2 kilo Doyenne de Comice over... ideeën?
woensdag 23 december 2009 om 16:36
Voor het kerstdiner wil ik graag kruidige stoofperen maken. Helaas heb ik per ongeluk Doyenne de Comice peren gekocht, maar die zijn veel te zacht om te stoven. Daarnet alsnog twee kilo Gieser Wildeman gekocht, dus mijn diner is "gered".
Alleen nu zit ik met die twee kilo Doyenne.... De kersttoetjes liggen al vast, dus daar kan ik het niet voor gebruiken. Ik zat zelf al te denken aan perenmoes maken (dus net zoiets als appelmoes) en die in losse bakjes invriezen. Maar ik weet niet of je dat wel kunt invriezen.
Heeft iemand goede ideeën wat ik met de peren aan moet?
Alleen nu zit ik met die twee kilo Doyenne.... De kersttoetjes liggen al vast, dus daar kan ik het niet voor gebruiken. Ik zat zelf al te denken aan perenmoes maken (dus net zoiets als appelmoes) en die in losse bakjes invriezen. Maar ik weet niet of je dat wel kunt invriezen.
Heeft iemand goede ideeën wat ik met de peren aan moet?
woensdag 23 december 2009 om 16:49
woensdag 23 december 2009 om 16:50
woensdag 23 december 2009 om 16:58
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=197386
Peer met pecorino, lekker nagerecht! En bij de ingredienten staat dat je Doyenne du Comice moet gebruiken (alllen net niet rijp...)
Peer met pecorino, lekker nagerecht! En bij de ingredienten staat dat je Doyenne du Comice moet gebruiken (alllen net niet rijp...)
Everytime you make a typo, the errorists win.
woensdag 23 december 2009 om 17:10
Zelf vind ik het lekker om het als ontbijt te eten (bij de havermout met rozijnen en kaneel.) Nou ja, smaken verschillen....
Het recept is eigenlijk bedoeld met appel.
Perentaart of perenflappen zou je er van kunnen maken en dan een recept nemen waarin je de appel vervangt door de peren.
Je kan een (over)rijpe peer ook door de kwark of de yoghurt doen en dan als nagerecht of ontbijt (dan met granen erbij) nemen.
Het recept is eigenlijk bedoeld met appel.
Perentaart of perenflappen zou je er van kunnen maken en dan een recept nemen waarin je de appel vervangt door de peren.
Je kan een (over)rijpe peer ook door de kwark of de yoghurt doen en dan als nagerecht of ontbijt (dan met granen erbij) nemen.

woensdag 23 december 2009 om 17:31
quote:dangeensuus schreef op 23 december 2009 @ 17:27:
leg de peren op bed. Trek je kleding uit en ga er bij zitten. Voila
Nou ja. Zo zonder temperatuur en tijdsaanduiding heb ik hier dus niks aan.
Dan maar:
vanavond perensalade met zalmmayonaise
toetje peer uit de oven
morgenochtend peer met kwark
peren tarte tatin om overdag te smikkelen
En met wat ik dan nog over heb:
perenmoes om in te vriezen
Gelukkig lust ik graag peren
Dank voor alle ideeën! Aanvullende ideeën blijven welkom.
leg de peren op bed. Trek je kleding uit en ga er bij zitten. Voila
Nou ja. Zo zonder temperatuur en tijdsaanduiding heb ik hier dus niks aan.
Dan maar:
vanavond perensalade met zalmmayonaise
toetje peer uit de oven
morgenochtend peer met kwark
peren tarte tatin om overdag te smikkelen
En met wat ik dan nog over heb:
perenmoes om in te vriezen
Gelukkig lust ik graag peren
Dank voor alle ideeën! Aanvullende ideeën blijven welkom.
woensdag 23 december 2009 om 18:02
quote:Helenita2 schreef op 23 december 2009 @ 17:56:
Klinkt goed allemaal! Maar zo veel is 2 kg toch niet? Ik gok 6 of 7 peren? Die heb ik al op voor de oven op temperatuur is. Het zijn acht grote peren. Mijn idee van de salade gaat helaas niet door, geen zalm in huis. Wel haring in tomatensaus, maar dat is niet hetzelfde
Klinkt goed allemaal! Maar zo veel is 2 kg toch niet? Ik gok 6 of 7 peren? Die heb ik al op voor de oven op temperatuur is. Het zijn acht grote peren. Mijn idee van de salade gaat helaas niet door, geen zalm in huis. Wel haring in tomatensaus, maar dat is niet hetzelfde