ayurvedic dieet
donderdag 14 januari 2010 om 12:16
@ikwilafvallen: al het voedsel binnen een ayurvedisch dieet is gezond, voor welk type dan ook. Binnen een ayurvedisch dieet eet je altijd veel granen, groente en fruit; het is uitgebalanceerd en je krijgt alle benodigde voedingsstoffen binnen, dus het heeft niets te maken met bijvoorbeeld een low-carbdieet of zo.
Ik heb zelf met een dieet voor mijn type wel goede resultaten geboekt.
Ayurvedische geneeskunde bestaat niet voor niets al 3000 jaar.
Ik heb zelf met een dieet voor mijn type wel goede resultaten geboekt.
Ayurvedische geneeskunde bestaat niet voor niets al 3000 jaar.

donderdag 14 januari 2010 om 12:30

donderdag 14 januari 2010 om 12:32
quote:robo schreef op 14 januari 2010 @ 12:16:
@ikwilafvallen: al het voedsel binnen een ayurvedisch dieet is gezond, voor welk type dan ook. Binnen een ayurvedisch dieet eet je altijd veel granen, groente en fruit;
dat zou voor mij dus niet werken: van graanproducten krijg ik 'n vreetkick, van teveel fruitsuikers ook
ik doe het dus wel koolhydraatarm en eet eiwit en vetrijk om mij goed te blijven voelen tijdens periodes van lijnen
@ikwilafvallen: al het voedsel binnen een ayurvedisch dieet is gezond, voor welk type dan ook. Binnen een ayurvedisch dieet eet je altijd veel granen, groente en fruit;
dat zou voor mij dus niet werken: van graanproducten krijg ik 'n vreetkick, van teveel fruitsuikers ook
ik doe het dus wel koolhydraatarm en eet eiwit en vetrijk om mij goed te blijven voelen tijdens periodes van lijnen
donderdag 14 januari 2010 om 12:37
Ik heb het ajurvedisch eten en koken van huis uit meegekregen, maar ik hou me er zelf niet aan. We eten bijvoorbeeld 3-4 keer per week vlees. Maar er zijn wel gerechten die ik nog regelmatig maak, zoals dahl en panir - dat laatste vinden de kinderen ook leuk om te maken. We verzinnen er telkens iets anders mee. Maar eigenlijk merk ik vooral dat ik in de winkel andere keuzes maak door de kennis van wat wel en niet gezond is.
donderdag 14 januari 2010 om 12:51
Dank voor alle goede tips die ik krijg. Ik ben dus engelstalig maar snap genoeg te lezen dat ikwilafvallen dom is of schrijft. Ayurveda is een mooi instrument niet alleen om af te vallen maar voor een gezond geest en lichaam (psyche ook dus). Je kan test doen voor welk type en wat dan beter wel en niet eten. Ik ken alleen te weinig menus en wil variatie. Ik ga de tips bekijken, Yvette, Robo, borderwalk ea, thanks!