Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
Wel toevallig dat ze beiden voor hetzelfde schilderij kozen :-D
Wel een wereld vreemde muts met haar inpakservice bij de boodschappen, nadat ze eerst de bedrijfsleider had ik geschakeld voor de goedkoopste boodschappen en dan nog een wachtrij veroorzaken bij de kassa! Veel meer respect voor vorige rijken die gelijk de helft terug deden in het potje. Zeikerd met zijn kopje koffie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik “raar” vind is dat die arme moeder zo bewonderenswaardig veel doet voor de medemens, en dan zeker gezien haar MS, maar dan haar kind ergens anders laat verblijven omdat ze er de energie niet voor heeft. Die keuze begrijp ik niet zo goed. Of zou het de dochter van de man zijn? Want er werd wel gesproken over een samengesteld gezin.
Hoe dan ook respect voor beide gezinnen, ik vond de rijke mensen ook leuk om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Snap niet waarom ze met de auto naar Muntendam gingen om daar bij de Coop boodschappen te doen, in Wildervank (gemeente Veendam) op een kwartiertje fietsen van waar het huis van het arme gezin staat is ook een Coop. Wanneer ze naar Multipazar, Aldi of Lidl in Veendam waren gegaan hadden ze trouwens goedkoper boodschappen kunnen doen. Of zou dat niet mogen i.v.m. sponsoring? Heb alleen nog maar Coop en AH in het programma voorbij zien komen. Maar nog blijft het vreemd dat ze naar de Coop in Muntendam gingen in plaats van naar die het dichtstbij is.
Als je veel geld hebt dan kan je vaak op vakantie dus: Ja geld maakt gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
18-04-2018 17:42
Als je veel geld hebt dan kan je vaak op vakantie dus: Ja geld maakt gelukkig.
Dus vakantie betekend geluk? Ik ga nooit op vakantie, alleen af en toe een weekend kamperen op de wadden. Op vakantie gaan hoeft voor mij niet.
_Aphia_ schreef:
18-04-2018 16:51
Wat ik “raar” vind is dat die arme moeder zo bewonderenswaardig veel doet voor de medemens, en dan zeker gezien haar MS, maar dan haar kind ergens anders laat verblijven omdat ze er de energie niet voor heeft. Die keuze begrijp ik niet zo goed. Of zou het de dochter van de man zijn? Want er werd wel gesproken over een samengesteld gezin.
Hoe dan ook respect voor beide gezinnen, ik vond de rijke mensen ook leuk om naar te kijken.
Daar kan je achter de tv niet over oordelen. Een kind met een beperking kan je "leegzuigen", dit weet ik helaas uit eigen ervaring. Dan is het heerlijk om even af en toe even op adem te komen. Kleding kan je laten staan en uitzoeken wanneer je wilt. Daarnaast is logeren ook fijn voor andere kinderen die je dan even de aandacht kan geven.
Simitçi schreef:
18-04-2018 08:31
Ik ken genoeg lelijke mensen in topbanen en andersom er zal een verband zijn maar dat gaat lang niet altijd op .
Laat ik het anders formuleren. Knappe mensen verdienen met dezelfde achtergrond in dezelfde functie meer dan lelijke mensen. Geen geintje.
Waarom hebben die arme mensen altijd van die spreuken aan de muur?
Is dat compensatie?
Ik vond het niet echt netjes van die rijken dat ze het hele weekbudget hebben opgemaakt terwijl hun met z'n 2-en zijn en die armen met z'n 5-en (?). Eigenlijk hadden ze de helft moeten terug stoppen en dan maar een weekje wat soberder leven. Het laatste geld moest perse op aan een bakje koffie buiten de deur.
Doubletree20 schreef:
22-04-2018 09:16
Ik vond het niet echt netjes van die rijken dat ze het hele weekbudget hebben opgemaakt terwijl hun met z'n 2-en zijn en die armen met z'n 5-en (?). Eigenlijk hadden ze de helft moeten terug stoppen en dan maar een weekje wat soberder leven. Het laatste geld moest perse op aan een bakje koffie buiten de deur.
Dat een paar rijke mensen geld terug hebben gedaan in het potje hoeft niet betekenen dat iedereen dat dan maar moet doen.
Ze mogen gebruiken wat in het potje zit.

De arme families maken waarschijnlijk ook elke cent op.
Yggdrasil- schreef:
22-04-2018 09:10
Waarom hebben die arme mensen altijd van die spreuken aan de muur?
Is dat compensatie?
Omda het betaalbare woonaccessoires bij de action zijn. Niet iedereen heef geld voor verantwoord design.
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 10:25
10.06% gewijzigd
Yggdrasil- schreef:
22-04-2018 09:10
Waarom hebben die arme mensen altijd van die spreuken aan de muur?
Is dat compensatie?
Tjonge het is wel je stokpaardje hier om neerbuigend te doen over mensen die het minder hebben.

En voor er weer iemand komt zeiken dat er steeds tegen Yggdrasil aangezeurd wordt, ik ken haar niet en reageer puur op haar veroordelende posten over minderbedeelde mensen.
De vrouw kreeg een bon voor 450 euro om kleding uit te zoeken uit de modewinkel van de rijke vrouw wat ze gelijk deed .De man kreeg een bon voor 750 euro bij de zaak van de rijke man maar ik heb niet gezien wat hij daarmee gedaan heeft jullie wel?
Habbekratz schreef:
03-05-2018 18:26
De vrouw kreeg een bon voor 450 euro om kleding uit te zoeken uit de modewinkel van de rijke vrouw wat ze gelijk deed .De man kreeg een bon voor 750 euro bij de zaak van de rijke man maar ik heb niet gezien wat hij daarmee gedaan heeft jullie wel?
Nee maar ik hoop wat leuks uitgezocht.
Vond beide stellen leuk.
De Belgen die ook het leefgeld halveerde omdat ze maar met zijn tweeën waren maar cadeaus gaven bovenop hun riante leefgeld .
Het andere stel niet zo stereotiep , huis mooi opgeruimd en zeer betrokken bij andere .
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
17-04-2018 22:12
Als toiletjuffrouw maak je geen goud geld!
Nee? Nou echt wel. Kroeg op rembrandtsplein verdient een toiletdame een paar honderd in een weekend hoor.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
18-04-2018 08:12
Is er ook een verband tussen uiterlijk en armoede?
Nee. Wel een verband tussen onverzorgd er uit zien en een baan kunnen krijgen.
Een fris koppie krijgt nu eenmaal sneller een baan dan iemand met een grauwe huid, sippe blik en wallen.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
18-04-2018 08:30
Ik denk wel dat armoede op een gegeven moment van je afstraalt . Geen geld voor tandarts ,goede voeding,goede kleding ,kapper etc.
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat je houding van binnen die uitstraling veroorzaakt, niet armoe ansich. Kapper? Als vrouw kun je ook je haar in een staart doen. Tandarts basis zit toch bij de verzekering in?
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
18-04-2018 16:51
Wat ik “raar” vind is dat die arme moeder zo bewonderenswaardig veel doet voor de medemens, en dan zeker gezien haar MS, maar dan haar kind ergens anders laat verblijven omdat ze er de energie niet voor heeft. Die keuze begrijp ik niet zo goed. Of zou het de dochter van de man zijn? Want er werd wel gesproken over een samengesteld gezin.
Hoe dan ook respect voor beide gezinnen, ik vond de rijke mensen ook leuk om naar te kijken.
Dat vond ik ook nogal apart. Ik weet heel goed dat een bijzonder kind héél veel vraagt maar je wil er als moeder toch helemaal voor zo'n kind zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat stel "beverly hoofd" oid. Zijn tv geil. Zijn al bij "bij ons in de pc" geweest, hebben zich aangesteld in komen eten en heb ze nog ergens anders voorbij zien komen.
Apart stel.:D
nina1966 schreef:
03-05-2018 20:27
Ben ik niet met je eens. Ik denk dat je houding van binnen die uitstraling veroorzaakt, niet armoe ansich. Kapper? Als vrouw kun je ook je haar in een staart doen. Tandarts basis zit toch bij de verzekering in?
Nee tandarts moet je apart verzekeren.
Wat een leuke uitzending
Ik zit nu de uitzending te kijken met de Belgen en die uit Roosendaal. Wat ik dan frappant vind is dat het arme stel zegt 8 jaar geleden in de schuldsanering te zijn gekomen terwijl hun kinderen veel jonger zijn dan 8. Waarom toch? Oh en ze hebben ook nog 2 katten!

Roze barbie huis vind ik spuuglelijk maar ze hebben t wel goed voor elkaar financieel.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die roepen dat geld niet gelukkig maakt, liegen dat ze barsten. Jarenlang hebben wij door werkloosheid elke euro om moeten keren. Inmiddels een grote erfenis gehad, en ik voel me nu echt wel gelukkiger hoor. En mn man heeft weer een baan.
Niet meer bang zijn voor onverwachte rekeningen of als de auto een grote reparatie nodig heeft. Het leven is veel zorgelozer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik denk ook niet dat dat bedoeld wordt met die uitdrukking. Ik denk bij die uitdrukking zelf eerder aan een situatie waarin de een het al goed voor elkaar heeft en dan met een jaloerse blik kijkt naar een ander die nog meer heeft (financieel) en zich door de jaloezie vooral zuur voelt en niet eens meer kan zien wat ie zelf heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven