Bakken, bakken, bakken. Koekjes, koeken, cake.

26-07-2020 23:47 679 berichten
Na het koken ben ik inmiddels verzot geraakt aan bakken. En dan voornamelijk koekjes en koeken. Iedere zondagochtend sta ik in de keuken om weer wat lekkers te bakken. Vooral omdat ik het leuk vindt want het meeste deel ik uit aan de buren omdat ik zelf een GBP heb gehad.
Wie bakt er ook graag en wil zijn/haar favoriete koekrecepten delen?
De afgelopen weken heb ik gebakken; amandelkoekjes, cake met citroen en Griekse yoghurt, speculaasjes en volgende week staan er gevulde koeken op het programma.

Kom maar door met die lekkere recepten. Buitenlandse recepten zijn zeker ook welkom.
mano28 schreef:
07-11-2021 21:15
HEAVY CREAM
Heavy cream is de Amerikaanse double cream, maar dan minder vet. Snap je hem nog? Het is lichter dan de double cream, maar in de meeste gevallen vetter dan de Nederlandse slagroom van 35%. Heavy cream kent een vetpercentage van tussen de 36% en 40%. Hierdoor komt deze een stuk dichterbij de Nederlandse slagroom en kun je heavy cream in principe altijd vervangen door slagroom. Het verschil in vetpercentage is immers minimaal.

Van Laura’s bakery
O...nou opgelost dan! :-D
Dank je!!
Alle reacties Link kopieren
Beginnersprobleem :-)
Ik probeer voor het eerst zelf sandwiches te maken.
Het deeg moet eerst 40 minuten rijzen alvorens het te verdelen in stukjes.
Moet ik hiervoor de natte handdoek op het deeg zelf leggen of gewoon over de kom?
Voorlopig heb ik de handdoek over de kom zelf gelegd.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Over de kom!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt.
De sandwiches zijn redelijk gelukt. Ze lijken totaal niet op de foto bij het recept maar zijn wel goed van smaak. :yes:
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven