Bladspinazie met....

26-10-2011 16:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inspiratieloos ben ik.

Ik heb in huis: Zak bladspinazie, gerookte spekblokjes, paprika, kastanjechampignons, kookroom, uien, knoflook, aardappelen, pasta, tomatenpuree, tomatenpastasaus, klein bekertje crème fraîche, eieren....

Wat is nou een lekkere combi?

Ik dacht zelf aan bladspinzie wokken met spekjes en knoflook oid.

Hebben jullie suggesties zonder dat ik naar de super hoef?

Ik heb nog nooit verse bladspinazie gegeten...
Google even met de ingredienten op een rijtje en er komen lekkere recepten te voorschijn.
Zak bladspinazie, gerookte spekblokjes, paprika, kastanjechampignons, kookroom, uien, knoflook, aardappelen

Voila

(bladspinazie rauw houden als 'bedje' op je bord, spek bakken, vet afgieten, uien, knoflook, paprika en champignons in het kleine beetje achtergebleven vet bakken. Aardappels in de oven met rozemarijn en zeezout bakken)
Ik wok het met knoflook, peper en zout. Soms doe ik er nog pijnboompitten door.

We eten het gewoon als groente bij aardappels en een stukje vlees of vis.
Oja, dus alle warme ingredienten op het bedje spinazie leggen en een beetje kookroom eroverheen. Dan ben je dr. Ziet er ook schitterend uit.
Je hebt alles in huis wat je nodig hebt voor een heerlijke pasta. Ik zou hetzelfde maken als wat jij al noemde en dan nog met champignons en room.
Ja pasta is helemaal een goed idee met deze ingrediënten!
Oh, dus ik heb geen gekke combi bedacht?

@lionlily: dus gewoon rauwe spinazie op bord? Niet even meewokken op het laatst?

Pijnboompitjes heb ik inderdaad ook in huis
Niet origineel maar ik denk toch aan een stamppot met de spinazie, spekblokjes erdoor (als je feta of gedr.tomaten hebt ook lekker erdoor). Lekker uien en champ. bakken en erbij doen. Evt.. wat pijnboompitten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Klinkt ook lekker. Gedr.tomaten en feta heb ik ook in huis
Als je boursin of zoiets hebt kan je zoiets maken;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Voor de volgende keer:wat roomboter met olijfolie in de wok, gesnipperd teentje knoflook zacht bakken, spinazie 5 minuten meewokken, citroensap erover (halve citroen) beetje zout en dan op je bord vers geraspte parmezaan erover...mmmm!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Gewoon rauwe spinazie. Is superlekker (vind ik)!
Lang geleden, maar ik heb inderdaad eens spinazie gewokt met een uitje, spekjes, knoflook en wat pijnboompitjes en dit gegeten met pasta. Was best lekker maar ik ben geen spinaziefan.
quote:Mylene_Valerie schreef op 26 oktober 2011 @ 16:32:

Als je boursin of zoiets hebt kan je zoiets maken;

[afbeelding]Boursin is toch niets anders dan kookroom / crème fraiche met knoflook?
Aardappels koken, puree van maken eventueel met de crème fraiche, spinazi er door heen laten slinken, gebakken spekjes er door, ook lekker met een lik tomatenpuree/tomaten/zongedroogde tomaten op olie en ik denk dat de paprika er ook wel lekker door is.
Pasta koken. Spekjes bakken, met knoflook, uien en champignons. Spinazie roerbakken en het vocht er af gieten. Alles samenvoegen, en de crème fraiche er door roeren. Heerlijk!
Pasta koken, spekjes uitbakken. Ui, knoflook toevoegen. Champignons toevoegen. Spinazie handje voor handje erbij. Als laatste de kookroom toevoegen en nog even verwarmen. Lekker!
quote:littlemissvixen schreef op 26 oktober 2011 @ 17:07:

[...]

Boursin is toch niets anders dan kookroom / crème fraiche met knoflook?klopt. Als je kookroom of creme fraiche hebt en je gebruikt je keukenkruiden dan kom je er ook.
quote:littlemissvixen schreef op 26 oktober 2011 @ 17:07:

[...]

Boursin is toch niets anders dan kookroom / crème fraiche met knoflook?

Boursin is meer een roomkaas.

Het was heerlijk!

spekjes bakken, uitje, knoflook, champies erbij, op het laatst nog even spinazie mee gewokt en een bekertje crème fraîche

Dit samen met speltpasta en een zalmmoot

Dank voor de inspiratie
Gekookte aardappelschijfjes - daarop gekookte spinazie - daarop beetje crème fraiche - daarop gebakken ui met knoflook, paprikapoeder, zout en peper en rode en gele paprika - weer spinazie en als laatste amandelschaafsel.

Ik maak zo een spinazietaartje met gebruik van zo'n kookring.

Dit heb ik uit een boek waarvoor je eens kon sparen met punten - van Iglo, geloof ik. Met de kerst eens gemaakt en daarna vaker. Ik vind het gemakkelijk en lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven