Entertainment alle pijlers

TopChef!

19-09-2010 12:37 1438 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond begint Topchef!

Wie gaat er kijken?

Met Robert Kranenborg en Julius Jaspers

Ben benieuwd want het format is wel anders dan het vorige seizoen.
Ja ik mag hier dingen toch niet op het forum zetten als die persoon het heeft weggehaald of laten weghalen ivm privacy? Het heeft er allemaal gestaan. Ik heb op msn ook met andere hier erover gesproken en die hebben ook die dingen gelezen. Ja meer kan ik niet zeggen zonder een ban op te lopen.

Ik heb niets gezegd wat hier niet was te lezen. Ja ik kan er niets aan doen dat het er niet meer staat. Meer kan ik er niet over zeggen. Heb het aan wat andere gevraagd en die hebben het ook gelezen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 december 2010 @ 00:57:

Ja ik mag hier dingen toch niet op het forum zetten als die persoon het heeft weggehaald of laten weghalen ivm privacy? Het heeft er allemaal gestaan. Ik heb op msn ook met andere hier erover gesproken en die hebben ook die dingen gelezen. Ja meer kan ik niet zeggen zonder een ban op te lopen.

Ik heb niets gezegd wat hier niet was te lezen. Ja ik kan er niets aan doen dat het er niet meer staat. Meer kan ik er niet over zeggen. Heb het aan wat andere gevraagd en die hebben het ook gelezen.

Ik merk bij mezelf dat ik het eigenlijk niet zo interessant vind. Ik vond het erg leuk dat onze TO een link bleek te hebben met een kandidaat, maar al zou helemaal niemand een link hebben dan vind ik het meeschrijven met andere fans van Topchef gewoon al leuk genoeg.

Ik denk dat we je allemaal gingen bevragen, omdat jij het zelf vorige week weer aanhaalde. Jij was degene die begon over een kandidaat die meeschreef. Tuurlijk ben ik mee gaan raden (omdat ik als fanatieke meeschrijver dit volledig gemist had) en op mijn vraag over de gebakken boterhammen antwoordde je met JA. Dit schept verwarring.

Weet je; het maakt me helemaal niets uit. Ik hoef niet precies te weten wie er wel/niet achter de nicks zitten.

Maar misschien is het fijner als je er niets over kunt/mag zeggen om het dan gewoon voor je te houden. Jij vind het kennelijk wel leuk om dat te weten.

Als ik voor mezelf spreek hoeft het niet zo. Ik zal er dus ook niet op doorvragen.

Dan laten we het vanaf nu gewoon rusten.
quote:Courage schreef op 29 november 2010 @ 21:49:

Misschien probeerde de jury wel recht te doen aan de kookkunsten, maar is de productie aan de haal gegaan met "leuke" beelden en is daarom een vertekend beeld ontstaan.

Wie weet?

Ik denk idd dat het een kwestie van plakken/knippen/monteren is geweest. Ik denk dat Rico gewoon hele slechte ogen had en daardoor heel dicht met zijn hoofd op het aanrecht moest om te kijken waar hij moest snijden.

Ja... flauw hè... dat ze dat dan net monteren achter de kritische beoordeling van de chef. Dan lijkt het idd net alsof Rico helemaal overdreven melodramatisch over het aanrecht geleund staat, helemaal in zak en as over zijn slechte beoordeling.

Terwijl dat natuurlijk helemaaaaaal niet het geval was.
Het is niet mijn bedoeling er een of andere discussie van te maken, maar ik kan met zulke dingen heel slecht op mijn handen blijven zitten.

MV, dit was de post waar Star op doelt:

quote:

Star10 schreef op 26 november 2010 @ 11:59:

ik ben nu ook even in verwarring hoor MV.

Gaat het dan toch over ons gebakken boterham echtpaar?

JA

Dat is toch duidelijk? Maar je begon er helemaal vanuit het niets eigenlijk over. De boterhammen horen niet bij elkaar, dat zeggen ze zelf. Het leek er wel even op (denk dat je dat bedoelt met wat hier te lezen is geweest, of er moeten postings echt compleet gedelete zijn door een angel), maar als ze nu toch zeggen dat het niet zo is, kun je dat toch geloven en hoef je het toch niet meer op te rakelen? Het is toch niet voor niets weggehaald, zodat de link die bij ons algemeen bekend was, weggehaald werd. Maar dat die kandidaat hier ook meeschreef, is voor zover ik weet, niet zo.

Dus voor mij heeft het helemaal geen meerwaarde dat jij nog een keer teruggrijpt op weggehaalde informatie. Het is toch niet voor niets weggehaald? Waarom moet jij er dan nog weer naar verwijzen?

Dat stoorde me nog niet eens zo heel erg, maar toen begon je ook nog een keer Smaragdmos te bevragen (en dit was niet de eerste keer, schreef je zelf al) of zij de vrouw van Rico is. Ik heb Smaragdmos geloept, maar daar staat echt niets in wat speciaal aan zou duiden dat SM de vrouw van zou kunnen zijn. Dus dan weet je blijkbaar iets dat hier niet geschreven is en dan zou ik het helemaal kwalijk vinden dat je het hier noemt. Je suggereert heel sterk dat je bijna 100% zeker weet dat SM vrouw van is.

Ik vind dat niet fair, iemand moet hier anoniem kunnen meeschrijven. Al blijkt dat wij allemaal stiekem kandidaten zijn, dan is dat toch aan ons om dat zelf bekend te maken of juist geheim te houden? Waarom dat gevis?

En ik weet dat ik op mijn handen moet blijven zitten op zo'n moment, maar dat kan ik niet. Ook omdat ik me oprecht afvraag of dat wel mag, dat gevis naar ware identiteit van nicknames.
Sorry voor het offtopic, misschien moet ik mijn post weghalen. Ik denk er nog even over na.
Nee hoor, iene, ik vind dat je het heel netjes hebt verwoord.
hee, hoor ik mijn naam daar?

Ik kom nu heel erg in de verleiding om jullie in de waan te krijgen dat ik de vrouw van Rico ben.

Eigenlijk een prachtige binnenkomer op dit forum.... ik ben vereerd jongens
quote:smaragdmos schreef op 01 december 2010 @ 20:43:

Ik kom nu heel erg in de verleiding om jullie in de waan te krijgen dat ik de vrouw van Rico ben.Alsof je daar trots op zou moeten zijn...
Weet iemand hier op dit forum waar ik mosterdpoeder kan kopen? Ik heb het ooit bij de Hanos gezien maar die zit hier niet in Arnhem. Ik heb het verder nooit ergens gezien. Of moet ik naar een ander forum voor deze kwestie?
Hebben jullie gister Robert in DWDD gezien met dat mega bijzondere gerecht met hazebloed? Dat zou ik wel eens willen proeven!
Ik heb het net teruggekeken, koreveen. Ik weet nu ook precies wat ik zo leuk vind aan Robert. De passie waarmee hij over eten praat, echt geweldig!

Ik heb geen idee wat ik me bij de smaak van het gerecht moet voorstellen, want ik heb nog nooit wild gegeten. Jij wel, koreveen? Maar ik moet zeggen dat het idee om bloed te eten, me niet echt aantrekt.

En dan nog even een andere vraag. Kijkt er iemand van jullie naar Masterchef? Ik vraag het maar even hier, want het topic over Masterchef loopt voor geen meter. Ik vind het gewoon leuk om mensen te zien koken, vandaar dat ik het kijk. En steeds heb ik de behoefte om dingen te bespreken op het forum, maarja, volgens mij kijkt er geen hond.

Wat ik dus even kwijt wil:

- Wat is de toegevoegde waarde van Renate Verbaan? Ik vind haar irritant, met die snerkstem van haar.

- Die fransman is ook echt superirritant.

- Ik vind het zo idioot dat ze hun handen omhoog moeten doen als de tijd om is.

- Wat praat die Joleen onwijs bekakt.

- Ik vind dat Than wordt voorgetrokken. In de voorrondes al, want hij was eigenlijk niet door.

Misschien hebben jullie wel geen idéé waar ik het over heb, maar dan heb ik in ieder geval even mijn hart gelucht
Hi Lotte, ik eet graag wild maar met bloed lijkt het me spannend. Al wil ik alles een keer proberen.Masterchef heb ik gekeken tot de afl waarin ze elkaa moesten wegstemmen. Toen was ik er klaar mee. Vind het echt superslecht opgezet en het doet totaal geen recht aan de originele serie. Inderdaad, wat doet Renate daar? Die Fransman is mega-irritant en die andere meesterkok zit steeds aan die jonge meiden.

Toen ze Topchef en Masterchef aankondigden dacht ik dat Masterchef leuker zou zijn #fail

Veel mensen die ik ken zijn afgehaakt bij Masterchef.
Ik volg Australische versie van Masterchef. Leuke opdrachten

Heeft iemand Julius Jaspers ook gezien in het sinterklaasjournaal.?
quote:bankje schreef op 05 december 2010 @ 08:25:

Heeft iemand Julius Jaspers ook gezien in het sinterklaasjournaal.?Nee, wat deed ie daar?
Ja ik heb Robbert gezien in DWDD. Ik hou wel van wild maar niet van organen. Het gerecht trok mij totaal niet. Wel prachtig om te zien hoe het gemaakt werd hoor. Prachtige presentatie. En die passie waar hij mee sprak zou ik uren naar kunnen luisteren.

Masterchef kijk ik half. Ik vind er niets aan. Zie wat Lotte schrijft.

Totaal niets is er in dat programma wat mij trekt terwijl ik alles wat over koken gaat op tv kijk.

Die Belg irriteert mij zo verschrikkelijk. De rest ook trouwens. De kandidaten vind ik ook niet echt geweldig. Ja ze doen het wel goed maar het is geen groepje waarvan ik denk, oh spannend ik ga kijken wie er afvalt. Zal me eigenlijk een worst wezen .

Nee niets leuks op tv op dit moment. De Aus Masterchef vind ik nog erger. Die kijk ik al niet meer.

Oja, vannacht kon ik niet slapen en zocht iets op internet en toen zag ik dat in 2006 het programma Topchef al bestond. Toen heette het Topkok en toen waren de topchefs om te beoordelen ook Robbert en chefkok Joop Braakhekke. Het programma werd in het restaurant van Joop opgenomen. Helaas destijds niet gezien en ik wilde het wel kijken vannacht maar ik heb de uitzendingen die destijds op Tien werden uitgezonden niet kunnen vinden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lotte, met de handen omhoog zit blijkbaar in het Masterchef-concept, want dat gebeurt bij de buitenlandse series ook.

En dat voortrekken van Tanh was mij ook al opgevallen.

Ik ga nu waarschijnlijk een aantal mensen heel jaloers maken: van de goede Sint heb ik een masterclass kerstkoken gekregen bij Erik van Loo in Parkheuvel!!

A.s. dinsdag gaat het gebeuren.... ik ben nu al stik zenuwachtig.

Was een aanbieding in Libelle; ik lees die niet, maar de Sint blijkbaar wel!!
pauline65 wijzigde dit bericht op 05-12-2010 11:38
Reden: dubbel
% gewijzigd
Oh wat geweldig Pauline, ben zeker jaloers. Leuk zeg. Kom je erna nog vertellen hoe het was. Lijkt me super zeg. Doe hem de groeten van al zijn fans van hier.
Wow Pauline, wat geweldig!!! Ik ben stikjaloers Maar ik hoop dat je een superdag hebt! Heel veel plezier, en geef je ons een verslag??
Dat is zéker gaaf Pauline!

Ga je helemaal alleen, of samen met een bekende?

Lijkt me echt een ervaring om nooit meer te vergeten.

En het klopt dus, dat jullie ook niet echt gecharmeerd zijn van Masterchef. Er zijn nog maar vijf kandidaten over, dus nu wil ik weten wie er wint ook. Maar eigenlijk vind ik Bas de enige leuke kandidaat. Oh ja, en Mascha is ook wel aardig.

Het programma kan inderdaad niet tippen aan Topchef.
quote:Lotte35 schreef op 04 december 2010 @ 22:20:

En dan nog even een andere vraag. Kijkt er iemand van jullie naar Masterchef? Ik vraag het maar even hier, want het topic over Masterchef loopt voor geen meter. I

Ik kijk heel af en toe, maar het is wat vlakjes allemaal. Ik denk dat ze ten eerste geen hele charismatische koks hebben gekozen en Renate, ja ik irriteer me mateloos aan die vreselijke stem.

Ze hebben in de show geen Rico zitten, waar je steeds van hoopt dat hij eruit wordt gestuurd... De opdrachten vind ik soms toch best mooi en heb soms het idee dat het niveau hoger ligt dan bij topchef...

Ik blijf wel kijken, omdat ik koken gewoon geweldig vind en leuk vind mensen aan het koken te zien.

Voor diegene die nu niets nieuws meer hebben om naar te kijken, wellicht een aanrader om op youtube te zoeken naar Heston Blumenthal "the perfect..." Wetenschappelijk koken met zoektochten naar de beste ingredienten en bereidingswijze.

Heb het geluk ooit gehad om bij the Fat Duck te mogen eten en het was super, het beste wat ik ooit heb gehad.

Pauline, super cadeau! Enorm veel plezier dinsdag en laat even weten hoe het was...
quote:davewentelteefje schreef op 05 december 2010 @ 13:41:

Ik kijk heel af en toe, maar het is wat vlakjes allemaal. Ik denk dat ze ten eerste geen hele charismatische koks hebben gekozen en Renate, ja ik irriteer me mateloos aan die vreselijke stem.

Sluit ik me helemaal bij aan.

Ze staan daar echt als drie zoutzakken voor die groep, en vooral die Fransman is mateloos irritant.

En dan onze Renate: 'Kandidaten, jullie hebben nog vijijijijijijf minuten!' Nee, echt een onmisbare rol hoor, voor haar in dit programma.
Masterchef Aus vind ik wel super, de NL versie niet. Net als Koreveen ben ik afgehaakt op het moment dat die kandidaten massaal in een depressie stortten en tranen met tuiten stonden te huilen (allemaal!) omdat ze er zelf een uit moesten stemmen. Een uit hun eigen team. Wat daar de meerwaarde van was, begrijp ik nog steeds niet.

Ik vind het slecht gepresenteerd, ik vind die fransoos overbodig net als Renate. Ik heb het idee dat Than (of hoe die ook heet) voorgetrokken wordt, net als iedereen met een leuke kop en een leuk setje borsten. Die Than had trouwens idd in die voorrondes onvoldoende gepresteerd, kreeg een tweede kans (WAAROM???) en presteerde toen weer niet goed, maar mocht wel door?? En is nog steeds door. Misschien is het wel de zoon/broer/zwager/neef van de hoofdsponsor oid, want waarom moet hij zo ver komen? In de voorronde vielen ook mensen af die echt een heel goed gerecht hadden, goede commentaren, maar omdat hun neus scheef stond (of een of andere kulreden) vielen ze af.

Ik denk dat Rico beter kan koken dan Than. En Than vind ik alsof hij elk moment kan gaan huilen.

Die Aus versie snap ik niet helemaal. Ze doen daar kleine voorrondes, volgens mij. Steeds kleine groepjes die een opdracht krijgen en dan valt daar een deel van af. Maar dat deel probeer ik nu te negeren, en ik vind het verder wel heel leuk. Vrijdag hadden ze een hele boeiende masterclass met best eenvoudige gerechten. En over verschillende soorten vlees op de bbq en hoe dat te behandelen. Daar leer ik dan weer veel van en dat vind ik echt heel leuk. Het geeft een beetje een extra tintje aan het programma.

Ze gaan er ook heel fijn met de kandidaten om, zijn niet zo afbrandend-hard. Het is goed en dan prijzen ze je ook, of het is niet goed en dan krijg je ook te horen wat er niet goed aan was. Maar op een normale manier, niet zo afkrakend.

Pauline, dat is een leuk cadeau van de Sint! Het is maar goed dat die beste man de Libelle ook leest ;).

Ik ben een beetje verliefd op Erik van Loo.
quote:iene02 schreef op 05 december 2010 @ 15:17:

Ik heb het idee dat Than (of hoe die ook heet) voorgetrokken wordt, net als iedereen met een leuke kop en een leuk setje borsten. Die Than had trouwens idd in die voorrondes onvoldoende gepresteerd, kreeg een tweede kans (WAAROM???) en presteerde toen weer niet goed, maar mocht wel door?? En is nog steeds door.

Geheel mee eens! Het lijkt wel of die Hans van Wolde verliefd op hem is. Ze hebben nu ook een vaste uitdrukking als hij zijn gerecht presenteert, namelijk dat er vast wel weer 'een beetje Thanh' in zal zitten. Mag ik even een teiltje alstublieft?

De aflevering van vorige week was op zich leuk, want er kwam een chefkok; Christophe Novelli (kende de goede man niet) die zijn signatuurgerecht had meegenomen. Maar da's dan ook al zo'n verschil met Topchef. Daar kookten de chefs het voor de ogen van de kandidaten. Hier had hij het al kant en klaar bij zich, en zag je snel wat beelden langsflitsen van hoe hij het gemaakt had.

Ik denk dat Estée wint. Wel knap hoor, dat een 19-jarige zo kan koken. Toch vind ik haar irritant
Oh ja iene, deze is voor jou:

Jaaaaa! Lotte, dank!! Kijk, die hang ik graag boven mijn bedje . Misschien kan ik hem verleiden tot een masterclass in de Alpen.. en dan mogen jullie ook allemaal komen!

Bij een van de restaurantdagen van Topchef was hij als gast met een dame, dus hij zal wel getrouwd zijn. Daar gaat mijn grote liefde ;).

Maar zonder gekheid, ik vind hem echt leuk!

En idd Lotte, het lijkt wel alsof hij 'iets' heeft met Than. Bij meteen de eerste ontmoeting al, dus miss kennen ze elkaar of is er op een of andere manier een lijntje. Rico zal wel steeds echt goed gekookt hebben, maar Than kookte in die voorrondes NIET goed. Dat zeiden ze ook elke keer!

En bij Estee heb ik ook het idee dat ze haar gewoon heel schattig en leuk enzo vinden en zich af laten leiden door die hoge hakken van haar. Het is natuurlijk ook super dat zo'n jong iemand zo goed kan koken, maar ook zij wordt regelmatig gematst, heb ik het idee.

Joleen is van die visboer toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven