Avocado..

30-09-2010 12:07 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schijnt heel gezond te zijn, ik wil graag iets gaan doen met het ding...maar wat?

Eten jullie ze weleens?

En zo ja, wat maak je ermee?
In plakjes op een (club)sandwich met wasabimayo. Hmmm..!
hollandse garnalen en sweet chili saus er doorheen (eventueel nog met gebakken sjalot en champignons)
Prakken, wat fijn gesneden tomaat, uitje, knoflook, scheutje citroensap, likje mayo erdoor en zo op een boterhammetje...

En dat noemen ze dan guacemole, of zoiets....

vast wat andere recepjes
Nope
Guacamole maken natuurlijk! (Avocado, gesnipperde tomaat, lenteuitjes, limoen, koriander, zout)

Of in een van mijn favoriete salades: Veldsla - avocado - uitgebakken spekjes - zelfgebakken croutons - mosterddressing

Trouwens: die van Albert Heijn zijn bijna altijd goede kwaliteit en ook qua rijpheid.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mag het nu helaas even niet hebben.. (op dieet!)

Ik maak er guacamole van!

Pureren met limoen of citroensap. Peper en zout naar smaak, met teentje verse knoflook en schepje mayonaise.

Heel simpel, er zijn uitgebreidere versies, maar ik vind deze persoonlijk heel erg lekker!

Gewoon als dip op stokbrood, of bij de mexicaanse maaltijd met wraps. Of als laagje op brood met tomaat enzo.

Hmmm!!
Haha! Guacamole dus!!!
Avocado met rivierkreeftjes vind ik heerlijk.

Guacamole maak ik regelmatig.

Bij een pasta met zalm doe ik avocado en viseitjes er doorheen.
Guacamole, mmmm... Er is zo'n kant en klaar zakje van Tex Mex o.i.d., heerlijk als dip bij tortilla chips.

Of lekker als krabsalade.
Niets mee doen: gewoon plakjes snijden en opeten

Of dan toch ook een lekker "recept":

- warme bagel

- boter smeren

- ciroensap sprenkelen

- Old Amsterdam (half plakje op halfje bagel)

- gepureerde avocado smeren

- schijfjes tomaat

- tuinkers

- (zout,) peper + chilipoeder

Wow, wat leuk al die reacties, straks in alle rust doorkijken, dit gaat vast goedkomen!

Dank jullie wel!
Gemengde salade op een bord doen

Pijnboompitjes roosteren en er overheen strooien

Plakjes avocado erop

Spekjes uitbakken, ook eroverheen

En een heel klein beetje bakvet van de spekjes als "dressing"
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Deze salade van Nigella Lawson zag er op t.v. echt heerlijk uit, ga hem binnenkort ook eens proberen denk ik.

De hemel op je bord is volgens Nigella een salade van gerookte zalm, avocado en pompoenzaadjes:

Ingrediënten

150 gram spinazie

2 kleine tot medium avocado`s

5 bosuitjes

Het sap en de geraspte schil van 1 limoen

3 eetlepels olijfolie

Halve theelepel zout

Flink versgemalen zwarte peper

150 gram gerookte zalm

4 eetlepels pompoenpitten

Bereidingswijze

Was de spinazie als dat nodig is en draai droog in de slacentrifuge. Doe de spinazie in een grote kom.

Snijd de avocado`s doormidden, verwijder de pit en schep met een kleine lepel het vruchtvlees eruit. Doe dit op de spinazie in de kom.

Voeg de pompoenpitten toe.

Snijd en was de bosuitjes en droog ze goed met keukenrolpapier. Doe ze bij de spinazie.

Rasp de schil van de limoen en pers hem uit.

Doe de limoensap, het citroenrasp, de olijfolie en het zout in een shaker en schud het tot een dressing.

Doe de dressing in de kom en meng alles goed door elkaar, let op dat je de avocado stukken niet tot moes drukt.

Snijd de gerookte zalm in stukken en leg die op de rand van een groot bord. Doe royaal vers gemalen zwarte peper op de zalm.

Leg in het midden de spinaziesalade.
Een Californian omelet kun je er ook nog mee maken.
al het bovenstaande is heerlijk, maar ook geweldig lekker; gewoon uit t vuistje!

snij de avocado doormidden, beetje olijfolie, azijn, zout en peper in beide helften, en lepelen maar.....mmmmmmmmmmmm!
Avocado halveren, besprenkelen met iets citroensap tegen het verkleuren, wat Hollandse garnalen of rivierkreeftjes erin en zelfgemaakte cocktailsaus erover (mayonaise, ketchup, klein scheutje whiskey, peper en zout)...yam
avocado door de couscous! (met feta, tomaat, kip.. etc.)
In salades, in couscous, bij wraps, guacemole etc.
Je kunt het mengen met een blikje tonijn(in water en goed uitgelekt)Dan wat peper erover en heerlijk op stokbroodplakjes smeren.

Beetje maggi erin is ook wel lekker.
Volgens mij is ie nog niet voorbij gekomen: halve avocado en sinaasappelsap (liefst verse natuurlijk) in de blender, krijg je een heerlijke en gezonde smoothie!
Met walnotenijs..... Jummie!
Ik doe altijd avocado fijnprakken, kwark erbij, peper en zout (en een beetje citroensap tegen het verkleuren) en lekker op brood...

Haske gezond!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ohhhh het is zo lekker. Uiteraard alles wat hiervoor al is gezegd. Guacamole is mijn favoriet, in wraps, salades. Mmmm.

(ook als voorgerechtje met een vinaigrette)

Ik dacht dat alle recepten bij mijn topic staan bij Mexicaans eten hier op de etenpijler.

Bij een wrap met guacamole en ook zo gemarineerd erbij;

Amuse

Salade, je kan van die tacobakjes ook zo kopen;

Slechte foto maar hier wat voorgerechtjes, zie avocado rechts en rechtsboven;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Avocadomelk is ook lekker bedenk ik me nu.

Avocado en melk in de blender. Beetje suiker erbij.
Avocado prakken en mengen met aioli, op een lekker broodje smeren. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven