1/2 jaar oude rookworst van de ah gegeten, hellup!

15-10-2007 18:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hellup!!!



ik heb zojuist een bedorven rookworst gegeten... ik dacht al wat een vreemde kleur. pas na afloop zag ik dat deze max tot april gegeten had mogen worden...



Hellup! wat nu?

kan het zijn dat ik niet ziek word???? wat moet ik doen!
Alle reacties Link kopieren
owjah een toelichting... nederland is gewoon verplicht om een houdbaarheidsdatum op een product te zetten... waar je mee moet oppassen zijn geopende producten en verse producten ( met een beperkte houdbaarheidsdatum).. daar kan je wel voedselvergifting van oplopen..
Alle reacties Link kopieren
Lunatik schreef op 15 oktober 2007 @ 21:16:

Hmm ik heb bij de AH gewerkt en heb daar wel gehoord dat de houdbaarheidsdatums op houdbaar ( waaronder dus rookworst) soms gewoon onzin zijn. Het verliest dan vooral zijn werking, goede smaak en kleur dus soms... maar een rookworst is al gerookt en was waarschijnlijk vacuum verpakt, daarna heb je hem ook nog gekookt dus er kan echt werkelijk niks met je gebeuren hoor... ( die dingen zijn een jaar of 2 houdbaar of zoiets) of daar nou een half jaar bij zit maakt niet veel uit, alleen voor de smaak en alle stofjes die zijn toegevoegd verliezen hun werking.. Dus je kunt met een gerust hart verder leven!

-x-
Alsof het leven zo´n pretje is. :-]
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Rookworsten worden toch allang niet meer echt gerookt? Ze spuiten er toch allerlei spul overheen met een rooksmaak plus nog een kilo zout en chemicalien om hem tot in het oneindige te kunnen bewaren?

En dan spuiten ze ook nog veel water in het "vlees".........

Echt een kwaliteits-product!



Wel lang houdbaar, toch nog iets positiefs gevonden ;)
Alle reacties Link kopieren
*gaat morgen gelijk naar de AH om een kar vol met rookworsten te scoren. Kan ik tot 2015 voorruit*



Onverwoestbaar die dingen. Jammer dat Unox geen autobanden maakt, dan zouden die ook zo lang meegaan.
grappig is dat he, dat sommige levensmiddelen langer houdbaar blijken dan non-food artikelen ;-)



ik ben overigens vegetarier, en vlees weggooien vind ik echt zonde.. dus gewoon lekker opeten!
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef op 15 oktober 2007 @ 21:25:



Onverwoestbaar die dingen. Jammer dat Unox geen autobanden maakt, dan zouden die ook zo lang meegaan.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
mezelina schreef op 15 oktober 2007 @ 19:56:

Hoi Keuteltje



de AH is verplicht een maximale houdbaarheidsdatum te vermelden (net als op macaroni, kruiden, roosvice...). Maar zo'n product gaat echt niet meteen bederven als de datum is geweest. Zoals iemand anders hierboven ook al zei: 'worst is gerookt en vacuum verpakt' dus het zal zo'n vaart niet lopen.

Wel slim om het even bij de AH te melden, die datum zit er niet voor nix op.






*proest*



Wat moet je bij AH melden? Ik heb voor april een verpakte worst gekocht, ik dacht bij jullie of een andere supermarkt. Nu laat ik die worst 3 kwart jaar liggen en heb hem opgegeten toen hij al over de datum was en een rare kleur had. Er is nu nog niets aan de hand, nog niet kassieweile want ik heb deze email nog geschreven. Zoiets?



Of heb ik ergens overheen gelezen dat TO de worst vorige week had gekocht?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA MV!!!! :worship:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Is deze worst oraal genuttigd? Dat valt namelijk niet op te maken uit deze casus... X-D
Leuk bedacht Wishfullthinking, hahahhaahahaha.



Ik denk dat Keuteltje op de wc zit.



Maar zonder gekheid, ik zou me ook zorgen maken. Ik word erg snel ziek van dingen die over de houdbaarheidsdatum zijn. Mijn man daarentegen eet alles gewoon op en heeft nooit ergens last van.



Dus Keutel, er is nog hoop voor je.



:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Snel je vinger in je keel doen is nu ook zeker geen optie meer?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
TO ligt of in coma, of zit de komende 4 dagen op het toilet wegens 500 gram onverteerbare Unox kwaliteit in d'r darmen :)
Alle reacties Link kopieren
TO was niet overtijd, maar haar rookworst wel :)
Alle reacties Link kopieren
[quote]WishfulThinking schreef op 15 oktober 2007 @ 23:31:

Is deze worst oraal genuttigd? Dat valt namelijk niet op te maken uit deze casus... X-D[/quote]





TO mocht willen dat ze 'em anaal had ingebracht. Dan was 'ie er veel sneller weer uit geweest.

Zo'n Unox worst die een half jaar overtijd is, daar zit euuhh zeg maar leven in. Dat zijn worsten met karakter. Die vechten terug. Duurt minstens een week voordat hij eruit is!

Sterkte TO! haha
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het een leuk Topic dit ja! :)
Alle reacties Link kopieren
"Het is vreemd, maar de meeste dingen die niet te vreten zijn, zijn vaak uitstekend te schijten!"





Kamagurka.
Alle reacties Link kopieren
Jammie een rookworst die over de datum is.

Ik had hem wel opgegeten, want ja die hebben we hier niet.
SFO schreef op 16 oktober 2007 @ 04:58:

Jammie een rookworst die over de datum is.

Ik had hem wel opgegeten, want ja die hebben we hier niet.




Ja, dat klopt, daar moest ik ook meteen aan denken. Ik heb er nog 1 meegenomen uit Nederland een paar weken geleden. Ik zal ook eens op de datum kijken.

Ik kom hier ook vaak dingen tegen in de kast ver over de datum. Als het lekkernijen uit Nederland zijn heb ik er heel veel moeite mee om ze weg te gooien :-$ . Hoe lang zijn kroketten in de diepvries trouwens houdbaar? Ze liggen er ongeveer anderhalf jaar nu.

\\:-)//
Alle reacties Link kopieren
[b][message=606483,noline]lapin schreef op 16 oktober 2007 @ 10:



Ja, dat klopt, daar moest ik ook meteen aan denken. Ik heb er nog 1 meegenomen uit Nederland een paar weken geleden. Ik zal ook eens op de datum kijken.

Ik kom hier ook vaak dingen tegen in de kast ver over de datum. Als het lekkernijen uit Nederland zijn heb ik er heel veel moeite mee om ze weg te gooien :-$ . Hoe lang zijn kroketten in de diepvries trouwens houdbaar? Ze liggen er ongeveer anderhalf jaar nu.

\\:-)//
Je hebt het over lekkernijen uit Ned. Vind je die kroketten ZOOOO lekker dat je ze al 1,5 jaar in je vriezer laat liggen of had je zoveel pakken meegenomen dat je er amper doorheen komt?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
mylenevalerie schreef op 16 oktober 2007 @ 12:20:

[...]





Je hebt het over lekkernijen uit Ned. Vind je die kroketten ZOOOO lekker dat je ze al 1,5 jaar in je vriezer laat liggen of had je zoveel pakken meegenomen dat je er amper doorheen komt?




Ja, haha, 2 dozen van 20 kroketten, 30 frikandellen, 10 bamihapjes, 40 vlammetjes en 10 kaassoufflees X-D . Ik ben er zo gelukkig mee en heel erg zuinig. Ik bewaak die dingen met mijn leven. Er liggen nu nog 10 kroketten denk ik.

Het gekke is dat toen ik nog in Nederland woonde, ik die dingen niet eens zo byzonder vond. Ik at ze niet echt vaak. En nu gebeurt het regelmatig s'avonds dat ik opeens trek krijg in een kroketje.
Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe het met Keuteltje is afgelopen. Of zou het een fake topic zijn geweest. Misschien verveelde ze zich heel erg gisteravond.

X-@
Ik zou graag willen weten in wat voor toestand Keuteltje zich bevind.Hou je ons op de hoogte?See ya soon!!!
is lastig typen natuurlijk, wanneer je maag wordt leeggepompt
lottekeNL schreef op 16 oktober 2007 @ 12:38:

is lastig typen natuurlijk, wanneer je maag wordt leeggepompt
:cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie Keuteltje bij Wie hier dus ze heeft het overleefd.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven