Entertainment alle pijlers

Tickets verkopen ticketswap

24-05-2024 08:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo. Voor het evenement Tribute XL van eind september heb ik drie tickets gekocht.
Nu blijkt dat wij niet kunnen omdat we een feestje hebben. Ik wil dus de tickets verkopen en ik dacht dit op Ticketswap te kunnen doen.
Maar ik kan de tickets (nog?) niet downloaden. Als ik het goed begrijp komen die pas 21 september beschikbaar.

Nu heb ik niet heel veel geen ervaring met Ticketswap en tickets doorverkopen, maar betekent dit dan dat ik maar 6 of 7 dagen de tijd heb om een ticket door te verkopen? Of zie ik iets over het hoofd?

Er worden nu al wel tickets gevraagd voor dit evenement op Ticketswap, dus ik zou ze best al wel willen verkopen, maar dat kan dus niet. Of doe ik iets niet goed?

Ik heb contact gehad met de klantenservice maar daar kreeg ik tot nu toe een algemene reactie terug waar ik niet echt wat mee kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eerder tickets verkocht via ticketswap en die was ik binnen een uurtje kwijt. Normaal gesproken gaat dat best wel heel snel. Waar heb je de kaartjes gekocht, kun je daar geen contact opnemen? Wel gek dat je de kaartjes nog niet hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verbaast me dat er tickets worden gevraagd op ticketswap, want het evenement is nog helemaal niet uitverkocht.

Sorry, geen antwoord op je vraag. Ik denk dat ze het op deze manier doen om handel te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn het mobile only tickets via ticketmaster? Had ik laatste ook, tot den treure gecommuniceerd met ticketswap want er zou een manier moeten zijn met een e-mailadres en ze dan naar ticketswap doorsturen.
Maar ondanks uitgebreide communicatie met de klantenservice kreeg ik het niet voor elkaar en heb ik ze uiteindelijk via ticketmaster zelf verkocht.

Tickets verkopen voor iets dat niet uitverkocht is kan overigens prima, je moet dan gewoon de prijs iets lager zetten en dan ben je ze alsnog zo kwijt is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
24-05-2024 08:41

Tickets verkopen voor iets dat niet uitverkocht is kan overigens prima, je moet dan gewoon de prijs iets lager zetten en dan ben je ze alsnog zo kwijt is mijn ervaring.
Ik zeg ook niet dat het niet kan. Maar dat het me verbaast dat ze daar worden gezocht, terwijl er nog veel kaarten beschikbaar zijn. Alle vakken en staanplaatsen. Dan zou ik gewoon rechtstreeks kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit staat op de site:

Tickets worden een week voor de show verzonden, mits u de ticket(s) heeft gepersonaliseerd. Op deze manier hopen we de zwarte markt te bestrijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tegenwoordig kan je ook je tickets via Ticketmaster weer verkopen. Ik heb dat ook gedaan met tickets voor een evenement waarvoor ik later toch verhinderd was. Ik was ze ook zo weer kwijt. Mocht je dus de tickets via Ticketmaster hebben gekocht, verkoop ze dan weer via Ticketmaster zodra ze beschikbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Via de site waar ik de tickets gekocht heb, heb ik ze ook ter verkoop aangeboden. Maar als ik (uitgelogd) zoek op de plaatsen die ik aanbied, dan komen mijn tickets niet voor in de lijst. Dus ik weet niet of dit wel werkt op deze manier. Vandaar dat ik ticketswap wilde proberen.

Maar als ik het goed begrijp kan dat dus pas nadat de tickets beschikbaar zijn, en dat is 21 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwens, de tickets worden niet door TIcketmaster verkocht maar door See Tickets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het komt steeds vaker voor dat de daadwerkelijke tickets pas kort voor het evenement beschikbaar worden gesteld, inderdaad om zwarte handel te voorkomen. Mijn ervaring met TicketSwap, vooral als koper, is dat ze dus ook pas heel laat worden aangeboden. Mensen kunnen wel alvast kaartjes vragen, maar er is nog geen aanbod, omdat de kaartjes er nog niet zijn. In die laatste week zijn er dan dus ineens wel veel kaartjes in de aanbieding. Afhankelijk van de populariteit van het evenement ben je ze dan alsnog zo kwijt.

Lang verhaal kort: gewoon afwachten dus, totdat je de kaartjes echt hebt en dan op TicketSwap zetten. Dan heb je inderdaad "maar 6-7" dagen, maar dat hoeft dus geen probleem te zijn. Ben je op de dag van het evenement je kaartje nog niet kwijt, dan zet je de prijs lager. Genoeg laatste moment kopers, die juist dit soort koopjes afwachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
eiram schreef:
24-05-2024 09:21
Via de site waar ik de tickets gekocht heb, heb ik ze ook ter verkoop aangeboden. Maar als ik (uitgelogd) zoek op de plaatsen die ik aanbied, dan komen mijn tickets niet voor in de lijst. Dus ik weet niet of dit wel werkt op deze manier. Vandaar dat ik ticketswap wilde proberen.

Maar als ik het goed begrijp kan dat dus pas nadat de tickets beschikbaar zijn, en dat is 21 september.
Waarschijnlijk omdat jouw aanbieder de kaartjes ook pas echt beschikbaar voor doorverkoop nadat ze uitgegeven zijn. Je plaats blijft dus gereserveerd en je kaartje komt pas in de verkoop na 21 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, dank voor de aanvullingen. Ik wacht af tot 21 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
Begin dit jaar naar de Bankzitters geweest met mijn dochter. Die kaartjes kwamen pas een paar uurtjes vantevoren online in de app te staan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven