2 2 3 Shake

20-01-2011 11:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn moeder wees me op een reclame waarin je met shakes en repen kon afvallen. Iets met 2 - 2- 3, het zou nu veel op tv zijn maar ik weet niet wat de naam van het product is. Iemand dit ook voorbij zien komen?

Mijn moeder wil er graag aan gaan beginnen maar ik wil persoonlijk me eerst even goed in lezen of dit wel een gezonde manier van afvallen is.

Ik hoop dat iemand de naam voor me heeft.

Bedankt en groetjes!
Klinkt mij als het zoveelste crash dieet. Als ik nu kijk naar mijn schoonouders, die doen ook zoiets. Ze lopen te zwalken van de honger, zijn vreselijk futloos, ruiken uit hun mond en maar volhouden dat het zo geweldig is.
Dat is van Modifast....maar begin er alsjeblieft niet aan. Het is zo ontzettend verschrikkelijk slecht voor je!!
Modifast, dat was het inderdaad. Ja ik ben zelf ook niet zo van mening dat een crash dieet goed is voor je, en daarnaast zul je achteraf misschien meer aankomen dan je kwijt raakte.

Maar mijn moeder gaat dus beginnen, en ik zal me even inlezen en beslissen of het iets is wat bij mij past. Ik heb een heel druk leven en dus wel alle energie nodig.
Ik zat net op de website en las het volgende:

Het afslankende effect van de ProtiPlus 3.2.2-methode is wetenschappelijk bewezen. Een studie in Frankrijk toonde onder meer een significant gewichtsverlies aan van gemiddeld 1,3 kilo na 1 week. Na 4 weken bedroeg het gewichtsverlies gemiddeld 2,87 kilo, met een maximum van 6,5 kilo. Bijna 3 op 4 vrouwen verloren uiteindelijk meer dan 2 kg tussen 1 en 4 weken.

Volgens mij is een kilo per week wat je afvalt tijdens sporten, en werkt dit product dus uiterst langzaam?!
Gezond en regelmatig eten is op de lange termijn gezonder en beter vol te houden dan deze dure troep.
Die reclame is echt hilarisch. Zo'n blij wijf dat een sjeek naar binnen slurpt en daarna breed glimlachend in een muffe reep staat te happen.
Ligt er maar net aan hoe veel je sport natuurlijk... En een kilo per week met alleen sporten lijkt mij behoorlijk veel.

op www.voedingscentrum.nl kan je de "eetwijzer" invullen. Elke dag geef je aan wat je hebt gegeten en dan krijg je een overzicht van alles. Calorieen, vitamines, mineralen, vezels, suiker, vetten etc. Je ziet precies waar je teveel en waar je te weinig van binnen krijgt. Ook kan je heel makkelijk zien waar je bepaalde voedingsstoffen uit haalt.

Als je die een week invult kan je al snel zien waar je je voedingspatroon moet aanpassen. 3 keer per dag een maaltijd en 2 keer per dag een tussendoortje is het best. Neem anders contact op met een dietiste. Het is echt beter om gewoon je voedingsgewoontes aan te passen en niet alleen maar een maandje die stomme repen en shakes te nemen om daarna weer terug te vallen in je oude gewoontes
Dat kunnen ze daar wel allemaal leuk onderzoeken, maar ze vergeten er bij te zeggen dat als je stopt en weer terug gaat naar je oude patroon je als een malle weer aankomt. Je lichaam heeft namelijk het idee een hongersnood te hebben gehad dus slaat het alles op wat er maar binnen komt. De tip van Kaetje is veel beter.
Ik wil echt graag afvallen, maar wel op een manier dat ik toch energie hou. Ik ben 1.71 en weeg 77 Kilo.
quote:i-desire schreef op 20 januari 2011 @ 12:10:

Ik wil echt graag afvallen, maar wel op een manier dat ik toch energie hou. Ik ben 1.71 en weeg 77 Kilo.

Als je graag wilt afslanken en dat zo wil houden zul je je hele eetpatroon moeten veranderen en wel zo dat je het ook als je op je streefgewicht zit goed vol kunt houden. Dat betekent dus gezond eten, goede vetten, genoeg groente en fruit, vezels, niet teveel melkproducten, weinig tot geen (geraffineerde) suiker.

En verder voldoende bewegen en een beetje geduld hebben; als je verantwoord afvalt gaat het meestal niet zo hard.

Je kan eventueel ook caloriën tellen. Reken eerst uit wat je in normale omstandigheden mag hebben bij jouw leefstijl en gewicht. (bijvoorbeeld: 2100 kc) En vervolgens eet je een tijd 1800 kc.

Je kan ook kleinere porties eten en meerdere (kleine) maaltijden op een dag. Er zijn zoveel andere mogelijkheden dan een crashdieet, begin er niet aan. Het is ook nog eens ongezond om zoveel in korte tijd af te vallen.
afvallen met shakes is snel vocht en spier verliezen en heel snel vet winnen. Het is een crashdieet en je verstoort er een normaal gezond eetpatroon van. Bovendien bevatten ze teveel eiwitten wat een belasting is voor je lever en nieren.

Een reep is geen normaal voedsel. Een reep is een snack, je moet niet denken dat je met een reep je maaltijd kan vervangen. Je geeft je hersenen compleet verkeerde informatie (reep = voeding) terwijl een reep snoepgoed is.
Eefje, niet teveel melkproducten is onzin. Yoghurt en kwark (mager) zijn juist hele goede voedingsproducten die je bij het afvallen kan gebruiken. Zit veel eiwit in namelijk. Mijn dietist vind het geen probleem als ik een halve kilo magere kwark eet op een dag.
quote:Haley schreef op 20 januari 2011 @ 12:04:

Die reclame is echt hilarisch. Zo'n blij wijf dat een sjeek naar binnen slurpt en daarna breed glimlachend in een muffe reep staat te happen.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
@plops de wetenschap is er nog niet helemaal uit wat nou het beste is voor je. Klopt, magere melkproducten zijn een stuk beter dan volle en gek genoeg is roomboter weer gezonder dan margarine. Ook maakt het qua toevoegingen wel degelijk uit om biologische melkproducten te kopen. Er zitten ook genoeg eiwitten in andere voeding (eieren, peulvruchten ed) dus je loopt niets mis als je mindert met melkproducten.

Verder is het probleem met dit soort dingen altijd dat het voedingscentrum ook niet altijd de waarheid spreekt. (Melkoverschot in de jaren dertig zorgde voor de eerste promocampagne voor melk) Maar ja, of melk gezond is of niet is een eindeloze discussie.
Plops, de dieetist die ik vorig jaar had, gaf ook aan dat ik niet teveel maelkprodukten mocht. Ik dronk vrij veel melk, s´ochtends, smiddags en s´avonds en dat was teveel. ook icm yoghurt oid.
Bij deze stel ik wederom het Twinkie-dieet voor Ik volg het al jaren en heb een bmi van 21.
Eef, het gaat niet om genoeg eiwitten binnenkrijgen. Het gaat er om dat eiwitten honger langer stillen dan koolhydraten. Dus als je gaat afvallen is het verstandig om wat meer eiwitten en wat minder koolhydraten te gaan eten om zo een verzadigder gevoel te hebben zonder teveel kcal binnen te krijgen.

Haha Keye, dan is het meer een kwestie van wat versta je onder veel Ik begrijp dat als je 1,5 liter melk + nog yoghurt eet op een dag dat dan teveel is. Mij werd verteld dat ik een liter vloeibaar mag, of een halve liter dik vloeibaar (kwark etc). Persoonlijk vind ik dat veel

AJ, vertel eens over dat Twinkie dieet
@plops klopt, helemaal mee eens Maar die eiwitten hoeven niet persé uit melkproducten te komen, dat bedoelde ik eigenlijk.
Haha, ok dan zijn we het eens
teveel eiwit is niet goed hoor, je moet max 1,5 gram per kilo van je gewicht naar binnenwerken, dus als je 50 kilo weegt max. 75 gram
Meds, dan mag ik behoorlijk wat eiwit naar binnen werken. Wees maar niet bang

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven