Bbq, maar geen tijd...

08-07-2010 11:11 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Dit weekend heb ik een barbeque bij mij thuis voor 4 personen. Helaas heb ik alleen vanavond en morgenavond tijd om de boodschappen te doen.

Het vlees bestel ik bij de slager, dat kan ik dan zaterdag nog halen. Maar dan heb ik 1 uur dat ik thuis ben voor de gasten komen... Wie heeft er tips voor wat ik morgenavond kan maken en zaterdagavond zo op kan dienen?

- Vlees/vis is dus geregeld

- Ik dacht er aan om aardappels te poffen, die hoef ik alleen maar in te pakken. De knoflooksaus kan ik morgenavond maken.

- Maar wat met salades of andere bijgerechten?

Heel erg bedankt!
Goh, je hebt geen tijd zeg je, maar toch besteed je er veel meer tijd aan dan ik altijd doe aan de bbq.

Soms moet je gewoon niet zo moeilijk doen en gewoon een vleesje bakken, lekker genoeg hoor..
quote:absoluteEinstein schreef op 08 juli 2010 @ 11:33:

Als er kinderen komen, frikandellen en knakworsten op de bbq gooien. Spuitfles mayo en ketchup er bij. Zijn die ook weer gelukkig.

Het leven kan zo simpel zijn.Mijn kinderen zijn gelukkiger met een stuk echt vlees dan met knakworsten en frikandellen
quote:brittje schreef op 08 juli 2010 @ 11:32:

En hoe krijgen jullie het met courgette voor elkaar om dat zonder alufolie te doen? Die krijg ik dan echt niet meer los van mijn rooster.Rooster vooraf beetje invetten met olijfolie!
quote:mariatje schreef op 08 juli 2010 @ 11:27:

[...]

ik... de kampioen in het plannen van afspraken zodat alles nét kan...

Herkenning!

Ik heb vandaag 2 deadlines en ga vanmiddag biertjes drinken met een vriendin. En nu zit ik hier. Juist ja. Thuiswerken galore!
Je rooster inpakken met aluminium folie. Scheelt je heel veel afwas achteraf!
quote:elninjoo schreef op 08 juli 2010 @ 11:15:

geen zware maagvulling als zinloze salades erbij: bbq draait om vlees/visLaat een ieder dat lekker voor zichzelf uitmaken?! Ik hoef geen 8 stukken vlees. Ik heb veel liever wat vlees, stokbrood en salade.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Als je een salade wilt maken die makkelijk is:

1 groot blik maïs (of 2 kleinere)

2 bakjes hamblokjes

1 gesneden paprika in stukjes

10 augurkjes in stukjes

Door elkaar Daarna 2 eetlepels mayonaise, 2 eetlepels zure room en flink wat kerrie mengen. Erdoor heen roeren. Heel erg lekker.
Hier bbqen we altijd spontaan, niks plannen.

In de tijd dat de bbq nodig heeft om heet te worden pak ik alles wat ik maar vinden kan en lekker lijkt, sausjes en vlees heb ik standaard in huis en een salade is zo gemaakt.

Zo krjg je soms hele creatieve creaties op tafel
Lekkere salade van trostomaten, fijngesneden augurk en gesnipperd uitje. Lekkere dressing erover (bijv. tuinkruiden) en klaar.
Net als Mamalief bereid ik alles voor in de tijd dat de BBQ heet aan het worden is. Behalve het maineren van de kip voor de saté dan, maar dat is niet perse nodig. En je hebt nog een extra uur? En voor maar 4 personen? Peanuts hoor. En ja, meer dan vlees en kant en klaar sausjes. En laat je gasten Helen, vinden ze echt wel leuk hoor :-)

Eer smakelijk en veel plezier!
quote:mamalief schreef op 08 juli 2010 @ 12:26:

Hier bbqen we altijd spontaan, niks plannen.

In de tijd dat de bbq nodig heeft om heet te worden pak ik alles wat ik maar vinden kan en lekker lijkt, sausjes en vlees heb ik standaard in huis en een salade is zo gemaakt.

Zo krjg je soms hele creatieve creaties op tafel

Zo gaat dat hier meestal ook. Nu heb ik wel speciaal boodschappen gedaan

Nouja... Stokbrood, kruidenboter, vlees en een komkommer.
quote:absoluteEinstein schreef op 08 juli 2010 @ 11:33:

Als er kinderen komen, frikandellen en knakworsten op de bbq gooien. Spuitfles mayo en ketchup er bij. Zijn die ook weer gelukkig.

Het leven kan zo simpel zijn.

Moppekind was bij een kinderfeestje heel gelukkig met frikadel, nuggets en kroketten. Dezelfde avond gebrul en schijterij.

Toen was hij niet meer zo blij.

Ik zou lekker afbakstokbroodjes met kruiden/knoflookboter halen bij Aldi/Lidl. Kant en klare salade erbij, paar flesjes wit en rosé in de koelkast.
Haha zo te lezen zit ik me druk te maken om niets... Ik wil graag dat het heel erg smakelijk en het liefst een beetje culinair is.. Maarrr ik ga vanavond de boodschappen doen en het me daarbij zo gemakkelijk mogelijk maken!
Camembert is ook lekker op de bbq... gewoon in z'n geheel in alufolie wikkelen, folie aan bovenkant dichtvouwen. Na tien minuten folie eraf, en de harde bovenkant als een 'dekseltje' eraf snijden... stokbroodje erin dopen, jammie :D!
je kunt ook een kant en klare barbecue bestellen via internet, krijg je alles compleet geleverd, van stokbrood, tot sausjes, vlees, salades enz. Zelfs barbie, borden en bestek krijg je erbij. En.... je hoeft niet zelf af te wassen, ze halen alles weer vuil op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven