Appeltaart snijden

15-05-2012 20:46 10 berichten
In de oven staat nu een appeltaart. Ik hoop dat hij goed lukt, want morgen gaan we met familie op vakantie en het is de bedoeling dat we lekkere appeltaart bij de koffie hebben.

Maar als ik de taart in de springvorm laat zitten en dan in punten snijd, snijd ik dan niet de bodem van de springvorm kapot? De springvorm heeft een antiaanbaklaag.

Ik kan me herinneren dat mijn moeder dat vroeger wel deed, maar zij had een ander soort springvorm.

Wat zal ik doen? Gewoon in de bodem van de springvorm laten zitten en zo snijden of kan je de taart van de bodem krijgen zonder dat hij kapot gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik snijd meestal een taart bijna helemaal door, maar net niet helemaal door de bodem. En dan het laatste stukje met een taartschep.

Heb nog geen krassen in mn springvorm tot nu toe, al snijd ik af en toe ook wel eens helemaal door de bodem van de taart.

Volgens mij kunnen die dingen wel wat hebben.
Je hebt geen plastic mes in huis?

Dan zou je anders de bovenkant kunnen insnijden met een normaal mes en de onderkant met een kunststof spatel oid.
Je kunt wat krasjes krijgen op de bodem. Persoonlijk denk ik dat dit niet zo'n ramp is. En als het te erg wordt koop ik wel weer een nieuwe
De Hema (en vast ook andere winkels) verkoopt plastic taartmessen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Plastic mes, goed idee! (Dat ik daar nou niet op kom.) Die ga ik gelijk klaar leggen om mee te nemen. En voor na de vakantie eens kijken bij de Hema voor een plastic taartmes.

Bedankt!
Xenos heeft ze ook.
verba volant, scripta manent.
Je moet de springvorm ongeveer een kwartier nadat de taart uit de oven is verwijderen.

Dan moet je de taart met het bakpapiertje waarop hij staat overhevelen naar een bord / schaal, zodat je 'm vanaf daar kan snijden!
quote:SeptemberGirl schreef op 15 mei 2012 @ 21:14:

Je moet de springvorm ongeveer een kwartier nadat de taart uit de oven is verwijderen.

Dan moet je de taart met het bakpapiertje waarop hij staat overhevelen naar een bord / schaal, zodat je 'm vanaf daar kan snijden!

Noteert: volgende keer een bakpapiertje onder de taart in springvorm.

De taart is klaar, inmiddels met abrikozenjam bestreken, dus hij glanst nu mooi en hij ruikt heerlijk! Ik haal zo de buitenrand los en dan pak ik hem in met alufolie.
quote:reisa1978 schreef op 15 mei 2012 @ 21:18:

[...]

Noteert: volgende keer een bakpapiertje onder de taart in springvorm.

Check!

Ik heb ooit eens een tulband na het bakken in z'n bakvorm laten zitten onder het mom: ''die snijden we toch pas vanavond aan!''

Nou, 's avonds konden we 'm uitbikken zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven