Entertainment alle pijlers

Utopia (spoiler alert!)

06-01-2014 12:35 3046 berichten
SPOILER ALERT: topic bevat actuele nieuwtjes n.a.v. de live streams en loopt dus voor op de uitzendingen!

Wie gaat er kijken vanavond?

Ik vind de voorstukjes nog niet echt spannend en het idee erg vaag (ze mogen contact hebben met de buitenwereld, krijgen een telefoon en geld), maar ga er wel even voor zitten vanavond.

Jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 23 januari 2014 @ 12:14:

Ja soms lees ik ze wel,niet elke dag en ook niet alles.

Ik heb ook nog een beetje een leven

Haha ja dat snap ik. Ik heb nu de laatste 4 gelezen.

En nu maar es wat huishouden gaan doen!
Only dead fish go with the flow
quote:Dreamglasses schreef op 23 januari 2014 @ 12:11:

[...]

Ja maar 9(!) dagen. My Gott!

Inderdaad, 9 dagen is gewoon absurd. Bovendien hebben ze in het weekend alleen een compilatie. Ik zou zeggen: skip die nutteloze compilatie en zorg ervoor dat je hooguit een dag of 3-4 achterloopt. Ze zitten daar toch met 24-uurs bemanning? Nou dan! Neem wat extra mensen aan

Trouwens... Peter schijnt uit de kas gestolen te hebben! Hij is ab-so-luut niet populair onder zijn medebewoners.

En Billy is helemaal van de kaart, omdat ze genomineerd is. Rienk schijnt haar wel heel goed door te hebben...
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
"Rienk zet Billy op scherp"

Ik mag die gozer wel
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Billy drama-queen. Hier een stukje uit een streamverslag van fokforum over de taakverdeling van de bewoners. Die Billy jankt echt om alles, compleet emotioneel wrak:

Billy wil meer taken tot zich nemen want ze wil niet in een hokje geplaatst worden: "Billy is alleen dit" . Daarom wil zij meerdere dingen doen, ze heeft geen antwoord op de vraag 'Wat wil je doen".

Hakim geeft aan dat hij zich terugtrekt van de kleding maar Billy wordt dan ook écht verantwoordelijk. Hakim gaat zich er dan niet meer mee bemoeien.

Aike denkt dat één iemand op een project moet, dus als Billy kiest voor miss Montreal is zij voor alles verantwoordelijk. Ook voor de bouw van het podium (Billy heeft net gezegd dit te willen uitbesteden aan Paul).

Hakim geeft nogmaals aan dat Billy het rustig aan moet doen. Billy reageert geirriteered: "Ja ik ben niet helemaal gek, dat snap ik ook wel, ik hoef niet alles te doen".

Hakim wil het Gitopia spel tot zich nemen. Aike onderbreekt hem "Ik vind dat Gio dit zelf moet oppakken, hij mag kiezen met wie hij dit spel wil uitbrengen. Dat mogen wij niet voor hem beslissen." Hakim antwoord dat hij dit met Gio besproken heeft.

Billy... "Het gaat wel hard, jullie pushen mij heel erg. Misschien moet ik me helemaal terugtrekken en niets doen." Aike en Hakim luisteren toe en knikken instemmend.

"Ik voel me aangevallen op wat ik wel kan en wat ik niet kan. Wees daar voorzichtig mee." - Billy. "Oke, we moeten opletten dat Bill niet als een of andere imbeciel wordt gezien. We zitten hier ook om rekening te houden met elkaar". Aldus Aike.

Bij iedereen op het formulier staan vijf taken waarvoor ze verantwoordelijk zijn. En bij Billy staat één ding. Billy heeft het gevoel dat ze zielig is en tekortschiet. Zo voelt het voor Billy.

Billy wordt boos op Hakim ("Hakkie"). "Het gaat om hoe ik me voel Hakim, je laat me niet uitpraten!!! Het is een warboel in mijn hoofd... ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen".

Hakim: "Wat wil je dan?"

Billy: "Met rust gelaten worden"

Hakim: "Oke, maar jij kwam naar ons toe."

Uiteindelijk heeft Billy twee taken: Kleding en Miss Montreal. Daarnaast doet ze nog 'een beetje' met duurzaamheid

PS. Als hier copyright op zit, moet iemand dat even zeggen, want dan haal ik het zsm weer weg.
Hahaha, die Rienk!

Zo, nu ga ik me ook weer eens nuttig maken!
Hahaha Blue-Yoshi, leuke fimpjes!

Ik kan het dan ook toch niet laten hè! En nu ga ik echt wat nuttigs doen!!! Zo!
Wie is Miss Montreal nu weer?

Vond die Lindy die nu weg is trouwens maar 'n flauw ding. Toen ze er nog was en de koeien moest melken, liep ze daar zo over te zaniken dat 't niet op tijd gebeurde. Hallo!? Het was haar enige taak om die koeien te melken en het moest pas hartstikke laat (8 uur pas) en dan toch niet d'r bed kunnen uitkomen, terwijl ze de rest van de dag geen klap te doen had. Wat 'n jankblaag!

Verder snap ik ook niet dat ze niet wat sneller kunnen monteren. En belachelijk dat ze in het weekend niet gewoon ook normale uitzendingen bieden. Wat heb je nu aan 'n compilatie? Gewoon dagelijks 'n half uurtje en dan max 2 dagen achterlopen.
Lange tijd meegelezen, maar vind dit topic hartstikke vermakelijk dat ik graag mee wil schrijven!

Ik kijk dagelijks op tv. Verschrikkelijke trash tv natuurlijk! .

Ik weet wel niet hoe lang ik het volhoud nu het zo ver achterloopt. Opzich is het natuurlijk geen probleem, maar omdat er zo veel op internet rondslingert en afvallers op tv interviews geven, heeft het bijna geen zin meer om te kijken naar de tv uitzendingen.

Maar ach, ik was ook altijd Big Brother liefhebster. Dus waarschijnlijk blijf ik het in ieder geval toch wel volgen.
Even mijn Utopia view :

Ik vind het concept leuk en origineel. Daarnaast vind ik reality tv lekkere tv, verstand op nul en gaan.... Echter ik begrijp niet waarom het zo veel achter loopt. Het is echt nergens voor nodig, 2/3 dagen moet genoeg zijn. Maar het zou wel om geld gaan, zonde. Gaat Utopia ook wellicht de kop kosten.

Billy: Word ik gek van. Iedereen gaat er in mee, iedereen vind het leuk en fijn dat ze zo 'lief' voor hen is. Al heb ik gelezen dat ze genomineerd is. Zou toch wel niets voor niets zijn.

Aike: Doe ze mee?

Andrea: Gaat de eindstreep niet halen. Men begrijpen haar niet, zij begrijpt anderen niet. Gaat mis.

Charlotte: Leuke meid. Doet haar dingetje. Zeurt niet veel, maakt lol. Gaat nog wel ver komen. Vraag is of ze 'nuttig' genoeg is?

Emil: Ik zou er niet mee kunnen samenleven. Gaat helemaal voor zijn eigen dingetje. Bedoelt het denk ik wel heel goed.

Giorgio: Benjamin. Nuttig? Weet ik niet. Brengt wel wat humor en relativiteit in groep. Leuk!

Hakim: Ongelofelijk wat hij tegen Peter zei! Mag er van mij meteen uit. Mag 'vriendje' Paul meenemen.

Paul: Zie Hakim

Peter: Vrolijke gast. Toch om reden genomineerd. Zou wel iets gebeurd zijn?! We zullen het zien.

Rienk: Toegevoegde waarde aan het programma. Bijzondere kijk op de wereld.

Ruud: Leuke vent. Werkt hard. Nuchtere kijk op wereld. Blijft er nog wel even in denk ik.

Vanessa: In het begin vond ik haar verschrikkelijk irritant, nu stuk minder!

Lindy eruit: Leek de 'normaalste' van het stel, geen meerwaarde door heimwee.

Harold: Idem.

Nou poeh. Dat is 3 weken opgekropte-Utopia-mening. Nog met niemand kunnen delen.
Wie kan mij eigenlijk de stemprocedure uitleggen? Begrijp er niet heel veel van?!
Het lijkt wel alsof ze geluisterd hebben daar bij SBS,gisteren ging in de uitzending Lindy weg dat was dus vorige week maandag of dinsdag. En zijn we op vrijdag dat gedoe met de koeien en de nieuwe bewoner Jimmy.
Stemprocedure snap ik ook niet. Volgens mij zijn er nu 3 genomineerd en die 2 nieuwe die er vanavond inkomen beslissen wie eruit moet of zo. En van die nieuwe gaat er ook weer 1 weg dacht ik... Al met al lekker onduidelijk:-)
Hier staat hoe het stemmen werkt Ik heb het zelf ook even op moeten zoeken, vind het ook erg onduidelijk.
quote:vivadiva85 schreef op 23 januari 2014 @ 11:59:

Even een lans breken voor Johnie

Dat het een paar dagen achter loopt is echt niet zo gek. Enig idee hoeveel werk het is om een aflevering te monteren? (en alles van tevoren te spotten, daarna weer audionabewerking en kleurcorrectie).. Dat kan niet in een dagje hoorAlles spotten? Er moet gewoon een batterij redacteuren live zitten om meteen materiaal door te zetten! Met de techniek van vandaag kan dat echt heel snel. Dan kan je dezelfde dag nog een samenvatting maken, evt voor de volgende dag op tv. Mijn hemel, dat hoeft echt geen 9 dagen te duren. Zelfs BB was tien jaar geleden sneller.
Billy liet zich aardig kennen met die koeien in de aflevering van gisteren. Wat een drama queen zeg.

En we hebben het klokkenspel van Ruud kunnen bewonderen

Ze hebben wel in een razend tempo wat dagen overgeslagen. Even laten zien hoe Rienk geschoren werd, zodat ze door konden naar de komst van Jimmy. Anders zou het raar uitzien, opeens een kale Rienk
Die arme koe. Ik zou ook spontaan opdrogen en een trap willen uitdelen als die enge hysterica aan mijn spenen zat te frutten.

Ik heb na 10 minuten ofzo gezapt, wat ontzettend saai. Maar nu heb ik dus Ruuds klokkenspel gemist
Dus Utopia is back on track!! Ik heb gisteravond niet gekeken.

Ruud's klokkenspel? Geil?
Is het hemel hemel hemel , is het hel hel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeellll ! Wat een hel ja die utopia
quote:Dreamglasses schreef op 23 januari 2014 @ 11:53:

[...]

Harold, die man met die alien-hoodies aan. ;)Hoef,als ik een keertje de laatste minuten kijk, niet meer tegenaan te kijken.
Ik hou ook enorm van Realitytv, maar vind het zo jammer dat het enorm achterloopt op werkelijkheid , op internet of het nieuws heb je de nieuwste nieuwtjes alweer gelezen en een week later zie je het op tv, wat not done!

Verder, vind ik het concept ook gewoon onzin.

Moet je dit lezen

De deelnemers hadden op het afgesloten stuk terrein aanvankelijk slechts de beschikking over een kale loods met een waterleiding en een elektriciteitsleiding, een onbewerkt stuk land, een kapotte tractor, twee koeien, vijfentwintig kippen, een telefoon met vijfentwintig euro aan beltegoed en een kluis met tienduizend euro. Daarnaast kregen de inwoners direct na de start de onverwachte gelegenheid om nog één keer naar huis te gaan om in 15 minuten tijd een kist met spullen te vullen

Bron is Wikipedia

Ze hadden '' slechts ''' het bovenstaande

Voor Rienk is dit een 3 sterren hotel.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik snap dus ook niks van al die luxe die ik zie langskomen. Maar ik begrijp dat het geld bijna op is? Wordt het misschien toch nog leuk.
Lugh en Dreamglasses, jullie hebben niks gemist. Alleen twee bungelde ballen met een klepeltje. In gedachten ben ik "kling, klokje, klingelingeling" gaan zingen

Overigens wordt het steeds absurder:

Ze krijgen een mobiel abonnement met 500 belminuten en internet, een Sony Xperia Z1 smartphone en een usb-dongle (ze gaan op zoek naar een laptop...). Sponsered by Vodafone

En om het nog mooier te maken, willen ze lid worden van de postcode loterij

Dit programma heeft werkelijk al haar geloofwaardigheid verloren...
Die postcodeloterij vind ik er idd over als dat de sponsor van het programma is.

Die Jimmy vind ik wel tof. Lekker stoere militair! Hopelijk sturen ze er die niet uit.

Hoe zit 't trouwens met belastingen? De bedragen die ze verdienen komen tenslotte open en bloot in de media, dus zou de belastingdienst niet komen aankloppen zodat ze de helft weer moeten afstaan op 'n gegeven moment?
quote:Blue_Yoshi schreef op 24 januari 2014 @ 19:52:

Lugh en Dreamglasses, jullie hebben niks gemist. Alleen twee bungelde ballen met een klepeltje. In gedachten ben ik "kling, klokje, klingelingeling" gaan zingen

Overigens wordt het steeds absurder:

Ze krijgen een mobiel abonnement met 500 belminuten en internet, een Sony Xperia Z1 smartphone en een usb-dongle (ze gaan op zoek naar een laptop...). Sponsered by Vodafone

En om het nog mooier te maken, willen ze lid worden van de postcode loterij

Dit programma heeft werkelijk al haar geloofwaardigheid verloren...

Inderdaad, hoe ver staat zoiets van een puur utopia af? Uiteindelijk wordt het toch een maatschappij zoals 'de onze', waar geld de boventoon voert. Jammer, dat eten en behuizing dat niet is geworden, maarja, met een budget van 10.000 euro...

Wat me overigens nog het meest boeit is de onderlinge contacten van de bewoners. Hoewel natuurlijk alles zwaar geregiseerd is en men ons uitsluitend laat zien wat ze willen laten zien, blijft dat toch wel de trigger om te blijven kijken. Neem het hier dagelijks op en laat op de avond, doorspoelen van reclames - heerlijk!, wordt het steevast gekeken.
conversation = awareness
...zou overigens wel hilarisch zijn als ze een paar miljoen winnen bij de postcodeloterij. Krijg je een héél ander utopia!
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven