Blijft sushirijst altijd waterig?
woensdag 1 september 2010 om 01:57
Ik heb vandaag wat sushirijst gekookt volgens de verpakking maar de korrels bleven wel erg vochtig/waterig. Nu vraag ik me dus af of dat zo hoort of dat ik het de volgende keer wat langer moet koken? Heb het ongeveer 2x zo lang laten koken en wil niet dat het aanbrand maar zo smaakte het ook niet lekker ondanks de kruiden die ik erbij had gedaan.
woensdag 1 september 2010 om 02:20
Sushirijst hoort heel plakkerig te blijven. Het hoort aan een houten lepel te blijven kleven, in brokken. Om in sushi te verwerken maak je het na koken nog wat papperiger met rijstazijn. Je moet het als een soort taaie pasta-met-brokken kunnen uitsmeren.
Niet langer koken dan voorgeschreven dus!
Niet langer koken dan voorgeschreven dus!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 1 september 2010 om 14:05
het is de sushirijst van blue dragon ofzo. Ik dacht al van ik doe vast iets fout. Ik had het dus wat langer laten koken omdat het nog waterig was. Had er trouwens wat zout,sesamzaadjes en een paar druppels rijstazijn erbij gedaan.
Ik maak er trouwens rijstballetjes van want ik lust geen zeewier en bijna geen rauwe vis.
Ik maak er trouwens rijstballetjes van want ik lust geen zeewier en bijna geen rauwe vis.
woensdag 1 september 2010 om 23:00
P.S. Check je keukenweegschaal als je de ingrediënten afweegt.
Moppeman was de laatste tijd minder tevreden over ons brood en besloot om de weegschaal te controleren. Geen wonder dat koken minder gaat, als een flesje met 150 ml water slechts 106 gram blijkt te wegen.
Morgen een nieuwe weegschaal kopen.
Moppeman was de laatste tijd minder tevreden over ons brood en besloot om de weegschaal te controleren. Geen wonder dat koken minder gaat, als een flesje met 150 ml water slechts 106 gram blijkt te wegen.
Morgen een nieuwe weegschaal kopen.
donderdag 2 september 2010 om 10:11
quote:Morrie schreef op 01 september 2010 @ 15:12:
Maar dat water giet je toch gewoon af?
Ik koop altijd van die pakken met rijstazijn en sushirijst erin, en dan zit de rijst in zakjes die je uit het water haalt als je het gekookt hebt.Morrie, welk merk en waar te verkrijgen?
Maar dat water giet je toch gewoon af?
Ik koop altijd van die pakken met rijstazijn en sushirijst erin, en dan zit de rijst in zakjes die je uit het water haalt als je het gekookt hebt.Morrie, welk merk en waar te verkrijgen?
Known to cause insanity in laboratory mice
donderdag 2 september 2010 om 13:39
Bij sushirijst giet je het water niet af zover ik weet. Er was ook geen water meer (opgenomen door de korrels). Misschien moet ik het toch iets anders doen. Op de verpakking staat ongeveer het volgende:
1. Doe de rijst in koud water, afgieten, afspoelen en uit laten lekken.
2. Doe de rijst in koud water en laat 20 minuten staan, afgieten, afspoelen en uit laten lekken.
3. Doe de rijst in een pan met water (verhouding 250 gr. rijst/400ml water) breng aan de kook en laat 10 minuten koken tot het water is opgenomen.
Ik denk dat ik de verhouding niet helemaal goed had en waarschijnlijk stap 1 en 2 niet helemaal goed gedaan ook al weet ik niet waarom je dat eerst moet doen.
1. Doe de rijst in koud water, afgieten, afspoelen en uit laten lekken.
2. Doe de rijst in koud water en laat 20 minuten staan, afgieten, afspoelen en uit laten lekken.
3. Doe de rijst in een pan met water (verhouding 250 gr. rijst/400ml water) breng aan de kook en laat 10 minuten koken tot het water is opgenomen.
Ik denk dat ik de verhouding niet helemaal goed had en waarschijnlijk stap 1 en 2 niet helemaal goed gedaan ook al weet ik niet waarom je dat eerst moet doen.
donderdag 2 september 2010 om 16:01
zaterdag 4 september 2010 om 09:14
quote:Lys schreef op 02 september 2010 @ 10:11:
[...]
Morrie, welk merk en waar te verkrijgen?
Oeh, het merk weet ik niet, maar ik koop het bij de C1000. Volgens mij heeft de AH het ook. In het pak zitten:
stokjes
bamboematjes
norivellen
sushirijs
rijstazijn
wasabi
sojasaus
Ik vind het ideaal, ik haal er zelf tonijn, zalm, komkommer, avocado en krabsticks bij om de sushi's te vullen.
[...]
Morrie, welk merk en waar te verkrijgen?
Oeh, het merk weet ik niet, maar ik koop het bij de C1000. Volgens mij heeft de AH het ook. In het pak zitten:
stokjes
bamboematjes
norivellen
sushirijs
rijstazijn
wasabi
sojasaus
Ik vind het ideaal, ik haal er zelf tonijn, zalm, komkommer, avocado en krabsticks bij om de sushi's te vullen.