ayurvedic dieet

donderdag 14 januari 2010 om 13:00
donderdag 14 januari 2010 om 13:10
Via Google kan je er een aantal vinden Elninjoo, bijvoorbeeld deze: http://newage.rubriek.nl/spiritueel/ayurveda_test.php Ik moet zeggen dat mijn moeder nooit voor een bepaald type kookte en ik ook niet. Gaat ook lastig met een gezin Geen idee dus welk type ik momenteel ben.
donderdag 14 januari 2010 om 13:13
De meeste mensen zijn combinatietypes, dus dan kook je inderdaad sowieso al minder specifiek.
Het heeft ooit wonderen gedaan voor mijn huid trouwens, ayurvedisch eten.
Momenteel te weinig ingrediënten beschikbaar hier in FR om het dieet echt te volgen, maar ook hier probeer ik zo gezond mogelijk te eten.
Het heeft ooit wonderen gedaan voor mijn huid trouwens, ayurvedisch eten.
Momenteel te weinig ingrediënten beschikbaar hier in FR om het dieet echt te volgen, maar ook hier probeer ik zo gezond mogelijk te eten.

donderdag 14 januari 2010 om 13:16
quote:yette schreef op 14 januari 2010 @ 13:10:
Via Google kan je er een aantal vinden Elninjoo, bijvoorbeeld deze: [afbeelding] Ik moet zeggen dat mijn moeder nooit voor een bepaald type kookte en ik ook niet. Gaat ook lastig met een gezin Geen idee dus welk type ik momenteel ben.
Leuk testje.
Ik scoor 17% op pitta, 9% op kapha en 6% op vata
Via Google kan je er een aantal vinden Elninjoo, bijvoorbeeld deze: [afbeelding] Ik moet zeggen dat mijn moeder nooit voor een bepaald type kookte en ik ook niet. Gaat ook lastig met een gezin Geen idee dus welk type ik momenteel ben.
Leuk testje.
Ik scoor 17% op pitta, 9% op kapha en 6% op vata
donderdag 14 januari 2010 om 13:19
donderdag 14 januari 2010 om 13:20
Deze is iets minder gelikt: http://www.gottswaal.nl/level2.php?id=7 ... roep=const
donderdag 14 januari 2010 om 13:33
Or you could follow a seasonal approach. If you need to balance Vata and Pitta, it is more than likely that you experience an aggravated Vata in the late fall and winter and a vitiated Pitta during the hot months of summer. Therefore, you could follow a Vata-balancing diet and routine in the fall and winter and a Pitta-balancing diet and routine in the summer.
kijk wat ik vind: (maar veel weet ik niet wat het is..)
Foods like asparagus, lauki squash, other summer squash, small amounts of fresh lemon and fresh ginger root, fennel, milk, sweet lassi, mung beans, Basmati rice, cooked tofu, sweet juicy fruit and rasayanas such as Amalaki and Triphala are balancing for both Vata and Pitta.
Walking early in the morning, meditation once a day, going early to bed, and trying to maintain a good work-leisure balance are nurturing lifestyle practices that help balance both Vata and Pitta.
kijk wat ik vind: (maar veel weet ik niet wat het is..)
Foods like asparagus, lauki squash, other summer squash, small amounts of fresh lemon and fresh ginger root, fennel, milk, sweet lassi, mung beans, Basmati rice, cooked tofu, sweet juicy fruit and rasayanas such as Amalaki and Triphala are balancing for both Vata and Pitta.
Walking early in the morning, meditation once a day, going early to bed, and trying to maintain a good work-leisure balance are nurturing lifestyle practices that help balance both Vata and Pitta.
donderdag 14 januari 2010 om 13:35

donderdag 14 januari 2010 om 13:38
quote:yette schreef op 14 januari 2010 @ 13:20:
Deze is iets minder gelikt: http://www.gottswaal.nl/level2.php?id=7 ... p=constBij deze scoor ik 38% kapha, 37% pitta en 25% vata
Deze is iets minder gelikt: http://www.gottswaal.nl/level2.php?id=7 ... p=constBij deze scoor ik 38% kapha, 37% pitta en 25% vata

donderdag 14 januari 2010 om 13:59
Oh, al gevonden en ik zie al dat dat totáál niet bij mijn eetwijze past.
-geen kaas (hallo, ik ben 'n kaasjunkie)
-geen gefrituurd voedsel
-kort gekookte groente (ik kook het zodanig dat 't smelt op de tong)
-gebruik overmatig graanproducten (dacht 't niet: daarvan krijg ik helemaal 'n vreetkick)
-vegetarisch voedsel verdiend te voorkeur (dacht 't niet: eiwitten geven verzadiging en energie tegen 'n laag kcal aantal)
totaal niet geschikt voor mij, ook niet als streng dieet omdat de aanbevolen voedingsmiddelen op mij het averrechtse effect hebben
-geen kaas (hallo, ik ben 'n kaasjunkie)
-geen gefrituurd voedsel
-kort gekookte groente (ik kook het zodanig dat 't smelt op de tong)
-gebruik overmatig graanproducten (dacht 't niet: daarvan krijg ik helemaal 'n vreetkick)
-vegetarisch voedsel verdiend te voorkeur (dacht 't niet: eiwitten geven verzadiging en energie tegen 'n laag kcal aantal)
totaal niet geschikt voor mij, ook niet als streng dieet omdat de aanbevolen voedingsmiddelen op mij het averrechtse effect hebben
donderdag 14 januari 2010 om 16:07
Wat géén kaas?!?!?! Kan nier!
Ik ben dol op kaas, op friet en op mayo (die echte, met 80% vet, geen slappe light aftreksel).
En alles wat in de frituur heeft gelegen vind ik heerlijk.
Met die groenten kan ik leven, maar mijn biefstuk laat ik echt niet staan. Veel te lekker haha.
niet mijn dieet dus!
Ik ben dol op kaas, op friet en op mayo (die echte, met 80% vet, geen slappe light aftreksel).
En alles wat in de frituur heeft gelegen vind ik heerlijk.
Met die groenten kan ik leven, maar mijn biefstuk laat ik echt niet staan. Veel te lekker haha.
niet mijn dieet dus!
woensdag 4 augustus 2010 om 22:00
Heeft iemand het Ayurveda Kookboek - Amadea Morningstar - op de plank zonder dat je het nog gebruikt? Dan ben ik zeker geïnteresseerd!! Een andere variant hierop is natuurlijk ook zeer welkom..
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------