Entertainment alle pijlers

Utopia (spoiler alert!)

06-01-2014 12:35 3046 berichten
SPOILER ALERT: topic bevat actuele nieuwtjes n.a.v. de live streams en loopt dus voor op de uitzendingen!

Wie gaat er kijken vanavond?

Ik vind de voorstukjes nog niet echt spannend en het idee erg vaag (ze mogen contact hebben met de buitenwereld, krijgen een telefoon en geld), maar ga er wel even voor zitten vanavond.

Jullie ook?
Ach, er zijn zoveel manieren om daar geld te verdienen. Maar het zijn, op een paar na, een stel luie lamlendige zelfverheerlijkende uitzuigers die egoisme tot sport verheven hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn nog steeds aan het kamperen. Met zijn allen 'gezellig' naast elkaar slapen. Ik had als eerste voor mezelf een priveplek gemaakt.

Ze leggen de prioriteiten verkeerd. Maar ja....als de een zijn ideale utopia zuipen en feesten is en van de ander een wereld bouwen van aanwezige middelen ipv kopen zal nooit iedereen tevreden zijn. En wat doet ontevredenheid met je? De realiteit verliezen.

Ze zien alle mogelijkheden niet meer omdat ze nog te veel vastzitten aan de luxe. Echt hoor.....een tegelwandje achter je rolbare keukentje? Echt prioriteit idd. Mobieltje met internet? Hout kopen bij hornbach terwijl het terrein vol ligt? Een badkuip buiten terwijl ze klagen over kou binnen.

Bovendien kan je niet voor dieren zorgen als je niet eens voor jezelf kan zorgen, kijk maar naar de armere landen.

Ik had het wel interessanter gevonden als er geen geld was geweest.
quote:somana schreef op 26 januari 2014 @ 12:43:

Ze zijn nog steeds aan het kamperen. Met zijn allen 'gezellig' naast elkaar slapen. Ik had als eerste voor mezelf een priveplek gemaakt.

Ze leggen de prioriteiten verkeerd. Maar ja....als de een zijn ideale utopia zuipen en feesten is en van de ander een wereld bouwen van aanwezige middelen ipv kopen zal nooit iedereen tevreden zijn. En wat doet ontevredenheid met je? De realiteit verliezen.

Ze zien alle mogelijkheden niet meer omdat ze nog te veel vastzitten aan de luxe. Echt hoor.....een tegelwandje achter je rolbare keukentje? Echt prioriteit idd. Mobieltje met internet? Hout kopen bij hornbach terwijl het terrein vol ligt? Een badkuip buiten terwijl ze klagen over kou binnen.

Bovendien kan je niet voor dieren zorgen als je niet eens voor jezelf kan zorgen, kijk maar naar de armere landen.

Ik had het wel interessanter gevonden als er geen geld was geweest.+1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:elninjoo schreef op 26 januari 2014 @ 12:14:

Met dat dagje rondleiding en pannekoeken hadden ze toch zo'n 1200 euro opgehaald? Waarom doen ze zoiets dan niet vaker? Van 1200 euro kun je heel veel eten kopen.

Het was leuker geweest als ze ruilhandel hadden gedaan. Rondleiding geven voor kleding. Badritueel en massage geven in ruil voor groentezaden of potgrond. Verse melk ruilen voor haardvuur. Ruil diensten voor levensbehoefte. Wie ons middelen komt geven zal ik brood bakken in ruil voor 10 broden ofzo. Wie ons aardappelen komt geven zal ik ze poten en verzorgen in ruil voor 20 kg aardappelen....zoiets dus.

Ze willen overal maar geld voor om luxe te kopen terwijl eten nog steeds dagelijkse discussies geeft en dus onvrede.
Ik ben het met jullie eens. Ik vind ze ook zeer passief. Met 15 mensen één utopia creëeren is natuurlijk lastig, maar maak dan op zijn minst leuke dingen. Ze doen echter niks. Als ik daar zat terwijl er zoveel hout is dan zou ik allemaal projectjes gaan bedenken. Al was het een nutteloze katapult oid, maar doe iets.

Zorg dat het daar een 'leuk paradijs' wordt.

Ik zie ook het nut niet van het keukentje betegelen enz. Daarnaast zijn er veel zaken waarvan ik geen idee heb hoe ze er aan komen. Zo heb ik een waterkoker gezien?! Naar mijn idee hadden ze ook opeens een wc enz. Nauurlijk kan niet alles in een uitzendng, maar toch zijn een aantal zaken mysterieus ontstaan. Wellicht heb ik wel gewoon wat gemist?! Heb notabene geen 24/7 naar de streams gekeken.
Als een koe niet op tijd gemolken wordt is er kans op ontstekingen.

Wanneer komt Marianne Thieme in actie

O, mosterd, zie ik.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:somana schreef op 26 januari 2014 @ 13:12:

[...]

Badritueel en massage geven in ruil voor groentezaden of potgrond. Met Billy in bad en dan een massage met happy ending....?
Getver, in bad met die afgeleefde trol? Brrr, zij heeft echt fikse randjes. Ik zou bang zijn dat ik wat van haar op zou lopen.
quote:Lughnasadh schreef op 26 januari 2014 @ 17:51:

Getver, in bad met die afgeleefde trol? Brrr, zij heeft echt fikse randjes. Ik zou bang zijn dat ik wat van haar op zou lopen.Er zullen vast mannen zijn die er geld voor over hebben...... Denk ik.
quote:redhothead schreef op 26 januari 2014 @ 09:27:

Is het heel overdreven als ik zeg dat ik het heel zielig vind, die koeien in Utopia? Vandaag worden ze, zoals zo vaak, veel te laat gemolken en is het voer ook nog op! Ben in staat om er een mail over te sturen...Ik lees alleen hier dus had nog niet gelezen/gehoord over die koeien. Waar kan je klagen? Een email naar Sbs6 sturen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom stemt iedereen op Peter?
quote:Bergje65 schreef op 27 januari 2014 @ 19:39:

Waarom stemt iedereen op Peter?Ik kijk nu even voor het eerst weer maar wilde hetzelfde vragen. Dacht, laat ik het maar niet doen omdat ik alleen alles van jullie lees maar heb niet zoveel over Peter gehoord toch?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De slimme mensen stemmen op Billy, gelukkig zit er een slimmerd in, ja Rienk! Hij heeft haar helemaal door, he he, dat werd tijd!
Commediant
We lopen in ieder geval veel in. Want volgens mij zijn die nieuwe donderdag of vrijdag gekomen.
Kunnen ze er trouwens niet een paar 'gewone' mensen in bonjouren?
Hè nu even centraal:-)
quote:dolfje schreef op 27 januari 2014 @ 20:15:

Hè nu even centraal:-)
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zouden ze die term zelf bedacht hebben, of heeft de redactie die hen ingefluisterd?
Geen idee,er wordt ze wel meer ingefluisterd denk ik zo....
Overleven en dan een waterkoker bestellen. Als er iets is wat geen prioriteit heeft is dat wel een waterkoker. Vind ik echt van de zotte dat je met een krap budget (geld gaat keihard) een waterkoker gaat kopen. Alleen hierdoor kan ik het programma niet meer serieus nemen. Ik nam het al met een korrel zout hoor.

Ze proberen hun leventje alleen maar luxer te maken, dat is toch niet overleven??
Net een aantal afleveringen er doorheen gejaagd, in de hoop dat het meer zou worden dan weer een 'gouden kooi' type reality. Helaas.

Maar wat heerlijk om erover te lezen hier!

Hoewel ik me ervan bewust ben dat het een SBS productie is, hadden ze echt beter over het concept na kunnen denken..

Ten eerste moeten de bewoners zich aan de Nederlandse wet houden. Je mag dus doen wat je wilt, maar wel binnen de grenzen van de Nederlandse wet. Nou daar heb je al je hopeloze beperking voor het bouwen van een nieuwe samenleving. Dat betekent dus alleen al: niemand op de brandstapel en geen wiet verbouwen. Als alles volgens de Nederlandse wetgeving moet dan heet het toch al democratie?

Ten tweede krijgen ze geld. Als er een ding is wat veranderd moet worden in onze wereld is het de kapitalistische samenleving wel. Banken hebben het verprutst en mij zou het fantastisch lijken als de bewoners daar een creatief alternatief voor zouden verzinnen. Ruilhandel werd eerder in dit topic al genoemd. Maar wat dacht je van karmapunten? Iedereen die lief en behulpzaam is, krijgt meer eten (jammer joh, Paul. Of is die er al uit?)

Jammer dat de bewoners er vanuit gaan dat Utopia bestaat uit alleen duurzaamheid en je afval scheiden, ik mis de manier van denken!
Kan iemand die lelluke trui van Billy Marjet verwijderen?

Stukje van het vod.

Das Billy zelf
Is het jullie wel eens opgevallen dat ze soms in een tshirt binnen rondlopen. In de winter. Volgens mij hebben ze er ook gewoon een cv binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven