Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
zaterdag 13 december 2008 om 13:57
quote:Yoels schreef op 12 december 2008 @ 21:09:
Hoeveel draagtassen heb je inmiddels thuis girlxx?
ik heb er ook al tig liggen
ik bedenk altijd namelijk als ik ergens naartoe ben dat ik dan ook wel meteen wat boodschapjes kan meenemen. gebeurt maar weinig dat ik vanuit huis richting de supermarkt ga, en dan neem ik natuurlijk wel tassen mee van huis.
Hoeveel draagtassen heb je inmiddels thuis girlxx?
ik bedenk altijd namelijk als ik ergens naartoe ben dat ik dan ook wel meteen wat boodschapjes kan meenemen. gebeurt maar weinig dat ik vanuit huis richting de supermarkt ga, en dan neem ik natuurlijk wel tassen mee van huis.
zaterdag 13 december 2008 om 15:14
Vraagje voor de boodschappen die-hards onder ons
Ik zie vaak lijstjes van verschillende winkels voorbij komen.
Doen jullie daar boodschappen omdat de producten bij de ene winkel goedkoper zijn dan bij de andere winkel? (verschil Aldi en AH snap ik natuurlijk haha).
Of ben je er dan toevallig in de buurt.
Wij doen eigenlijk altijd boodschappen bij de C1000, maar hebben wel een Lidl en Aldi op de route van werk-huis. Zal daar ook wel graag boodschappen willen doen, maar loont dit echt de moeite? Ben er namelijk dan meer tijd aan kwijt. En tijd=ook geld.
Ben gewoon even nieuwsgierig.
We zitten nu al op ruim 250 euro deze maand en het zou mooi zijn als we dat bedrag naar beneden konden brengen. Vond het vandaag wel knap dat ik onder de 60 euro bleef (ok, de appelbeignets niet meegerekend). Had ook nog veel in huis qua vlees en pastasaus in de diepvries. Ik ben wel bewuster al bezig met dingen invriezen en het dan ook daadwerkelijk nog eens gebruiken.
Oh ja en de Mac op het werk gaan we ook drastisch minderen. Geen Mac meer dit jaar! Zelfs manlief heeft gisteren brood gegeten ipv Mmac (hij was zijn brood vergeten en ik heb het nog even nagebracht) Goed voor de lijn en de portemonnee!
Ik zie vaak lijstjes van verschillende winkels voorbij komen.
Doen jullie daar boodschappen omdat de producten bij de ene winkel goedkoper zijn dan bij de andere winkel? (verschil Aldi en AH snap ik natuurlijk haha).
Of ben je er dan toevallig in de buurt.
Wij doen eigenlijk altijd boodschappen bij de C1000, maar hebben wel een Lidl en Aldi op de route van werk-huis. Zal daar ook wel graag boodschappen willen doen, maar loont dit echt de moeite? Ben er namelijk dan meer tijd aan kwijt. En tijd=ook geld.
Ben gewoon even nieuwsgierig.
We zitten nu al op ruim 250 euro deze maand en het zou mooi zijn als we dat bedrag naar beneden konden brengen. Vond het vandaag wel knap dat ik onder de 60 euro bleef (ok, de appelbeignets niet meegerekend). Had ook nog veel in huis qua vlees en pastasaus in de diepvries. Ik ben wel bewuster al bezig met dingen invriezen en het dan ook daadwerkelijk nog eens gebruiken.
Oh ja en de Mac op het werk gaan we ook drastisch minderen. Geen Mac meer dit jaar! Zelfs manlief heeft gisteren brood gegeten ipv Mmac (hij was zijn brood vergeten en ik heb het nog even nagebracht) Goed voor de lijn en de portemonnee!
zaterdag 13 december 2008 om 15:26
Even druk geweest hier, maar wel de bonnetjes bewaard. Lijstjes laat ik even achterwege, wel de bedragen van afgelopen week. Vandaag moet ik nog wel boodschappen doen, maar dan ben ik weer bij .
@Franknii: ik woon zowat in de C1000, maar heb gemerkt dat het echt de moeite loont om ook naar de Aldi en de Dirk vd Broek te gaan. 'k Heb de bonnetjes vergeleken en het scheelt echt. Voorbeeldjes: Optimel yoghurt is 12 eurocent goedkoper bij Dirk, zakje van 100 gram Klene drop 14 eurocent goedkoper bij Dirk dan AH, potten groente scheelt tussen de 5 en 10 eurocent (eigen merk C1000 en eigen merk Dirk). Ik ben ook vaak van het gemakkelijke hoor, maar laad zo af en toe flink de kar vol bij Dirk/Aldi.
C1000 ¤ 25,72
AH ¤ 20,52
Drogist ¤ 10,24
Bloemen ¤ 3,50
Lunch werk ¤ 1,05
Totaal november ¤ 84,50 @Flinterke: ben nog naar de winkel geweest vandaag, zie iets verder.
@Franknii: ik woon zowat in de C1000, maar heb gemerkt dat het echt de moeite loont om ook naar de Aldi en de Dirk vd Broek te gaan. 'k Heb de bonnetjes vergeleken en het scheelt echt. Voorbeeldjes: Optimel yoghurt is 12 eurocent goedkoper bij Dirk, zakje van 100 gram Klene drop 14 eurocent goedkoper bij Dirk dan AH, potten groente scheelt tussen de 5 en 10 eurocent (eigen merk C1000 en eigen merk Dirk). Ik ben ook vaak van het gemakkelijke hoor, maar laad zo af en toe flink de kar vol bij Dirk/Aldi.
C1000 ¤ 25,72
AH ¤ 20,52
Drogist ¤ 10,24
Bloemen ¤ 3,50
Lunch werk ¤ 1,05
Totaal november ¤ 84,50 @Flinterke: ben nog naar de winkel geweest vandaag, zie iets verder.
zaterdag 13 december 2008 om 16:08
zaterdag 13 december 2008 om 17:02
ik kom met mijn werk dus ook regelmatig langs de lidl en aldi. Dus daar haal ik meteen mn boodschappen. Vooral ook omdat ze lekker goedkoop zijn. Ik heb ook een supercoop in de buurt, daar ga ik heen voor de dingen die ik niet kan halen bij de Aldi en Lidl, zoals cola en limonade van een A-merk. En het kost me geen extra tijd. Want als ik op mijn vrije dag naar de supermarkt rij dan kost het mij extra benzine (want moet er eerst nog naartoe) en dezelfde tijd of misschien zelfs iets meer tijd omdat ik er nog heen moet rijden. Wel als ik in het weekend iets ben vergeten ga ik gewoon even naar de supermarkt hier in het dorp, en die is niet het goedkoopst. Naar winkels wat niet op mijn route ligt kom ik nooit, ook niet als ze 1 aanbieding hebben.
zaterdag 13 december 2008 om 19:24
Ja, ik ga het ook gewoon proberen hoor. Eerst maar eens naar de Aldi toe. Van tevoren even mijn moeder vragen wat daar de fijnste producten zijn. Ik wil er natuurlijk ook niet heen gaan om extra in te slaan qua lekkers. Ik wil echt een beetje bezuinigen deze maand en volgende maand, is wel een beetje nodig.
Kan met mijn man wel afspreken dat ik elke donderdag naar de Aldi ga na het werk zodat hij de kinderen van het KDV haalt en begint met koken. Dan kost het ook geen extra tijd.
De rest kunnen we dan (net als nu) op zaterdag bij de C1000 halen.
Bedankt voor alle antwoorden! Heb ik echt wat aan.
Kan met mijn man wel afspreken dat ik elke donderdag naar de Aldi ga na het werk zodat hij de kinderen van het KDV haalt en begint met koken. Dan kost het ook geen extra tijd.
De rest kunnen we dan (net als nu) op zaterdag bij de C1000 halen.
Bedankt voor alle antwoorden! Heb ik echt wat aan.

zaterdag 13 december 2008 om 20:53
zondag 14 december 2008 om 11:55
zondag 14 december 2008 om 12:01
Mijn lijstje van afgelopen week
6-12 AH 5,33
2 havermoutpap
1 boek
10-12 AH 7,24
witte bolletjes
3 broden
afwasmiddel
yoghurt
keelpastilles
la vache qui rit
10-12 C1000 59,92
Luiers
toiletpapier
boterhamzakjes
chips
vla
vlokken
quiche mix
zoute pinda's
tandenborstel
runderragout
gehakt
macaroni
bruidsgebak
tonijn
jus
lever
bamimix
honig mix
smeerkaas
bamis kip
kipfilet
kerstkransjes
satehsaus
pasteibakjes
champignons
slagroom
kaas
pedaalemmerzakken
2 halvarine
2 palingworst
2 netten mandarijnen
3 cola
2 optimel
6-12 AH 5,33
2 havermoutpap
1 boek
10-12 AH 7,24
witte bolletjes
3 broden
afwasmiddel
yoghurt
keelpastilles
la vache qui rit
10-12 C1000 59,92
Luiers
toiletpapier
boterhamzakjes
chips
vla
vlokken
quiche mix
zoute pinda's
tandenborstel
runderragout
gehakt
macaroni
bruidsgebak
tonijn
jus
lever
bamimix
honig mix
smeerkaas
bamis kip
kipfilet
kerstkransjes
satehsaus
pasteibakjes
champignons
slagroom
kaas
pedaalemmerzakken
2 halvarine
2 palingworst
2 netten mandarijnen
3 cola
2 optimel
zondag 14 december 2008 om 14:11
Bedankt weer Flinteke voor het bijwerken!
Het gaat niet helemaal goed met bijhouden deze maand. Ik geef veel meer uit maar schrijf dat dan hier niet bij op, daarom is het ook een beetje krom wat hier staat. Ik heb bijv al veel kleding in de sale en kerstcadeautjes gekocht en dat gaat eigenlijk allemaal van het huishoudbudget.
Vooralsnog vind ik dit een leuk en interessant topic, maar ik denk dat ik volgende maand pas weer 'echt' mee kan doen.
Ik post komende week wel weer gewoon mijn boodschappenlijstje, maar zoals ik al zei: dat zegt niks over wat ik deze maand allemaal al heb uitgegeven...
Het gaat niet helemaal goed met bijhouden deze maand. Ik geef veel meer uit maar schrijf dat dan hier niet bij op, daarom is het ook een beetje krom wat hier staat. Ik heb bijv al veel kleding in de sale en kerstcadeautjes gekocht en dat gaat eigenlijk allemaal van het huishoudbudget.
Vooralsnog vind ik dit een leuk en interessant topic, maar ik denk dat ik volgende maand pas weer 'echt' mee kan doen.
Ik post komende week wel weer gewoon mijn boodschappenlijstje, maar zoals ik al zei: dat zegt niks over wat ik deze maand allemaal al heb uitgegeven...
zondag 14 december 2008 om 17:34
Lijstje vandaag bij de Bas van der heijden;
Champignons kastanje,
Rundergehakt,
Bodylotion,
Macaroni/spaghetti pakket groente,
Olijfolie extra verge,
Tomatenfrito van heinz,
Kiwi gold,
Knorr spaghetti mix,
Geraspte kaas,
Deo roller,
Tandenborstel,
Spaghetti,
Shampoo,
Elstar appels,
Draagtasje,
Totaal: 23,90.
Rararara wat eet ik vanaaf
Champignons kastanje,
Rundergehakt,
Bodylotion,
Macaroni/spaghetti pakket groente,
Olijfolie extra verge,
Tomatenfrito van heinz,
Kiwi gold,
Knorr spaghetti mix,
Geraspte kaas,
Deo roller,
Tandenborstel,
Spaghetti,
Shampoo,
Elstar appels,
Draagtasje,
Totaal: 23,90.
Rararara wat eet ik vanaaf

zondag 14 december 2008 om 18:17
Zaterdag weer naar de jumbo geweest:
Boterhamworst
Pizza hawai
vanille vla
unox tomatencremesoep
oetker bistro bolognese (pizzabroodjes)
eieren
bananen
unox champignonsoep
unox tomatensoep
suiker
rijstepap
melk
pindakaas
erwt/wort uit pot
kaas kilo
waldkorn brood 2x
yoghurt appel kaneel rozijnen
griesmeelpap
chocomelk
rundercarpaccio
paprika chips
tuinenbonen
verse worst
snitzels
babydoekjes
sinas
cola
margarine
melk
eur 42.83
Boterhamworst
Pizza hawai
vanille vla
unox tomatencremesoep
oetker bistro bolognese (pizzabroodjes)
eieren
bananen
unox champignonsoep
unox tomatensoep
suiker
rijstepap
melk
pindakaas
erwt/wort uit pot
kaas kilo
waldkorn brood 2x
yoghurt appel kaneel rozijnen
griesmeelpap
chocomelk
rundercarpaccio
paprika chips
tuinenbonen
verse worst
snitzels
babydoekjes
sinas
cola
margarine
melk
eur 42.83

zondag 14 december 2008 om 18:20
zondag 14 december 2008 om 23:41
quote:Villahollandia schreef op 14 december 2008 @ 18:20:
Gisteravond bij de snackbar gegeten eur 12,00.
Vandaag bij Bakker Bart gegeten eur 13,50
(en misschien gaan we vanavond nog uiteten, maar dat horen jullie dan nog wel..)
Wij eten best veel buiten de deur, maar ja ik rook niet, drink niet, ga nooit naar de kroeg. Uiteten is echt onze hobby..nou fijn toch dat het kan...
Gisteravond bij de snackbar gegeten eur 12,00.
Vandaag bij Bakker Bart gegeten eur 13,50
(en misschien gaan we vanavond nog uiteten, maar dat horen jullie dan nog wel..)
Wij eten best veel buiten de deur, maar ja ik rook niet, drink niet, ga nooit naar de kroeg. Uiteten is echt onze hobby..nou fijn toch dat het kan...

zondag 14 december 2008 om 23:43
quote:Heyjij schreef op 13 december 2008 @ 13:57:
[...]
ik bedenk altijd namelijk als ik ergens naartoe ben dat ik dan ook wel meteen wat boodschapjes kan meenemen. gebeurt maar weinig dat ik vanuit huis richting de supermarkt ga, en dan neem ik natuurlijk wel tassen mee van huis.ik heb een aantal van die stevige (koop) draagtassen en koeltasjes,die leg ik altijd weer gelijk terug in de auto.mischien een ideetje?
[...]
ik bedenk altijd namelijk als ik ergens naartoe ben dat ik dan ook wel meteen wat boodschapjes kan meenemen. gebeurt maar weinig dat ik vanuit huis richting de supermarkt ga, en dan neem ik natuurlijk wel tassen mee van huis.ik heb een aantal van die stevige (koop) draagtassen en koeltasjes,die leg ik altijd weer gelijk terug in de auto.mischien een ideetje?
maandag 15 december 2008 om 08:07
En nog wat lijstjes van mij. Ik heb momenteel niet zo veel tijd.
Super de Boer: ¤ 2,05
aardappelkroketjes
AH: ¤18,25
3x muesli/cruesli
boerenham
huisvuilzakjes
vers sap
quiche
bonensoep
vleeskruiden
AH: ¤ 12,54
schouderham
lekkerbekjes
koffie
champignons
Becel light boter
AH: ¤ 70,41
zak aardappelen
2x stoofpeertjes
vers sap
2x toetje
2x pepersaus
maizena
mona pudding
creme fraiche
swiffer dusters
veel afbakbrood (croissants, luxe broodjes, 2 grote bruine bollen)
kattenvlees
aardappelgratin
maggi juspoeder
schouderham
varkenshaas voor 5 personen
bloemkool
champignong
taugé
kipfilet
(bij deze lijst zitten producten voor een etentje dat we met mijn schoonouders houden en waarvan ik nog een deel van de boodschappen terug krijg)
Kaasboer: ¤ 6,00
Bakker: ¤ 8,00
Kruidvat: ¤ 5,00 (toiletpapier en keukenrol)
Totaal erbij: ¤ 122,25. Mijn totaal komt daarmee op ¤ 270,92.
Super de Boer: ¤ 2,05
aardappelkroketjes
AH: ¤18,25
3x muesli/cruesli
boerenham
huisvuilzakjes
vers sap
quiche
bonensoep
vleeskruiden
AH: ¤ 12,54
schouderham
lekkerbekjes
koffie
champignons
Becel light boter
AH: ¤ 70,41
zak aardappelen
2x stoofpeertjes
vers sap
2x toetje
2x pepersaus
maizena
mona pudding
creme fraiche
swiffer dusters
veel afbakbrood (croissants, luxe broodjes, 2 grote bruine bollen)
kattenvlees
aardappelgratin
maggi juspoeder
schouderham
varkenshaas voor 5 personen
bloemkool
champignong
taugé
kipfilet
(bij deze lijst zitten producten voor een etentje dat we met mijn schoonouders houden en waarvan ik nog een deel van de boodschappen terug krijg)
Kaasboer: ¤ 6,00
Bakker: ¤ 8,00
Kruidvat: ¤ 5,00 (toiletpapier en keukenrol)
Totaal erbij: ¤ 122,25. Mijn totaal komt daarmee op ¤ 270,92.