Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lotte en MV, ik vermoed dat jullie dezelfde eigenwijze deelnemer bedoelen en wat is dat een eikel zeg Mengsel voor de sabayon in een hete pan gooien Ik kan me niet voorstellen dat hij in het programma gaat blijven, althans niet op basis van zijn resultaten. Manon doet het leuk en ik ben benieuwd naar de uitzending van vanavond. Rondje koeling en simultaan koken, dat vind ik altijd leuke uitzendingen, net als donderdag en vrijdag.
quote:Talkinghead schreef op 21 maart 2012 @ 15:00:

Lotte en MV, ik vermoed dat jullie dezelfde eigenwijze deelnemer bedoelen en wat is dat een eikel zeg Mengsel voor de sabayon in een hete pan gooien

Hahaha, ik lag dubbel! Lekker gebakken eitje

Ik vond het wel sneu voor Manon, want door hem had zij nu ook een slecht cijfer (denk ik hoor, ik weet natuurlijk niet hoe ze het in haar eentje had gedaan).
Mo nog door ook!

Manon gaat in elk geval door naar vrijdag, want bij het proeven zegt Nico Boreas "dat heeft ze goed gedaan"; en ze is de enige vrouw die er nog bij is.

Ik vind haar met kop en schouders boven de rest uitsteken.

Maar de opleiding 'food design'........??
Mo door, maar wel met dank aan de brigade waarmee hij moest koken vandaag. Hoewel zijn eigen bijdrage er ook goed uitzag, al vind ik een tajine die je niet in de tajine maakt een beetje raar. Die andere brigade stond wel erg vreemd te koken trouwens: zeggen dat je ijs gaat presenteren en dan die taak geven aan iemand die geen idee heeft hoe een ijsmachine werkt

Morgen belooft leuk te worden: Juul en Kraan oogden niet erg blij met wat ze aan de pas te zien kregen.

Ik wist ook niet precies wat die opleiding in hield, maar ik vond dit (promotie)verhaal op de website van de opleiding in Den Bosch:

De consument van tegenwoordig heeft steeds meer wensen en eisen als het gaat om voeding. Lekker, gezond, duurzaam, biologisch, noemt u het maar!

Dit betekent voor bedrijven in de foodsector dat zij continu moeten innoveren. Maar hoe doe je dat zonder iemand binnen uw bedrijf die creatief is, een rol kan spelen in innovatie, gevoel heeft voor consumentenwensen, kennis heeft van en liefde heeft voor het product, kennis heeft van de ingrediënten en de productiemethode, communicatief is en projectmanagementvaardigheden bezit? U weet het antwoord al, zonder zo’n persoon komt u niet ver.

De opleiding is kennelijk gericht op mensen die in de voedingsmiddelenindustrie aan de slag willen maar dat je ook moet kunnen koken lijkt me voor de hand te liggen. En dat doet Manon beter dan haar professionele concurrenten.
Met jullie eens, ik denk dat Mo door is doordat hij mazzel had in een goed team te zitten. Jammer dat hij dagwinnaar is en morgen een privilege heeft. Maar echt goed koken, zo achter een scherm te zien, mwah. Iig vind ik zijn attitude zooo fout.

Manon was al vanaf dag 1 mijn favoriet en ze doet het zo goed. Zo jong en dan al tot 2 keer aan toe een brigade goed aansturen, ik vind dat niet niks. En zelf kookt ze ook goed, ok laatste opdracht iets minder maar ze staat wel huizenhoog in de lijst. Alleen heeft ze daar niets meer aan morgen.

Wat die studie van haar betekent snap ik niets van Talkinghead, ook nooit van gehoord en het verkoopverhaaltje zegt mij ook niets. Maar ze doet het toch goed, ik ben benieuwd morgen maar ik heb wel een goed gevoel bij dat ze naar de halve finale gaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind Mo wel een grappig mannetje en het is knap dat ie door de selectie is heengekomen. Toch heb ik een licht vermoeden dat hem de hand een beetje boven het hoofd gehouden wordt. Ineens komen er Marokkaanse gerechten ten tafel (wat zeker niet negatief is maar wel toevallig) en ik vind dat ze een beetje voorzichtig met hem zijn. Desalwelteplus hoop ik dat hij er doorheen komt. Met Manon want dat ik ook mijn favo. Ik ben wel benieuwd wanneer er nou die hele speciale opdracht komt. Het goed bereiden, op smaak brengen en goed garen van de kin van Julius.
You go Manon. Winnen vandaag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Manonna schreef op 23 maart 2012 @ 02:23:

Desalwelteplus

Ik moet zeggen dat ik ook wel wat meer sympathie voor Mo heb gekregen, al heb ik inderdaad ook steeds zo'n vaag gevoel van: 'Voor hem zijn ze aardiger'. Kan er niet goed de vinger op leggen, en misschien 'voel' ik het ook wel verkeerd.

Erger me wel een beetje aan dat opgefokte praten van hem.
Deze week heeft terechte winnaars opgeleverd al werd er met name donderdag in het restaurant wel rommelig gewerkt. Het voorproefje van volgende week belooft ook weer fijn kijkvoer: Ja, ik heb het water op smaak gebracht met zout...en geroerd.
Wat een geweldige uitzending was het .

Mooie workshop, het zag er prachtig uit. Ik had zo willen aanschuiven. Manon stak er echt bovenuit. Knap he want zij is de enige amateur. Voor Ralph vond ik het sneu, de verschillen waren zo klein tussen hem en Sam.

Volgende week lijkt het mij ook leuk. Mijn provincie. Maar ze moeten van goede huize komen wil ik switchen wie mijn favoriet is om Topchef 2012 te winnen, ik hoop dat Manon dat wordt.
Dat was inderdaad een prachtig gerecht en mooi geserveerd ook op dat glazen bord. Krijg meteen zin om uit eten te gaan
Wat een leuke vent zeg, die Nico Boreas!

Jammer dat Ronald eruit is, die vond ik erg leuk. Maar de anderen hebben het meer dan verdiend.

Ik vond het niet zo fris dat Manon constant haar haar naar achteren deed met haar handen, en daarna weer gewoon aan het eten zat. Begrijp ook niet dat daar niets van gezegd werd.

Dat gerecht van Mo was echt totaal mislukt hè.
Noord holland, vond er van de kandidaten nog niet iemand uitspringen. Denk niet dat ik hier een favoriet in kan vinden. Leuk gerecht trouwens van de topclass, echt iets wat thuis zonder tijdsdruk goed te doen is.
Ze deden het gister niet heel erg goed he.
Neuh, Noord-Holland eindigde maandag wel heel aardig maar dinsdag was flut. Ik kan me niet herinneren dat ze geen dagwinnaar aan wilden wijzen dus dat is tekenend voor het niveau van gisteren. Vanavond maar eens kijken hoe ze het simultaankoken doen,a ltijd een leuk onderdeel. Dat topclassgerecht van maandag heb ik genoteerd voor een etentje met vrienden dat in de planning staat
Nou het was vandaag iets beter maar nou ook niet om achterover te vallen. Morgen weer leuk.
In het voorfilmpje was een of andere gore homp vlees te zien, helemaal rauw van binnen en leek ook niet goed schoon gemaakt: ben benieuwd.

Alle credits aan Zilla; maar het geeft natuurlijk wel iets aan over het niveau als een amateurkok na drie dagen de meeste punten heeft.

Het niveau ligt beduidend lager dan in andere provincies.
Ja ik was verbaasd dat ze bovenaan stond. Hoe ik het zo zag op tv had ze niet het hoogste niveau, in de groepen liet ze veel andere het werk doen, wel slim van haar. Nou haar pizza zag er wel goed uit moet ik zeggen. Maar in een professionele keuken werken als je dat niet gewend bent en die tijdsdruk, pffffff, dat zal zijn tol eisen denk ik.

Van deze groep denk ik dat Arjan het beste is, en die baardmans zal ook wel doorgaan. Ik vind het er zo onverzorgd uitzien als je hele gezicht onder de beharing zit. Laat hij die haren overplaatsen naar zijn hoofd, daar heeft hij tekort. Nou ja, maakt niets uit voor zijn kookkunsten, hij is wel kok. Ben benieuwd vanavond.
Ik vind 'baardmans', zoals MV hem noemt NIET leuk. Hij was vandaag dagwinnaar, dus hij zal best goed zijn, maar ik mag 'm gewoon niet. Ik vind het een betweter. Gisteren bijvoorbeeld, bij het proeven van die pizza's. De chefs zeiden dat er bij hem teveel knoflook in zat. Toen zei hij: 'Ze hadden inmiddels al zoveel pizza's geproefd dat ze echt niet konden beoordelen of er bij mij teveel knoflook in zat'. Yeah right, bijdehandje. Hij is trouwens pas 31. Als je had gezegd 41 had ik het ook meteen geloofd.

Zo, tot dusver mijn frustraties over bebaarde Jelle

Jammer dat Angie eruit is, ze was pas 16. Vond het wel een schatje. Robert vond ik een beetje een zacht ei, dus die zal ik niet missen.

Ik hoop dat Tristan ver komt, ook pas 16. En van Zilla vind ik het echt heel erg knap. Vandaag en morgen weer de leukste uitzendingen, ik heb er zin in!
quote:Lotte35 schreef op 29 maart 2012 @ 11:55:

Ik vind 'baardmans', zoals MV hem noemt NIET leuk. Hij was vandaag dagwinnaar, dus hij zal best goed zijn, maar ik mag 'm gewoon niet. Ik vind het een betweter. Gisteren bijvoorbeeld, bij het proeven van die pizza's. De chefs zeiden dat er bij hem teveel knoflook in zat. Toen zei hij: 'Ze hadden inmiddels al zoveel pizza's geproefd dat ze echt niet konden beoordelen of er bij mij teveel knoflook in zat'. Yeah right, bijdehandje. Hij is trouwens pas 31. Als je had gezegd 41 had ik het ook meteen geloofd.

Zo, tot dusver mijn frustraties over bebaarde Jelle

Jammer dat Angie eruit is, ze was pas 16. Vond het wel een schatje. Robert vond ik een beetje een zacht ei, dus die zal ik niet missen.

Ik hoop dat Tristan ver komt, ook pas 16. En van Zilla vind ik het echt heel erg knap. Vandaag en morgen weer de leukste uitzendingen, ik heb er zin in!

Angie en Tristan zijn beiden 18 in plaats van 16, nog steeds jong natuurlijk.

Ik vind baardmans ook niet zo sympathiek. En ik vind het ook knap van Zilla. Maar ik vond andere provincies veel hoger qua niveau en daardoor leuker om naar te kijken.

Valt mij wel op dat sommigen zo eigenwijs zijn met die mandoline terwijl er volgens mij elke keer weer voor wordt gewaarschuwd dat dat ding zo scherp is! Die van gisteren ook weer, ja het duurt anders te lang als ik moet uitzoeken hoe die werkt.....nee nu moest je 2 keer verbonden worden dat schiet zeker wel lekker op
quote:Anyco schreef op 29 maart 2012 @ 13:57:

Angie en Tristan zijn beiden 18 in plaats van 16Oh, dan mankeer ik iets aan m'n ogen, óf het stond verkeerd bij hun naam op TV.
Ik heb het nog even teruggekeken, maar ik.... ehm..... mankeer inderdaad iets aan m'n ogen
Griezeldegriezel: van alles in een kwartel proppen die niet schoongemaakt is :puke:

In dit geval had ie dit 'gerecht' NOOIT moeten serveren; dit kan toch gewoonweg niet!!!
Weer een leuke uitzending. Ik vond de beoordeling terecht. Oh die kwartel volgepropt en dan toch uitleveren. Dan doe je maar een pootje of een stukje van de borst. Ik gruwelde echt ervan.

Het bord van Norbert vond ik qua presentatie wel mooi eruit zien, jammer dat hij geen saus had gemaakt. Je weet nu na een paar jaar dat de Chefs dol zijn op saus of een goede jus. Djees. Oja en veel saus.

Van Zilla vond ik het echt goed dat ze door is, ook al heeft ze steeds een ondergeschikte rol bij duo s of in groepen. Maar ze doet het toch maar. Jelle zou het toch niet alleen gered hebben.

Leuk vandaag weer bij Reve. Ik vind hem echt leuk. Ik eet bij andere dus als ik thuis kom ga ik snel de herhaling kijken.
Het kon natuurlijk inderdaad niet, die kwartel met de ingewanden er nog in, maar toch vond ik het ook wel iets komisch hebben.

Ik bedoel; Julius met één miezerig pootje, en Kranenborg met zowat een hele kwartel op het bord Julius ook heel droog: 'Nou nou, je verwent me wel'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven