen) De rest gaan bij bosjes komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
20-07-2017 17:12
En juist zit het hem in de vele details bij deze serie.

Zo heeft Eddard Stark Jon nooit zijn zoon genoemd, maar altijd zijn bloed.
Toen de Aerchmeaster het had over Dyanerys. Een Targaryen helemaal alleen en de laatste van haar lijn kwam net Jon binnen. Allemaal hints dat Jon een Targaryen was en niet de zoon van Eddard Stark.

De namen van de wolven die foreshadowing zijn geweest. Ghost = Jons wederopstanding, nymeria was een krijger = arya, Rikkons shaggydog= een shaggydog tale etc...

Maar ook veel ironie. Daar hou ik wel van, maar je moet er echt goed in zitten om dat allemaal op te pikken.
Jon Snow is toch de zoon van de zus van Eddard Stark? De vader is me echter niet helemaal duidelijk maar is wel een vijand van de familie, kan maar zo een Targaryen zijn.
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 08:15
99.23% gewijzigd
Ik vind die details echt geweldig, maar ik moet toegeven ze er zelf vaak niet uit te halen. Daarom vind ik topics zoals deze zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
20-07-2017 17:22
Ik gok zo maar, wat kanonvoer. Zoveel herkenbare karakters zijn er niet meer in leven en een aantal moeten nog even in leven blijven voor seizoen 8.

Het zullen echt niet de grote 7 zijn die dit seizoen nog gaan. Misschien in de finale nog 1 maar betwijfel het.

Sansa, Jon, Dany, Cersei, Jaime, Arya en Tyrion zijn endgame karakters denk ik (daarmee bedoel ik tot het laatste seizoen) De rest gaan bij bosjes komende tijd.
Ik denk dat Cersei dit seizoen niet overleefd. En grote kans dat Jaime met haar mee gaat.
Alle reacties Link kopieren
Papaver69 schreef:
20-07-2017 17:40
Bran niet denk je?
Eh om heel eerlijk te zijn was ik hem vergeten waha. *schaamschaam* Nee die gaat ook wel tot ver of het eind in seizoen 8 komen.

Cersei en Jaime gaan het eind niet halen maar seizoen 7 wel.

Allemaal speculatie hè? Maar sommigen hebben nog een rol en als je van de structuur uit gaat van voorgaande seizoenen... Cersei is teveel MadQueen. Jaime heeft de Mad King omgebracht en dan heb je nog heel veel Wildfire onder Kingslanding. Gaat vast van pas komen tegen de doden.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
20-07-2017 17:26
Jon Snow is toch de zoon van de zus van Eddard Stark? De vader is me echter niet helemaal duidelijk maar is wel een vijand van de familie, kan maar zo een Targaryen zijn.
Klopt. Jon is de zoon van Lyanna Stark en Rhaegar Targaryan (de oudste broer van Daenerys)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Tyrion seizoen 8 ook niet haalt. Door toedoen van Euron Greyjoy omdat hij zonodig Cersei voor zich wil winnen.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
20-07-2017 17:26
Jon Snow is toch de zoon van de zus van Eddard Stark? De vader is me echter niet helemaal duidelijk maar is wel een vijand van de familie, kan maar zo een Targaryen zijn.
Seizoen 1 en 2 is hier toch wel heel duidelijk over hoor.

Lianna Stark, de zus van Eddard, is destijds ontvoerd of weggelopen met/ door Rheager Targaryen. Terwijl ze beloofd was aan Robert Baratheon.

De broer van Eddard, die verloofd was met Catelyn Tully, flipte. Ging naar het hof en werd gevangen gezet door de Mad King. De vader van Dany, Viserys en Rheager. De vader van Eddard werd ontboden en zowel hij als de broer van Eddard omgebracht waarna Eddard Lord of Winterfell werd en Catelyn trouwde voor een alliantie.

De Mad King wilde ook Eddard en Robert. Maar de Vale weigerde hen op te geven en kwamen in opstand.

Rheager is gedood op het slagveld door Robert tijdens de oorlog. En Lianna is gestorven in het kraambed weten we nu. In een toren waar ze werd bewaakt door de KingsGuard. Hun taak is het bewaken en beschermen van de koning en de royale lineaire aka de troonopvolger. Dit terwijl de koning en die troonopvolger al overleden waren. Er was geen enkele reden dat ze daar nog moesten zijn. Ze zouden eigenlijk bij Viserys moeten zijn tegen die tijd . Jonge Eddard is verbaasd dat ze er nog zijn tijdens Brans flashback. Viserys was immers de nieuwe troonopvolger na de dood van zijn broer Rheager en zijn vader.

Of niet dus, want de daadwerkelijke troonopvolger werd net geboren in die toren in de vorm van Jon....?
1 plus 1 is 2 mensen.

De Mad King is gedood door Jaime. Zijn eigen Kings Guard omdat hij kings Landing wilde affikken met al het Wild Fire en daardoor iedereen om zou komen. Dat is nooit bekend geworden. Maar hoe vaak heeft Cersie wel niet geroepen dat ze liever alles in de fik steekt dan zich over te geven? Voorproefje hebben we al gekregen in de finale van seizoen 6.


Nee hoor die gaat full out in seizoen 8


Sorry voor de lange post haha
Alle reacties Link kopieren
Één detail nog aan toe te voegen (verder mooie uitleg).
Om Jon troonopvolger te maken zou Lyanna met Raegar getrouwd moeten zijn, anders is hij alsnog een bastaard.
Raegar was al getrouwd met een ander maar Taegaryans hebben vaker meerdere vrouwen dus dat is geen probleem.
Waarschijnlijk zijn Lyanna en Raegar dus in het geheim getrouwd wat de waarschijnlijkheid van ontvoering/verkrachting (wat werd beweerd door Robert en Ned) afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Raegar was getrouwd met Lysa Martell van House Dorne, arranged marriage. Lysa en haar kinderen zijn afgeslacht door The Mountain.
Raegar was echter wel verliefd op Lyanna, en Lyanna op hem, daarom is Jon hoe dan ook een Bastaard, met zowel Stark bloed als Targaryan bloed.
De boeken gaan wat meer in detail in op de chaos welke resulteerde in de oorlog die de Targaryans van de troon stootte.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
21-07-2017 09:53
Raegar was getrouwd met Lysa Martell van House Dorne, arranged marriage. Lysa en haar kinderen zijn afgeslacht door The Mountain.
Raegar was echter wel verliefd op Lyanna, en Lyanna op hem, daarom is Jon hoe dan ook een Bastaard, met zowel Stark bloed als Targaryan bloed.
De boeken gaan wat meer in detail in op de chaos welke resulteerde in de oorlog die de Targaryans van de troon stootte.
Dat hoeft dus niet, want Raegar en Lyanna kunnen in het geheim getrouwd zijn. Dat maakt hem de eerste troonopvolger voor Dany.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-07-2017 09:55
Dat hoeft dus niet, want Raegar en Lyanna kunnen in het geheim getrouwd zijn. Dat maakt hem de eerste troonopvolger voor Dany.

Wat denken jullie, worden Jon en Dani een setje?

Weet dat ze neef/nicht zijn maar over incest doet GoT verder ook niet zo moeilijk.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-07-2017 09:55
Dat hoeft dus niet, want Raegar en Lyanna kunnen in het geheim getrouwd zijn. Dat maakt hem de eerste troonopvolger voor Dany.
Dat kan, maar ik weet niet hoe ze in de GoT setting staan tegenover het feit dat Raegar al getrouwd was toen hij Lyanna in het geheim zou zijn getrouwd. Ik weet ook de details van de tijdlijn niet m.b.t. het moment waarop Lysa Martell en haar kinderen werden vermoord t.o.v. de verwekking van Jon door Raegar bij Lyanna.

Maar Jon + Dani, dat zou dan een huwelijk zijn tussen Tante en Neefje.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
21-07-2017 11:06
Dat kan, maar ik weet niet hoe ze in de GoT setting staan tegenover het feit dat Raegar al getrouwd was toen hij Lyanna in het geheim zou zijn getrouwd. Ik weet ook de details van de tijdlijn niet m.b.t. het moment waarop Lysa Martell en haar kinderen werden vermoord t.o.v. de verwekking van Jon door Raegar bij Lyanna.

Maar Jon + Dani, dat zou dan een huwelijk zijn tussen Tante en Neefje.
In de boeken wordt duidelijk dat er veel Targaeryans zijn geweest met meerdere vrouwen, dat is denk ik niet voor niks geweest maar een aanwijzing dat het zou kunnen.
Meer info hierover: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Polygamy

Ik hoop dat Jon en Dany niet samen komen, maar dat één van de twee sterft om het koninkrijk te redden.
Als ze samen op de troon komen is dat maar suf.
anappleaday wijzigde dit bericht op 21-07-2017 11:19
4.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De verwekking moet trouwens voor de dood van Elia Martel zijn, aangezien zij vermoord is na de overwinning van Robert en dus na de dood van Rhaegar.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-07-2017 07:50
Één detail nog aan toe te voegen (verder mooie uitleg).
Om Jon troonopvolger te maken zou Lyanna met Raegar getrouwd moeten zijn, anders is hij alsnog een bastaard.
Raegar was al getrouwd met een ander maar Taegaryans hebben vaker meerdere vrouwen dus dat is geen probleem.
Waarschijnlijk zijn Lyanna en Raegar dus in het geheim getrouwd wat de waarschijnlijkheid van ontvoering/verkrachting (wat werd beweerd door Robert en Ned) afneemt.
Hoho Ned heeft nooit een kwaad woord gesproken over Rheager. Het was vooral Robert. En Eddard sprak hem niet tegen.

Dat kan meerdere redenen hebben.

:)

Targs hebben in het verleden meerdere vrouwen gehad. Geen reden om aan te nemen dat ze niet waren getrouwd juist OMDAT de KingsGuard buiten die toren stond. Het waren ook niet de minsten. Het hoofd van de Guard en de beste zwaardvechter. Dat doe je niet voor een ontvoerde vrouw terwijl de opdrachtgever al is overleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven