bladerdeeg banketbakkersroom hapjes

05-09-2010 15:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hapjes van bladerdeeg met bbr maken. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet maken en of iemand nog wat dingen heeft die ik erbij kan maken..
Net als soesjes? Eerst bakken en later vullen/inspuiten?

edit: het lijkt me trouwens wel machtig, deze combinatie.
heb je al op internet gezocht naar recepten? Die helpen mij altijd aan inspiratie!
Opeens heb ik zin in tompoucen...

jammie tompoucen! met een roze bovenkantje en een laagje slagroom en als variatie een mokka bovenkantje
Wat wil je ermee doen? Wil je een soort van tompouce maken, of hetgeen ze in Belgie en Frankrijk als ontbijt serveren? Dat is namelijk niet met bladerdeeg maar lijkt meer op filodeeg.
Kleine schelpjes met een kloddertje en dan een stukje vers fruit er op (beetje gelei er overheen als je ze niet direct serveert).
BBR:

1/2 liter melk, vanillestokje, 3 eidooiers, 6 el suiker, 6 el bloem.

1. Melk en vanillestokje aan de kook brengen.

2. Bloem mengen met een beetje melk.

3. Eidooiers mengen met suiker. Daarna het bloempapje toevoegen.

4. Kokende melk aan het eimengsel toevoegen (nadat je het vanillestokje hebt verwijderd) en terug in de pan ongeveer 5 minuten door laten koken.

Af laten koelen en regematig roeren. Evt. scheutje ongeklopte slagroom toevoegen.
Lekker stukje aardbei of bramen door de BBR doen.... mjammie...
Ik krijg ook spontaan hele erge trek in eclairs, vooral de café en vanille (witte). Op vakantie zowat om de dag wel een eclair gegeten. Hmm.
En weer een topic dat ik niet had moeten openen, zucht ! nu is het zo dat mijn supermarkt hier om de hoek nu net open is en ik zag dat de custard cake-jes in de reclame zijn, een mooi excuse om bladerdeeg te halen en room
quote:girlxxx schreef op 05 september 2010 @ 16:12:

En weer een topic dat ik niet had moeten openen, zucht ! nu is het zo dat mijn supermarkt hier om de hoek nu net open is en ik zag dat de custard cake-jes in de reclame zijn, een mooi excuse om bladerdeeg te halen en room Heb jij mazzel, bij mij zijn de supermarkten om de hoek gesloten. En moet ik wachten tot morgen.
Nou, benieuwd wat het wordt/geworden is...
Het is voor morgen, mijn vriend is dan jarig. ik ga eerst bladerdeeg bakken en daarna de room erin spuiten en nog wat fruit erop!! De hapjes moeten toch zonder room de oven in ?? Dankje voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven