Entertainment alle pijlers

The Passion 2019

18-04-2019 11:59 337 berichten
Vanavond is het weer tijd voor The Passion.

Deze 9de editie alweer is deze keer in Dordrecht. Het thema is #jebentnietalleen
Het is live op tv vanavond om 20:30 uur op NPO 1 en Radio 2.

De negende editie van The Passion heeft een historisch karakter. Dat komt allereerst door de betekenis van Dordrecht voor het christelijk geloof in Nederland. In deze stad werd 400 jaar geleden het besluit genomen de Bijbel te vertalen in het Nederlands. En er stond meer op het spel. De contouren van het Nederlands protestantisme kregen hier vorm.
Aldus EO directeur Arjan Lock.
Meer op: www.thepassion.nl

Ga jij kijken vanavond? Of misschien wel naar Dordrecht?
Wat vind je van de Passion en het Paasverhaal? Heb je er iets mee of niet?

Ik ga wel kijken met onze oudste 2 kinderen, zo krijgen ze toch iets mee van de christelijke geschiedenis en cultuur.
Ik vond deze Passion niet best.
Van Edsilia ( Maria) had ik meer verwacht, vooral die sissende inademhaling vond ik erg irritant. Jezus zong mooi maar die tranen waren echt te veel en te vaak..
Andere zangers zongen ronduit vals. En dat slecht zittende pak van Pilatus was wel heel erg!

Tot zover mijn klaagzang want, in goed geschelschap van espresso en chocolade moet ik eerlijk zijn.... ik kan niet zingen 😀

Nu ik toch alleen ben, ga ik wel genieten van de Johannes Passion.
Het Paasverhaal voor mij echt beluisteren.
Alle reacties Link kopieren
Dit blijft de beste versie:
http://www.luckytv.nl/kruisiging-op-het-plein/
bethweeter schreef:
19-04-2019 06:59
:biggrin:
CourtneyTT schreef:
18-04-2019 22:20
Ik snap de hele hype rond dit christelijke programma met een stel B-artiesten niet zo goed.
Nou, daar begon ik dus over op pagina 1. Waarom kijken hier miljoenen mensen naar?
bethweeter schreef:
19-04-2019 06:59
Dit vat wat mij betreft de perversie hiervan wel goed samen ja... :proud:
Jest schreef:
19-04-2019 08:44
Nou, daar begon ik dus over op pagina 1. Waarom kijken hier miljoenen mensen naar?

Allemaal trashers :proud:
Star² schreef:
19-04-2019 08:52
Allemaal trashers :proud:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Jest schreef:
19-04-2019 08:44

Ter leringhe ende vermaeck.
I wanna live my life with the volume full!
Annapicobella schreef:
18-04-2019 22:07
Wel apart dat de Opstanding, wat Pasen inhoudt, zo wordt weggemoffeld...Misschien is het wel waar?
Niet apart, het was tenslotte pas Goede Vrijdag, dus beperkt tot kruisiging. Opstanding is zondag pas.
Ik heb alleen het eerste nummer gezien dat Edsilia zong. Ik vond haar ademhaling zo storend hard te horen dat ik al snel weg bem gezapt.
Poedelrockjudas. :-D
Ja, ik las hier weer leuke reactie ZONDER of ik wel of niet leuk mag vinden. :yes:

Nou, relativering (ver-)eringsvermogen. Het moet mogen...
Ooooeeeee, wat is taal toch een leuk verhaal.

André van Duin is heel goed in het omzetten van buitenlandse teksten naar Nederlandse persiflages. Maar ook nummers als Het Dorp van Wim Sonneveld kan hij goed zingen. André Rieu heeft erg veel ervaring met grote groepen publiek.
Ze kunnen ook een versie van OLD Generation.

Ik vond het tegenvallen, maar blijf het wel een leuk event vinden.
Grappen er om heen?
Het en dat is toch ook groepsgebeuren. Als het maar leuk blijft.

Jammer dat die discussie. Fijne Pasen - tís wel een Christelijk feest met nadruk op feest en dagen. Zonder beesten ook heel leuk te maken.
Met Pasen eet ik een ei (en zelfs meerdere) want dat hoort erbij. Hier dus als er nog wat over is in de winkel.
:sun:

Voor de grappen :applause: :kneel: :biggrin: :yes:
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 19-04-2019 14:31
Reden: Weinig tijd om Alles terug te lezen. Er staat te veel. Jammer.
0.73% gewijzigd
O, op Zaterdag is er een herhaling van The PASSION te zien.

Om 13 uur 10 te zien op NPO1 of 2.

En de preview met Poldark heeft ook de nude onderbroek opgenomen.
Lijkt net alsof er zo'n waasje op zit. (off topic? Al langer dan een week was er een preview van de Passion op NPO.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven