Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic

zaterdag 18 oktober 2008 om 13:15
1 persoon 4 stuks fruit per dag? Kruimel krijgt iedere dag 1 stuk fruit, maar man en ik eten eigenlijk bijna geen fruit (als ik 2 stuks per week eet is het veel, en voor kruimel er was at ik nooit fruit). Ik vind het gewoon echt niet lekker, dus ik compenseer het maar met wat extra groete. Oké niet zo gezond, maar goed... Hier is dus eigenlijk altijd maar 1 soort fruit in huis.
zaterdag 18 oktober 2008 om 15:49
ik hou ook niet zo van fruit. niet dat ik het smerig vind, maar ook niet dat ik het lekker vind. zelfde als Lika dus. ik eet het denk ik ook 2 x per week. En dat is dan nog veel voor mijn doen. Heb altijd een zak appels in huis. Soms als de druiven in de aanbieding zijn koop ik een bakje. En op mn werk eet ik af en toe een mandarijntje.
zaterdag 18 oktober 2008 om 15:55
Ik had dus vorige week mango's gekocht. Net probeerde ik er een te 'slachten'.....tjonge jonge wat een fiasco...
Ik kreeg het vruchtvlees niet los van de pit dus dat werd een boel geknoei en ik vond het niet eens lekker...
Nu heb ik dus maar een smootie van gemaakt. Banaan, mango en wat sinasappel- en appelsap.
Nu is het niet echt overheerlijk, maar wel weg te krijgen.
Wat doe ik nou met de rest??? Er liggen er nog 3?
Tips anyone?
Ik kreeg het vruchtvlees niet los van de pit dus dat werd een boel geknoei en ik vond het niet eens lekker...
Nu heb ik dus maar een smootie van gemaakt. Banaan, mango en wat sinasappel- en appelsap.
Nu is het niet echt overheerlijk, maar wel weg te krijgen.
Wat doe ik nou met de rest??? Er liggen er nog 3?
Tips anyone?

zaterdag 18 oktober 2008 om 16:23
Voor het snijden van mango's bestaat een simpele techniek. Heb je die eenmaal onder de knie, dan is het een eitje. De kinderen hier smullen van mango's. Als het aan hen lag aten ze ze dagelijks, ik heb dan ook elke week wel wat mango's in huis. Voor ik doorhad hoe dat handig ging had ik er een broertje dood aan, wat een gesmeer. Nu draai ik mijn hand er niet meer voor om.
Hoe dan ook, mango's snijden doe je zo:
De pit is heel groot, maar zeer plat. Als je de mango rechtop houdt kun je van boven (steeltje) naar beneden vlak langs de steel en de pit snijden. Dit doe je aan twee kanten, waardoor je mango dus in drie delen uiteen valt; Twee buitenkanten en het middenstuk met pit. Het vruchtvlees van de twee buitendelen snijdt je vervolgens voorzichtig met een mes in een ruitpatroon in tot de schil. Daarna kun je de schil 'omklappen', waardoor het vruchtvlees als het ware in blokjes naar buiten puilt. Dit kun je er vervolgens makkelijk afsnijden.
Het middengedeelte kun je daarna nog snijden, al komt daar, zodra je eenmaal weet hoe precies die buitenkanten eraf te snijden vlak langs de pit, weinig meer vanaf.
Ik hoop dat je er iets van snapt. Het is toch wat lastig uit te leggen zonder beeldmateriaal Geniet van je mango's!
De pit is heel groot, maar zeer plat. Als je de mango rechtop houdt kun je van boven (steeltje) naar beneden vlak langs de steel en de pit snijden. Dit doe je aan twee kanten, waardoor je mango dus in drie delen uiteen valt; Twee buitenkanten en het middenstuk met pit. Het vruchtvlees van de twee buitendelen snijdt je vervolgens voorzichtig met een mes in een ruitpatroon in tot de schil. Daarna kun je de schil 'omklappen', waardoor het vruchtvlees als het ware in blokjes naar buiten puilt. Dit kun je er vervolgens makkelijk afsnijden.
Het middengedeelte kun je daarna nog snijden, al komt daar, zodra je eenmaal weet hoe precies die buitenkanten eraf te snijden vlak langs de pit, weinig meer vanaf.
Ik hoop dat je er iets van snapt. Het is toch wat lastig uit te leggen zonder beeldmateriaal Geniet van je mango's!
zaterdag 18 oktober 2008 om 16:28
quote:Missdemeanor schreef op 18 oktober 2008 @ 16:23:
Voor het snijden van mango's bestaat een simpele techniek. Heb je die eenmaal onder de knie, dan is het een eitje. De kinderen hier smullen van mango's. Als het aan hen lag aten ze ze dagelijks, ik heb dan ook elke week wel wat mango's in huis. Voor ik doorhad hoe dat handig ging had ik er een broertje dood aan, wat een gesmeer. Nu draai ik mijn hand er niet meer voor om.
Het rode stukje snap ik niet..
Dat van die ruitjes snijden had ik al eens ergens gelezen, maar doordat het vruchtvlees bij mij nu niet van de pit af ging, ging dat feest niet door.
Het rode stukje snap ik niet..
Dat van die ruitjes snijden had ik al eens ergens gelezen, maar doordat het vruchtvlees bij mij nu niet van de pit af ging, ging dat feest niet door.
zaterdag 18 oktober 2008 om 18:34
zaterdag 18 oktober 2008 om 19:16
Vandaag naar AH geweest:
biologisch diksap
water & juice sap
dixap appel
frikandellen
volle yoghurt
tommies
oude kaas plakjes
runderriblappen
geslagen room spuitbus
belgische frites
1/2 pain boulogne
1/2 pain madelaine
appeltjes
scharreleieren
cakemix
engelse thee
2 x gepelde tomaten
fusili
tapenade
kinderkwark
2 x spaarlamp
kipfilet beleg
salami beleg
bananen
totaal: 41,27
nog wat vergeten:
paprika
geraspte kaas
gorgonzola
bakpoeder
totaal 5,30
dagtotaal: 46,57
komt mijn totaal op: ¤ 227,47
biologisch diksap
water & juice sap
dixap appel
frikandellen
volle yoghurt
tommies
oude kaas plakjes
runderriblappen
geslagen room spuitbus
belgische frites
1/2 pain boulogne
1/2 pain madelaine
appeltjes
scharreleieren
cakemix
engelse thee
2 x gepelde tomaten
fusili
tapenade
kinderkwark
2 x spaarlamp
kipfilet beleg
salami beleg
bananen
totaal: 41,27
nog wat vergeten:
paprika
geraspte kaas
gorgonzola
bakpoeder
totaal 5,30
dagtotaal: 46,57
komt mijn totaal op: ¤ 227,47

zaterdag 18 oktober 2008 om 21:59
Ben nog een keer naar AH geweest, schade 6,90
Veger en blik, twee pakken muesli.
Ben in feite nog twee keer geweest voor scheermesjes en een kadootje voor vriendin, maar die reken ik niet bij de normale boodschappen.
En daar zit gelijk het venijn in. Die boodschappen, die kan ik wel hebben. Het gaat mis bij de extra's.
Veger en blik, twee pakken muesli.
Ben in feite nog twee keer geweest voor scheermesjes en een kadootje voor vriendin, maar die reken ik niet bij de normale boodschappen.
En daar zit gelijk het venijn in. Die boodschappen, die kan ik wel hebben. Het gaat mis bij de extra's.