Spoilertopic: Het Spaanse dorp Polopos
woensdag 10 juli 2019 om 17:50
Ook dit jaar vestigen zich vijf Nederlandse stellen in een uitgestorven dorp! Dit jaar trekken ze naar het Spaanse dorp Popolos. In het dorp, waar de jongeren masaal wegtrekken om elders aan het werk te gaan kopen de vijf Nederlandse koppels voor 1 euro een huis. Het huis moeten ze opknappen tot een bewoonbaar geheel. Zolang dat nog niet zover is, wonen ze op een camping in de buurt. Ondertussen zetten ze hun eigen onderneming op om weer toeristen te trekken naar Videoland.
De deelnemers van dit jaar zijn:
Familie Rutten: camperplaats en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
Omdat Videoland voorloopt op RTL en het gewone topic niet willen verpesten met spoilers, is hier een speciaal spoilertopic. Het topic zonder spoilers vind je hier: entertainment/het-spaanse-dorp-polopos/ ... #p30114841
De deelnemers van dit jaar zijn:
Familie Rutten: camperplaats en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
Omdat Videoland voorloopt op RTL en het gewone topic niet willen verpesten met spoilers, is hier een speciaal spoilertopic. Het topic zonder spoilers vind je hier: entertainment/het-spaanse-dorp-polopos/ ... #p30114841
Seriously?
woensdag 4 september 2019 om 06:34
Heerlijk hoor! Ik ben jaloers...nou ik heb ook een super leven hoor...het gaat prima...maar een tweede huis is voor mij een droom. Gelukkig kan ik nu heel vaak op vakantie en kom ik op verschillende plekken in Spanje...en ik wil overal wel een tweede huis neer zetten...hahahaBrabantsvrouwke schreef: ↑03-09-2019 08:03Een tweede huis is echt geen droom en ik spreek uit ervaring.
Eh niet in de buurt van Christiaan, Juani en Eliza.....

woensdag 4 september 2019 om 10:48
Het lijkt me echt niks een tweede huis. Je moet dan ook al het onderhoud bijhouden (of ervoor betalen dat iemand dat voor je doet) en de bureaucratie in zo'n land handelen. Bovendien wil ik niet telkens naar dezelfde bestemming terug. En als ik op reis ga wil ik gewoon dat iemand mijn bed op dekt, de badkamer opruimt en ontbijt voor me maakt.

woensdag 4 september 2019 om 12:07
zo las ik het ook.. en ik zou ook echt geen 2e huis meer willen.
Tot 2015 hebben wij jaren lang meerdere woningen op naam gehad. Heel geinig maar ook heel zwaar! We hadden er vaak een dagtaak aan (huurders, calamiteiten, etc)
En terwijl de omgeving je dan vaak benijd om je bezittingen, zit je zelf met het gevoel dat je alleen maar krom moet liggen om je dromen en imperiums in stand te houden.
Tegenwoordig kiezen we voor zo min mogelijk ballast.
Dan heb je wellicht minder.. maar je leeft langer, denk ik.
woensdag 4 september 2019 om 17:35
Ja dat denk ik ook.Pindakaasjes schreef: ↑03-09-2019 13:17Ik geloof echt dat ze gedacht hebben: "wij zijn de fam. Rutten!, Wij zijn nu bekende Nederlanders.. de klanten komen toch wel.."
Dat denk ik..

vrijdag 6 september 2019 om 08:15
Je ziet ook dat de positieve reacties van mensen zijn die maar een reactie hebben gegeven.Fossa schreef: ↑03-09-2019 09:00Ja, zie je wel. Aan de laatste reviews te lezen, klopt het ook niet wat ze op hun website beweren:
https://www.campercontact.com/nl/spanje ... ones-beach
Seriously?
vrijdag 6 september 2019 om 14:21
Zo bedoelde ik het ook. Een van de redenen dat je altijd naar dezelfde plaats moet gaan (op vakantie)Pindakaasjes schreef: ↑04-09-2019 12:07zo las ik het ook.. en ik zou ook echt geen 2e huis meer willen.
Tot 2015 hebben wij jaren lang meerdere woningen op naam gehad. Heel geinig maar ook heel zwaar! We hadden er vaak een dagtaak aan (huurders, calamiteiten, etc)
En terwijl de omgeving je dan vaak benijd om je bezittingen, zit je zelf met het gevoel dat je alleen maar krom moet liggen om je dromen en imperiums in stand te houden.
Tegenwoordig kiezen we voor zo min mogelijk ballast.
Dan heb je wellicht minder.. maar je leeft langer, denk ik.

vrijdag 6 september 2019 om 17:00
vrijdag 6 september 2019 om 17:43
Dat is niet helemaal waar. Ze hebben eerder al gezegd dat ze teruggaan naar Spanje en nu in Nederland hun huis in de Randstad gaan verkopen. Daarnaast zoeken ze een huis op een goedkopere plek waar ze kunnen verblijven als ze in Nederland zijn.Vivamensje schreef: ↑06-09-2019 16:26Ik zag op hun instagramstory dat Christiaan en Kristel een huis in Nederland zoeken, in Zeeland. Blijkbaar willen ze niet helemaal emigreren.
Seriously?
vrijdag 6 september 2019 om 18:18
Als ze blijven ingeschreven in Nederland en ook hier belasting betalen, (wat ik niet weet hoor), blijft Spanje een vakantiehuis.MeredithGrey schreef: ↑06-09-2019 17:43Dat is niet helemaal waar. Ze hebben eerder al gezegd dat ze teruggaan naar Spanje en nu in Nederland hun huis in de Randstad gaan verkopen. Daarnaast zoeken ze een huis op een goedkopere plek waar ze kunnen verblijven als ze in Nederland zijn.
Als ze Spanjaarden worden en zich daar officieel vestigen, is Nederland hun vakantieland.
vrijdag 6 september 2019 om 21:27
Als ja...Vivamensje schreef: ↑06-09-2019 18:18Als ze blijven ingeschreven in Nederland en ook hier belasting betalen, (wat ik niet weet hoor), blijft Spanje een vakantiehuis.
Als ze Spanjaarden worden en zich daar officieel vestigen, is Nederland hun vakantieland.
Seriously?

zaterdag 7 september 2019 om 09:11
Ik denk eerlijk gezegd dat als ze nu bewust een ander huis gaan kopen ze heel wat meer in Nederland zullen zijn dan alleen met vakantie. Op vakantie ga je misschien twee keer per jaar twee weken of zo. Daar ga je echt geen huis voor aanhouden, met alle rompslomp die daarbij komt kijken. Sowieso is het dan veel goedkoper om gewoon een vakantiehuisje in Nederland te boeken.

zaterdag 7 september 2019 om 10:41
De andere stellen houden hun huis ook aan. Ik zal wel de enige zijn hier, maar ik kan ze best goed volgen. Een huis in de Randstad kost nogal wat, als je het geld hebt en je kunt een goedkoper huis kopen met mindere maandlasten waar je wel op kunt terugvallen, zou ik ook het ook doen.Fossa schreef: ↑07-09-2019 09:11Ik denk eerlijk gezegd dat als ze nu bewust een ander huis gaan kopen ze heel wat meer in Nederland zullen zijn dan alleen met vakantie. Op vakantie ga je misschien twee keer per jaar twee weken of zo. Daar ga je echt geen huis voor aanhouden, met alle rompslomp die daarbij komt kijken. Sowieso is het dan veel goedkoper om gewoon een vakantiehuisje in Nederland te boeken.
Wat betreft die vakantie is dat natuurlijk ook gewoon grote onzin. Genoeg mensen die veel vaker gaan, zeker die ook in het buitenland wonen. En dan wil je als het niet hoeft ook niet altijd bij familie slapen.
Seriously?
zaterdag 7 september 2019 om 11:11
Ik begrijp ook wel dat ze allemaal nog een huis aanhouden in Nederland, omdat de toekomst nog onzeker zal zijn in Spanje. Maar nu leven ze nog tussen 2 landen in. De mensen die ik ken die geëmigreerd zijn naar een ander land, hebben al hun schepen verbrand in Nederland en komen ook bijna nooit meer terug.

zondag 8 september 2019 om 08:07
En daar zou ik dus met een stad als Málaga totaal geen problemen mee hebben. Ik heb echt een soort heimwee.Brabantsvrouwke schreef: ↑06-09-2019 14:21Zo bedoelde ik het ook. Een van de redenen dat je altijd naar dezelfde plaats moet gaan (op vakantie)
zondag 8 september 2019 om 08:11
Nee ik heb "helaas" een ander feestje....

Ik volg ze trouwens wel op youtube en heb gister even hun nieuwste filmpje bekeken. Donna vlogt ook trouwens...maar die moet nog wel een beetje inkomen. Hahahaha dat gaat zo knullig...maar goed daar komt ze ook voor uit!