Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2017?

01-01-2017 09:47 901 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat heb je gelezen in 2016?



Als vervolg op het 2016-topic. Veel leesplezier
Ben nu ook bezig in: Steven van der Hoeven - je ogen verraden je.



Is een waargebeurd verhaal over seksueel misbruik door zijn voetbal trainer. Vind het een heel rauw en eerlijk boek. Grijpt je echt bij de keel. Heel indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
En we gaan door met deel 3 van Outlander.



1. The Hidden Warrior - Lynn Flewelling

2. The Oracle's Queen - Lynn Flewelling

3. Dragonfly In Amber - Diana Gabaldon
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer van de partij! Ik ga net als in 2016 weer voor 30 boeken. Afhankelijk van hoe vaak ik met mijn favo collega in de trein zit, ga ik het makkelijk of net niet halen, haha.



harissa, ik heb Stephen King ook pas afgelopen jaar écht ontdekt met The stand en Under the dome .



Dit jaar gelezen:

1. Harper Lee - To Kill a Mockingbird



Nu bezig in:

Kathryn Stockett - Een keukenmeidenroman
One in a melon
Oe die keukenmeidenroman is goed!! Dan moet je eigenlijk ook een avond inruimen voor de film hoor.



Ik ben nu bezig in De Behandeling van Suzanne Young.
quote:KingsAndQueens schreef op 06 januari 2017 @ 10:03:

En we gaan door met deel 3 van Outlander.



1. The Hidden Warrior - Lynn Flewelling

2. The Oracle's Queen - Lynn Flewelling

3. Dragonfly In Amber - Diana GabaldonHeb je ook de serie gezien? Is elk boek een apart seizoen, of weet je of seizoen 1 van de serie meerdere boeken beslaat? Ik ben nu bezig in Outlander 1.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 04 januari 2017 @ 21:11:

Mijn eerste boek van 2017 is uit!



1. Judas - Astrid Holleeder ****

Krijgt van mij dus 4 sterren op Hebban.

Ik zat er echt helemaal in, en kon niet meer stoppen met lezen. Bijzondere familie, die Holleedertjes.



Boek 2 ligt klaar:

De Nachtegaal - Kristin Hannah. Heel wat anders, maar dat vind ik juist fijn. Ik ben er nog niet in begonnen, ik wil Judas nog even laten bezinken.Ik ben bezig in Judas, ik hoor van iedereen lovende verhalen maar op de één of andere manier pakt het me niet. Ik krijg er ook een beetje onaangenaam gevoel bij. Ik weet niet zo goed waarom, misschien omdat het verkeerd voelt om de spotlights te zetten op zo'n crimineel. Ik ploeter nog even door.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel wat mij tegenstaat, Jougla. Het is sowieso niet mijn genre.
Later is nu
Ik hanteer een 50-bladzijden-regel. Is het boek na 50 bladzijdes nog niet leuk, dan stop ik ermee.
Ik ben nu ook bezig in Judas. Ik vind het juist een goed boek. Vind het heel aangrijpend. Lees graag thrillers en waargebeurde boeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiona2012 schreef op 06 januari 2017 @ 17:53:

[...]





Heb je ook de serie gezien? Is elk boek een apart seizoen, of weet je of seizoen 1 van de serie meerdere boeken beslaat? Ik ben nu bezig in Outlander 1.Ieder boek is één seizoen, ja. Seizoen 1 eindigt waar het eerste boek ook eindigt. In tegenstelling tot de meeste shows houden ze de boeken ook redelijk goed aan, op hier en daar wat dingetjes na! Ben al wel iets tegengekomen in boek 3 waarvan ik in seizoen 2 dacht dat ze het zelf verzonnen hadden. Ze mixen dus wel wat, maar niet veel.
Alle reacties Link kopieren
1. Mooie Leugens van Lisa Unger

2. Bericht uit Parijs Guillaume Musso



Ik had vorig jaar al een paar boeken van Musso gelezen. De boeken zitten goed in elkaar, met onverwachte wendingen en prettig geschreven. Heerlijk om te lezen. Ik heb een paar maanden pauze genomen voor ik dit boek ging lezen, je krijgt bij veel schrijvers toch een gevoel van 'nu ken/weet ik het wel'. maar bij deze schrijver is dat nauwelijks zo. nog 1 boek van deze schrijver op mijn lijstje staan (24 dagen), denk dat ik die binnenkort ook ga lezen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:KingsAndQueens schreef op 07 januari 2017 @ 10:33:

[...]





Ieder boek is één seizoen, ja. Seizoen 1 eindigt waar het eerste boek ook eindigt. In tegenstelling tot de meeste shows houden ze de boeken ook redelijk goed aan, op hier en daar wat dingetjes na! Ben al wel iets tegengekomen in boek 3 waarvan ik in seizoen 2 dacht dat ze het zelf verzonnen hadden. Ze mixen dus wel wat, maar niet veel.Oh dat is wel fijn om te weten. Ik heb alleen seizoen 1 gezien, maar vind het daarom minder leuk lezen omdat ik al exact weet wat er gaat gebeuren. Dat is dan een extra stimulans om snel boek 1 uit te lezen, zodat ik in deel 2 kan beginnen
Alle reacties Link kopieren
Oeh, boekentopic. :D Ik ga voor de 50 dit jaar!



Gelezen:

1. Judas - Astrid Holleeder (Nederland)



Nu aan het lezen:

Het slechte pad - Robert Galbraith (Engeland)



(Edit: Ik zet de landen erachter voor de landen-challenge. )
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft Judas en tussendoor heeft ze me stukken laten lezen.

Misschien dat ik het helemaal ga lezen, maar het staat niet op mijn lijstje.

Het leest wel vlot weg.



Ik merk de laatste tijd dat ik niet genoeg concentratie heb om te lezen, dan ga ik een serie kijken, maar ja zo kom ik niet aan mijn "target "
Alle reacties Link kopieren
Mijn doelen voor dit jaar zijn: 40 boeken en 8.000 bladzijden te lezen.

1 Hex - Thomas Olde Heuvelt - 380 blz

2 De importbruid - Hulya Cigdem - 273 blz



Aantal boeken: 2

Aantal bladzijden: 653
Concentratie is hier ook een problematisch puntje. Daardoor lees ik veel langzamer dan ik van mezelf gewend ben. Is ook wel de reden dat ik 26 boeken voor dit jaar een heel mooi streven vindt.



Het eerste boek is uit :-)



1. Kinderspel - Theo & Marianne Hoogstraten
En afgelopen nacht het tweede boek uitgelezen, las lekker weg maar wel wat voorspelbaar.

1. Ready Player One - Ernest Cline (VS)

2. The Rosie Project - Graeme Simsion (Australië)
Alle reacties Link kopieren
En boek 2 is ook weer uit, was mooi boek:



1. Harlan Coben - De onschuldigen

2. Citadel - Kate Mosse
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat misschien, maar ik doe dit jaar ook graag weer mee!

Streven is weer 40 boeken te lezen, iets wat vorig jaar niet lukte.

Kop is eraf, eerste 2 boeken gelezen:

1. Een schot in de roos (Baantjer & De Waal #4) - A. Baantjer

2. Expeditie Edith - Edith Bosch



Nu bezig in Judas, en als fijne tegenhanger ook een Young adult uit de Grisha trilogie. Ben van beiden nog niet heel enthousiast.
Gelezen in 2017

1. Judas - Astrid Holleeder ****

2. De Nachtegaal - Kristin Hannah *****



Die laatste krijgt van mij dus vijf sterren op Hebban. Een hartverscheurend verhaal (ik zit nu nog na te snikken) over twee zussen in Frankrijk, gedurende de Tweede Wereldoorlog.



Ik weet nog niet welk boek ik nu ga lezen. Ik ben eigenlijk wel toe aan iets luchtigers...
Wel een aanrader dus labellei? Ik ben nog aan het bedenken wat ik nu ga lezen en ik hou erg van historisch (non)fictie.
quote:Sunemom schreef op 08 januari 2017 @ 22:05:

Wel een aanrader dus labellei? Ik ben nog aan het bedenken wat ik nu ga lezen en ik hou erg van historisch (non)fictie.

Ik vond het een erg mooi, maar ook wel een erg heftig boek. Gaat echt over de verschrikkingen van de oorlog. Ik vond het heftiger dan ik van tevoren had gedacht.



Ik heb hier o.a. nog op de stapel liggen :

Nora - Colm Tóibin. Gaat over een weduwe met 4 jonge kinderen in Ierland, eind jaren 60.



De zwarte met het witte hart - Arthur Japin. "Waargebeurd ontroerend en onthutsend verhaal over 2 Afrikaanse prinsen die in 1837 in Nederland terechtkwamen."



Het schijnen goede boeken te zijn, maar ik moet ze dus nog lezen.



Szowyszo een aanrader vind ik:

Een keukenmeidenroman - Kathryn Stockett. Speelt zich af in Mississippi in de jaren zestig.
Thx voor je tips labellei!

Ik ben ook nog een hele stapel boeken liggen, maar nieuwe aanraders vind ik altijd heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 08 januari 2017 @ 21:47:

2. De Nachtegaal - Kristin Hannah *****Oooh, deze gaat nu ook op mijn to read-lijstje! Ik had er nog nooit van gehoord, maar je hebt me nu al om.
Alle reacties Link kopieren
De nachtegaal gaat hier ook op het lijstje!

Evenals een keukenmeiden roman.



Nu alleen nog tijd en concentratie vinden.



Historische tips....De uilendoders, Lelieblank scharlakenrood beide heel bijzondere boeken.



Oh kon ik maar rentenieren ipv nu rennen om de trein naar mijn werk te gaan halen!



Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven