Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja ik lag krom om die droge opmerking. Idd, Julius had een mini pootje, had ze dan allemaal een mini pootje gegeven hahahahah.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jelle met krullen viel in de uitzending van gisteravond stevig door de mand zeg: hij gaf zelf al steeds aan dat hij graag met een professionele partner kookte maar nu werd duidelijk waarom Zoals hij het ook vertelde "dat hij wat in die kwartel had staan poeren en dacht dat hij een schone had gekregen" Ik kon er dus ook wel om lachen en het was erg duidelijk dat hij er uit ging vliegen...voor hemzelf trouwens ook.

Ik vind Juul en Kraan steeds meer van een komisch duo krijgen, laatst al zo'n vileine opmerking over het doodbloeden bij de mandoline en ook nu weer. Hoewel Kranenborg zich ook oprecht stond te ergeren bij het uitserveren van de gerechten.

Vanavond Lucas Rive, samen met de chef van vorige week (Boreas) denkelijk één van de aardigste chefs die meedoen aan het programma. Maar uiteraard ook gewoon kritisch waar nodig. Het voorfilmpje bevatte ook een spoiler over wie er door gaat naar de 2e ronde van vandaag.
Dat laatste was mij inderdaad ook opgevallen.
Wat een mooie afsluiting bij Reve. Ik kan daar zo van genieten. (ook al eet ik geen orgaanvlees maar wat een genot om ernaar te kijken)

Jammer van Zilla, ik had het haar wel gegund. Maar je zag al meteen dat het een stapje te hoog was. Sneu omdat ze in de rest van de week op nr. 1 stond. Zo zie je dat dat niets uitmaakt.

Toen die prachtige topclass, prachtig.

Vond het op het eind toch wel zielig voor Baardmans. Hij kookte de hele week goed en op 1 goed niveau en dan verliest hij het van de jonge onervaren student. Niet dat ik het Tristan niet gun hoor, knap dat hij zo ver is gekomen. Wat ze al zeiden, Baardmans had beter nog even in die 2 min. alles kunnen controleren.

Van Arjan had ik het wel verwacht dat hij door zou gaan. Ik dacht, als hij alleen maar niet in paniek raakt zoals van de week bij een opdracht.

Altijd leuk he als ze naar de Bokkedoorns gaan. 21 jaar al 2 michelinsterren, ongelooflijk knap. En wat is Reve toch leuk.

Volgende week Groningen, dat beloofd ook leuke tv zo te zien op het kleine voorstukje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het is Lucas Rive, (Reve is een schrijver).

Ik ga het zo even kijken, was gisteravond weg (maar kon het niet laten weten even hier even te kijken).
Wat een geweldige aflevering gisteren!

Ik vind het helemaal niet erg dat Baardmans niet door is. Véél te overtuigd van zichzelf, terwijl er genoeg mankeerde aan zijn gerecht. Ik heb hier in m'n eentje echt zitten juichen toen Tristan door ging. Onwijs leuk voor hem!

En Arjan was goed zeg, erg gaaf om te zien.

Trouwens, wat had Juul nou toch voor sjaal om, toen ze buiten stonden? Leek wel een beddensprei Toch blijft ie leuk (Julius, niet de sjaal....)
Lotte, ik denk ook dat baardmans is afgestraft voor zijn zelfgenoegzame houding, hij was zo overtuigd dat het goed was en had die paar minuten dus beter kunnen gebruiken. Ik gunde het Tristan ook veel meer, die moest echt strijden en is nog zo jong in vergelijking met de anderen, heeft veel meer potentie om uit te groeien tot een goeie chef. Arjan deed het echt heel goed, bij beide opdrachten dus terecht door naar de halve finale.

Juul heeft wel vaker van die opvallende kleedjes om zijn nek geknoopt, ik vind het ook wel bij hem passen

Op naar de volgende week: eens kijken of de Groningers iets leuks in petto hebben.
quote:Talkinghead schreef op 31 maart 2012 @ 23:43:

Juul heeft wel vaker van die opvallende kleedjes om zijn nek geknoopt, ik vind het ook wel bij hem passen

Ja, ik ook.

Maar meestal zijn het een beetje 'kaksjaaltjes', en dit was opeens zo'n uitbundig ding

En nog even over baardmans. Op een ander topic zei iemand: 'Zijn ego paste nauwelijks in het restaurant'. Vond ik een hele rake opmerking.
quote:Lotte35 schreef op 01 april 2012 @ 10:26:

[...]

En nog even over baardmans. Op een ander topic zei iemand: 'Zijn ego paste nauwelijks in het restaurant'. Vond ik een hele rake opmerking.
Nou, het is mij ook eindelijk gelukt de hele uitzending terug te kijken op RTL XL, jeetje wat een drama is dat!!

Inderdaad een leuke uitzending en wat dom van Jelle om te zeggen dat je 2 minuten over hebt. Ook al was dat zo, dat ga je toch niet zeggen?? Dan is het wachten op opmerkingen dat je beter nog wat tijd had kunnen besteden aan opmaak/ smaak / puntjes op de i.
Hoi, sinds kort kijk ik hier ook weer naar.

Ik zie dat ik niet de enige ben die blij is dat baardmans Jelle eruit is.

Ik vond het vooral een viezige kok, met die lebbervinger overal insteken om te proeven. Ook nadat de chef hem hierop gewezen had, toch eigenwijs hiermee doorgaan.

Wat was ie nou trots dat hij die twee minuten overhad? Denkt hij beter te zijn dan de chefs?

Ik dacht dat ik erop uitgekeken was, maar vind het toch nog steeds een leuk programma .
Van die sjaal keek ik ook wel even op, maar ik vind toch dat het goed bij Jaspers past.

Wat is ie toch leuk.
quote:yasuko schreef op 02 april 2012 @ 08:16:

Wat is ie toch leuk.

Nou hè!

Hoe droog kun je zijn
Leuk, een getourneerd aardappeltje

Die gegrillde tomaatjes lieten ze gelukkig wel achterwege
Ja hoor, weer éen die zich snijdt aan de mandoline.
Ik durf er nu al bijna geld in te zetten op de stelling dat de winnaar niet uit Groningen komt dit jaar. Anne deed het natuurlijk best goed maar de rest Ik vond ze ook allemaal zo sloom overkomen en de trailer van morgen belooft geen schokkende verbetering.

Voor die mandoline hebben ze toch ook een hulpstuk liggen waardoor je je niet zo snel snijdt?
Hahahahaha, waarom niet dat hulpstuk gebruiken bij die mandoline idd. Daar is die toch voor, en in alle afleveringen zie je hoe scherp die dingen zijn.

Verder eens, die Anne lijkt nog wel goed te kunnen koken maar de rest, het leek wel of ze zo een stel van straat hebben getrokken, ik wilde wat anders schrijven maar klinkt ook zo onaardig. Maar ze lijken zo apatisch. Hopelijk moeten ze nog wat wennen.

Ik hou mijn favo in stand dat Manon mag winnen.
Lastig he die 10 min. opdracht. En ook natuurlijk met wie je samenwerkt. Je komt binnen en ziet de ingredienten, en je moet in die 10 min. ook nog verzinnen wat je ermee gaat maken.

De chefs weten van te voren precies hoe en wat dus dan is het appeltje eitje in die 10 min.

Vond het wel knap hoor die gerechten van die underdog-groep. Mooi, en natuurlijk slim om er wel iets bij te doen. Jammer dat die andere groep die hint niet zagen van het grote bord.

Ik hoop dat Anne doorgaat en die Jennifer doet het als jongste en leerling kok ook goed dus dat die 2 doorgaan.

Moet zeggen dat ik van deze hele groep niet echt een fan ben.
MV, ben het helemaal met je eens: deze groep vind ik ook niet erg leuk overkomen. Ik erger me deze week erg aan Moos, bijvoorbeeld met haar opmerking dat de uienchutney erg toch erg mooi uitzag qua kleur en zo'n goede textuur had. Beetje jammer dat ie niet lekker smaakte

Jennifer doet het dan wel weer leuk en ik gun haar ook wel een plek in de halve finale, leuk met nog een paar van die jonkies erbij.

Het 10 minutengerecht sprak me niet zo aan dit keer, al is een gepocheerd ei wel erg lekker! Vanavond weer verder kijken, wel pas nadat ik uit school ben.
Ik kijk ook elke dag. En inderdaad dit is tot nu toe de minst leuke provincie. Ik vond vorig jaar Groningen trouwens erg leuk. Maar ik hoop dan toch maar dat Jennifer en Anne doorgaan. Ik vond het heel tof dat hun de groeps opdracht hadden gewonnen. Vanavond rondje koeling en simultaan koken. (woensdag vind ik altijd heel leuk)
quote:patriessie87 schreef op 04 april 2012 @ 13:33:

Ik kijk ook elke dag. En inderdaad dit is tot nu toe de minst leuke provincie. Ik vond vorig jaar Groningen trouwens erg leuk. Maar ik hoop dan toch maar dat Jennifer en Anne doorgaan. Ik vond het heel tof dat hun de groeps opdracht hadden gewonnen. Vanavond rondje koeling en simultaan koken. (woensdag vind ik altijd heel leuk)

Ze zaten allebei niet in dezelfde groep hoor, ze hadden zelfs allebei de keuze voor een eigen groep.

Die Anne lijkt op tv die Jennifer wel heul leuk te vinden. Overal loopt hij haar te knuffelen, in alle gesprekken zegt hij hij hoe hij het haar gunt, en hoe leuk hij het voor haar vindt enz.

Nee zelf vind ik de donderdag leuk, heel leuk maar mijn toetje is de vrijdag, daar kan ik het meest van genieten.
En inderdaad weer een eigenwijs met de mandoline, dan ben je volgens mij nog dommer dan dom want dit gebeurd al vanaf de eerste serie, kun je dus echt voorkomen.

Ik heb het idee dat Wim een beetje koekoek is, zoals hij kijkt en praat. Maar goed ze komen allemaal wat passief over. Wel leuk voor Jennifer, die was echt een beetje bang voor Jaspers en Kranenborg En ik moet lachen om dat haar en die snor van Jeroen, lijkt wel een karikatuur!
Hij zou de tweelingbroer kunnen zijn van een oud-collega, was ook zo'n speciaal geval.

Benieuwd wie er uit gaan.
Moos en Pieter eruit: de eerste zal ik niet missen, vond Pieter wel leuke opmerkingen maken. Het simultaankookgerecht zag er trouwens lekker uit .
Die staartjes van Moos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven