Entertainment alle pijlers

Steenrijk straatarm

04-04-2020 00:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt hier niemand dit ?
Ik kijk het elke week maar pas deze week ben ik mijzelf echt zo gaan ergeren aan het “arme” gezin dat ik mij afvroeg of niemand anders dit zo zag ?

Eten thuis laten bezorgen voor 235 euro ?
En dan de houding die ze hebben.

Ik vind dit programma steeds meer de oorspronkelijke context verliezen.

De “arme” gezinnen die voor hun kinderen een prinsessen kamer hebben , met bijpassende muurschildering en dure poppen nog in de doos.
Een groot duur poppenhuis..

Het zoontje met een volledige star wars kamer en ook weer hele mooie muurschilderingen..

Ik geloof deze aflevering niks van dit “arme” gezin..

En dan dat budget wat het “arme” gezin achterliet , voor 60 euro aan muntjes ipv briefgeld achterlaten vond ik ook zo apart..

Ik vind het programma wel zijn doel voorbij schieten de laatste tijd als ik kijk naar de laatste afleveringen en dat vind ik jammer.
Alle reacties Link kopieren
Was een herhaling van een eerder seizoen...
Ik had vandaag gelezen dat het allemaal scripted is. De gezinnen hebben het geld niet zelf in beheer en de programmamakers kiezen waar het aan wordt uitgegeven. Of het waar is geen idee, maar het zou me niks verbazen.
Het arme gezin van deze week was met het samengestelde gezin van af en toe 7 personen. En het rijke gezin waren de twee mannen, waarvan er 1 was geadopteerd uit Brazilie.

Jij stelt een ander voorbeeld dus ik snap niet welk gezin je bedoelt.
Ik kijk het altijd via sbs6.nl uitzending gemist.

Ik genoot altijd van dit programma, maar het wordt nu een beetje een herhaling van de vorige week. Er komt nooit eens echt iets spannends uit.
Ik had vandaag gelezen dat het allemaal scripted is. De gezinnen hebben het geld niet zelf in beheer en de programmamakers kiezen waar het aan wordt uitgegeven. Of het waar is geen idee, maar het zou me niks verbazen.
Nou in zoverre dat je ziet dat het rijke gezin bv een personal trainer heeft of een dagje naar de sauna gaat en dat het arme gezin dat wel van het budget moet betalen?

Want dat zie je wel gewoon terug in de beelden.

Maar was hier niet ooit al eens een topic van? :?:
Alle reacties Link kopieren
Dat het scripted is is voor mij geen verrassing. Elke week hetzelfde verhaal met andere mensen. Je ziet de rijken ook niet veel, buiten een ontbijt en avondeten, in het huis van de armen. Ik heb het idee dat ze daar niet slapen. Armen zie je bij de rijken wel in bed, bad of zwembad liggen.

De armen bestellen altijd afhaal de eerste avond en gaan een keer uit eten. De rest van de week zie je ze niets doen.

Ik zou wel eens willen weten hoe het ju echt zit. Volgens mij filmen ze maar een of twee nachten.
TO, heb je misschien een linkje voor mij van de bewuste aflevering?

Misschien met uitzending gemist dat ik achterloop ofzo, ik kan die aflevering nergens vinden.
Er lopen een oud en nieuw seizoen. Deze was oud...scripted klopt wel denk ik. Hoe moeten ze anders weten naar welke kapper ze gaan.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
04-04-2020 08:19
TO, heb je misschien een linkje voor mij van de bewuste aflevering?

Misschien met uitzending gemist dat ik achterloop ofzo, ik kan die aflevering nergens vinden.
De aflevering waar to het over heeft, kwam na de aflevering die jij gezien had. Er waren dus twee afleveringen op in plaats van één.
Snoesje83 schreef:
04-04-2020 10:20
De aflevering waar to het over heeft, kwam na de aflevering die jij gezien had. Er waren dus twee afleveringen op in plaats van één.
Ow, jammer dat ik die andere dan niet kan vinden..

Bedankt voor je reactie..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het ook gezien en stond er ook wel van te kijken. Die bezorging van eten was echt niet normaal. Is dat echt zo duur? Of hadden ze nu voor 5 avonden eten met z'n allen?
Ze doen echt allemaal elke keer hetzelfde. Moet wel scripted zijn

- altijd tellen de kinderen het geld
- altijd gaat arm een keer uit eten en naar de kapper of kleding kopen
- altijd doet rijk wat voor arm in de buurt om geld op te halen
- altijd gaat rijk langs bij de familie van arm om te horen hoe het nou toch zo gekomen is
- altijd komt een vriend of vriiendin langs van rijk als arm daar in huis is
- altijd bestelt arm voor mer dan honderd euro afhaal
- altijd koopt de man van arm iets voor zijn vrouw. Ring / oorbel of whatever

Zo triest en voorspelbaar, je kan er een bingokaart naast leggen.
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand ?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet stiekem lachen dat die 'rijke vrouw' nu al 2x gezegd heeft dat ze echt niet snapt dat iemand met zijn/haar moeder in huis woont, terwijl zij ook met d'r zoon woont 😅

En ik ben het wel met ze eens dat het arme gezin wellicht wel meer zou kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
05-04-2020 07:48
Ze doen echt allemaal elke keer hetzelfde. Moet wel scripted zijn

- altijd tellen de kinderen het geld
- altijd gaat arm een keer uit eten en naar de kapper of kleding kopen
- altijd doet rijk wat voor arm in de buurt om geld op te halen
- altijd gaat rijk langs bij de familie van arm om te horen hoe het nou toch zo gekomen is
- altijd komt een vriend of vriiendin langs van rijk als arm daar in huis is
- altijd bestelt arm voor mer dan honderd euro afhaal
- altijd koopt de man van arm iets voor zijn vrouw. Ring / oorbel of whatever

Zo triest en voorspelbaar, je kan er een bingokaart naast leggen.
Dit programma is inderdaad super nep. Als "arm" ontslagen is wegens diefstal noemen ze het wegens reorganisatie. Ze blijven helemaal niet slapen en het duurt ook geen week om het op te nemen.

Ik vond dit programma altijd best vermakelijk, tot er een bekend gezin van mij langskwam. Werd zo verteld alsof de arme man haast werd uitgeknepen door zijn baas. In realiteit komt hij een paar keer per maand gewoon niet opdagen zonder enig gevolg en heeft de baas zijn gehele bruiloft betaald uit medeleven.
Wennas schreef:
08-04-2020 21:11
Dit programma is inderdaad super nep. Als "arm" ontslagen is wegens diefstal noemen ze het wegens reorganisatie. Ze blijven helemaal niet slapen en het duurt ook geen week om het op te nemen.

Ik vond dit programma altijd best vermakelijk, tot er een bekend gezin van mij langskwam. Werd zo verteld alsof de arme man haast werd uitgeknepen door zijn baas. In realiteit komt hij een paar keer per maand gewoon niet opdagen zonder enig gevolg en heeft de baas zijn gehele bruiloft betaald uit medeleven.
Nou echt he? Niet te geloven. Lekker vertekend beeld terwijl het volgens mij als je gewoon alles laat zien zoals het echt is, dat best leuke tv zou opleveren,.

Mijn bingokaart liep gisteren ook weer aardig vol.

Was alleen dat mega ontbijt bij arm nog vergeten wat je tegenwoordig elke week ziet. Die hyper gevulde tafels. Iedereen doet dat elke week opeens..... Zo fake.

Maar 1 variatie hadden we, moeder telde het geld dit keer :rofl:

Rijk had trouwens helemaal gelijk dat arm best kon werken.
En zoon van rijk vond ik een verwend nest. Lustte niks en hoezo moest zijn moeder de broodplank schoonmaken????? Pak zelf een doekje :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven