Entertainment alle pijlers

Typisch Tuinzigt

12-02-2018 14:30 45 berichten
Typisch Tuinzigt begint vandaag op NPO 2 om 19.20

We maken kennis met Jan Koetsier. Hij probeert als dj Janoesj door te breken op zijn eigen radiozender. De markante Bets probeert ondertussen haar hoofd boven water te houden in haar tweedehands kledingwinkeltje. En de stoere, maar kwetsbare Carla zit in de stress door haar aankomende verhuizing; na dertien jaar Tuinzigt gaat ze de wijk verlaten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lijkt me net zo'n programma als toen in die wijk in Amsterdam.Met die man met zijn dierenwinkel die ook het hoofd boven water moest zien te houden. Hoe heette die ook alweer? Of zou het meer net zo'n wijk zijn als bij dat echtpaar die vrijwilligers waren in de plaatselijke speeltuin,waar regelmatig de politie door de wijk reed.
Hij vond al het werk niet te min maar hij kwam voor 8 euro per uur zijn bed niet uit.
Min werk dat 20 euro per uur verdient dan komt men het bed wel uit denk ik ;-)
Hahahahaha voor mijn werk ook, :rofl:

Tenzij die loser zich dan weer verslaapt met al zijn joints :facepalm:
Ik vond wielepole ook leukere mensen. Sociale mensen met hart voor de buurtbewoners. Hier merk je een verharding. Mensen menen overal recht op te hebben maar er niets voor willen doen. Het zijn stuk voor stuk aardige mensen maar ergens is er in de basis iets verkeerd gegaan. Jammer voor alle generaties die nog komen. Als daar niks aan veranderd is het over 100 jaar nog zo.
Mijn eerste baan was ook via het uitzendbureau. Ik heb ook overstappen gemaakt via het uzb. Altijd mooi salaris en vaste baan. Vanuit de gemeente moeten ze zulke mensen begeleiden. Laten zien dat het anders kan.
Wat roken ze in die wijk veel :loveit:
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
18-02-2018 14:39
Hij vond al het werk niet te min maar hij kwam voor 8 euro per uur zijn bed niet uit.
Min werk dat 20 euro per uur verdient dan komt men het bed wel uit denk ik ;-)
Voor 8 euro per uur hoeft hij ook zijn bed niet uit. Bij een fulltme baan is het minimumloon 9,11, bij parttime 9,56.
Die dj Vandalism echt wat een pareltje die gaat het niet maken .
Simitçi schreef:
20-02-2018 16:35
Die dj Vandalism echt wat een pareltje die gaat het niet maken .
En hij denkt dat hij de tweede dj Tiesto is uit Tuinzigt.
Alle reacties Link kopieren
Habbekratz schreef:
20-02-2018 17:34
En hij denkt dat hij de tweede dj Tiesto is uit Tuinzigt.
Ach, hij heeft tenminte 1 fan.
Nadiaah79 schreef:
20-02-2018 17:37
Ach, hij heeft tenminte 1 fan.
Zijn moeder die hem nog elke dag wakker moet maken en zijn prakje moet koken , hij is al achter in de twintig volgens mij en zijn achternaam klopt ook niet in de serie .
Habbekratz schreef:
20-02-2018 14:10
Wat roken ze in die wijk veel :loveit:
En niet alleen dat.... Valt me ook op dat iedereen er daar stuk voor stuk zo onverzorgd bij loopt
Alle reacties Link kopieren
Wat een triestigheid allemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
Naast DJ Tiesto had Tuinzight nog een bekendheid in hun midden,Ramon Dekkers

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ramon_Dekkers
Alle reacties Link kopieren
Bij de wielenpôlle kwam de filmploeg ook wel precies in de goede tijd van het jaar, vlak voor de kerst.
Dan zijn ze bezig met die kerstpakketten (wat overigens een goede zaak is) en het samen versieren van de wijk, dat geeft al snel een heel verbroederend beeld natuurlijk.
Wat niet wil zeggen dat er geen samenhorigheid is in die wijk, maar zo word het wel extra benadrukt.
Ook viel het mij op dat van de mensen die 'gevolgd' werden, de meesten een baan hadden, of hadden gehad (maar wegens leeftijd of ziekte niet meer) terwijl het wel een wijk is met veel werkloosheid en armoede.

Bij Tuinzigt lijkt de focus iets anders te liggen, ook al is het (neem ik aan) van de zelfde makers.
Meer een bevestiging van het vooroordeel van een volksbuurt terwijl daar ook een buurthuis is waar mensen zich voor elkaar inzetten zoals die mevrouw van gister die de toiletten vrijwillig schoonmaakte en mevrouw 'dushi' die graag voor de hele buurt kookt.
Ik krijg een beetje het gevoel alsof er in Tuinzigt net een iets andere kant word belicht.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
21-02-2018 13:35
Bij de wielenpôlle kwam de filmploeg ook wel precies in de goede tijd van het jaar, vlak voor de kerst.
Dan zijn ze bezig met die kerstpakketten (wat overigens een goede zaak is) en het samen versieren van de wijk, dat geeft al snel een heel verbroederend beeld natuurlijk.
Wat niet wil zeggen dat er geen samenhorigheid is in die wijk, maar zo word het wel extra benadrukt.
Ook viel het mij op dat van de mensen die 'gevolgd' werden, de meesten een baan hadden, of hadden gehad (maar wegens leeftijd of ziekte niet meer) terwijl het wel een wijk is met veel werkloosheid en armoede.

Bij Tuinzigt lijkt de focus iets anders te liggen, ook al is het (neem ik aan) van de zelfde makers.
Meer een bevestiging van het vooroordeel van een volksbuurt terwijl daar ook een buurthuis is waar mensen zich voor elkaar inzetten zoals die mevrouw van gister die de toiletten vrijwillig schoonmaakte en mevrouw 'dushi' die graag voor de hele buurt kookt.
Ik krijg een beetje het gevoel alsof er in Tuinzigt net een iets andere kant word belicht.
Andere makers. Die van de Wielenpolle zijn door BNN gemaakt, Tuinzigt door de EO.
Die kinderauto op afstandsbediening leuk!

https://elektrische-kinderauto.nl/kinde ... sbediening
https://www.telegraaf.nl/video/1707303/ ... riendin-32
Gelukkig is die man niet rijk anders had hij zijn hele vermogen nog opgestuurd. Maar voor die arme man is die 2x 50 euro welke hij naar die zogenaamde chatvriendin heeft gestuurd al zonde geld daar had hij beter boodschappen voor kunnen halen. Ze trappen er nog steeds in.....
Even twee afleveringen terug kijken, wannabe Tiësto nu op.
Duizenden mensen die je zien als halfgod :rofl:
Tiësto reisde op die leeftijd de wereld al over en hoefde zich vast niet door mama uit bed te laten halen omdat hij zich anders versliep
Ik wil ook een raquel in de straat .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven