Airfryer: welke?

10-11-2015 08:54 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. We willen een airfryer. Hebben jullie goede of juist minder goede ervaringen met bepaalde types/ merken?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, wat een onding, neemt veel plaats in. Zowel op de aanrecht als in de kastjes. Ik heb de mijne weer verkocht. Het gaf geen meerwaarde aan mijn oven en pannen.



Ik zou zeggen, leen zo'n ding en kijk of dat het echt een meerwaarde heeft of niet. Wil je er echt een kopen, ga eens langs bij de kringloopwinkel of op marktplaats voor een goedkope airfryer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Philips XL en die is inmiddels onmisbaar! Ik gebruik 'm vooral voor patat en andere aardappeldingen en snacks als kroket of frikandel, maar er zijn ook mensen die er van alles in maken.
Ik heb de Tefal Actifry en ben er heel blij mee.

Staat in de bijkeuken (zo'n Ikea vakjeskast) en altijd klaar voor gebruik.

Wij aten eens per week gebakken aardappelen en die doefeningen ik nu daar in. Geen omkijken naar, vetarm en superlekker.



Ook snacks gaat snel en goed in het snackmandje.
Alle reacties Link kopieren
ik heb de allereerste versie. Al jaren.. wij gebruiken hem wekelijks. Gebakken aardappeltjes, friet en snacks. Heerlijk en minder vet.

Ik moet wel zeggen dat ik hem, nu ik hem al jaren heb, wel vind stinken. De frituurlucht die er in het begin niet was, is er nu wel. Ik denk dat wij voortaan dus ook buiten gaan bakken want echt alles stinkt er naar.



Of misschien is hij gewoon aan vervanging toe inmiddels. Dat kan ook..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een groot fan van de airfryer, hier staat de Philips.

Ik gebruik m bijna dagelijks.

Ik kan maar 1 nadeel bedenken en dat is dat ie wat klein is qua inhoud, als we friet bakken dan is het echt per keer maar genoeg voor 2 personen.

De XL staat dus op m'n verlanglijst!
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de allereerste versie van Philips. Kort na de tests stonden ze ervoor in de rij en ze waren lang voor kerst uitverkocht.



Het grote voordeel van een simpele draaiknopbediening is dat er weinig kapot kan aan het mechaniek. Ik gebruik overigens altijd de digitale keukenwekker en een stekkerschakelaar.



Eén keer is de mand kapotgevallen op een stenen vloer; handvat eraf en toen kreeg ik een nieuwe mand.



Wordt elke dag tenminste één keer gebruikt: broodjes en appelgebak komen het meeste voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Airfryer is van Philips, dus welke airfryer is een beetje een rare vraag welke heteluchtfriteuse is dan de vraag. Antwoord : airfryer!!! Wij hebben de xl en kan niet meer zonder! Geweldig ding, echt! We gebruiken hem voor friet, snacks, aardappeltjes, tosti's, ovenschotels, afbakbroodjes, afbakken van appeltaartjes, vlees braden, vispakketje. Voor vanalles dus eigenlijk dubbel en dwars het geld waard!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de "gewone" geen XL en met z'n tweeën is die groot genoeg. Ook met een draaiknop, ben er helemaal fan van!



Gebruik hem gemiddeld wel 5 x in de week voor :

(Zelfgemaakte) patat

Aardappelen

Tosti

Pizzabroodjes

Afbakbroodjes

Diverse soorten vlees en vis

Havermout en banaan praksels

Enz..

Je kunt er zoveel dingen in klaarmaken!



Daarna gewoon in de vaatwasser dus makkelijk schoon te houden..



Verder staat hij hier gewoon op het aanrecht en daar blijft die ook staan!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
Philips XL ! Ben er fan van.. Ja. .. is groot . maar wat een gemak..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Philips Airfryer de eerste editie en ik vind het geweldig. Je kan er zoveel in doen. Ik vind het ook een mooi apparaat.

Voor een groter gezin zou ik de XL kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de XL. Bevalt echt prima! Friet, frikandellen, hamburgers en ovenkroketten zijn echt super, en veel minder vet.

Voorheen gebruikte ik de oven vaker, maar in de airfryer zijn friet en andere aardappeldingen veel krokanter en gelijkmatiger gebakken.
Alle reacties Link kopieren
[quote]kevertje22 schreef op 10 november 2015 @ 09:53:

Wij hebben de "gewone" geen XL en met z'n tweeën is die groot genoeg. Ook met een draaiknop, ben er helemaal fan van!



Gebruik hem gemiddeld wel 5 x in de week voor :



Havermout en banaan praksels





/quote]

Hoedan?
Alle reacties Link kopieren
Voor 2 personen is dan de gewone groot genoeg? (Philips).

Manlief is wel een grote eter.
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik dan in een tappas schaaltje wat in de airfryer past..

Banaan prakken, havermout er doorheen, eventueel nog wat andere ingrediënten en in de airfryer.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:kevertje22 schreef op 19 november 2015 @ 12:53:

Dat doe ik dan in een tappas schaaltje wat in de airfryer past..

Banaan prakken, havermout er doorheen, eventueel nog wat andere ingrediënten en in de airfryer.

Handig ik doe dat nu in de magnetron of oven!



Ik kwam dit youtube kanaal tegen, wel van Philips maar leuke ideeën!

https://www.youtube.com/watch?v=8hcfvBDA5lA
Wij hebben de Airfryer XL en hij is echt superhandig. Patat is heel lekker en er gaat veel tegelijk in. Je kunt er bijna van alles in klaar maken en hij is heel snel. Echt een aanrader!
quote:Flashy schreef op 19 november 2015 @ 12:12:

Voor 2 personen is dan de gewone groot genoeg? (Philips).

Manlief is wel een grote eter.Ik zou echt voor de XL gaan als je er nu één gaat kopen. De patat uit de XL-versie is ook beter getest dan die uit de gewone.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nu. Kun je in de gewone ook patat en snacks tegelijk klaar maken? De gewone recepten lijken mij geen probleem.
quote:Flashy schreef op 19 november 2015 @ 15:09:

Ik twijfel nu. Kun je in de gewone ook patat en snacks tegelijk klaar maken? De gewone recepten lijken mij geen probleem.De XL is als beste getest en als je er patat mee gaat maken, dan zou ik voor het apparaat kiezen dat dan ook de lekkerste patat klaar maakt. Voor 2 personen is hij echt niet enorm groot, ik zou het oude model te klein vinden.
Bij de Marskramer is het Ladies night deze week en dan krijg je op alles 15% korting. Was vorige week ook bij Blokker en dan kost de XL ¤ 169,00 i.p.v. ¤ 199,00.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedoel je merken? Er is maar één airfryer. Dat andere ding is een actyfriy en daar kun je veel minder mee.

Ga dus voor de philips airfry en neem niet dat andere onding.

Iedereen die de airfry een onding noemt is in de war met de actifry.

Het is gewoon een soort oventje. Patat en andere snacks maar ook paprika roosteren of lamsrack gaat echt uitstekend in dat ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 19 november 2015 @ 12:12:

Voor 2 personen is dan de gewone groot genoeg? (Philips).

Manlief is wel een grote eter.Voor zoon en ik (puber zoon) is het genoeg maar neem in geval van twijfel gewoon de xl.
Wij zijn hier met 3 personen, maar dochter eet echt weinig. Wij hebben de xl en die vind ik voor ons goed. Qua friet is het voor 2 personen genoeg. Aan de gewone airfryer zouden wij met 2 denk ik te weinig hebben. En in de gewone kan een beetje ovenschaal ook niet in. Ik vind het voor ovengerechten in de xl soms al te krap eigenlijk. Deze ovenschaal kan erin, maar dat is voor lasagne voor 2 personen net genoeg : http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40132923/
Alle reacties Link kopieren
Als Viva-forummer heb ik natuurlijk de Viva airfryer



Ideaal ding!
Power to the people

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven