Zeventien
donderdag 2 augustus 2012 om 18:12
ik heb 10 jaar geleden een hele groep van die ukken van basisschoolleeftijd, op een groot marktplein in de stad zien oefenen: springen duikelen, radslag, en dat allemaal zonder dat er ook maar ergens een kussen was weggelegd om de val op te vangen. Dan leer je heel snel niet vallen volgens mij,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 2 augustus 2012 om 18:16
quote:el_spark schreef op 02 augustus 2012 @ 17:56:
[...]
Nou, per saldo hebben ze toch echt niet zoveel medailles als Nederland... (er zijn gewoon veeeeeel meer Chinezen)
Wat mij dan weer doet denken: in India wonen ook heel heel veel mensen, toch hebben zij echt relatief weinig medailles. Tot nu toe maar 1 keer brons. Hoe kan dat?
India blinkt uit in cricket en tennis en hockey en zelfs schaken zijn daar de grote favorieten.
Elk land zal zijn/haar eigen specialiteit hebben, vermoed ik.
[...]
Nou, per saldo hebben ze toch echt niet zoveel medailles als Nederland... (er zijn gewoon veeeeeel meer Chinezen)
Wat mij dan weer doet denken: in India wonen ook heel heel veel mensen, toch hebben zij echt relatief weinig medailles. Tot nu toe maar 1 keer brons. Hoe kan dat?
India blinkt uit in cricket en tennis en hockey en zelfs schaken zijn daar de grote favorieten.
Elk land zal zijn/haar eigen specialiteit hebben, vermoed ik.
donderdag 2 augustus 2012 om 19:17
donderdag 2 augustus 2012 om 19:21
quote:Oriane schreef op 02 augustus 2012 @ 17:46:
Was te verwachten. Chinezen hebben ook een grotere discipline, trainen harder en van jongs af aan en hebben een groot gevoel voor nationale trots. Geen een chinees wint een medaille voor zichzelf zoals nederlanders dat wel doen. Ze winnen hem voor China.
Ze hèbben geen grotere discipline, dat wordt ze opgelegd.
Door achterlijke scouts, ouders, etc.
Eigenlijk zeg je het zelf al.
Was te verwachten. Chinezen hebben ook een grotere discipline, trainen harder en van jongs af aan en hebben een groot gevoel voor nationale trots. Geen een chinees wint een medaille voor zichzelf zoals nederlanders dat wel doen. Ze winnen hem voor China.
Ze hèbben geen grotere discipline, dat wordt ze opgelegd.
Door achterlijke scouts, ouders, etc.
Eigenlijk zeg je het zelf al.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
donderdag 2 augustus 2012 om 22:42
vrijdag 3 augustus 2012 om 00:18
http://sports.nationalpos ... ath-until-after-olympics/