Entertainment alle pijlers

zuster Charlie

12-03-2013 09:06 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie gisteren de eerste aflevering gezien? Hier met plezier gekeken,. Een onconventionele "ziekenhuisserie" met een flinke scheut zwarte humor. Ik denk voor de mensen die in de gezondheidszorg werken soms heel herkenbaar.

Wat vonden jullie?
Ik vond het een beetje rommelig allemaal, maar dat is meestal als een serie begint.

Humoristisch was het zeker, vooral met die stagiere....ik ga zeker kijken of het de moeite waard is om het te volgen.
Ik heb alleen de voorstukjes gezien en vond het een hele duidelijke kopie van Nurse Jackie.

Misschien dat ik het kijk, ik vind Katje leuk. Halina vind ik eigenlijk vooral irritant. Maar ik heb geen duidelijke reden waarom ik dat vind. Misschien valt het allemaal wel mee als ze acteert.
Ik vond alleen Halina, Nasrdin en een paar gastacteurs goed spelen. Voor de rest vond ik het vooral geforceerd overkomen qua teksten en er wordt in ziekenhuizen al lang niet meer van 'verpleegsters' gesproken. Het heet 'verpleegkundige' en dat weten zowel artsen als verpleegkundigen zelf heel goed. Slordig.

Het uitspreken van de medische termen was een drama.

Hopelijk groeien de acteurs daar nog in.

Joke Tjalsma vond ik echt verschrikkelijk. Dat daar nou niet een betere, minder uitgesproken theateractrice, voor gekozen is begrijp ik voor geen meter.

Nog een paar afleveringen ga ik het proberen maar de eerste vond ik niet veel soeps.
Ach, zolang de verpleegkundigen nog worden aangesproken met "zustertje"......

Ik ben behoorlijk goed thuis in de med terminologie, moet zeggen dat fouten me daar niet direct zijn opgevallen :-).
Ik vond het ook niet zo leuk. Decors kwamen uit de jaren 70 volgens mij...of uit de allereerste afleveringen van gtst....

Ook zo ongeloofwaardig dat Halina en Katja tussen de middag gingen eten in een restaurant. Ik had het idee dat ik naar een aflevering van de tv kantine zat te kijken. Het was zo over the top allemaal....

Ik vond alleen nasrdin leuk.
Ik blijf er niet voor thuis maar als ik thuis ben ga ik zeker nog wel een keer kijken.
Ik vond 't minder leuk dan ik had gehoopt, jammer genoeg.

Ik vond 't allemaal een beetje te, te geacteerd, te zogenaamd grappig, te dik erop liggen.

Ik vind 't denk ik leuker als 't gewoon Nederlandse ideeën zijn die omgezet worden in een fil of serie en geen nagemaakte Amerikaanse serie

Daar ben ik eigenlijk ook al een beetje bang voor bij Aaf, wat zaterdag komt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik vind Nurse Jacky heel leuk, dus heb geen zin daar een Nederlandse versie van te gaan kijken. Waarom een goede serie opnieuw maken?
Zeg maar Spijker.
Aaf ga ik niet eens proberen.

Ik vind al die remakes van oude series met een lachmachine er achter sowieso verschrikkelijk en dan ben ik een grote voorstander van Nederlandse comedy. Maar niet een remake en niet met zo'n stoffige sitcomopzet.
quote:LouisaVuitton schreef op 12 maart 2013 @ 09:54:

Ik vond het ook niet zo leuk. Decors kwamen uit de jaren 70 volgens mij...of uit de allereerste afleveringen van gtst....

Ook zo ongeloofwaardig dat Halina en Katja tussen de middag gingen eten in een restaurant. Ik had het idee dat ik naar een aflevering van de tv kantine zat te kijken. Het was zo over the top allemaal....

Ik vond alleen nasrdin leuk.

Het eten in het restaurant en dan die vrouw die zich verslikte, vreselijk. Wat een slecht, voor de hand liggend en niet realistische scene.

Ik vind Katja een schat maar ze was me te gepolijst in deze rol. Misschien wordt ze nog losser maar vaak worden afleveringen (en vooral locatiescenes) door elkaar opgenomen, dus meerdere afleveringen is geen garantie voor meer groei en ontspanning in een rol.
Ik vond het wel een prettig surrealistisch sfeertje hebben, en de geen opsmuk stijl ook een welkome afwisseling in een perfecte belichting/photoshop wereld.

Wel snapte ik geen hout van de onderlinge verhoudingen tussen de drie nabestaanden van de omgekomen fietskoerier.

Voor waarheidsgetrouwheid/geloofwaardigheid wat betreft het wel en wee in een ziekenhuis is de serie vast ook niet bedoeld.
De serie lijd vrees ik aan het feit dat er teveel genres door elkaar moeten worden geprakt. Voor elk wat wils. 'Volgens robbert' heeft er ook last van.
Tja, je he bt opsmuk en opsmuk....

Ik begrijp al die remakes ook niet. We kunnen hier in NL fantastische series maken. Neem nu Adam en Eva: ook geen opsmuk maar elke aflevering zat fantastisch in elkaar. En juist dit soort series zie je bijna niet meer op de TV. Jammer!
Waarheidsgetrouw maakt me niks uit. Slecht uitgesproken zinnen met een medische term er in vind ik gewoon ergerlijk. En dat is ook heel erg moeilijk, er is weinig tijd om te repeteren, meestal helemaal niet, dus ik snap het maar ik vind het wel zonde.
quote:LouisaVuitton schreef op 12 maart 2013 @ 10:16:

Tja, je he bt opsmuk en opsmuk....

Ik begrijp al die remakes ook niet. We kunnen hier in NL fantastische series maken. Neem nu Adam en Eva: ook geen opsmuk maar elke aflevering zat fantastisch in elkaar. En juist dit soort series zie je bijna niet meer op de TV. Jammer!

Niet dat ze er niet zijn hoor.

Er liggen stápels scripts en zelfs complete pilots van hele leuke series op allerlei planken, bij allerlei producenten maar vanwege de crisis durft bijna niemand iets nieuws te maken. Liever neemt men beproefde succesformules en zet dat om in Nederlandse versies. Momenteel kan men de grootste sterren krijgen, voor veel minder geld dan voorheen omdat er weinig werk is en zo gaat het al een paar jaar nu.

Schrijvers (o.a. ik dus) worden er helemaal gestoord van.
Maar, dat is toch doodzonde Eleonora? Ik vind die afleveringen van de Frietkraam leuker dan al die afleveringen van die remakes bij elkaar. En de remake van The Golden Girls was toch ook een flop? Daar speelde Loes Luca zelfs in: toch ook niet de eerse de beste.
Zoals A'dam en Eva inderdaad, van genoten. Single vond ik ook leuk.

Sommige Telefilms vind ik ook super. Maar die re-makes, nee tot nu toe nog niet in ieder geval.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Eleonora schreef op 12 maart 2013 @ 10:20:

[...]

Niet dat ze er niet zijn hoor.

Er liggen stápels scripts en zelfs complete pilots van hele leuke series op allerlei planken, bij allerlei producenten maar vanwege de crisis durft bijna niemand iets nieuws te maken. Liever neemt men beproefde succesformules en zet dat om in Nederlandse versies. Momenteel kan men de grootste sterren krijgen, voor veel minder geld dan voorheen omdat er weinig werk is en zo gaat het al een paar jaar nu.

Schrijvers (o.a. ik dus) worden er helemaal gestoord van.Zoals H. Reijn zei over het genre waar Charlie in valt: "Lars von Trier goes ziekenhuisserie", dat is toch niet echt een beproefde succesformule te noemen lijkt mij?
Die remakes vallen wel uitstekend binnen de bestaande huidige behoefte aan retro, lekker vertrouwd en daardoor een zekere kneuterigheid.
Nederlandse series kunnen zeker geweldig zijn.

Ik heb genoten van Penoza (mogen we best trots op zijn, is echt van Nederlandse bodem en worden nu overal ter wereld remakes van gemaakt, hoe leuk..de acteurs lijken zelfs op de orginele.. http://www.youtube.com/watch?v=qvmsodo_XLQ ) en Bellicher vind ik ook een aanrader, heel erg goed en spannend...!

Een nieuwe serie moe tje wel de tijd geven, in het begin lopen er veel verhaallijnen waar je de samenhang nog niet van weet/ziet.

Vond zuster Charlie wel verfrissend.
quote:tijgermeisje schreef op 12 maart 2013 @ 11:31:

[...]

Zoals H. Reijn zei over het genre waar Charlie in valt: "Lars von Trier goes ziekenhuisserie", dat is toch niet echt een beproefde succesformule te noemen lijkt mij?Het is een remake van Nurse Jackie. Ik zie er niks Lars von Trierderigs in. En Nurse Jackie is een beproefde succesformule.
quote:LouisaVuitton schreef op 12 maart 2013 @ 10:27:

Maar, dat is toch doodzonde Eleonora? Ik vind die afleveringen van de Frietkraam leuker dan al die afleveringen van die remakes bij elkaar. En de remake van The Golden Girls was toch ook een flop? Daar speelde Loes Luca zelfs in: toch ook niet de eerse de beste.

Het zijn alle vier geweldige actrices. Ik vond alleen de serie niet leuk. De volkomen seksloze (en in veel series, films en producties ontzettend grappige) Loes Luca als Blanche Devereaux bijvoorbeeld, hoe verzint iemand het.

De enige die ik wel leuk vond was Beppie Melissen, maar goed, die speelde een rol die het dichts lag bij wat ze doorgaans aan types speelt bij o.a. Theatergroep Carver.

En ja, zonde dat er niks nieuws gemaakt wordt, er wordt inderdaad vooral op veilig gespeeld door medialand momenteel en al een paar jaar nu.

Jammer he, van de frieten.....
Ik vond het ook helemaal niks. Heb daarentegen wel genoten van Vincent van Gogh, daarna op 1. En Aaf begin ik ook niet aan. Ik vind de voorstukjes al niet leuk.
Ik heb er wel van genoten, het was weer eens wat anders, plus dat ik Halina erg graag mag zien.

Katja als actrice vind ik echt verschrikkelijk.

Die had na Interview echt een . achter haar acteer carriere moeten zetten.

Leo, je schrijft over Joke Tjalsma, ik heb haar niet gezien , nee, heb niks ingeschonken, en ben ook niet naar het toilet geweest.

Aaf ga ik ook niet kijken, Golden Girls, Iedereen houdt van Jack, Kinderen geen bezwaar, het heeft nog nooit mijn mondhoeken doen krullen.

Daarentegen heb ik alle dvd's van het Schaep, daar kun je mij voor wakker maken, Heerlijk..................
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven