Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
@Pauline65; Nope koop zelden bloemen, heb genoeg leuke kamerplanten (kijkt om zich heen) 9 verschillende in een woonkamer van 27m2!
Nee, hier ook geen bloemen. Ze staan er kort, dus koop liever mooie planten in potten. Vind bloemen heel mooi maar eigenlijk weggegooid geld.

Ik was pas bij het kruidvat, waar ik nooit kom. Heb gewoon voor 1 euro doucheschuim gekocht, wauw! En ik zag allemaal dingen die echt heel goedkoop zijn, dus dat wordt mijn winkel.

Ik kocht altijd al niet hele dure doucheschuim, want vind het grote onzin om duur spul te kopen. Zolang het lekker fris ruikt vind ik het al goed. Kan me niet voorstellen dat dat dure spul echt zoveel beter is. Shampoo is wel duurder, omdat ik van dat pluizig haar heb.

Kopen jullie veel aan verzorgingsproducten, en is het duur?

Ik heb echt het minimale, geef er niet zoveel aan uit. Tandpasta, gezichtscreme, deo en dat was het zo'n beetje.
Ik koop juist graag dove en/of nivea om te douchen omdat die creme-achtige douchegels beter voor mijn huid zijn dan die goedkope geparfumeerde zooi waar 't droog van gaat aanvoelen.

Verder Elvive voor mijn haar; shampo en ook cremespoeling.

En 'n goede tandpasta voor gevoelige tanden, dus zendium of dat andere bekende merk waar ik nu ff niet op kan komen.
Vandaag geshopt:

Ah 5,94

1 brood

1 net sinaasappelen

1 pak bambix

1 kilo winterpeen

1 rol beschuit

Etos 2, 89

2 bussen haarlak
@ pauline 65, nee ik koop nooit bloemen. Ik heb 8 kamerplanten en die vervang ik ongeveer 1 keer in het half jaar. Dus ik bespaar veel geld bloemen.

@ jules

De verzorgingsproducten koop ik meestal in de aanbieding. Shampoo voor mij van elvive, voor manlief van kruidvat ( de goedkoopste) en voor dochterlief die van zwitsal. Tandpasta is meestal een 5 pack, en dan gewoon wat er in de aanbieding is. Make -up, parfum enz koop ik bij oriflame, etos of hema. Ik heb hier een hele serie heerlijke douchegels van oriflame en die gebruik ik. De kosten waren ¤2,00 voor 500 ml dus dat vind ik niet veel.
ik koop ook bijna geen snijbloemen,behalve als ze erg goedkoop zijn,maar idd meestal iets kleins wat bloeit en dan een leuke pot of schaal er om.heb nu ook leuk stuk staan met div vetplantjes en pompoentjes.die had ik gekregen en de vetplantjes komen bij de groothandel weg voor 30 ct pst.en verzorgingsprodukten haal ik bij het kruitvat of trekpleister of lidl.heb geen lastige huid,kan gewoon alles verdragen.morgen echt ff om boodschappen. nu lukt ut niet omdat de auto bij de garage staat..pphff.
Desteny, heb je echt pas 32 euro uitgegeven deze maand? Hoe doe je dat?! Kun je mij dat leren?

Lidl

- 1 Courgette

- 1 Aubergine

- 1 Bloemkool

- 1 Zak mini krieltjes

¤3,94

AH

- 2 x sinaasappelsap

- 2 x sojamelk

- 1 x vegaburgers

- Ruim een pond pruimen

- 1 x zak geschrapte wortels

- 1 x zakje rauwkost

- 1 x blikje tonijn

11,27

Totaal: 113,49

(misschien moet ik eens afwisseling gaan brengen in mijn courgette/aubergine prutjes )

Hier ook geen bloemen trouwens, de kat eet ze op of gooit ze om
Net even kilo witlof met 2 ons ham gehaald 5,40 bij de Plus.

Ik heb wel bloemen gehaal op de markt voor 12,- maar die heb ik er niet bij gerekend. Persoonlijk vind ik die er niet bij het 'supermarkt' budget horen, maar het mag er van mij ook best bij.
...
Verzorgingsproducten zijn bij mij wel altijd van merken: Dove, Elvive etc..en ik kan erg genieten van een mooi boeket bloemen op mijn salontafel.

Zit nu trouwens al aan de 191 eurootjes voor de maand oktober. Ben benieuwd hoe ik de maand ga eindigen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik koop maar zelden bloemen, vind het zo zonde dat ik ze nog geen week later helemaal verlept kan weggooien.

Vandaag bij de Jan Linders:

1 pond tomaten: 0,96

1 zakje soepgroenten: 0,89

Bij de slager:

half pond gehakt: 1,80

Komt mijn totaal op: 158,10
Verzorgingsproducten en wasmiddel koop ik meestal bij de Makro. Vorige maand heb ik daar de wasmiddel vandaan gehaald en nu hoef ik zeker 4 maanden geen wasmiddel meer te kopen.
Vandaag bij de friettent voor eur 13,50 friet en snacks gehaald.

Dit moet je toch ook meetellen neem ik aan?

Hier ook geen bloemen, kan er mijn geld niet aan uitgeven. Vind het wel leuk om bloemen te krijgen.
@yoeli:ik heb altijd veel op voorraard staan (lidl) en voor dat deze topic begon,had ik net aangevult,maar dat was vorige maand dus.aan mn eten en drinken heb ik echt dit bedrag uit gegeven totnutoe.ik koop gewoon geen dure dingen.moet echt binnen mn budget blijven (max 50 euro p/wk)

komt goed uit, want ik kreeg vandaag te horen dat mn auto stervende is.

vreselijk balen want ik kan niet zonder en net voor bijna 400 aan laten doen en apk.
@yoeli; waar koop je die andere dingen ook niet bij de Lidl??? blikje tonijn,sinasappelsap,rauwkost,pruimen is daar ook prima....dat scheelt toch weer denk ik? heb je geen weekmarkt in je buurt?? daar kan je ook fruit en groenten erg goedkoop halen.(maar soms niet goedkoper heb ik vernomen via deze topic)
Vandaag naar Ah geweest:

5 x fruitdrank

suiker

kilo kipfilet

beschuit

eiermie

3 zakken koffiepads

champagenpils

hagelslag

half tijgerwit

half boerenbruin

aardappelschijfjes

rucolasla

totaal: ¤ 20,64

Dus mijn totaal komt op: ¤ 180,90

Ik koop vrijwel nooit bloemen, vind ze vaak te duur en zijn snel weg. Ik had voor mijn verjaardag 3 mooie bossen gekregen waarvan ik er 2 na 5 dagen al kon weggooien, echt zonde hoor. Ik heb niet echt veel ruimte voor planten (heb geen vensterbanken ivm grote schuifpui) soms koop ik een mooie orchidee en die bloeit dan echt maandenlang, met een beetje geluk bloeien ze na een paar maanden nog een keer.
Ik koop ook geen bloemen, hecht er dan niet genoeg waarde aan.

Verzorgingsspullen koop ik ook vaak voorraden in. Huishoudelijke spullen zal ik aan het eind van de maand er ook bijrekenen, omdat ik deze deel.

Gister nog gekocht:

speculaaspasta (lijkt me erg lekker!) ¤1,50

Vandaag uit eten geweest: ¤8,-. Het was meer, maar had niet meer bij me . Volgende keer betaal ik dus aan mn vriendinnen :-).

Totaal: ¤24,23

Morgen weer niet thuis eten..
Vandaag luxe gedaan want kaasfondue gegeten.

AH 64 ct brood

Super de Boer 17,50

zwarte olijven, appelsap, spiritus, zilveruitjes, twee pakjes kaas voor de fondue, baguette, ananas, cherrytomaatjes, een appel.
Ik koop geen bloemen, daar heb ik simpelweg geen budget voor. Planten zijn hier ook een triesterig gedoe, ze doen het al een half jaar op vrijwel niets. Zal eens kijken of ze nog tot leven te brengen zijn.
pond hertenvlees

1 kippenbout

2 konijnenbouten

2 hema rookworsten

Erbij 22 euro, totaal 188,20
quote:desteny schreef op 16 oktober 2008 @ 20:02:

@yoeli; waar koop je die andere dingen ook niet bij de Lidl??? blikje tonijn,sinasappelsap,rauwkost,pruimen is daar ook prima....dat scheelt toch weer denk ik? heb je geen weekmarkt in je buurt?? daar kan je ook fruit en groenten erg goedkoop halen.(maar soms niet goedkoper heb ik vernomen via deze topic)

Ghe, daar heb ik allemaal naar gezocht, maar mijn Lidl heeft alleen tonijn op olie (en die williknie), geen rauwkost en geen pruimen. De sinaasappelsap van de Lidl vind ik niet lekker (maar da's misschien gewoon verwend gedrag )

Ik ga altijd wel eerst naar de Lidl en wat ze daar niet hebben haal ik later bij.

Er is hier inderdaad een weekmarkt, daar ga ik me toch maar weer eens aan wagen.

Knap hoor, om zo weinig uit te geven. Ik ben er nu al veel bewuster mee bezig maar schrik er nog steeds van.
Zo Kit, wat ben je van plan met al dat wild?
De tonijn was bij de Lidl trouwens net zo duur als bij de AH, maar daar hadden ze wel blikjes op water ipv op olie. Fruit en groente is bij mijn Lidl trouwens ook altijd goed kijken, vaak zitten er al rotte plekken enzo op. Jammer, want het ziet er soms ook wel heel goed uit, snap niet zo goed waar het aan ligt dat het er soms zo slecht uit ziet.
owww olie of op water.ja das een verschil en kan belangrijk zijn.en jammer dat bij jullie de kwaliteit van de groenten bij de lidl niet zo geweldig is.al eens door gegeven aan de bedrijfleider?

hier bij beide winkels in mn omgeving is ut meestal erg netjes en goed.

en bedankt voor ut compliment.ik schrik hier steeds van wat anderen uit geven.zonder enige vorm van afgunst,hoor.iedereen mag zelf weten wat belangrijk is voor haar/zijn leven.
31,79 bij de Aldi:

melk, chocolademelk, appels, bananen, krentenbollen, pijnboompitjes, 4 rijstetoetjes, karnemelk, yoghurt, vla, prei, sultana's, borrelnootjes, wasverzachter, kipkerrie, kipfilets, filet americain, roosvicee, rijstwafels, kalkoenreepjes, magere kaas met toscaanse kruiden, stuk belegen kaas, tomaten, komkommer.

Ik heb toevallig momenteel twee bossen bloemen in huis staan, maar beide gekregen. Soms koop ik zelf een bosje op de markt, vind het toch wel erg gezellig staan in huis. Maar heb er vaak het geld niet voor over, zeker niet bij bloemenwinkels.
Verzorgingsproducten koop ik ook in de aanbieding, voor onder de douche en deo koop ik altijd Dove (laatst hadden ze bij AH een actie 2+2 gratis dus dan heb ik 4 flessen van 500ml voor een tientje). Shampoo heb ik niet echt een vast merk, we hebben allebei makkelijk haar dus soms koop ik gewoon goedkope iedere dagshampoo. Ik heb een zusje die bij een groothandel in kappersartikelen werkt dus daar krijg ik soms wat van of ik kan het goedkoop aanschaffen. Vorige week heb ik een pakket producten van John Frieda gewonnen met shampoo, conditioner, mousse, antifrizzspul, colourglaze etc, dus voorlopig kan ik even vooruit. Voor dochtertje koop ik meestal Zwitsal of Natusan, maar ook als het in de aanbieding is, dus dan is het vaak niet duurder dan een huismerk.

Wasmiddel koop ik altijd bij de Makro, ik heb deze begin van de maand gekocht (zit ook bij mijn totaalbedrag inbegrepen) in de aanbieding, 7 liter Ariel voor 8,95, ik heb zowel de color als noncolor gekocht, want met 1 kind en een aanstaande bevalling zal er weer heel wat gewassen worden de komende maanden, maar ik verwacht hier wel een tijdje mee te kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven