Topchef 2012
donderdag 12 april 2012 om 10:59
Oh wat moet ik lachen, kwam dit topic voorbij... Anne uit Groningen is een 'ex' van me... en hoe hij met Jennifer omgaat, zo is hij - hij valt op jonge blommen, zat bij ons ook dertien jaar tussen, hij is inmiddels 35 en het is alweer een aantal jaren geleden.. ahum reken maar uit, moeders was er in die tijd niet echt blij mee
.
Ik krijg er (wederom) de kriebels van, brrrrr....
Ik krijg er (wederom) de kriebels van, brrrrr....
donderdag 12 april 2012 om 17:50
@Anky: op basis van de trailer heb ik het idee dat het om het nagerecht gaat, daar waren veel klachten over.
@SummerDee: dat zet de wijze waarop Anne met haar omgaat wel weer in een iets ander daglicht . Hoewel ik zelf ook bijna 13 jaar scheel met mijn man, ik was wel iets ouder dan Jennifer nu is trouwens.
Ik zie bij de kandidaten uit Gelderland ook al niet meteen een eindwinnaar rondlopen: Jelmer kan wel koken maar straalt weinig uit en de rest maakt weinig indruk op kookgebied. Ingeborg zit daarbij sterk in mijn irritatiezone met dat gehinnik
Kathy kwam wel erg dom over bij die bagage/koffergrap maar ik vroeg me later wel af of ze - vanwege haar Oostenrijkse achtergrond - deze beeldspraak wel begreep.
Nu eerst naar school en later vanavond de uitzending kijken!
@SummerDee: dat zet de wijze waarop Anne met haar omgaat wel weer in een iets ander daglicht . Hoewel ik zelf ook bijna 13 jaar scheel met mijn man, ik was wel iets ouder dan Jennifer nu is trouwens.
Ik zie bij de kandidaten uit Gelderland ook al niet meteen een eindwinnaar rondlopen: Jelmer kan wel koken maar straalt weinig uit en de rest maakt weinig indruk op kookgebied. Ingeborg zit daarbij sterk in mijn irritatiezone met dat gehinnik
Kathy kwam wel erg dom over bij die bagage/koffergrap maar ik vroeg me later wel af of ze - vanwege haar Oostenrijkse achtergrond - deze beeldspraak wel begreep.
Nu eerst naar school en later vanavond de uitzending kijken!
zaterdag 14 april 2012 om 19:04
zondag 15 april 2012 om 15:14
Wat een blamage zeg, Kathy in een 2-sterrenkeuken. Dat je zenuwachtig bent oké, maar ze had gewoon geen flauw idee wat ze moest gaan doen! Belachelijk, ze kregen de opdracht een dag van tevoren. Zij is echt alleen maar doorgegaan naar de weekfinale omdat ze donderdag met Maurice kookte.
Verder weer een ontzettend leuke uitzending. Het lijkt wel of ik elke week een zwak heb voor de sterrenchef, wat een leuke kerels zijn dat allemaal Tot nu toe dan, want ik kan me nog een vreselijke vent van vorig jaar herinneren, was dat geen Israëliër?
Aan het begin van de week leek Maurice me ook wat arrogant, maar uiteindelijk vind ik hem toch wel sympathiek. Hij kreeg de nodige kritiek (bijvoorbeeld over die uien die hij niet afspoelde), en ging daar goed mee om. Leuk dat hij door is.
Verder weer een ontzettend leuke uitzending. Het lijkt wel of ik elke week een zwak heb voor de sterrenchef, wat een leuke kerels zijn dat allemaal Tot nu toe dan, want ik kan me nog een vreselijke vent van vorig jaar herinneren, was dat geen Israëliër?
Aan het begin van de week leek Maurice me ook wat arrogant, maar uiteindelijk vind ik hem toch wel sympathiek. Hij kreeg de nodige kritiek (bijvoorbeeld over die uien die hij niet afspoelde), en ging daar goed mee om. Leuk dat hij door is.
zondag 15 april 2012 om 21:26
quote:Pauline65 schreef op 15 april 2012 @ 21:06:
@lotte35; dat was Moshik Roth, die had ik het liefst door de tv getrokken, wat een verschrikkelijke kerel zeg!
Helemaal met je eens. Was het niet dat hij tegen de eerste vrouwelijke kandidate zo rot deed dat ze dichtklapte en alles fout ging?
Ik ben blij dat ze daar niet meer zijn terug gegaan, zal ook wel niet voor niets zijn (aanname).
Waar ze nu steeds terug komen bij de Sterrenchefs dat zijn hele empatische Chefs, die terecht hun sterren hebben verdient, m.i..
Proberen het beste uit de kandidaten te halen. Af en toe te helpen of sturen, wat vertrouwen geven, ja dat is echt genieten om naar te kijken. Wel kritisch maar op een eerlijke manier. Niet om een kandidaat af te branden.
Ik heb gemist of we volgende week nog een provincie krijgen of dat we al richting de halve finale gaan.
@lotte35; dat was Moshik Roth, die had ik het liefst door de tv getrokken, wat een verschrikkelijke kerel zeg!
Helemaal met je eens. Was het niet dat hij tegen de eerste vrouwelijke kandidate zo rot deed dat ze dichtklapte en alles fout ging?
Ik ben blij dat ze daar niet meer zijn terug gegaan, zal ook wel niet voor niets zijn (aanname).
Waar ze nu steeds terug komen bij de Sterrenchefs dat zijn hele empatische Chefs, die terecht hun sterren hebben verdient, m.i..
Proberen het beste uit de kandidaten te halen. Af en toe te helpen of sturen, wat vertrouwen geven, ja dat is echt genieten om naar te kijken. Wel kritisch maar op een eerlijke manier. Niet om een kandidaat af te branden.
Ik heb gemist of we volgende week nog een provincie krijgen of dat we al richting de halve finale gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 17 april 2012 om 12:47
quote:Lotte35 schreef op 17 april 2012 @ 12:44:
Wel pijnlijk, al die verbrande handen!
Ik zou ook echt zo'n warhoofd zijn die zou vergeten dat de pan net uit de oven kwam.
Ik vergeet het heel soms ook wel eens. Of dat ik het rekje van mijn krappe oven aan mijn hand vast heb gebrand. Niet fijn.
Die Taco doet het wel leuk, zo op het eerste gezicht. Oja Barry ook, aparte naam voor een vrouw.
Wel pijnlijk, al die verbrande handen!
Ik zou ook echt zo'n warhoofd zijn die zou vergeten dat de pan net uit de oven kwam.
Ik vergeet het heel soms ook wel eens. Of dat ik het rekje van mijn krappe oven aan mijn hand vast heb gebrand. Niet fijn.
Die Taco doet het wel leuk, zo op het eerste gezicht. Oja Barry ook, aparte naam voor een vrouw.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 18 april 2012 om 08:55
quote:Lotte35 schreef op 17 april 2012 @ 21:49:
[...]
En dan de 'leiding' die ze gaf.....
'Jeffrey, hoeveel ervaring heb jij met kaaskroketten?'
'Geen enkele ervaring, echt totáál niet.'
'Oké, dan maak jij de kaaskroketten.'
Nou ja, sloeg nergens op wat ze deed. Ik bepaal het en geen overleg.
En die andere kok mocht alleen die andere helpen, aan hem vroeg ze helemaal niet of hij kaaskroketten kon maken.
Vond haar gister niet zo aardig meer.
[...]
En dan de 'leiding' die ze gaf.....
'Jeffrey, hoeveel ervaring heb jij met kaaskroketten?'
'Geen enkele ervaring, echt totáál niet.'
'Oké, dan maak jij de kaaskroketten.'
Nou ja, sloeg nergens op wat ze deed. Ik bepaal het en geen overleg.
En die andere kok mocht alleen die andere helpen, aan hem vroeg ze helemaal niet of hij kaaskroketten kon maken.
Vond haar gister niet zo aardig meer.
woensdag 18 april 2012 om 19:08
quote:Lotte35 schreef op 18 april 2012 @ 10:57:
Nee, de roem van de dagwinst was haar een beetje naar het hoofd gestegen. Gelukkig is ze gisteren weer met beide beentjes op de grond gezet.
Ze gaat gewoon door terwijl ze niet de chef is van haar groepje.
Nee heb het nu wel gehad. Laat die Taco maar winnen deze week.
Nee, de roem van de dagwinst was haar een beetje naar het hoofd gestegen. Gelukkig is ze gisteren weer met beide beentjes op de grond gezet.
Ze gaat gewoon door terwijl ze niet de chef is van haar groepje.
Nee heb het nu wel gehad. Laat die Taco maar winnen deze week.
donderdag 19 april 2012 om 07:18
Ik hoop dat Fetih er vandaag uitgaat, altijd smoesjes, "het is de schuld van die en die, de chef heeft het fout voorgedaan" en ga zo maar door. Vervelend mannetje. Sluit zich ook helemaal niet bij de rest aan.
Taco steekt met kop en schouders boven de rest uit, die gaat natuurlijk door. Hopelijk met Jeffrey, spontane jongen.
Ruben vond ik ook aardig, maar veel te onzeker.
Nou, daar heeft Barry bepaald geen last van! Die moet je niet als chef hebben. Maar koken kan ze wel.
Suzanne eruit, ze had wel een prachtige salade gemaakt.
Rindert leuk, maar is nog niet zover.
Taco steekt met kop en schouders boven de rest uit, die gaat natuurlijk door. Hopelijk met Jeffrey, spontane jongen.
Ruben vond ik ook aardig, maar veel te onzeker.
Nou, daar heeft Barry bepaald geen last van! Die moet je niet als chef hebben. Maar koken kan ze wel.
Suzanne eruit, ze had wel een prachtige salade gemaakt.
Rindert leuk, maar is nog niet zover.
donderdag 19 april 2012 om 21:23
Ik vond Taco ook opeens een stuk minder sympathiek vandaag, zoals hij zich tegenover Fetih gedroeg. Aan de andere kant vond ik Fetih nogal een griezel, dus misschien was het allemaal ook weer niet geheel onterecht.
Ik vind het jammer dat Jeffrey eruit is, die vond ik erg leuk. Gewoon, grappig. Ben benieuwd hoe Rindert het morgen gaat doen, die heeft echt nog weinig ervaring.
Dat Barry door is, vind ik eigenlijk wel een bak!
Ik vind het jammer dat Jeffrey eruit is, die vond ik erg leuk. Gewoon, grappig. Ben benieuwd hoe Rindert het morgen gaat doen, die heeft echt nog weinig ervaring.
Dat Barry door is, vind ik eigenlijk wel een bak!