Bbq, maar geen tijd...
donderdag 8 juli 2010 om 11:11
Hallo allemaal,
Dit weekend heb ik een barbeque bij mij thuis voor 4 personen. Helaas heb ik alleen vanavond en morgenavond tijd om de boodschappen te doen.
Het vlees bestel ik bij de slager, dat kan ik dan zaterdag nog halen. Maar dan heb ik 1 uur dat ik thuis ben voor de gasten komen... Wie heeft er tips voor wat ik morgenavond kan maken en zaterdagavond zo op kan dienen?
- Vlees/vis is dus geregeld
- Ik dacht er aan om aardappels te poffen, die hoef ik alleen maar in te pakken. De knoflooksaus kan ik morgenavond maken.
- Maar wat met salades of andere bijgerechten?
Heel erg bedankt!
Dit weekend heb ik een barbeque bij mij thuis voor 4 personen. Helaas heb ik alleen vanavond en morgenavond tijd om de boodschappen te doen.
Het vlees bestel ik bij de slager, dat kan ik dan zaterdag nog halen. Maar dan heb ik 1 uur dat ik thuis ben voor de gasten komen... Wie heeft er tips voor wat ik morgenavond kan maken en zaterdagavond zo op kan dienen?
- Vlees/vis is dus geregeld
- Ik dacht er aan om aardappels te poffen, die hoef ik alleen maar in te pakken. De knoflooksaus kan ik morgenavond maken.
- Maar wat met salades of andere bijgerechten?
Heel erg bedankt!
donderdag 8 juli 2010 om 11:39
quote:absoluteEinstein schreef op 08 juli 2010 @ 11:33:
Als er kinderen komen, frikandellen en knakworsten op de bbq gooien. Spuitfles mayo en ketchup er bij. Zijn die ook weer gelukkig.
Het leven kan zo simpel zijn.Mijn kinderen zijn gelukkiger met een stuk echt vlees dan met knakworsten en frikandellen
Als er kinderen komen, frikandellen en knakworsten op de bbq gooien. Spuitfles mayo en ketchup er bij. Zijn die ook weer gelukkig.
Het leven kan zo simpel zijn.Mijn kinderen zijn gelukkiger met een stuk echt vlees dan met knakworsten en frikandellen
donderdag 8 juli 2010 om 11:42
donderdag 8 juli 2010 om 12:02
donderdag 8 juli 2010 om 12:05
donderdag 8 juli 2010 om 12:26
donderdag 8 juli 2010 om 12:57
Net als Mamalief bereid ik alles voor in de tijd dat de BBQ heet aan het worden is. Behalve het maineren van de kip voor de saté dan, maar dat is niet perse nodig. En je hebt nog een extra uur? En voor maar 4 personen? Peanuts hoor. En ja, meer dan vlees en kant en klaar sausjes. En laat je gasten Helen, vinden ze echt wel leuk hoor 
Eer smakelijk en veel plezier!
Eer smakelijk en veel plezier!
donderdag 8 juli 2010 om 13:15
quote:mamalief schreef op 08 juli 2010 @ 12:26:
Hier bbqen we altijd spontaan, niks plannen.
In de tijd dat de bbq nodig heeft om heet te worden pak ik alles wat ik maar vinden kan en lekker lijkt, sausjes en vlees heb ik standaard in huis en een salade is zo gemaakt.
Zo krjg je soms hele creatieve creaties op tafel
Zo gaat dat hier meestal ook. Nu heb ik wel speciaal boodschappen gedaan
Nouja... Stokbrood, kruidenboter, vlees en een komkommer.
Hier bbqen we altijd spontaan, niks plannen.
In de tijd dat de bbq nodig heeft om heet te worden pak ik alles wat ik maar vinden kan en lekker lijkt, sausjes en vlees heb ik standaard in huis en een salade is zo gemaakt.
Zo krjg je soms hele creatieve creaties op tafel
Zo gaat dat hier meestal ook. Nu heb ik wel speciaal boodschappen gedaan
Nouja... Stokbrood, kruidenboter, vlees en een komkommer.
donderdag 8 juli 2010 om 13:25
quote:absoluteEinstein schreef op 08 juli 2010 @ 11:33:
Het leven kan zo simpel zijn.
Moppekind was bij een kinderfeestje heel gelukkig met frikadel, nuggets en kroketten. Dezelfde avond gebrul en schijterij.
Toen was hij niet meer zo blij.
Ik zou lekker afbakstokbroodjes met kruiden/knoflookboter halen bij Aldi/Lidl. Kant en klare salade erbij, paar flesjes wit en rosé in de koelkast.
Het leven kan zo simpel zijn.
Moppekind was bij een kinderfeestje heel gelukkig met frikadel, nuggets en kroketten. Dezelfde avond gebrul en schijterij.
Toen was hij niet meer zo blij.
Ik zou lekker afbakstokbroodjes met kruiden/knoflookboter halen bij Aldi/Lidl. Kant en klare salade erbij, paar flesjes wit en rosé in de koelkast.
donderdag 8 juli 2010 om 14:45