Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
Het "kasboekje" van Isabella dochter van Giovanna.
https://medium.com/sambyhan/han-student ... 7a2eb94eb3
*2020* schreef:
29-10-2020 10:34
Het "kasboekje" van Isabella dochter van Giovanna.
https://medium.com/sambyhan/han-student ... 7a2eb94eb3

Ah kijk, Isabella betaalt dus behalve de bijdrage van 75 euro ook nog regelmatig de boodschappen!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 10:44
Ah kijk, Isabella betaalt dus behalve de bijdrage van 75 euro ook nog regelmatig de boodschappen!
Zou dat tijdens de opnames ook al zo geweest zijn? Dan was dat toch wel benoemd lijkt me?
_melon schreef:
29-10-2020 10:47
Zou dat tijdens de opnames ook al zo geweest zijn? Dan was dat toch wel benoemd lijkt me?

Ik weet het niet hoor. Er werd ook bewust een bepaald beeld geschapen. Volgens mij is die Isabella een stuk liever dan ze in het begin leek. Ze lijkt ook vrij introvert wat misschien arroganter overkomt dan ze is.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
29-10-2020 10:24
Gaatjes vullen zelf betalen want "dan hadden ze maar beter moeten poetsen!" Dat vind ik echt stom!!
Eén van mijn kinderen is ontzettend zuinig op haar gebit.
Poetsen, flossen, spoelen en nooit snoepen.
De tandarts kan ook duidelijk zien dat ze haar gebit goed verzorgd.. en toch steeds gaatjes.
Zou echt lullig zijn als ze dit zelf moest betalen in de trant van "eigen schuld!"
Typisch moeder Geerts om daar weer zo hard over te oordelen en het te bestraffen.
Gaatjes = niet poetsen = eigen schuld = zelf betalen.
Nou inderdaad, ik heb ook een zwak gebit hoe goed ik het ook verzorg, zonder verzekering was ik nergens
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 10:49
Ik weet het niet hoor. Er werd ook bewust een bepaald beeld geschapen. Volgens mij is die Isabella een stuk liever dan ze in het begin leek. Ze lijkt ook vrij introvert wat misschien arroganter overkomt dan ze is.
Ja dat is waar. Het komt op TV over alsof ze eigenlijk geen idee had van de situatie terwijl dat dus in het interview duidelijk wel zo is.
Alle reacties Link kopieren
Zou echt lullig zijn als ze dit zelf moest betalen in de trant van "eigen schuld!"
Typisch moeder Geerts om daar weer zo hard over te oordelen en het te bestraffen.
Gaatjes = niet poetsen = eigen schuld = zelf betalen.
[/quote]

Stel je voor dat haar kinderen zo waren: moet ik oppassen op de kleintjes? Nee hoor, jij wou nog een baby, eigen schuld!
Alle reacties Link kopieren
Zei de vrouw van het arme gezin nou dat ze 27 is?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Mhaw die tandarts is wel een beetje uit z'n verband getrokken.
Tot een bepaalde leeftijd zit dat in de basisverzekering. Ik heb voor mijn kinderen nog nooit tandartskosten hoeven te betalen.
Degene die zelf moeten betalen die werken en zullen ook een eigen zorgverzekering hebben, dan vind ik het niet raar dat ze zelf betalen en zeker ook dat gemiste consult.
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
29-10-2020 10:55
Zou echt lullig zijn als ze dit zelf moest betalen in de trant van "eigen schuld!"
Typisch moeder Geerts om daar weer zo hard over te oordelen en het te bestraffen.
Gaatjes = niet poetsen = eigen schuld = zelf betalen.
Stel je voor dat haar kinderen zo waren: moet ik oppassen op de kleintjes? Nee hoor, jij wou nog een baby, eigen schuld!
[/quote]


Haha! Inderdaad.
Baby = van onveilige seks = eigen schuld = zoek het zelf maar uit met je zoveelste baby ma!
:bye: :-D
Keuken1987 schreef:
29-10-2020 11:19
Zei de vrouw van het arme gezin nou dat ze 27 is?
Inderdaad 27.
Jong he.
https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van
Alle reacties Link kopieren
O ja, na al mijn commentaar op moeder Geerts wil ik toch ook nog even benoemen dat de houten poppetjes onder die glazen stulp me ontroerde.
Dat babypoppetje dat ze erbij zette met de woorden: deze blijft er nu altijd bij, wat er ook gebeurt, de baby is nu deel van ons gezin!"
Dat vond ik erg mooi en liefdevol.
Ik voelde een traantje prikken.
Toen zag je een veel zachtere Annemarie.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 10:30
Nee :lol:

Ik heb denk ik niet goed opgelet want ik weet nu nog steeds niet of ze in de schuldsanering mogen. Daar moet een rechter over beslissen toch? Was het goedgekeurd?
Nee, een rechter beslist over de Wsnp, niet over de Msnp.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
29-10-2020 10:34
Het "kasboekje" van Isabella dochter van Giovanna.
https://medium.com/sambyhan/han-student ... 7a2eb94eb3
Dat zijn dan maandelijkse kosten van ongeveer 640 euro, inclusief kostgeld. De lening en haar bijbaan samen is rond de 1200 euro. Dan houdt ze dus bijna 600 euro over. Poeh poeh wat een krap budget. Als je daar nog je kleding, sushi en vakantie van moet betalen...

En waarom je een telefoonabonnement moet hebben van 70 euro is mij ook een raadsel.

Edit: Lees net dat ze af en toe ook boodschappen haalt. Niet meer dan terecht.
lele wijzigde dit bericht op 29-10-2020 11:36
6.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
29-10-2020 11:28
Inderdaad 27.
Jong he.
https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van

Ze lijkt veel ouder omdat ze er ook bijloopt als een zak aardappelen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-10-2020 18:23
Dat bovenste plaatje hè.....daar staat een punt appeltaart tussen :biggrin:

Hahahaha, was me niet eens opgevallen.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
28-10-2020 22:06
Die vrouw gaat aan de lopende band verbaasd door het leven.

:rofl:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
29-10-2020 10:52
Nou inderdaad, ik heb ook een zwak gebit hoe goed ik het ook verzorg, zonder verzekering was ik nergens
Mijn vriend poetst nog beter dan ik doe. Ik heb nooit gaatjes hij wel. Ik vraag me altijd af hoe dat kan met zo goede gebitsverzorging. Dus bij gaatjes zelf betalen vind ik echt stom.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 10:12
Misschien is het niet de eerste keer dat hij er voor gewaarschuwd is.
Hoopte ze dat hij er eindelijk van zou leren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
29-10-2020 11:28
Inderdaad 27.
Jong he.
https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van
Ze ziet er veel ouder uit. En flink leeftijdsverschil met haar man.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Familie de Vrind. Tijdens de opnames had ik een baan gevonden, maar ik ben ermee gestopt,” antwoordt Joke. “Het viel niet te combineren met de zorg voor de kinderen; ik zag ze nauwelijks.” Marco legt uit dat hij twintig jaar bij hetzelfde bedrijf heeft gewerkt, maar daar in december weg moet vanwege een reorganisatie. “Ik ga weer op zoek en pak alles aan, zolang het maar geen nachtwerk is,” licht hij doe. “En nu lopen we dus allebei een postronde.”

Zonde dat ze daar mee stopte.
Zijn toch zo veel moeders die werken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Zo, bij het eerste kind was Marco 45/46 en Joke 19/20, toch wel erg jong. Wanneer zouden ze een relatie hebben gekregen? Zijn verder positieve mensen, maar ze nemen vooral besluiten waar ze de gevolgen niet van kunnen overzien. Ik denk dat daar een stukje coaching veel efficiëntie gaat opleveren.

Als ik het artikel lees heeft Joke twee dochters uit een vorig huwelijk in België, waar er één in een gezinshuis woont.
lacasa wijzigde dit bericht op 29-10-2020 12:39
18.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch gek dat die miljonair nog kinderbijslag krijgt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
29-10-2020 12:25
Zo, bij het eerste kind was Marco 45/46 en Joke 19/20, toch wel erg jong. Wanneer zouden ze een relatie hebben gekregen? Zijn verder positieve mensen, maar ze nemen vooral besluiten waar ze de gevolgen niet van kunnen overzien. Ik denk dat daar een stukje coaching veel efficiëntie gaat opleveren.

Als ik het artikel lees heeft Joke twee dochters uit een vorig huwelijk in België, waar er één in een gezinshuis woont.
De meiden zijn uit een vorig huwelijk. Alleen die zoon is van hem.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Toen Giovanna die vakantie ging boeken was het echt geen februari meer. Het leek wel mei / juni aan de bomen te zien en dat zal ook wel, want haar vakantiegeld was net gestort. Dus dan gok ik erop dat ze in juli / augustus gewoon lekker naar Sicilië gegaan is. Hoop dat ze een fijne vakantie gehad heeft. Al hoop ik voor haar wel dat niet al haar spaargeld nu daaraan opgegaan is. Heeft ze geen buffer? Ik schrok wel dat ze maar 700 euro op de spaar had staan en dat die al geoormerkt was voor de vakantie.

Als ik de Azimi's was met die kinderen, dan ging ik idd ook lekker super all inclusive in zo'n luxe resort zitten met zo te zien ook kinderoppas (want ze zaten tegelijk in de sportschool). Al vind ik 6000 euro voor een week vakantie wel....zonde. Dat zag er dan wel weer uit alsof ze voor de Corona gegaan zijn. Wel een beetje jammer dat hij in z'n eigen hotel zegt 'ik ga niet voor kwaliteit maar voor kwantiteit'. Dat nodigt niet uit tot een bezoek aan zijn hotels.

Het grote gezin vind ik wel slim met die kledingruil. Vond wel dat ze echt bizarre hoeveelheden aan kleding op zolder had liggen. Vond het ook gek dat de voice-over er zo op hamerde dat ze het zo moeilijk hadden met de eindjes aan elkaar knopen. En dat terwijl ze super veel sparen en altijd een redelijke balans op hun rekening hebben staan.

En familie De Vrind...tja. Is toch ook mooi als ze terug zijn naar 4 sigaretten per dag? Dan moet ook onwijs schelen in de kosten en de gezondheid. Wel echt schandalig dat zij nu niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven