Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Ik neem naar mijn werk een appeltje mee -en eet dat pas onderweg terug naar huis, ben niet zo'n fan- en de kinderen nemen naar school fruit mee. Als ze trek hebben pakken ze van de fruitschaal, waar altijd maar één soort op ligt.
Vandaag bij de Jumbo:

Maggi basis voor soep Uien

Ertwen en worteltjes in pot

Hak Rode kool

Tube fritessaus

Gehakt

aardappelen 3 kg

krentenbollen 4 stuks

waldkorn half

dubbelvla

uienringen

schouderham

toiletpapier

eur 14,64.
1 persoon 4 stuks fruit per dag? Kruimel krijgt iedere dag 1 stuk fruit, maar man en ik eten eigenlijk bijna geen fruit (als ik 2 stuks per week eet is het veel, en voor kruimel er was at ik nooit fruit). Ik vind het gewoon echt niet lekker, dus ik compenseer het maar met wat extra groete. Oké niet zo gezond, maar goed... Hier is dus eigenlijk altijd maar 1 soort fruit in huis.
ik hou ook niet zo van fruit. niet dat ik het smerig vind, maar ook niet dat ik het lekker vind. zelfde als Lika dus. ik eet het denk ik ook 2 x per week. En dat is dan nog veel voor mijn doen. Heb altijd een zak appels in huis. Soms als de druiven in de aanbieding zijn koop ik een bakje. En op mn werk eet ik af en toe een mandarijntje.
Ik had dus vorige week mango's gekocht. Net probeerde ik er een te 'slachten'.....tjonge jonge wat een fiasco...

Ik kreeg het vruchtvlees niet los van de pit dus dat werd een boel geknoei en ik vond het niet eens lekker...

Nu heb ik dus maar een smootie van gemaakt. Banaan, mango en wat sinasappel- en appelsap.

Nu is het niet echt overheerlijk, maar wel weg te krijgen.

Wat doe ik nou met de rest??? Er liggen er nog 3?

Tips anyone?
Vandaag bij Lidl boodschappen gedaan:

Vers geperst aardbei/sinaasappelsap

Twee mango's

Liter halfvolle melk

cherrytomaatjes

Kipfilet voor op brood

Zak broccoli/wortels/bloemkool uit vriezer

Zak pindaakaaschips

runderhamburgers

perssinaasappelen

totaal 12,20
Voor het snijden van mango's bestaat een simpele techniek. Heb je die eenmaal onder de knie, dan is het een eitje. De kinderen hier smullen van mango's. Als het aan hen lag aten ze ze dagelijks, ik heb dan ook elke week wel wat mango's in huis. Voor ik doorhad hoe dat handig ging had ik er een broertje dood aan, wat een gesmeer. Nu draai ik mijn hand er niet meer voor om.

Hoe dan ook, mango's snijden doe je zo:

De pit is heel groot, maar zeer plat. Als je de mango rechtop houdt kun je van boven (steeltje) naar beneden vlak langs de steel en de pit snijden. Dit doe je aan twee kanten, waardoor je mango dus in drie delen uiteen valt; Twee buitenkanten en het middenstuk met pit. Het vruchtvlees van de twee buitendelen snijdt je vervolgens voorzichtig met een mes in een ruitpatroon in tot de schil. Daarna kun je de schil 'omklappen', waardoor het vruchtvlees als het ware in blokjes naar buiten puilt. Dit kun je er vervolgens makkelijk afsnijden.

Het middengedeelte kun je daarna nog snijden, al komt daar, zodra je eenmaal weet hoe precies die buitenkanten eraf te snijden vlak langs de pit, weinig meer vanaf.

Ik hoop dat je er iets van snapt. Het is toch wat lastig uit te leggen zonder beeldmateriaal Geniet van je mango's!
quote:Missdemeanor schreef op 18 oktober 2008 @ 16:23:

Voor het snijden van mango's bestaat een simpele techniek. Heb je die eenmaal onder de knie, dan is het een eitje. De kinderen hier smullen van mango's. Als het aan hen lag aten ze ze dagelijks, ik heb dan ook elke week wel wat mango's in huis. Voor ik doorhad hoe dat handig ging had ik er een broertje dood aan, wat een gesmeer. Nu draai ik mijn hand er niet meer voor om.

Hoe dan ook, mango's snijden doe je zo:

De pit is heel groot, maar zeer plat. Als je de mango rechtop houdt kun je van boven (steeltje) naar beneden vlak langs de steel en de pit snijden. Dit doe je aan twee kanten, waardoor je mango dus in drie delen uiteen valt; Twee buitenkanten en het middenstuk met pit. Het vruchtvlees van de twee buitendelen snijdt je vervolgens voorzichtig met een mes in een ruitpatroon in tot de schil. Daarna kun je de schil 'omklappen', waardoor het vruchtvlees als het ware in blokjes naar buiten puilt. Dit kun je er vervolgens makkelijk afsnijden.

Het middengedeelte kun je daarna nog snijden, al komt daar, zodra je eenmaal weet hoe precies die buitenkanten eraf te snijden vlak langs de pit, weinig meer vanaf.

Ik hoop dat je er iets van snapt. Het is toch wat lastig uit te leggen zonder beeldmateriaal Geniet van je mango's!

Het rode stukje snap ik niet..

Dat van die ruitjes snijden had ik al eens ergens gelezen, maar doordat het vruchtvlees bij mij nu niet van de pit af ging, ging dat feest niet door.
Dan is de mango nog niet rijp genoeg. Gewoon even laten liggen.
Ik weet het al! ik vond een site met plaatjes: how to cut a mango!

Gaat volgende keer wel lukken denk ik.

Ik denk dat ze zeker wel rijp zijn Shining, het vruchtvlees is erg sappig en ze zijn ook al zacht als je even in de schil knijpt
Vandaag nog even naar de markt geweest;

4 kilo fuji appels

2 kilo bananen

broccoli

bloemkool

sperziebonen pondje

5 advocado's

3 granaatappels

6 aubergines

5 paprika's

kilo uien

kilo zoete pruimen

kilo tomaten

3 komkommers

25,50
Mango's mmm lekker idd, maar immer een smeerboel, ook al doe je het volgens het boekje.
16 euro aan uit eten opgemaakt.

Totaal nu 204,20
Vandaag naar bas geweest;

koffiemelkcreamer 1,09

thee van zonnature 1,69

witte puntjes 0,85

2 komkommers 1,38

mosterd 0,60

bij de bakker 3 broodjes 1,45

Totaal uitgegeven: 7,08
AH 76,14

boodschappen voor de rest vd week hoop ik!
@Jody: speculaaspasta bij de Aldi!

Vandaag: ¤5,95

gemengde sla, appels, bananen, jam, boter, gerookte kipfilet

Ik heb eigenlijk bijna altijd appels in huis. Bananen en peren vind ik erg lekker op zn tijd. Verder niet heel veel variatie eigenlijk...:-$.

Totaal voor mij: ¤30,18
Vandaag naar AH geweest:

biologisch diksap

water & juice sap

dixap appel

frikandellen

volle yoghurt

tommies

oude kaas plakjes

runderriblappen

geslagen room spuitbus

belgische frites

1/2 pain boulogne

1/2 pain madelaine

appeltjes

scharreleieren

cakemix

engelse thee

2 x gepelde tomaten

fusili

tapenade

kinderkwark

2 x spaarlamp

kipfilet beleg

salami beleg

bananen

totaal: 41,27

nog wat vergeten:

paprika

geraspte kaas

gorgonzola

bakpoeder

totaal 5,30

dagtotaal: 46,57

komt mijn totaal op: ¤ 227,47
Hema vleeswaren ¤4,70

palingworst 0,90

ham 0,71

grillworst 0,71

grillworst 0,74

palingworst 0,86

palingworst 0,78

totaal nu op ¤ 234,97
quote:_eyris_ schreef op 18 oktober 2008 @ 18:34:

Totaal voor mij: ¤30,18Heb je deze maand echt nog maar voor Euro 30,18 boodschappen gedaan?
Ben nog een keer naar AH geweest, schade 6,90

Veger en blik, twee pakken muesli.

Ben in feite nog twee keer geweest voor scheermesjes en een kadootje voor vriendin, maar die reken ik niet bij de normale boodschappen.

En daar zit gelijk het venijn in. Die boodschappen, die kan ik wel hebben. Het gaat mis bij de extra's.
Gisteren wezen wokken. 57,-

Komt mijn totaal op 460,10

Bedenk me dat we vorige week ook frietjes hebben gehaald.

Dat was iets van 4,50 ofzo.

Dus is het 464,60
...
Net bij bas geweest;

draagtas 0,15

tomaten ketchup 1,56

huttenkaze 2,69

2 komkommer 1,38

bak&braad 0,34

soepgroenten 1,10

rundergehakt 1,90

stuk brie 2,20

Totaal; 11,32

Bij de bakker 2 stokbroden 2,50

Totaal uitgegeven vandaag: 13,82
Gisteren bij de AH geweest en dat kostte 36,43

Totaal 216,28
Goh wat een verschillende uitgaves zeg!
quote:zusenzo schreef op 19 oktober 2008 @ 16:06:

Goh wat een verschillende uitgaves zeg!Een aantal mensen heb ik hier al een hele tijd niet meer gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven