bladerdeeg banketbakkersroom hapjes
zondag 5 september 2010 om 15:52
BBR:
1/2 liter melk, vanillestokje, 3 eidooiers, 6 el suiker, 6 el bloem.
1. Melk en vanillestokje aan de kook brengen.
2. Bloem mengen met een beetje melk.
3. Eidooiers mengen met suiker. Daarna het bloempapje toevoegen.
4. Kokende melk aan het eimengsel toevoegen (nadat je het vanillestokje hebt verwijderd) en terug in de pan ongeveer 5 minuten door laten koken.
Af laten koelen en regematig roeren. Evt. scheutje ongeklopte slagroom toevoegen.
1/2 liter melk, vanillestokje, 3 eidooiers, 6 el suiker, 6 el bloem.
1. Melk en vanillestokje aan de kook brengen.
2. Bloem mengen met een beetje melk.
3. Eidooiers mengen met suiker. Daarna het bloempapje toevoegen.
4. Kokende melk aan het eimengsel toevoegen (nadat je het vanillestokje hebt verwijderd) en terug in de pan ongeveer 5 minuten door laten koken.
Af laten koelen en regematig roeren. Evt. scheutje ongeklopte slagroom toevoegen.

zondag 5 september 2010 om 16:23
quote:girlxxx schreef op 05 september 2010 @ 16:12:
En weer een topic dat ik niet had moeten openen, zucht ! nu is het zo dat mijn supermarkt hier om de hoek nu net open is en ik zag dat de custard cake-jes in de reclame zijn, een mooi excuse om bladerdeeg te halen en room Heb jij mazzel, bij mij zijn de supermarkten om de hoek gesloten. En moet ik wachten tot morgen.
En weer een topic dat ik niet had moeten openen, zucht ! nu is het zo dat mijn supermarkt hier om de hoek nu net open is en ik zag dat de custard cake-jes in de reclame zijn, een mooi excuse om bladerdeeg te halen en room Heb jij mazzel, bij mij zijn de supermarkten om de hoek gesloten. En moet ik wachten tot morgen.