Entertainment alle pijlers

TLC Dr. Pimple Popper

20-07-2019 22:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onvoorstelbaar waar mensen in de VS blijkbaar mee rondlopen. Hoe het allemaal heet qua aandoening kan ik niet onthouden, maar het ziet er vaak verschrikkelijk uit. En dat vind ik zo zielig!
Maar hoe kan het dat ze er zo lang mee rond lopen? Vaak zijn ze al wel bij een dokter geweest, maar wordt of kan er niks aan gedaan worden. Het is niet zo dat dr. Pimple in een super exclusieve prive kliniek werkt. Het ziet er allemaal als een gemiddelde tandartspraktijk uit. Enkel een scalpeltje en wat hechtdraad gebruikt ze zo te zien.
Komt dat nu echt door de slechte gezondheidszorg in de VS, of dat deze mensen mogelijk niet verzekerd zijn? Dat ze ermee rond (moeten) blijven lopen bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Het boeit die patiënten gewoon niet. Heel veel kunnen ze zelf weghalen, of hadden ze zelf makkelijk weg kunnen halen toen het nog kleiner was. Een dilated pore of winer is gewoon een (soms megagrote) meeëter hè.
Teveel angst voor pijn en niet weten wat het is?
En geen zin in littekens op vaak redelijk moeilijke plaatsen.


Partner kon het geen bal schelen dat er zoiets op zijn rug groeide.
Het is pas toen ik zag dat het rood uitsloeg dat ie eindelijk naar zijn huisarts ging ermee.
Toen liep ie er al een jaar of 2 mee rond.

(Heeft het overigens nog 6 weken geduurd voor het ziekenhuis hem kon zien en het eruit halen.
En het is nu een lelijk litteken.)
Het verbaasde me dat er nog geen topic over was. Maar jij doet het dus wel. Ik vind het ook raar dat sommige mensen ergens al heel lang mee rond lopen en dat dokter Pimple Popper dan de enige is die hen helpt. Ik vind het een aanrader voor mensen die op dieet zijn en bv zin hebben in iets lekker. Kijk ff naar dit programma en je hebt werkelijk nergens zin meer in. Ik kijk niet meer want ik ga echt bijna over mijn nek bij al het pus en uitgeknepen puisten.
Alle reacties Link kopieren
Sommige zitten gewoon onder de bulten. Of zoals ik vanavond zag op de oren. Onvoorstelbaar. En ze schamen zich er ook heel vaak voor. Zoiets zie ik in Nederland niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind het heerlijk om naar te kijken. Word er hellemaal kalm van. :-D
Blondie456 schreef:
20-07-2019 22:45
Het verbaasde me dat er nog geen topic over was. Maar jij doet het dus wel. Ik vind het ook raar dat sommige mensen ergens al heel lang mee rond lopen en dat dokter Pimple Popper dan de enige is die hen helpt. Ik vind het een aanrader voor mensen die op dieet zijn en bv zin hebben in iets lekker. Kijk ff naar dit programma en je hebt werkelijk nergens zin meer in. Ik kijk niet meer want ik ga echt bijna over mijn nek bij al het pus en uitgeknepen puisten.
Na een aantal afleveringen vond ik het vooral saai worden :-) .

Altijd maar weer soortgelijke pus zien, zij het dan af en toe op iets andere plaatsen.

Ooit wel een aflevering gezien met iemand wiens armen letterlijk vol stonden.
Ik geloof dat ze 60 bolletjes per arm ofzo eruit gehaald hebben.

En de kans was bestaand dat het terugkwam bij haar.


Ik verdraag het redelijk goed, man rent altijd de kamer uit als ik het toevallig tegen kom tijdens 't zappen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 22:49
6.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-07-2019 22:45
Het verbaasde me dat er nog geen topic over was. Maar jij doet het dus wel. Ik vind het ook raar dat sommige mensen ergens al heel lang mee rond lopen en dat dokter Pimple Popper dan de enige is die hen helpt. Ik vind het een aanrader voor mensen die op dieet zijn en bv zin hebben in iets lekker. Kijk ff naar dit programma en je hebt werkelijk nergens zin meer in. Ik kijk niet meer want ik ga echt bijna over mijn nek bij al het pus en uitgeknepen puisten.
Dit beeld heb ik ook bij het programma en daarom nog niet gekeken
Alle reacties Link kopieren
Dit is een rekening voor de behandeling van een ratelslangenbeet. Does that answer your question?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Staat daar nou echt 150 duizend dollar? o_o
Alle reacties Link kopieren
SjaanRoeispaan schreef:
20-07-2019 22:49
Dit is een rekening voor de behandeling van een ratelslangenbeet. Does that answer your question?

Afbeelding
Gaat wel over iemand die 5 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen, kijk maar naar de datum.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen die langskomt één keer kijkt dan zijn er toch genoeg kijkers om flink te verdienen aan de reclame er omheen. Maar na een of twee keer heb je het wel gezien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Medische ingrepen zijn in Amerika niet te betalen. Niet alleen na een ratelslangbeet, maar gewoon in het algemeen. Als je niet verzekert bent (zoals heel veel mensen) dan is zo'n behandeling (ook al is het niet een zeer luxe kliniek) financieel niet op te brengen.
Ze hebben het bij TLC wel aangepast gelukkig. Eerst was het zo bij reclame over pimple popper dat je alle pus zag die eruit spoot. Later hebben ze dat aangepast. Nu zie je het pus er niet meer uit spuiten en is er een soort waas overheen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
20-07-2019 23:12
Gaat wel over iemand die 5 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen, kijk maar naar de datum.
Volgens mij niet 5 maanden. Zoals ik het lees heeft hij van 4 Juli tot 9 Juli in het ziekenhuis gelegen. In de V.S. schrijven ze de datum anders.
Alle reacties Link kopieren
anoniem13579 schreef:
20-07-2019 23:33
Volgens mij niet 5 maanden. Zoals ik het lees heeft hij van 4 Juli tot 9 Juli in het ziekenhuis gelegen. In de V.S. schrijven ze de datum anders.
Ohh ja natuurlijk! Wow
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
20-07-2019 23:22
Medische ingrepen zijn in Amerika niet te betalen. Niet alleen na een ratelslangbeet, maar gewoon in het algemeen. Als je niet verzekert bent (zoals heel veel mensen) dan is zo'n behandeling (ook al is het niet een zeer luxe kliniek) financieel niet op te brengen.
Verzekering is voor de meeste daar ook niet te betalen, het is gerust ons maand bedrag x10 en wij maar klagen over de hoge kosten... zo slecht hebben wij het nog niet.
#doeslief
Nuttige bijdrage (not) maar.... O_O
Ik vrees dat het vooral een financiële kwestie is, maar verbaas me ook over de k e ren dat een patiënt vertelt dat de vorige arts ze niet kon helpen of de verkeerde diagnose heeft gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
20-07-2019 23:38
Verzekering is voor de meeste daar ook niet te betalen, het is gerust ons maand bedrag x10 en wij maar klagen over de hoge kosten... zo slecht hebben wij het nog niet.
Dat klopt, en als je toevallig wel verzekerd bent moet je nog maar afwachten of je het vergoed krijgt. Heb jaren geleden eens een film gezien over de gezondheidszorg en verzekering daar. Vrouw van net 30 borstkanker. Dus naar ziekenhuis. Verzekering vergoedde niet met als reden: Borstkanker komt niet voor onder de 35, dus we vergoeden niet. En nog wat van die rare voorvallen die ik vergeten ben.
Geen idee meer hoe die film heette, was met vriendin die had gehoord dat het een leuke film was, dus of ik meeging. Leuk was de film dus niet echt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Geld, schaamte....en soms echt ontwetendheid.

Oh en dat wil echt niet zeggen dat het in NL niet voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk komt dat hier ook voor, maar blijft men er niet zo lang mee rond lopen.

Die film was denk ik van Michael Moore.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
20-07-2019 23:38
Verzekering is voor de meeste daar ook niet te betalen, het is gerust ons maand bedrag x10 en wij maar klagen over de hoge kosten... zo slecht hebben wij het nog niet.

In 2016 waren de gemiddelde kosten voor een ziekteverzekering in de USA voor een gezin zo’n 10.000 dollar per jaar, en daar kwam dan nog het eigen risico van zo’n 8000 dollar per jaar bovenop, dus in totaal ca. 18000 dollar.
Als single kwam je uit op gemiddeld zo’n 8000 dollar (incl eigen risico).
In datzelfde jaar bedroeg het gemiddeld jaarsalaris 31.000 dollar. Zo’n verzekering is voor veel Amerikanen dus inderdaad niet op te brengen.

Overigens betalen wij Nederlanders ook meer dan we zelf vaak denken. Naast de basiszorgverzekering van zo’n 1200 euro per jaar en het eigen risico van 385 euro, betalen we nog een loongerelateerde ZVW bijdrage die kan oplopen tot een kleine 4000 euro per jaar. Dan zit je dus, en nog zonder je eventuele aanvullende verzekering, ook al op ruim 5,5 duizend euro per (volwassen) persoon per jaar.

De reden dat wij het wat goedkoper kunnen houden, komt overigens vooral door cultuurverschil. Wij Nederlanders zijn een erg risicomijdend volk. Wij verzekeren ons voor van alles, en soms ook zelfs verplicht via de sociale verzekeringen zoals bij ziektekosten. Doordat iedereen premie betaalt, kunnen de premies relatief laag gehouden worden. In de VS zijn ze juist risico-nemend en is verzekeren niet verplicht en ook helemaal niet zo gebruikelijk. Het gevolg is dat een kleinere groep verzekerden de kosten moet dekken, waardoor de premies omhoog schieten.

Dat verklaart ook waarom ze daar altijd zo massaal inzamelen voor zieke mensen en bij rampen enzo.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 21-07-2019 08:21
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-07-2019 07:54
Geld, schaamte....en soms echt ontwetendheid.

Oh en dat wil echt niet zeggen dat het in NL niet voorkomt.

Ik denk naast geld, schaamte en onwetendheid ook angst. Zolang je niet weet wat het is, heb je in elk geval ook nog geen enge diagnose. Veel mensen, en zeker met rare bulten, zijn bang dat hun aandoening kwaadaardig is.
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes plakken lukt helaas niet meer. Maar de docu van Michael Moore is Sicko.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven