Entertainment alle pijlers

Verbazend hoe mensen leven!

21-03-2012 10:45 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het nieuwe programma gezien over een amsterdamse woningcorporatie?

http://www.uitzendinggemi ... as/8305-de-wooncorporatie

Ik wel, want ik ben stiekem gek op achter voordeuren gluren en een kijkje nemen bij anderen! (misschien dat ik daarom zo'n verslaafde forummert ben )

Maar tjee, ik verbaas me echt over hoe mensen leven! Natuurlijk gaan de mensen van de woningbouw ook juist daar naar binnen waar problemen zijn dus het zal een vertekend beeld geven. Maar wat kunnen mensen in de troep en de viezigheid zitten zeg. Dan blijk ik toch ineens een superhuisvrouw te zijn...
Zeg maar Spijker.
Je ziet mij ook zowat eenhartverzakking krijgen als ik onverwacht bezoek krijg. Alles moet netjes zijn en dat is het met linderen bijna nooit. Vroeger hadden mijn ouders een werkster en een Jan de Bouvrie wit en lege inrichting; spelen deed je maar buiten of op je kamer.
Leuke tip, TO! Ik ben nu aan het kijken, heerlijk om een keer in andermans huis te kijken Wij wonen ook in een huurhuis maar dat is lang niet zo erg als ik daar zie
quote:Seymour schreef op 22 maart 2012 @ 18:13:

Je ziet mij ook zowat eenhartverzakking krijgen als ik onverwacht bezoek krijg. Alles moet netjes zijn en dat is het met linderen bijna nooit. Vroeger hadden mijn ouders een werkster en een Jan de Bouvrie wit en lege inrichting; spelen deed je maar buiten of op je kamer.Wow, knap!
Wauw wat kan die vrouw met die rode krullen goed met mensen omgaan! Respect hoe zij ze benadert! (De rest ook hoor, maar zij valt me op)
Iemand de aflevering van vandaag gezien? Begreep de "woningruil" niet helemaal.
nevermind
Leuk programma ja, en heerlijk binnengluren

Ik verbaas me er ook over hoe gedateerd, vies en leeg sommige huizen zijn.
quote:Lonkaa schreef op 30 maart 2012 @ 11:53:

Wauw wat kan die vrouw met die rode krullen goed met mensen omgaan! Respect hoe zij ze benadert! (De rest ook hoor, maar zij valt me op)

Ja inderdaad een superwijf! Zo respectvol maar wel aanhoudend. Al lijken sommige mensen me bijna hopeloze gevallen.

Volgens mij zat de woningruil zo: de ouders waren eerst naar Nederland gekomen en hadden een klein huurhuis toegewezen gekregen. Hun zoons hadden later een groter huurhuis (van een andere woningbouw) toegewezen gekregen en een van die zoons was ziek. In de praktijk woonden nu de ouders bij de zieke zoon, en de andere zoon woonde in het huis van de ouders. Maar kennelijk mocht dat niet zomaar, en moest het een officiële woningruil worden.

Wat ik overigens best gemierenneuk vond en waar ik ook verbaasd over was, dat de woningbouw zich daarmee mag bemoeien! het was toch allemaal familie? Stel de relatie van mn broer loopt stuk (ik zeg maar wat) en ik laat hem bij mij intrekken, dan zou dat dus niet zomaar mogen?
Zeg maar Spijker.
quote:Soley schreef op 21 maart 2012 @ 16:08:

Ik doe ongeveer hetzelfde werk als die Petra, en kan je helaas vertellen dat dit nog niks is. Kom het zeer regelmatig nog wel gekker tegen.Vertel eens! Of mag dat niet?
Zeg maar Spijker.
Bedankt voor de tip. Heb even de laatste aflevering gekeken en vond het eigenlijk nog wel meevallen met de viezigheid. Toen ik nog studeerde kwam ik wel eens bij andere studentenkamers en daar was het soms echt smerig. Bij de één stond het blauw van de rook en bij de ander zat je naast de pannen met aangekoekt eten inclusief schimmel. En dat dan in combinatie van muizen die rondlopen, etensresten op de grond, volle asbak op tafel en nog meer troep in de kamer. Aardige mensen, maar ik kwam er niet graag.

Opvallend was dat de rest van de studentenwoning, de gezamenlijke plekken wel weer schoon waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven