Apparaat voor hummus

09-04-2015 13:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb momenteel een blender van Philips maar het lukt me niet om daarmee hummus te maken: de kikkererwten worden tegen de wanden van het glas geslingerd en de messen draaien dus 'leeg'. Ik overweeg om nu een foodprocessor Philips Viva + aan te schaffen. Kun je daar makkelijk hummus mee maken? Of raden jullie een ander toestel aan? Ik wil het ook gebruiken om te raspen, schaven, enz., dus een zo compleet mogelijk apparaat.
Gewoon de staafmixer erop.
Heb ik geprobeerd, maar dan vliegen de kikkererwten de pan uit...
Ik gebruik het foodprocessorbakje van de staafmixer, werkt altijd prima...
Neem een hoge maatbeker. Daar de kikkererwten in. Staafmixer erop.

Dan vliegen ze echt niet over de rand heen.

Je kan ook eerst de andere ingrediënten hakken/mengen in keukenmachine/staafmixer. En daarna pas de kikkererwten erbij.
quote:AnAppleADay schreef op 09 april 2015 @ 13:37:

Ik gebruik het foodprocessorbakje van de staafmixer, werkt altijd prima...Dit inderdaad. Ik voeg trouwens gewoon wat extra water toe om het smeuïger te maken, dat werkt ook en het wordt er niet week van ofzo. Ik kook de kikkererwten trouwens wel, ook al zeggen veel recepten dat dat niet hoeft.
Ik doe dingen die ik wil pureren met de staafmixer in een hoge maatbeker. Werkt perfect.
ik gebruik daar ook gewoon de staafmixer voor en de kikkererwten doe ik dan in dat afsluitbare bekertje (waar je de staafmixer weer op kan klikken) van de hakmolen.
Ik deed ook altijd alles met de staafmixer of in de blender, maar heb sinds kort een keukenmachine. Wat een verademing!!

Zo fijn. Al mijn groentes gaan er in: wat nou zelf hakken snijden malen! Hoppa! In 2 tellen ben je klaar. Echte aanrader dus.

Wat voor machine je hebt maakt denk ik niet zoveel meer uit in deze tijd. Alles is goed.
No worries
Ben van het handwerk en gebruik de roerzeef of pureeknijper. Werkt beide prima en kost geen stroom.

Gaan ook niet kapot.
Brisbane, wat voor machine heb jij?
Ik moet nu weg maar reageer vanavond weer.
quote:AnAppleADay schreef op 09 april 2015 @ 13:37:

Ik gebruik het foodprocessorbakje van de staafmixer, werkt altijd prima...Dit doe ik ook, fijn maatje voor hummus.
Ik heb Philips Avance... volgens mij...
No worries
ik gebruik ook altijd mijn staafmixer.
Bedankt voor alle reacties!
.
Foodprocessor is de oplossing.

Moulinex, tefal, kenwood (duurder), Philips.... ze zijn er in allerlei merken, maten en prijsklassen.

Je kan de kikkererwten ook met verse citroensap EN olijfolie mengen.

Dat doe ik ook. Knoflook, peper, zout erbij.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven