Entertainment alle pijlers

Spoilertopic; Game of Thrones

06-04-2014 09:04 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh yeah! Vanavond begint het circus weer in de US. Hoera voor seizoen 4! Tijd om vast een spoilertopic aan te maken. Er wordt hier gespoilerd over de TV serie en NIET over de boeken!! Dat laatste is niet toegestaan in dit topic.

"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Trailers zijn vaak misdirectie. Jon en Dany staan op de berg met hun draken van een afstand te kijken hoe waarschijnlijk iedereen buiten de poorten wordt ingemaakt. Dany is impulsief en zal dus meteen in de aanval willen, Jon wil de Night King afwachten.

De crypte zal ook wel iets gaan gebeuren maar dat zien ze van die afstand niet. Daarnaast is het iets te vaak gemeld dat de Crypts veilig zijn. Te vaak, dus ongetwijfeld gaat er plaats vinden. Hetzij als in dode Starks (de meeste zijn botten en stof of liggen er niet behalve Rikkon?) maar kan ook nog een geheime tunnel lopen van Nights watch naar Winterfell.

Anders een beetje laat om pas op die berg te beseffen dat er ook doden liggen daar die tot leven kunnen worden geroepen terwijl ze twee afleveringen daar hebben rond gedwaald. Ook wel behoorlijk dom trouwens om daar niet bij stil te staan :-?
Ik kijk eigenlijk nooit naar die previews want ik wil geen spoilers. Snap eigenlijk ook niet zo goed waar die voor nodig zijn; alsof wij volgende week niet gaan kijken... :-D
RikM schreef:
23-04-2019 17:56
Ik kijk eigenlijk nooit naar die previews want ik wil geen spoilers. Snap eigenlijk ook niet zo goed waar die voor nodig zijn; alsof wij volgende week niet gaan kijken... :-D

:rofl:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Eindelijk Twee gezien. Wat vind ik de interactie tussen Brienna en Jamie toch altijd mooi. Ze hebben echt een klik als acteurs.

Mooi hoe alle tradities en oude normen vervallen. En om te zien hoe de verbinding ontstaat zo vlak voor de strijd.
Vond het weer een mooie aflevering deze keer.
Ser brienne prachtig! Mooi gebaar van Jamie.
De scène van arya en gendry vond ik ongemakkelijk maar dat komt denk ik omdat arya altijd als klein meisje ben blijven zien, wat natuurlijk nergens op slaat gezien haar kill skills.
Tormund was weer leuk :heart:

Ik ben bang dat ik emotioneel gezien nog niet klaar ben voor volgende week.
Ik ga aan struisvogelpolitiek doen denk, zolang ik niet kijk gaat er ook niemand dood :facepalm:
Zijn jullie al nerveus? :$ ;-D
RikM schreef:
28-04-2019 12:47
Zijn jullie al nerveus? :$ ;-D
Ik ben niet thuis :'(
Moire schreef:
28-04-2019 12:49
Ik ben niet thuis :'(

Dat wordt de hele dag internet mijden dan.
RikM schreef:
28-04-2019 12:50
Dat wordt de hele dag internet mijden dan.
En avond en nacht en nog een dag en nog een avond en nog een nacht. Het leven is soms echt zo kut.
Maar jij hebt Ziggo Go toch? Dan kun je toch kijken waar je wilt?
RikM schreef:
28-04-2019 13:03
Maar jij hebt Ziggo Go toch? Dan kun je toch kijken waar je wilt?
Niet zo gezellig voor mijn gezelschap denk ik en ik denk ook dat deze aflevering echt op groot scherm moet.
Moire schreef:
28-04-2019 12:53
En avond en nacht en nog een dag en nog een avond en nog een nacht. Het leven is soms echt zo kut.
Ik vind het verschrikkelijk voor je. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Moire schreef:
28-04-2019 13:10
Niet zo gezellig voor mijn gezelschap denk ik en ik denk ook dat deze aflevering echt op groot scherm moet.

Dat is ook zo. Nou ja, sterkte dan maar. :)
Moire schreef:
28-04-2019 13:10
Morgenavond bewolkt :yes: dus ons grote scherm kan ruim op tijd uitgerold worden (raampartij op t zuiden van de woonkamer, dus als het zonnig is moeten we echt wachten tot zonsondergang om de donkere scenes goed te kunnen zien)!
z-u-s schreef:
28-04-2019 13:18
Morgenavond bewolkt :yes: dus ons grote scherm kan ruim op tijd uitgerold worden (raampartij op t zuiden van de woonkamer, dus als het zonnig is moeten we echt wachten tot zonsondergang om de donkere scenes goed te kunnen zien)!

Ik ga ook pas 's avonds kijken als het donker is, overdag zie ik geen bal.

Afbeelding
doornroosje9 schreef:
28-04-2019 13:16
Ik vind het verschrikkelijk voor je. :hug:
Fijn dat je meeleeft. Jullie allemaal.

Hebben jullie geen gordijnen?
Moire schreef:
28-04-2019 14:55
Fijn dat je meeleeft. Jullie allemaal.

Hebben jullie geen gordijnen?
Hele slechte :$
z-u-s schreef:
28-04-2019 13:18
Wij doen gewoon de gordijnen dicht. :yes:
O.M.G...

Ik vond de eerste twee episodes best slaapverwekkend, maar dacht het is vast stilte voor de storm.

It is! Epic gewoon.
De slag was wel goed gedaan, paar spectaculaire scenes. Ook wel tof dat het juist niet Jon was die de Night King heeft verslagen. Vind het ook fijn dat het verhaal met de doden nu klaar is, al had ik echt verwacht dat ze wel naar Kl zouden optrekken. Het heeft me nooit zo geboeid dus kom maar op met de Game in de laatste drie episodes. :popcorn:

Maar djies wat voorspelbaar qua doden. Ze hebben echt wel hun ballen verloren hoor. Theon, Dolores Edd, Berric, Lianna, Jorah. Allemaal karakters die je eigenlijk wel aan zag komen. Geen enkele grote speler.
Ook al zat het er al jaren aan te komen, ik hield het niet droog bij Jorah. :"-(
Ik hield het niet droog bij Theon. Ik was er echt een beetje kapot van. Nog steeds. Zag de slag op youtube voorbij komen en hoewel ik het bij hem ook al jaren aan zag komen ben ik toch echt wel even verdrietig. Ik was enorm aan Theon gehecht. Jorah trouwens ook. Mijn favoriete personage bij de draken verhaallijn.
Ik mag Dany helemaal niet maar Jorah vond ik altijd wel leuk. Jammer van Edd en zeker ook Lyanna. Dappere meid is dat zeg. En die scene met Tyrion en Sansa in de crypte. Prachtig. Van mij mogen ze opnieuw weer trouwen aan het eind. :heart:

Eng ook hoe de Dothraki zomaar verdewenen maar ik maakte me vooral zorgen om Ghost op dat moment. Ben niet zo'n Dothraki fan, wreed verkrachtend volkje. Niet echt mijn ding. Voelde een beetje alsof Dany ze opgeofferd heeft. Waarom hadden ze de draken niet eerder ingezet? Had haar leger toch gewoon kunnen redden of denk ik nu te simpel? Slim van Cersei om toch te blijven met haar leger, nu is zij licht in het voordeel, al heeft Dany draken.
Sansa voelt een beetje aan als de nieuwe Littlefinger. :popcorn:

Minder doden dan ik had verwacht eigenlijk. Maar ik had graag een hoop personages zien gaan als Theon dan gered zou worden. Ik mis hem nu al.
Had verwacht dat hij zou sterven voor Sansa, maar Bran was wel poetisch. Leuk dat Arya de NK doodde maar voelde wel wat simpel voor mij.
Wat een aflevering zeg!

Al had ik wel meer doden onder de bekende karakters verwacht, maar ben 'bang' dat ze die tot het laatste inzetten om één of andere persoonlijk conflict en niet laten dood gaan in zo een groot gevecht.

De muziek opbouw de laatste minuten deed mij wachten elk moment de aftiteling te zien....komt Arya even uit het niets!

Maar hoeveel van het Noordelijke leger is nu overgebleven? Het lijkt echt heel erg weinig, in ieder geval niet genoeg om het tegen Cersei haar legers op te nemen. Dat zal dan een stealth missie moeten worden om haar uit te schakelen. Benieuwd hoe dat zal gaan!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik kon de slag amper zien trouwens, man wat donker gefilmd zeg. Je kon amper zien wie wie was.

Net de hele aflevering gezien, mooie gedaan maar had nog gaver geweest als we wat meer hadden kunnen zien. Ik heb het gevoel dat ik door dat donker de helft gemist heb. Tactisch gezien maakte ze er wel een potje van zeg. Die draken zet je toch eerst in? Komen ze met dat vuur als de legers al aan het vechten zijn waardoor je dus goede kans hebt dat je je eigen mensen ook verbrand.
Je kan altijd beter met je leger binnen de muren blijven dan op open terrein vechten als het niet hoeft.
Cersei zal zich gaan ingraven als ze slim is. En ze heeft dat draken katapult geval nog dus ik vermoed dat er sowieso wel een drak zal sneuvelen, zo dan niet twee. Ze zijn zeker in het nadeel ja, Dany en haar legertje. De draken kunnen helpen mits ze niet uit de lucht geknald worden.

Ik vond trouwens dat Jon zich erg vreemd gedroeg. Hij leek amper iets te doen, liep zo langs Sam op het slagveld die aangevallen werd door meerdere doden, hij keek ernaar en wandelde rustig door zonder even te helpen. Alsof het hem niks kon schelen. Zijn beste vriend! Ik vond dat zo gek. Hij was op zoek naar Dany denk ik, maar leek blind voor alles wat er om hem heen gebeurde.
Ik vind Jon sowieso anders sinds hij terug is uit de dood, op dit soort momenten vraag ik me af of hij toch niet veranderd is. Hij lijkt wat duisterder soms.
gave aflevering. Ben benieuwd naar de laatste 3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven