Entertainment alle pijlers

Steenrijk en Straatarm Seizoen 2

04-09-2018 14:16 503 berichten
Seizoen 2. Vandaag op SBS 6 om 20.30 uur

We trappen af met:

Bastiaan van Schaik en zijn vriend Ramon ruilen hun Amsterdamse loft aan het IJ met de familie Streur die in een volkswijk in Amsterdam-noord woont. Zij prijzen zich gelukkig in hun gezellige buurtje, maar het is geen vetpot. Bij Bastiaan en Ramon moet het geld rollen, vooral richting de kledingwinkels.

Kijken jullie ook weer?
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch juist leuk om in dat restaurant nieuwe dingen te proberen.
Namen ze nog gewoon patat en een hamburger.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het kind vooral vervelend. Al vanaf dat hij het huis niet in wilde omdat hij een "enge" trap op moest.
Oh ja die trap aanstellerij was ik alweer helemaal vergeten.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben toch een normaal salaris zij het het minimum? En dan onder bewind blijven na je schuld? Apart. "lekker makkelijk" zegt hij. Dat zal dan wel zijn hele houding zijn. Zulke mensen komen nooit ergens want dat is niet "makkelijk"
Trouwens is 70 euro nou echt zo weinig? Tis geen vetpot maar een paar gympen van 20 euro moet je daar echt wel van kunnen kopen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me vooral af wat voor dag dat jongetje vandaag heeft, na zijn enorme blijdschap over het wcpapier.

Ik vond het eerst ook een beetje een minder leuk gezin, maar ik vond ze wel steeds leuker worden. Ze doen wel vrijwilligerswerk, zijn betrokken in de buurt en hebben het leuk samen.
In tegenstelling tot de rijke mensen, die zelfs iets meenamen uit de weggeefwinkel :O
En het arme gezin liet een cadeautje achter, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat de rijken een treinabonnement naar Almere zouden geven.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat nou voor aanstelleritus op de trap?? Ze hebben zelf toch ook een trap.
En citroen niet herkennen???? Kom op nou!
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 08:43
20.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
€70 voor een gezin is niet veel.

Ik kreeg echt het idee dat ze geestelijk niet helemaal 100% waren.
En onder bewind blijven staan als het niet nodig is, is heel vreemd

Wat mij dan ook weer opviel was het overgewicht van alle 3 en de ontzettende rommel in huis.
Ik snap dat ze geen geld hebben voor supergezond voer, maar dan nog
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
05-09-2018 08:39
Wat is dat nou voor aanstelleritus op de trap?? Ze hebben zelf toch ook een trap.
Hahaha, dat is precies wat ik gisteravond ook zei.

En inderdaad: is dit aDvocado ofzo?? Ja joh, wat jij wil. Ik had het wel te doen met zijn moeder die huilend de winkel uitliep, omdat ze zo blij was met de aandacht die ze kreeg. Terwijl die verkopers alleen maar dachten: hey, camera's... We kunnen onze omzet halen meiden, erop af!!
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
05-09-2018 08:42
€70 voor een gezin is niet veel.

Ik kreeg echt het idee dat ze geestelijk niet helemaal 100% waren.
En onder bewind blijven staan als het niet nodig is, is heel vreemd

Wat mij dan ook weer opviel was het overgewicht van alle 3 en de ontzettende rommel in huis.
Ik snap dat ze geen geld hebben voor supergezond voer, maar dan nog

Nou, dit ja!! Dat kind zag er niet bepaald ondervoed uit, integendeel. En dat huis vol met troepjes, ik zou helemaal gek worden joh. Zo krijg je toch nooit rust in je kop?!

Ik kreeg ook het idee dat (vooral moeder en zoon) niet helemaal in orde zijn. Moeke riep overal JAHAA op, veel meer zinnigs kwam er niet echt uit.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
05-09-2018 08:42
€70 voor een gezin is niet veel.

Ik kreeg echt het idee dat ze geestelijk niet helemaal 100% waren.
En onder bewind blijven staan als het niet nodig is, is heel vreemd

Wat mij dan ook weer opviel was het overgewicht van alle 3 en de ontzettende rommel in huis.
Ik snap dat ze geen geld hebben voor supergezond voer, maar dan nog
Dat voer is gewoon hun instelling. In het eerste restaurant, kind" ik haal alles er af behalve de tomaat. Pa, je moet eten wat je lekker vind je bent geen konijn.
Oftewel ze eten nooit groente en leren het kind zeer verkeerde gewoontes aan. Ook met weinig, misschien wel juist met weinig, kun je prima gezond eten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Eens, maar ik denk dat ze dat soort dingen gewoon echt niet snappen/weten. Ze kwamen over als niet bijster intelligente, maar wel heel lieve mensen. En eigenlijk vind ik het sneu dat ze dan door zo'n programma zo te kakken worden gezet.
Ik denk ook dat heel veel door het programe bepaald is. Zoals dat restaurant, volgens mij waren ze liever naar de snackbar gegaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
200 euro voor 3 hamburger menus :-o
nina1966 schreef:
05-09-2018 08:34
Ze hebben toch een normaal salaris zij het het minimum? En dan onder bewind blijven na je schuld? Apart. "lekker makkelijk" zegt hij. Dat zal dan wel zijn hele houding zijn. Zulke mensen komen nooit ergens want dat is niet "makkelijk"
Trouwens is 70 euro nou echt zo weinig? Tis geen vetpot maar een paar gympen van 20 euro moet je daar echt wel van kunnen kopen toch?
Nou, het zal vooral onvermogen zijn (om eigen fincancien te beheren), voor sommige mensen is dat nou eenmaal een flinke kluif.

Edit: en heel verstandig ook , als je eerder in de problemen bent gekomen en dit wilt voorkomen. Genoeg mensen die op de oude voet verder gaan en een aantal jaar later weer in de financiële problemen komen.
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 05-09-2018 10:18
15.42% gewijzigd
Vond het lief van het jongetje dat hij op een gegeven moment zijn arm om de geëmotioneerde moeder legde en vroeg 'gaat het'?

Ik begrijp niet dat ze naar zo'n (in mijn ogen vreselijk) restaurant -waarschijnlijk moeten- gaan, doodzonde. Er zijn genoeg plekken waar je lekker en 'normaal' kan eten.
Keuken1987 schreef:
05-09-2018 07:41
Dan is het toch juist leuk om in dat restaurant nieuwe dingen te proberen.
Namen ze nog gewoon patat en een hamburger.
En dat was al 200 euro. Zegt die jongen dat hij Mac Donalds leuker vindt. :-D
En daar is het nog geen 30 euro voor 3 Big Mac meals,was er nog 170 euro over voor zijn wens voor nieuwe Nikes.
huisduif schreef:
05-09-2018 07:46
Ik vind het kind vooral vervelend. Al vanaf dat hij het huis niet in wilde omdat hij een "enge" trap op moest.
En toen ook nog daarover begon te huilen.

Maar ik vond zelf die trap ook niets. Ik zou er nooit willen wonen.
Kom op mensen, het is toch duidelijk dat dat arme gezin niet helemaal 100 is.
Volgens mij zijn zij het gelukkigst in hun eigen huis met weinig te besteden. Prima toch?! Waarom moeten ze dan percè in zo'n sjiek restaurant uit eten gaan? Laat ze lekker naar de Mac gaan.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
05-09-2018 08:42


Ik kreeg echt het idee dat ze geestelijk niet helemaal 100% waren.
Dat idee had ik ook en daarom vond ik het ook geen leuke aflevering. Jammer hoor, want er zijn in Nederland zat normale gezinnen die toevallig rond het minimum leven waarmee een ruil dus veel leuker zou zijn. Ik vind er in ieder geval niks aan om naar zwakbegaafde mensen te kijken die dus ook niks snappen van waar ze terecht komen en ik vind het zielig dat die mensen daarmee eigenlijk belachelijk worden gemaakt. Echt slecht uitgekozen, deze mensen.

Edit: ik vond Bastiaan ook niet leuk, ik had het idee dat hij ook niet helemaal 100 of in ieder geval erg wereldvreemd was.
Am Yisrael Chai!
watdachtjehiervan schreef:
05-09-2018 10:35
Waarom moeten ze dan percè in zo'n sjiek restaurant uit eten gaan? Laat ze lekker naar de Mac gaan.
Ze zullen zich zelf hebben opgegeven voor dit programma en aangezien ze vast seizoen 1 hebben gekeken weten ze hoe het gaat.
Ze leven 1 week volgens het rijke stel en die gaan naar een chique restaurant.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
05-09-2018 10:16
Vond het lief van het jongetje dat hij op een gegeven moment zijn arm om de geëmotioneerde moeder legde en vroeg 'gaat het'?
En heb je die blik gezien? ,een naar de camera... Het zag er voor mij alsof hij werd aangestuurd.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
05-09-2018 10:35
Kom op mensen, het is toch duidelijk dat dat arme gezin niet helemaal 100 is.
Volgens mij zijn zij het gelukkigst in hun eigen huis met weinig te besteden. Prima toch?! Waarom moeten ze dan percè in zo'n sjiek restaurant uit eten gaan? Laat ze lekker naar de Mac gaan.
De man zegt in het gesprek dat hij zo blij was met de keuken en dat hij zich helemaal had uitgeleefd. Dat zie je niet op camera maar ze zullen ook wel naar de mac geweest zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
05-09-2018 10:12
Nou, het zal vooral onvermogen zijn (om eigen fincancien te beheren), voor sommige mensen is dat nou eenmaal een flinke kluif.

Edit: en heel verstandig ook , als je eerder in de problemen bent gekomen en dit wilt voorkomen. Genoeg mensen die op de oude voet verder gaan en een aantal jaar later weer in de financiële problemen komen.
Op zich idd verstandig maar het zelf leren had beter geweest. Zij werkt 3 dagen, hij 5 maar misschien maar 20 uur? Samen hebben ze dan toch echt wel meer te besteden dan die 70 p week voor alles. Dat klopt niet. Ze hebben een schuld afgelost en het zo gelaten. Wat hebben ze gelaten.. het bedrag dat ze aflosten? Waar is dat geld dan. Met het slechtste inkomen dat ze vergaren, en misschien is het iets meer, is het nog steeds rond een uitkering, anders krijg je aanvulling, en heb je dus ook de maximale huurtoeslag etc. Kinderbijslag meegerekend moet er meer zijn dan 70 p week en zeker een paar tientjes voor schoenen ed. Kleding kopen ze niet, neemt ze mee van de winkel. Dus waar is de rest van het geld.
Ik zou bijna zeggen Doreiaaaaaa kijk er eens naar :)
nina1966 schreef:
05-09-2018 11:33
Op zich idd verstandig maar het zelf leren had beter geweest. Zij werkt 3 dagen, hij 5 maar misschien maar 20 uur? Samen hebben ze dan toch echt wel meer te besteden dan die 70 p week voor alles. Dat klopt niet. Ze hebben een schuld afgelost en het zo gelaten. Wat hebben ze gelaten.. het bedrag dat ze aflosten? Waar is dat geld dan. Met het slechtste inkomen dat ze vergaren, en misschien is het iets meer, is het nog steeds rond een uitkering, anders krijg je aanvulling, en heb je dus ook de maximale huurtoeslag etc. Kinderbijslag meegerekend moet er meer zijn dan 70 p week en zeker een paar tientjes voor schoenen ed. Kleding kopen ze niet, neemt ze mee van de winkel. Dus waar is de rest van het geld.
Ze hebben de bewindvoering zo gelaten die alles voor hen regelt zodat ze niet in dezelfde fout vervielen en de vrouw zei ook dat ze nu nergens aan hoefden te denken. Ik denk dat ze bij een sociale werkplaats werken of in ieder geval ergens voor minimum loon.Het geld wat ze naast die 70 euro per week overhouden gaat naar huur en andere vaste lasten.Daarnaast zal er wel een potje zijn voor als de wasmachine vervangen moet worden,schoolgeld ed
Ik had het op een of andere manier echt met dit gezin te doen. Ik vond ze serieus verwaarloosd in of door het leven. Het ging me aan het hart. Ik weet niet precies waarom.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat die rijke mensen geen trein abonnement cadeau gaven aan die moeder van het arme gezin.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven