Avocado..

30-09-2010 12:07 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schijnt heel gezond te zijn, ik wil graag iets gaan doen met het ding...maar wat?

Eten jullie ze weleens?

En zo ja, wat maak je ermee?
Avocado pureren met een klein beetje mayo en creme fraiche. Beetje citroensap, zout, peper en eventueel zeer fijngesneden chilipeper erbij, alles naar smaak. Lekker met garnalen (bij voorkeur een beetje grote garnalen).

Net geluncht hiermee, erg lekker!
quote:MizzMuppet schreef op 30 september 2010 @ 12:07:

ik wil graag iets gaan doen met het ding...maar wat?Deze zin krijgt een heel andere lading wanneer je het boek "vochtige streken" hebt gelezen
Wat creatief allemaal joh, avocado op mn boodschappenlijst dit weekend, ben heel benieuwd!

Thanks all *Wou een leuke smiley plaatsen maar t mag nie*
quote:AllwaysThinkPink schreef op 30 september 2010 @ 18:47:

[...]

Deze zin krijgt een heel andere lading wanneer je het boek "vochtige streken" hebt gelezen Hahaha wie weet ná de avocado hap
Euhhh toch maar ff gegoogled, ik sla over!
Salade met 1 of 2 advocado's, geroosterde schwarzwalder ham, sperziebonen, tomaten en honing-mosterd dressing
quote:meriel schreef op 30 september 2010 @ 13:24:

Volgens mij is ie nog niet voorbij gekomen: halve avocado en sinaasappelsap (liefst verse natuurlijk) in de blender, krijg je een heerlijke en gezonde smoothie!

Bedankt voor de tip.

Ik heb deze smoothie net gemaakt - met nog een handje bevroren mangostukjes erbij - & hij is echt lekker!
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Kun je een halve avocado ook bewaren...? En hoe?

Ik krijg last van mijn darmen als ik iets eet met veel (lees een hele) avocado erin verwerkt

(Vind het wel erg lekker maar zonde om er maar een beetje van te gebruiken en de rest weg te gooien)
Ik heb zelf nog nooit een opengesneden avocado bewaard, maar ik denk dat je een halve avocado best een dag of wat kunt bewaren in de koelkast. Gewikkeld in plasticfolie of in een afgesloten bakje, kwestie van uitproberen.

Sprenkel er wel wat citroensap overheen om bruin worden te voorkomen.

Ook de pit erin laten zitten schijnt verkleuring tegen te gaan...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Prakken en op een geroosterd broodje met mozzerella, tomaat, komkommer, peper en zout!
Waarom er iets mee doen? Gewoon laten liggen in de groentezaak.
Je kan hem best even bewaren, beetje citroensap erover sprenkelen, in vershoudfolie inpakken en in de koelkast leggen. Wel volgende dag opeten anders ziet hij er onsmakelijk uit en wordt hij snotterig...
Of de pit erin laten zitten, hoe of wat geen idee, maar schijnt ook al erg te schelen met bruin worden.
Ik eet mijn avocado ( 1 per week ) altijd op een bagel. Deze toast ik eerst dan humus erop dan de avocado paar plakjes tomaat en maak het af met peper en zout. Yummy lekker!!
quote:Arkouda schreef op 11 oktober 2010 @ 20:07:

Ik heb zelf nog nooit een opengesneden avocado bewaard, maar ik denk dat je een halve avocado best een dag of wat kunt bewaren in de koelkast. Gewikkeld in plasticfolie of in een afgesloten bakje, kwestie van uitproberen.

Sprenkel er wel wat citroensap overheen om bruin worden te voorkomen.

Ook de pit erin laten zitten schijnt verkleuring tegen te gaan...

Dit dus, zo bewaar ik de helft altijd een dag in de koelkast. Pit erin laten zitten en in de folie.

Kan nog een heel klein beetje verkleurd zijn, maar dat is geen bederf en dat stukje snij je er dan gewoon uit/schraap je er af.
quote:Moonlight82 schreef op 11 oktober 2010 @ 19:44:

Kun je een halve avocado ook bewaren...? En hoe?

Ik krijg last van mijn darmen als ik iets eet met veel (lees een hele) avocado erin verwerkt

(Vind het wel erg lekker maar zonde om er maar een beetje van te gebruiken en de rest weg te gooien)Bij AH ook hele kleintjes te koop. Wel een aantal in een zak, dus niet per stuk.
Ha wat veel tips, bedankt!
Oh wat een supertips.

Ik gooi wel eens snippers avocado door de tomatensoep, jum!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven