asperges
donderdag 7 juni 2012 om 18:13
Ik ga voor het eerst in mijn leven asperges maken..... Heb net witte bij de AH gehaald en ik weet helemaal niet hoe ik ze wil bereiden. Wilde het gewoon bij de aardappelen en het vlees eten maar hoe maak ik ze schoon/kook ik ze? Wij hebben geen asperge pan, maakt het uit als je ze in een normale pan in stukjes hakt en kookt?
Verder lees ik veel over ham en kaas maar ik geloof niet dat wij ham hebben en sowieso is dit iets teveel met het stuk vlees er bij (die kan niet worden weggelaten). Zijn er andere lekkere en makkelijke manieren met simpele ingredienten?
Verder lees ik veel over ham en kaas maar ik geloof niet dat wij ham hebben en sowieso is dit iets teveel met het stuk vlees er bij (die kan niet worden weggelaten). Zijn er andere lekkere en makkelijke manieren met simpele ingredienten?
vrijdag 8 juni 2012 om 08:18
Jeetje, 45 minuten koken..... Doe ik niet, 5-7 minuten afhankelijk van de dikte en dan nog 10 minuutjes in het kookvocht laten staan. Dan zijn ze perfect, met nog een beetje 'bite' ipv dat ze dubbelklappen.
Schillen: vanaf het topje, topje zelf niet meeschillen, aan de onderkant iets van 3 cm afsnijden.
Lekker he met gerookte zalm
Schillen: vanaf het topje, topje zelf niet meeschillen, aan de onderkant iets van 3 cm afsnijden.
Lekker he met gerookte zalm
vrijdag 8 juni 2012 om 08:32
Mmmmm zo op de vroege ochtend een asperge topic , ben verslaagd aan klassiek asperge en soep en eet me deze weken ook helemaal suf aan doe dingen. Ik heb ze nog nooit gebakken maar ga ik zeker proberen. Maar kleine vraag daarover.... Eerst gewoon koken (en idd gewoon minuut of 10) en daarna bakken in de pan? Hoelang? Klontje boter? En wat eten jullie daarbij? Thanks alvast!!
vrijdag 8 juni 2012 om 08:38
Het witte goud wordt hier ook regelmatig gegeten.. lekker vers van de boer.
Alle recepten hierboven zijn lekker.. mbt de kooktijd; dat is iets wat je moet 'proberen'.
Wij kunnen niet zien hoe dik je asperges zijn.
Zelf houden wij van de dunne variant, 1x maal schillen en max 15-20min koken.
Ene keer met een zalmfiletje erbij en een sausje; andere keer met een lekker hardgekookt eitje in stukjes, lekkere ham en een 'botersausje'..
Jammie!
Alle recepten hierboven zijn lekker.. mbt de kooktijd; dat is iets wat je moet 'proberen'.
Wij kunnen niet zien hoe dik je asperges zijn.
Zelf houden wij van de dunne variant, 1x maal schillen en max 15-20min koken.
Ene keer met een zalmfiletje erbij en een sausje; andere keer met een lekker hardgekookt eitje in stukjes, lekkere ham en een 'botersausje'..
Jammie!