Entertainment alle pijlers

Spoilertopic: Het Spaanse dorp Polopos

10-07-2019 17:50 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook dit jaar vestigen zich vijf Nederlandse stellen in een uitgestorven dorp! Dit jaar trekken ze naar het Spaanse dorp Popolos. In het dorp, waar de jongeren masaal wegtrekken om elders aan het werk te gaan kopen de vijf Nederlandse koppels voor 1 euro een huis. Het huis moeten ze opknappen tot een bewoonbaar geheel. Zolang dat nog niet zover is, wonen ze op een camping in de buurt. Ondertussen zetten ze hun eigen onderneming op om weer toeristen te trekken naar Videoland.

De deelnemers van dit jaar zijn:
Familie Rutten: camperplaats en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten

Omdat Videoland voorloopt op RTL en het gewone topic niet willen verpesten met spoilers, is hier een speciaal spoilertopic. Het topic zonder spoilers vind je hier: entertainment/het-spaanse-dorp-polopos/ ... #p30114841
Seriously?
Fossa schreef:
29-08-2019 22:50
Kortom, gaat allemaal helemaal nergens over.
Idd.
Maar Elisa kan niet op haar schreden terugkomen en na zo’n gesprek zeggen dat ze fout zat en met de anderen blijven omgaan als kennissen of mensen met wie je wil samenwerken.
Jammer maar helaas.
Ik voorzie zelfs dat het kwartet Rutten uit elkaar gaat vallen.
Fossa schreef:
29-08-2019 22:41
Nou, zeg dat. En hoewel Mark de hele tijd met zijn ogen zat te rollen, zegt hij (op tv) helemaal niks. En ze vinden alleen Donna en Mark nog aardig. Zou het dan echt bij deze ene bijeenkomst volledig geclasht zijn?
Ik denk dat het een opstapeling is, maar dat de anderen al langer klaar waren met de houding van Elisa. Ook na het sportmoment waar ze op niet al te vriendelijke manier verhaal kwam halen. En vergeet bovendien niet dat de koppels op een gegeven moment ook de uitzendingen konden zien en dan ook konden zien wat er in de tussenstukken is gezegd. Dat kan best hebben meegespeeld.

Ik zit nog steeds in dubio over die uitnodigingen van dat feest. Ik denk namelijk niet dat John zomaar zo zou reageren op dat moment dat ze die uitnodiging kwam brengen. Het lijkt wel alsof daar meer speelt. Net als dat er dus niemand naar dat feest kwam.

Waarom Mark en Donna er wel waren? Ik heb geen idee... Ze liggen ook wel goed bij de rest. Misschien willen ze liever geen ruzie en is Elisa tegen hen wat subtieler (en Jurgen trouwens ook blijkt nu). Misschien staan ze er hierdoor wel helemaal tussenin. Lijkt me erg vervelend voor ze.

Ik kan je wel zeggen, dat als ik in zo'n vergadering had gezeten als die ik vanavond terug heb gezien. Dan was ik ook klaar met de familie Rutten. Ik vind dat ze toch wel een aantal dingen zeggen, waardoor voor mij de deur dicht zou gaan. Of dat nu tegen mij was of tegen een ander.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 23:10
Ik denk dat het een opstapeling is, maar dat de anderen al langer klaar waren met de houding van Elisa. Ook na het sportmoment waar ze op niet al te vriendelijke manier verhaal kwam halen. En vergeet bovendien niet dat de koppels op een gegeven moment ook de uitzendingen konden zien en dan ook konden zien wat er in de tussenstukken is gezegd. Dat kan best hebben meegespeeld.

Ik zit nog steeds in dubio over die uitnodigingen van dat feest. Ik denk namelijk niet dat John zomaar zo zou reageren op dat moment dat ze die uitnodiging kwam brengen. Het lijkt wel alsof daar meer speelt. Net als dat er dus niemand naar dat feest kwam.

Waarom Mark en Donna er wel waren? Ik heb geen idee... Ze liggen ook wel goed bij de rest. Misschien willen ze liever geen ruzie en is Elisa tegen hen wat subtieler (en Jurgen trouwens ook blijkt nu). Misschien staan ze er hierdoor wel helemaal tussenin. Lijkt me erg vervelend voor ze.

Ik kan je wel zeggen, dat als ik in zo'n vergadering had gezeten als die ik vanavond terug heb gezien. Dan was ik ook klaar met de familie Rutten. Ik vind dat ze toch wel een aantal dingen zeggen, waardoor voor mij de deur dicht zou gaan. Of dat nu tegen mij was of tegen een ander.
Dat laatste ook ja. Ook al is op dat moment een ander koppel aan de beurt, wie weet ben jij de volgende keer het haasje.
En waarom zou je er niet iets tegen mogen hebben als men anderen zo aanspreekt ?
De Ruttens kunnen wel een basiscursus HEAO gebruiken trouwens.
Daar leer je sowieso effectief communiceren, waardoor mensen niet zonder je gaan samenwerken en je niet op een eiland komt te zitten.
En toch je vaak je zin kan krijgen.😏
Win win.
Kortom wat diplomatie en pick your battles zou ze goed doen.
whateverever schreef:
29-08-2019 23:16
Dat laatste ook ja. Ook al is op dat moment een ander koppel aan de beurt, wie weet ben jij de volgende keer het haasje.
En waarom zou je er niet iets tegen mogen hebben als men anderen zo aanspreekt ?
Niet eens iets tegen ze hebben. Ik wil Mensen die zo met anderen omgaan niet in mijn omgeving. Zeker als ik in zo’n omgeving zit en ook nog een huis moet verbouwen en een bedrijf moet opzetten. Dan kost het me alleen maar negatieve energie.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 23:42
Niet eens iets tegen ze hebben. Ik wil Mensen die zo met anderen omgaan niet in mijn omgeving. Zeker als ik in zo’n omgeving zit en ook nog een huis moet verbouwen en een bedrijf moet opzetten. Dan kost het me alleen maar negatieve energie.
Dat laatste zeker.
De weekopdrachten zitten ze daarbij in de weg.
Niet alleen de familie R, alle koppels.
Nou ja het prijzengeld is welkom.😏
whateverever schreef:
29-08-2019 20:54
Je kunt W en T volgens mij in deze situatie alleen boos krijgen als je ze voor de gek wil houden.
Ik vermoed dat ze daarom afgeknapt zijn op de familie Rutten.
Volgens mij zijn ze niet afgeknapt hoor. Ze dachten eerst nog dat de Ruttens gingen winnen en dat gunden ze ze, ze waren ook het beste met het dorp bezig.
Ze gaan /gingen alleen met Juani en John om en die willen geen goed woord horen over de Ruttens, en worden ook wat kattig als je niets tegen ze hebt.
Thysa en Wijnand zijn van die types die alle conflicten uit de weg gaan. Dus J en J vinden het niet leuk? Dan doen we het niet.
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 22:19
Oke ik wil het nu weten ook. Ik doe even verslag:
De familie Rutten had per sms aangegeven niet mee te willen doen.

E: Nou daar zitten we dan..
C: Verrassend dat jullie er bij zijn...
E: oh hoezo verrassend?
C: Ja want jullie hadden geappt dat jullie niet mee gingen doen.
E: Oh dus dan maak jij daar meteen uit op dat wij er niet bijzitten.
C: Ja dat dacht ik.

(Tussenstukje Elisa geeft uitleg)

C: Nou vertel,
E: Ja wij zijn het er niet mee eens dat wij tweehonderd kaartjes krijgen van vijf euro per stuk.
C: Oh
E: Daar zijn we het niet mee eens want dat is gewoon het zelfde als (...) (niet te verstaan want E en W praten door elkaar)
W: Ik vind het logisch dat jullie twee keer zoveel hebben want jullie zijn ook met z'n vieren.
C: Ja ik sluit mij daarbij aan.
E: Dat betekent dat wij twee keer zoveel mensen kennen.
Da:Maar we zijn wel in dezelfde plaats, hoe kan dat betekenen dat wij twee keer zoveel mensen kennen.
T: Maar jullie zijn toch met z'n vieren.
C: Maar je bent tocht met z'n vieren dus dat is twee keer zeg maar
T: Dan kun je je ook opsplitsen, kan je naar (...) niet te verstaan want Jurgen praat erdoor.
Jur: Je hebt vijf huizen, dan moeten wij eenderde van die zeshonderd moeten wij invullen over vijf koppels 33 procent . Dat vind ik belachelijk.
W: Jullie zijn ook eenderde van het aantal volwassenen dat mensen kan uitnodigen.
Jur: Nee we zijn eenvijfde deel
E: (...) roept er op het zelfde moment doorheen maar neit te verstaan. Even goed rekenen
W: Nee jullie zijn met vier volwassen mensen die kunnen werken.
Jur: Maar de prijs is hetzelfde. We doen met z'n allen een feest en nu komt het er dus eigenlijk een beetje op neer van wie de meeste tijd erin gaat steken die wint. Dus dan moet ik flink aan de bak.
W: ja met z'n vieren.
Jur: Ik vind honderd kaarten voor een koppel vind ik al (( W ertussendoor Ja dat vind ik ook veel)) dan zeg ik oke oke wij zijn met iets meer , maar het dubbele dus wij moeten eenderde van het hele feest regelen. Maar dat vind ik niet fair.
W: Maar je bent ook met eenderde hier aan tafel met jullie gezin. dus dat klopt
Jur: ik vind het niet fair
W: Ja ik snap het maar volgens mij klopt de rekensom.

(tussenstukje met wijnand en thirza)

W: mag ik heel even iets schetsen, er is veel werk in het huis jullie zijn met twee mannen aan het boren en jullie kunnen met z'n tweeen alle dorpen afgaan en niets anders doen dan komt jullie huis af en je bent aan het integreren en dingen aan het regelen.
(...) Niet te verstaan want Jurgen, Elisa en Wijnand praten door elkaar.
E: Wat ben jij aan het kletsen dan.
(...) Niet te verstaan iedereen praat door elkaar.
Jur: Maar jij hebt toch tijd zat
W: Nee dat hebben we niet
T: Nou nee dat hebben we niet.
C en W beamen dat.
Jur: tegen C en K: Jullie hebben al helemala tijd zat de hele dag.
T: Zij zijn bezig met een bedrijf op te zetten.
C: Ja we zijn bezig een bedrijf op te zetten.
(..) door elkaar geschreeuw
E: Ja en wij niet. Wij zitten op onze luieren (?) wij hoeven geen bedrijf op te zetten.
C: Elisa mag ik , kan je even niet naar mij luisteren?
E: Die bulsshit die jij vertelt die klopt gewoon niet.
C: Luister
K: Jij wilt wel dat wij naar jou luisteren, dan moet je ook naar ons luisteren.
C: Ja dan moet je ook even naar mij luisteren.
E: Ik moet helemaal niets.

(tussenstukje met Elisa en co)

E: Ik moet en een camperplaats opzetten, boven en beneden, ik ga een markt opzetten. Hun gaan een wakeboardbaan opzetten en ik ben drie studio's aan het bouwen.
W: Ja dat wil je zelf.
Ma: Maar Elisa niemand zegt dat je
E: Ja maar dan moet hij niet zeggen (zet raar stemmetje op) ik ben een bedrijf aan het opzetten (M: mag ik, ma) E: Daarom heb ik een aannemer Hou alsjeblieft op. hou op
C: Elisa mag ik misschien een punt nog maken
E: Nee

(tussenstukje mark en donna)

E: En dan erbij, ik heb het al in het dorp gedeeld vandaag. En daar zijn echt heel veel dorpelingen hier niet mee eens.
C: Nee als die het van een kant horen dan zijn ze het er niet mee eens.
E: Wat zeg je.
C: Als ze het van een kant horen dan zijn ze het er niet mee eens inderdaad.
E: Nee ik heb het normaal uitgelegd. (Jur en Da bevestigen dat)
C: Zoals je dat nu doet zeker.
E: ja ik heb het normaal uitgelegd. Met jou praat ik gewoon helemaal niet meer.

(tussenstukje C en K en T en W)
E: Dat schijnheilige gedoe van jou ben ik zat (tegen C)
J: Ja met jullie kunnen we gewoon niet communiceren dus dat uhh volgens mij kunnen we naar huis.
E: Dus houd alsjeblieft op zeg
J: Maar buiten dat, we zijn het er gewoon niet mee eens.

Er vielen mij wel een aantal dingen op. A: er is gigantisch geknipt in de volgorde (zie je aan het licht en donker). Maar bovenal in het begin heeft Wijnand aardig wat gezegd in de discussie en dat lijkt een beetje vergeten te zijn. Bovendien is Jurgen ook ontzettend veel aan het woord.

Ik denk dat een van de laatste dingen die Jurgen zei ook wel heel erg de deur dicht kan doen. Heb Jurgen overigens nog nooit zoveel aan het woord gezien in een uitzending.
Jammer alleen dat je de toon, lichaamstaal en gezichtsuitdrukking niet kan neerpennen. Want die van Christiaan is echt om ze niet bestaande haren uit zijn hoofd te trekken.
Hij is echt aan het treiteren daar wetend dat Elisa daar op reageert.
Vond ik knap misselijk dat uitspelen wat hij doet.
aloha66 schreef:
30-08-2019 01:00
Jammer alleen dat je de toon, lichaamstaal en gezichtsuitdrukking niet kan neerpennen. Want die van Christiaan is echt om ze niet bestaande haren uit zijn hoofd te trekken.
Hij is echt aan het treiteren daar wetend dat Elisa daar op reageert.
Vond ik knap misselijk dat uitspelen wat hij doet.
Fijn dat het iemand opvalt. Zijn hele eerste opening is al ziekelijk vervelend. Hier is in de psychologie veel over geschreven. Mensen die bepaalde “aardige” zinnen gebruiken, maar eigenlijk iets vervelends bedoelen. Je kunt ze hier niet op aanspreken, omdat het dan glashard wordt ontkent en voor onschuldig wordt gespeeld. C is daar een meester in. Hij weet eigenlijk hier op een hele ‘onschuldige’ wijze Elise te irriteren en de groep tegen haar op te zetten door opmerkingen te maken over hoe druk hij t wel niet heeft met zijn bedrijf. En Elise hapt dan natuurlijk, dat is haar persoonlijkheid. Vervolgens tettert op een gegeven moment iedereen door elkaar en is de kans op een volwassen discussie bekeken. Maar naar mijn mening was die kans al bekeken toen C het gesprek zo kinderachtig begon. Niet te doen dit soort mensen..
whateverever schreef:
29-08-2019 22:54
Idd.
Maar Elisa kan niet op haar schreden terugkomen en na zo’n gesprek zeggen dat ze fout zat en met de anderen blijven omgaan als kennissen of mensen met wie je wil samenwerken.
Jammer maar helaas.
Ik zag in een vd laatste uitzendingen dat ook binnen de fam Rutten discussies voorkomen, en die zijn niet mild. Wat zou er gebeuren zonder camera vraag ik mij dan af? Want Jürgen en Daniel waren het totaal niet met (volgens hun : Eigenwijze) Elisa eens.
Voor iedereen een groene tuin
En telkens als C aan het woord kwam spoelde ik de Videoland uitzending door ( scheelt mij weer enorm veel ergenis :biggrin:)
Voor iedereen een groene tuin
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 22:19
Oke ik wil het nu weten ook. Ik doe even verslag:
De familie Rutten had per sms aangegeven niet mee te willen doen.

Heb Jurgen overigens nog nooit zoveel aan het woord gezien in een uitzending.
Hahahahaha...nou die man zal dus wel nog meer hebben gezegd...maar RTL zet hem neer als iemand die zijn mond houdt. Echt hoor...ik heb niet veel met de Ruttens...vind ze ook niet naar...maar die 2 niet voor niks zolang bij elkaar....ze laten elkaar gewoon elkaars waarden en kennen elkaar door en door.
Kato88 schreef:
30-08-2019 02:50
Fijn dat het iemand opvalt. Zijn hele eerste opening is al ziekelijk vervelend. Hier is in de psychologie veel over geschreven. Mensen die bepaalde “aardige” zinnen gebruiken, maar eigenlijk iets vervelends bedoelen. Je kunt ze hier niet op aanspreken, omdat het dan glashard wordt ontkent en voor onschuldig wordt gespeeld. C is daar een meester in. Hij weet eigenlijk hier op een hele ‘onschuldige’ wijze Elise te irriteren en de groep tegen haar op te zetten door opmerkingen te maken over hoe druk hij t wel niet heeft met zijn bedrijf. En Elise hapt dan natuurlijk, dat is haar persoonlijkheid. Vervolgens tettert op een gegeven moment iedereen door elkaar en is de kans op een volwassen discussie bekeken. Maar naar mijn mening was die kans al bekeken toen C het gesprek zo kinderachtig begon. Niet te doen dit soort mensen..
Klopt helemaal. Hij is de allereerste bron door voetbalwedstrijd te organiseren en de rest, behalve m en d te negeren. Voetbalwedstrijd voor het dorp is dan het hele dorp incl de nieuwe bewoners. Juani is hier net zo boos om als Elisa en probeert dan nog samen de verontwaardiging te delen. John was toch niet gegaan. Die maakt het geen bal uit. Maar bij Ruttens, cq sportief, vindt ze luisterend oor. Vervolgens worden Ruttens genegeerd bij ochtendgymnastiek. Juani heeft toch maar besloten zich bij de grootste groep aan te sluiten. En aan andere kant gezellig morgen the te doen met elisa en Demi. Alhoewel ik het idee krijg dat ze als Demi betaald moet worden, ze dan nog even haar probeert mee te trekken tegen Elisa ( onder mom van privacy en schoonmoeders).
Johns antipathie vanaf het begin tegen Elisa groeit alleen maar en na bovenstaande vergadering slaat contact tussen Juani en Elisa helemaal om en het zou mij niet verbazen als C een dikke vinger in de pap heeft om J tegen E op te stoken.
Natuurlijk zijn de reacties van E superirtitant, ik denk dat ik het ook niet lang vol zou houden met haar, maar ze blijft wel eerlijk denk ik. Dat kan ik van de anderen behalve m en d niet zeggen. Denk dat Wijnand net zo'n hard spel met e. Speelt en er van geniet. Thysa en Mark en Donna gaan ten onder in dit woorden geweld en kruipen in de schulp.
whateverever schreef:
29-08-2019 22:54
Idd.

Nee ik niet...ik geloof zoals ik al eerder zei dat ze elkaar wel kennen...en dat hoeft dan niet onze "cup of tea"te zijn...maar zij zijn tevreden met elkaar.
Gut, de analyses hier worden steeds idioter...
Fossa schreef:
30-08-2019 09:16
Gut, de analyses hier worden steeds idioter...
Echt hè geweldig :rofl:
Jouw opsomming was een correcte weergave in mijn ogen maar dat zien wij kennelijk verkeerd .
Yildizlar schreef:
30-08-2019 09:20
Echt hè geweldig :rofl:
Jouw opsomming was een correcte weergave in mijn ogen maar dat zien wij kennelijk verkeerd .
Nou, je gaat even een nachtje slapen en dan blijkt dat je het al die tijd verkeerd hebt gezien en begrepen. Ik lees nu dat Juani op wonderbaarlijke wijze bij de vergadering was. En vanaf de rug en het achterhoofd van Christiaan kun je zijn complete mimiek aflezen... Dat ik dat niet heb gezien zeg..
Seriously?
MeredithGrey schreef:
30-08-2019 09:31
Nou, je gaat even een nachtje slapen en dan blijkt dat je het al die tijd verkeerd hebt gezien en begrepen. Ik lees nu dat Juani op wonderbaarlijke wijze bij de vergadering was. En vanaf de rug en het achterhoofd van Christiaan kun je zijn complete mimiek aflezen... Dat ik dat niet heb gezien zeg..
Ja hallo wij kijken met een roze bril naar iedereen behalve de Ruttens he .
Alhoewel eerlijk ik vond Christiaan toen ook irritant had het idee dat hij zich gesterkt voelde door de rest .
Maar ik ben ook geen fan van hem . Kirsten vind ik wel leuk .
Ik denk dat de burgermeester onder druk van de productie zo is gaan hameren op kinderen krijgen en de kandidaten erin meegingen.
Hij lijkt zo dommer dan hij waarschijnlijk is en dat past er weer bij dat hij door omaatjes zou zijn gekozen.
Hij weet heus wel wat moet gebeuren om P op de kaart te zetten, als dat al haalbare kaart is.
Op het kinderstandpunt na lijkt die burgermeester me een heel gezellige bourgondische man.
Yildizlar schreef:
30-08-2019 09:34
Ja hallo wij kijken met een roze bril naar iedereen behalve de Ruttens he .
Alhoewel eerlijk ik vond Christiaan toen ook irritant had het idee dat hij zich gesterkt voelde door de rest .
Maar ik ben ook geen fan van hem . Kirsten vind ik wel leuk .
Oh nu je het zegt. Ik ben ergens tijdens de eerst afleveringen op mijn pro-elisa-bril gaan zitten. Heb toen mijn roze maar opgezet inderdaad..
Seriously?
Inmiddels wordt er op FB gesproken over doorgestoken kaart, etc. Ik ben benieuwd welke complottheorieën er nog meer naar voren komen, wanneer er graancirkels opduiken en wat nog meer.
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
30-08-2019 10:46
Inmiddels wordt er op FB gesproken over doorgestoken kaart, etc. Ik ben benieuwd welke complottheorieën er nog meer naar voren komen, wanneer er graancirkels opduiken en wat nog meer.
Meen je niet zeg hoe triest
Cheshire-cat schreef:
30-08-2019 10:46
Wie, wat waar? :popcorn:
Seriously?
Heerlijk vooral het stukje over toetsenbordhelden en mensen die geen leven hebben . Dat haar eigen fans de grootste onzin uitkramen en de andere deelnemers zwartmaken daar hoor je haar niet over .
https://www.shownieuws.nl/rubrieken/ste ... act-heeft/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven