Entertainment alle pijlers

Steenrijk en Straatarm Seizoen 2

04-09-2018 14:16 503 berichten
Seizoen 2. Vandaag op SBS 6 om 20.30 uur

We trappen af met:

Bastiaan van Schaik en zijn vriend Ramon ruilen hun Amsterdamse loft aan het IJ met de familie Streur die in een volkswijk in Amsterdam-noord woont. Zij prijzen zich gelukkig in hun gezellige buurtje, maar het is geen vetpot. Bij Bastiaan en Ramon moet het geld rollen, vooral richting de kledingwinkels.

Kijken jullie ook weer?
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat het vanavond ook weer kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Waren die schulden nou van hem of van haar? En welk kind is van wie?
Ik ben nu de draad al kwijt...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
18-09-2018 20:41
Waren die schulden nou van hem of van haar? En welk kind is van wie?
Ik ben nu de draad al kwijt...
Schulden zijn van hem, en van wie die oudste jongen met die bril is is mij ook niet duidelijk. Die andere jongen is iig van haar.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Leuke buurt waar dat gezin woont, als je er niet tussen past dan heb je het zwaar. Klinkt als een behoorlijke asociale wijk...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo'n volksbuurt waar iedereen op de stoep zit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ooh ik loop weer achter, ga morgen wel bij uitzending gemist kijken.
Krijg het nog druk, ik kijk nu ook snobs en sloebers..Een sociaal experiment.. B)
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
18-09-2018 20:43
Schulden zijn van hem, en van wie die oudste jongen met die bril is is mij ook niet duidelijk. Die andere jongen is iig van haar.
Dan zal die oudste wel van hem zijn. En dat kleine meisje van hen samen neem ik aan.
Logisch dat ‘hij zich verantwoordelijk voelt’ als het zijn schulden zijn...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
18-09-2018 20:45
Gewoon zo'n volksbuurt waar iedereen op de stoep zit.
Klopt dat denk ik ook. Maar die hebben vaak ook vooroordelen over mensen die niet zo zijn.. Maar wel lekker gaan lopen teren op hun geld via dit programma ;) .
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
18-09-2018 20:46
Dan zal die oudste wel van hem zijn. En dat kleine meisje van hen samen neem ik aan.
Logisch dat ‘hij zich verantwoordelijk voelt’ als het zijn schulden zijn...
Ik kan me dan alleen niet voorstellen dat als je zoveel schulden hebt en dat zij niet kan werken, dat je dan samen nog besluit om een kindje te krijgen. Dat is financieel extra zwaar, maar de zorg voor een baby/klein kindje is ook zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Eens, maar ik heb zelf nooit in die situatie gezeten, dus ik kan me ook niet voorstellen hoe dat is. Ik mag er dus eigenlijk geen oordeel over hebben.
Deze mensen hebben trouwens geen honderden huisdieren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
18-09-2018 21:09
Eens, maar ik heb zelf nooit in die situatie gezeten, dus ik kan me ook niet voorstellen hoe dat is. Ik mag er dus eigenlijk geen oordeel over hebben.
Deze mensen hebben trouwens geen honderden huisdieren.
Dat is ook zo inderdaad!
Ik vind beide gezinnen tot nu ben toe erg lief en warm.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat ze de hele buurt nu uitkleden. Zouden alle buren ook zo leuk meedoen als er geen camera bij was? Dit is toch gewoon gênant?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
18-09-2018 21:20
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat ze de hele buurt nu uitkleden. Zouden alle buren ook zo leuk meedoen als er geen camera bij was? Dit is toch gewoon gênant?
Volgens mij is dat met behulp van wat sponsors in scene gezet.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
18-09-2018 21:20
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat ze de hele buurt nu uitkleden. Zouden alle buren ook zo leuk meedoen als er geen camera bij was? Dit is toch gewoon gênant?
Mee eens!
Am Yisrael Chai!
AnnA_C schreef:
18-09-2018 21:20
Ik vind het eigenlijk wel een beetje raar dat ze de hele buurt nu uitkleden. Zouden alle buren ook zo leuk meedoen als er geen camera bij was? Dit is toch gewoon gênant?
En vervolgens van het opgehaalde geld een feest geven voor de kinderen van de buurt om ze te bedanken?
Zo kan ik het ook ja...


Wat ik wel slim vond is dat 1 van die kinderen 4 paar nieuwe schoenen ging kopen.
In verschillende maten hoop ik, dan heeft hij er in de toekomst ook nog wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ze konden iig weer een nieuwe tattoo betalen.
ik geef mn bek ook maar een douw
ohohwatnuweer schreef:
18-09-2018 21:19
Ik vind beide gezinnen tot nu ben toe erg lief en warm.
Ik vond beide gezinnen leuk ja deze uitzending. Dat rijke stel ook helemaal niet verwaand en nu eens niet 20 huisdieren bij die arme mensen.

Op zich leuk initiatief van dat kinderfeest maar ik had het bedrag denk ik gewoon aan dat arme gezin zelf gegeven.
Als je het zo bekijkt is 1400 euro voor een week met 5 om vakantie te vieren, want dat is wat ze doen, helemaal zo veel nog niet. Wij maken makkelijk 100 euro per dag op op vakantie: ergens lunchen, twee keer een kopje koffie, uit eten, en je zit er al over heen. Dus zo spannend is dit budget niet als je op ibiza zit.
Alle reacties Link kopieren
Vond het allebei warme gezinnen !!!
En ook dit "arme" gezin had geen moeite met nieuwe dingen proberen (zoals in aflevering 1 bijv.) De jongen met de bril was van hem, de andere jongen van haar en het meisje van hun samen. Oh ja en de schulden van hem.
Maar ze deden wel hun best om van de schulden af te komen en ik vond ze erg liefdevol naar elkaar toe.
Alle reacties Link kopieren
Die tokkies hebben altijd heel veel dieren ik snap dat gewoon niet. Heb je al zo weinig geld maar wel een hond, kat, slang, etc. En nog meer kinderen nemen en met z'n allen op een flatje zitten.
Dani1982 schreef:
18-09-2018 20:50
Ik kan me dan alleen niet voorstellen dat als je zoveel schulden hebt en dat zij niet kan werken, dat je dan samen nog besluit om een kindje te krijgen.
Daar snap ik ook niets van; mega schulden en afgekeurd door rugproblemen maar wel weer een extra koter maken.
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt?
Ik! En natuurlijk weer honderd huisdieren bij die arme lui...

En hij heeft 8 jaar terug n ongeluk gehad en ze hebben 6 kinderen..... waarvan duidelijk driekwart nog geen 8.... waarom maak je dan toch weer zoveel koters en neem je zoveel dieren..... ik begrijp dat soort lui echt totaal niet :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven