Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
quote:Timetraveler schreef op 12 augustus 2016 @ 13:06:

Ik vind deze man steeds warriger worden naarmate de vragen pittiger worden, of lijkt dat zo?Eensch.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook Team Yuri. Niet dat ik het nou eens ben met hoe hij zich heeft gedragen, verre van. Maar ik lees vanuit NOC kant (via NOS.nl) vooral heel veel dingen als 'in de kou zetten', 'vertrouwensbreuk', 'gezien zijn verslavingshistorie'. Allemaal gevoelsmatig.

Iemand vergeleek het eerder in het topic met een tentamen waarbij je uitgesloten kan worden als je bij lessen niet komt opdagen oid. Maar reken maar dat de regels daar omheen zwart op wit staan, dan ga je het als onderwijsinstelling ook niet hebben over vertrouwensbreuken en mensen in de kou zetten. Dan staat dat heel duidelijk in het examenreglement.
Tjezus, wat vals
In een topsportgemeenschap weet je van elkaar dat je werkt op de meest verstandige wijze naar het bereiken van het hoogste doel"

De afspraken zijn: maximale inzet, maximale inspanning, voorbeeld gedrag, samen doen, geen alcohol wanneer je in competitie bent.'

Knijff: "Zijn collega’s begrepen niet dat Van Gelder zo met zijn sport omgaat. Dan kan je wel allerlei dingen op papier hebben...”
quote:vpktje schreef op 12 augustus 2016 @ 13:06:

Ik vind de rechter erg goede vragen stellen. Ik hoop zo dat hij door die advocaat van NOC heen prikt en hier een goede beslissing in neemt. Hij wil nu weten of het niet mogen verlaten van het dorp echt zo streng nageleefd word als nu is geschetst.Goede vraag.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Heel erg misschien, maar ik vind het een mega leuke dag worden met dit gedoe hahaha...

Blij dat ik vrij ben om van deze poppenkast te genieten.
quote:vpktje schreef op 12 augustus 2016 @ 13:00:

Het verbaasd me toch behoorlijk dat alles eigenlijk toch al is gezegd. Ergens had ik toch gedacht dat er nog een lijk uit de kast zou komen wat nou de ECHTE reden van uitsluiting was. Maar nee. Hij had paar biertjes op, kwam laat thuis, en miste zijn training. Dat is het dus. Zeer bijzonder. Ik was, ben en blijf dus team Yuri. Het is belachelijk wat hier gebeurd.Enige nieuwe feit wat ik dan nu gehoord heb is dat Wammes er bij was. En dat van Gelder Wammes en zijn vriendin (van gelders vriendin) heeft opgehaald uit een club en hij ze bij de ingang/uitgang heeft opgewacht. Verder is het meeste idd al verteld.
Ik vind het ook slappe hap om op zo'n toernooi op stap te gaan, maar dat doet er gewoon niet toe. Net als het er niet toe doet of hij verslavingsgevoelig is. En het doet er ook niet toe of zijn team er last van heeft. Wat hij gezegd heeft, gedronken heeft of met wie hij was: allemaal niet relevant als het niet op papier staat. Dat is het enige dat telt en ik denk dat hij er heel goed voor staat.

Ik hoop dat hij terug mag en zijn wedstrijd mag turnen. Een betere les is er niet voor het NOC/nsf om het iets professioneler aan te pakken in de toekomst.
Hallo?!
quote:shift.delete schreef op 12 augustus 2016 @ 13:03:

[...]

Evenzo neem ik aan dat niet alles zal afhangen van wat op papier is gezet.

Bovendien is het onmogelijk alles "wat niet mag" op papier te zetten.

Dat is ook zo. Dat is niet te doen. En er is hem verteld dat hij niet mocht drinken en om 12 uur terug moest zijn. En dat hij moest uitkijken NOC NSF rond liep.

Een van de punten die Van Gelder's advocat wilde maken was dat niemand hem zou hebben verteld dat drinken en laat thuis komen niet mocht. Wel dus.
Waar volgen jullie dit dan???
quote:Habbekratz schreef op 12 augustus 2016 @ 13:07:

In een topsportgemeenschap weet je van elkaar dat je werkt op de meest verstandige wijze naar het bereiken van het hoogste doel"

De afspraken zijn: maximale inzet, maximale inspanning, voorbeeld gedrag, samen doen, geen alcohol wanneer je in competitie bent.'

Knijff: "Zijn collega’s begrepen niet dat Van Gelder zo met zijn sport omgaat. Dan kan je wel allerlei dingen op papier hebben...”

Dat is toch een flauwekulargument? Ik snap het gevoel erachter wel, maar het blijft allemaal wel erg in het grijze gebied.

Wat ik niet snap, is dat ze zo snel het besluit genomen hebben, dat geeft me het gevoel dat ze vooral een statement hebben willen maken.
Tjezus, wat vals
quote:thee schreef op 12 augustus 2016 @ 13:10:

Waar volgen jullie dit dan???Nos en Omroepbrabant hebben live stream.
quote:vpktje schreef op 12 augustus 2016 @ 13:08:

Heel erg misschien, maar ik vind het een mega leuke dag worden met dit gedoe hahaha...

Blij dat ik vrij ben om van deze poppenkast te genieten. Yuri fleurt mijn verlof ook enorm op
Hallo?!
quote:Timetraveler schreef op 12 augustus 2016 @ 13:06:

Ik vind deze man steeds warriger worden naarmate de vragen pittiger worden, of lijkt dat zo?

Nee dat is zo

Klinkt slecht voorbereid.
Vind het trouwens ook oerdom van Yuri dat hij zich niet gewoon heeft geschikt naar de eisen en wensen van zijn trainer. Hij heeft veel en veel te veel risico genomen. Naar mijn mening ook niet passend bij de voorbereiding van de topsporter maar goed mijn mening doet er hier niet zoveel toe. De afspraken, regels en de bewijsvoering zullen nu zwaarder wegen.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:vpktje schreef op 12 augustus 2016 @ 13:08:

Blij dat ik vrij ben om van deze poppenkast te genieten. Mijn idee. Verder interesseert het me geen biet.
Advocaat zegt dat het voor de andere sporters was, om hun optimaal te kunnen laten presteren. Sorry hoor, maar WAAR heeft hij dit in de weg gezeten? Door uit te slapen? Door niet te trainen? Lag Epke toen huilend op de turnmat omdat hij in zijn eentje moest spelen? Kom nou wat een bullshit.
quote:_Doortje_ schreef op 12 augustus 2016 @ 13:09:

Een betere les is er niet voor het NOC/nsf om het iets professioneler aan te pakken in de toekomst.Inderdaad en Yuri gewoon thuis te laten.
Aha: wees altijd bereikbaar, teamleiding moet altijd weten waar je bent.
quote:dawncutler schreef op 12 augustus 2016 @ 12:50:

[...]

Hij heeft toch zelf deze rechtszaak aangespannen?

Hij heeft er vast niet om gevraagd om buitenproportioneel te worden gemangeld door de bloeddorstige lynchmob. 'Verslaggevers' die voor zijn huis stonden te posten en zijn moeder lastig vielen. De man heeft een domme fout gemaakt, geen moord gepleegd. De 'misdaad' staat in geen verhouding tot de 'straf' en dan heb ik het niet eens over de disciplinaire maatregelen. Dat is nog wel de minste kant van het verhaal. De neiging om iemand die een fout heeft gemaakt zó te vernederen, te mangelen en kapot te maken, in de media en in de publieke opinie, daar begrijp ik niks van. Vooral niet als je ziet hoe men in dit land moordenaars en kinderverkrachter met nog meer compassie in bescherming neemt. He fucked up. En in het grote plaatje van het leven stelt het geen bal voor. Dat is alles. Goed om te zien dat hij in elk geval terug vecht in de rechtbank, want het is wel heel makkelijk om iemand die op de grond ligt, te blijven trappen.

Het zou wel hilarisch zijn als hij alsnog mocht meedoen en won. Dat gun ik hem wel, ondanks zijn uiteraard domme acties.
quote:Goede-Fee schreef op 12 augustus 2016 @ 13:11:

[...]

Nos en Omroepbrabant hebben live stream.Het hier volgen met jullie commentaar erbij is wel veel leuker
Zelfs al zou hij van de rechter gelijk krijgen, dan moet ie nog naar het CAS, en nog op tijd in Rio zijn. Ik denk niet dat hij fysiek en mentaal dan zo in goede doen is dat er nog een medaille uit te slepen valt.

Maar stomstomstom dat een dergelijke organisatie zijn zaakjes niet op orde heeft. Je zou toch verwachten dat dat juridisch goed dichtgetimmerd is.
quote:thee schreef op 12 augustus 2016 @ 13:10:

Waar volgen jullie dit dan???Hier.
De training stond op zondagochtend om 10 uur gepland. 'Periodisering en opbouw', noemt Knijff.

Knijff: "Als je dan in je nest blijft liggen en je 's middags pas aan je collega-turners presenteert....
quote:-Isabella- schreef op 12 augustus 2016 @ 13:14:

[...]

Het hier volgen met jullie commentaar erbij is wel veel leuker Een combinatie daarvan is helemaal episch!
quote:vpktje schreef op 12 augustus 2016 @ 13:12:

Advocaat zegt dat het voor de andere sporters was, om hun optimaal te kunnen laten presteren. Sorry hoor, maar WAAR heeft hij dit in de weg gezeten? Door uit te slapen? Door niet te trainen? Lag Epke toen huilend op de turnmat omdat hij in zijn eentje moest spelen? Kom nou wat een bullshit.

Yuri doet toch niet eens mee met de teamonderdelen turnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven