Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan?

20-03-2010 23:49 3148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw topic.
Ohhh opgezocht waar "hachi" over gaat en vind het nu al zielig..

Marley and me lijkt me ook nog een leuke film

Laatst bekeken film: Briefgeheim.

Best een leuke (jeugd)film. Kan me niet herrinneren dat ik vroeger dat boek heb gelezen.
http://www.biosagenda.nl/ ... _91.html?day=5&filmID=616

Requiem for a dream draait t/m de 9e in Maastricht.
-Haar naam was Sarah: aangrijpende film, eerst het boek lezen!

-Bridges of Madison County: janken! Geweldig, met Clint Eastwood en Meryl Streep, vooral het moment in de film dat het regent en Clint in de auto zit.......Heb ik al zo'n 5 keer gezien, blijft kippevel bezorgen.

-Unfaithful: met Diana Lane en Richard Gere: over ontrouw Erg goed.Leuk om Richard nu eens in de rol van gekwetste echtgenoot te zien.
Eergister naar Gnomeo & Juliet geweest. Leuk, maar niet zo leuk als ik op basis van de lovende recensies had verwacht eigenlijk. Hij duurde ook vrij kort, een uur en een kwartier ofzo. Vind ik voor een biosfilm (waar je toch ruim 10 eur voor betaald) wel weinig.

Maar wel gelachen, er zitten ook echt wel een aantal hilarische scenes is en de humor is ook leuk.
op tv: Kate and Leopold: vond er (weer) geen bal aan. Hugh Jackman vind ik top, maar ik kan niet zo goed tegen Meg Ryan.

Vannacht (en morgen ws verder) Munich nog maar een keer kijken. Hugh en Eric op 1 dag , Lust, Caution op Ned. 2 heeft ook een goede recensie, dus die neem ik ook maar op.
Gisteren The Rite gezien: over exorcisme. Volgens de kritieken was hij saai en daar kon ik me in vinden. Een paar schrikmomenten en dat was het dan. Deze film kun je wel overslaan.
@Calvijn, lief dat je dat stukje over Marie Antoinette hebt geplakt! Ik las verder dat de recensies niet al te goed waren maar ik vond het een heerlijke film!

Dit soort films brengt de historie voor mij echt tot leven en maakt dat ik meer informatie ga zoeken over de historische figuren. Had dat ook met Elizabeth.

Gisteren The new daughter gezien. Vond hem eerst nog wel oké, de spanning werd wel opgebouwd maar vond het einde drie keer niets!
Jaaaaaa, ik ben naar de voorpremiere van Gooische Vrouwen geweest!!! :-)

Vond 'm erg leuk, we werden trouwens opgewacht met muffins en na de film kreeg iedereen een goedgevulde goodybag.

(En misschien heel kinderachtig, maar allevier de dames zijn iets gezetter dan ze een tijdje terug waren, vond dat wel grappig om te zien omdat ik zelf ook volslank ben.)
quote:vizzzzz schreef op 05 maart 2011 @ 18:39:

Ohhh opgezocht waar "hachi" over gaat en vind het nu al zielig..

Marley and me lijkt me ook nog een leuke film

Laatst bekeken film: Briefgeheim.

Best een leuke (jeugd)film. Kan me niet herrinneren dat ik vroeger dat boek heb gelezen.Hachi heb ik twee keer gezien, en twee keer hield ik het niet droog. De tweede keer braken de dijken al eerder door dan tijdens de eerste sessie, omdat ik al wist waar het op uit ging lopen, en ik dat helemaal niet kon aanzien.
Ben vanochtend naar de voorpremiere van Hereafter geweest.

Onderhoudende film, maar niet zo dat je met iets om over na te denken weer terug naar huis gaat.

Matt Damon is wel erg prettig om naar te kijken.
Inherit The Wind

Regisseur: Stanley Kramer, 1960

Spencer Tracy en Frederic March staan tegenover elkaar als advocaten in dit bloedstollende rechtbankdrama over de beroemde 'Scopes Monkey Trial', waarin een leraar uit Tennessee zich moet verdedigen omdat hij de leer van Darwin heeft onderwezen.

Hoofdrolspelers:

Spencer Tracy

Fredric March

Kwam 'm vanmorgen toevallig tegen op MGM Channel tijdens het zappen, was nog maar net begonnen en ben blijven hangen. Indrukwekkende film, over indrukwekkende thema's (vrijheid van meningsuiting, godsdienst, toelating van de evolutietheorie in de klas). Mooi!
Gnomeo & Juliet .. Leuk & lief, maar niet zo grappig als ik had verwacht.
quote:Lizzl schreef op 05 maart 2011 @ 13:33:

Requiem for a dream in de bios?? Waar?Hij draaide eenmalig vorige week in Ede tijdens een van de 'Jukebox Nights' (je kunt dan stemmen op welke film je terug wilt zien in de bios).
quote:puck69 schreef op 06 maart 2011 @ 11:39:

@Calvijn, lief dat je dat stukje over Marie Antoinette hebt geplakt! Ik las verder dat de recensies niet al te goed waren maar ik vond het een heerlijke film!

Dit soort films brengt de historie voor mij echt tot leven en maakt dat ik meer informatie ga zoeken over de historische figuren. Had dat ook met Elizabeth.

Gisteren The new daughter gezien. Vond hem eerst nog wel oké, de spanning werd wel opgebouwd maar vond het einde drie keer niets!

Graag gedaan.

Ik ben al jaren 'fan' van Marie Antoinette.

In het 2e jaar van mijn opleiding een scriptie over haar gemaakt, weet dus wel het een en ander van haar af.

Film vond ik ook geweldig!

Er gebeurt weinig en toch heel veel.

Dat moderne er door vind ik wel apart.

Kirsten Dunst trouwens goed gecast.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb vandaag orphan gekeken. Best een aardige film, maar geen schrikmomenten en vrij voorspelbaar. Wel een goede sfeer die erin zat, lekker donker.

Vorige week eindelijk avatar eens gekeken! Ik had verwacht dat ik hem heel stom zou vinden met debiele, blauwe mannetjes. Maar het is echt een prachtig verhaal en zo'n mooie wereld er omheen! Hij heeft me echt verrast en het verhaal was ook heel anders dan ik verwacht had. Je hebt niet het idee dat je naar science fiction zit te kijken, maar gewoon naar een mooie lovestory en oorlogsfilm in 1

En ruim 10 euro voor de bios? Waar ga je in godsnaam heen dan? Ik ga zelf altijd naar cinelounge in houten, is een service bioscoop. En daar is gnomeo en julliette maar 7 euro. Voor een 3d betaal je 11 euro en voor een gewone film 9 euro. Ruim 10 euro is dus wel heel duur en ik zou die bios dan ook niet meer bezoeken hoor
@kakelkip, waar ben je geweest? ik ben ook vanmorgen naar de voorpremiere van gooische vrouwen geweest. Vond m erg leuk, en dat terwijl de serie nog nooit heb gezien....

goodiebag ook erg leuk, wat voor kleur nagellak heb jij? hahaha
Chloe met Julianne Moore, Liam Neeson en Amanda Seyfried.

Beetje rare b-film. Maar Seyfried vind ik betoverend mooi, dus ben toch maar blijven kijken
Afgelopen tijd wat "klassiekers" gezien:

Leon: de grappige stukjes, droge opmerkingen e.d. vond ik erg leuk. Maar het geheel is wel heel erg zoetsappig... Zoetsappig vond ik ook Into the Wild, nogal langdradig ook. Kwamen weer die hippies om de hoek kijken, ging hij weer naar de rivier lopen, enz enz. Had een stuk korter gekund wat mij betreft.

The Godfather I - II - III: prachtig gefilmd, goed geacteerd, heel onderhoudend. Zat bij Marlon Brando alleen voortdurend gebiologeerd te kijken of de watjes in zijn mond er niet eens uit zouden vallen. Dat leidde nogal af, om t subtiel uit te drukken .

Black Swan: mooie kostuums, goed geacteerd, enge schrikmomenten en prachtige muziek. Echt een aanrader, zou m zo over een paar jaar nog eens gaan kijken.

The Usual Suspects vond ik een superfilm, zat er meteen in en vond het einde erg onverwacht. Aanrader! Pulp Fiction was gelukkig niet zo gewelddadig als ik jarenlang vreesde (daarom heb ik m nooit gezien) en ik vond hem erg goed, goede muziek en verrassende momenten.
quote:Enigma schreef op 06 maart 2011 @ 20:15:

@kakelkip, waar ben je geweest? ik ben ook vanmorgen naar de voorpremiere van gooische vrouwen geweest. Vond m erg leuk, en dat terwijl de serie nog nooit heb gezien....

goodiebag ook erg leuk, wat voor kleur nagellak heb jij? hahaha

Spui in Den Haag en jij?

Ik had trouwens paarse nagellak en m'n vriendin groen!

Enne...had je ook de chocolademuffins of had jij de mazzel dat je de caramelvariant had?!
Gister Gulliver's travels gezien, helemaal geen hol aan! Enige wat ik wel goed vond waren de special effects, die waren best mooi. Verhaal slap en acteurs nog slapperderderderder.
Return to me: lieve romantische comedy uit 2000 met David Duchovny en Minnie Driver

Love and other drugs: vond ik erg tegenvallen, beetje voorspelbaar en saai. Het leukste vond ik de ninetees muziek erbij, jeugdsentiment!
Oh en Gone baby Gone.. alweer een tijdje geleden maar wát een heftige, indrukwekkende film!
quote:jesper schreef op 06 maart 2011 @ 08:46:

Gisteren The Rite gezien: over exorcisme. Volgens de kritieken was hij saai en daar kon ik me in vinden. Een paar schrikmomenten en dat was het dan. Deze film kun je wel overslaan.En daar sluit ik me helemaal bij aan!
Mijn man (ja ze bestaan) wilde met mij naar Gooise vrouwen.

Ik zei, das niks want wij hebben de serie nooit gevolgd.

Nu lees ik dat er meer zijn geweest die de serie nooit hebben gezien. Dat is dus geen belemmering?
quote:Perel schreef op 06 maart 2011 @ 16:43:

[...]

Hachi heb ik twee keer gezien, en twee keer hield ik het niet droog. De tweede keer braken de dijken al eerder door dan tijdens de eerste sessie, omdat ik al wist waar het op uit ging lopen, en ik dat helemaal niet kon aanzien.

Kan ik me voorstellen hoor. Als het om dieren gaat kan ik ook snel een traantje laten ;)

Gooische vrouwen film, ben benieuwd!

Voor de dames die al geweest zijn, is het aanrader?

Vond de serie altijd wel erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven