Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Gister even boodschappen gedaan bij de AH... Was ¤ 20 kwijt! Zat dan wel 2 keer kaas en kip bij, maar toch. Vandaag even naar de Jumbo geweest en een hele waslijst gehaald (niet echt tijd om hem hier neer te zetten, maar in totaal was het ¤ 64,22. Flinterke, weet eigenlijk niet of je mijn vorige post er al bij gezet had, dus weet niet op hoeveel ik nu zit in totaal... Volgende maand zal ik het ook op papier bijhouden, is makkelijker...
Einstein excuses als dit zo over kwam, ik had het over mijn zus, ik zie van jullie hier alle lijstjes enzo voorbij komen dus ik weet wat jullie kopen.

Ik voel me soms, onhandig met geld als ik zo de andere lijstjes zie, vandaar dat ik me probeerde uit teleggen, mislukt dan maar bedoel er zeker niet mee dat andere het minder doen dan mij.
Ik ben weer naar de volgende winkels geweest:

Keurslager:

Macaroni

Hachee

Ovenschotel

eur 22.63

AH

Maaltijdsalade

Ham

eur 3.46

Jumbo

Gevulde musketkransen (heb er nu buikpijn van, want heb ze bijna allemaal opgegeten!)

Tijdschrift Linda

Pannekoeken.

eur 11.22
Etos 11,98

Billendoekjes

borstel

AH 3,98

3 broden

creamer flesje water

suiker
Sorry, sorry, ik zal wel ongesteld moeten worden of zo.

Mijn excuses, neem al mijn woorden terug.

Eerlijk gezegd heb ik behalve tomaat of bonen nog nooit iets uit blik gegeten. Misschien zijn doperwten en worteltjes uit blik wel erg lekker. Weet je wat, ik ga het eens proberen, voor straf, omdat ik zo naar was.
Ben je gek! Niks geen sorry hoor Einstein!

Ik stuur je een virtueel kopje thee en een lekkere reep chocola, dan voel je je vast al weer snel stukken beter
Einstein, ik vind het erg knap dat je nog nooit iets uit blik hebt gegeten, behalve tomaat of bonen.

Dus ook geen soep uit blik of bv tuinbonen uit blik en appelmoes? Vroeger ook niet bij je ouders?

Ik eet dus regelmatig uit blik en alleen maar uit gemakszucht en ik krijg de gewoonte niet doorbroken..
Gisteren 1,30 uitgegeven aan luxe broodjes.
Gisteravond heeft manlief even boodschappen voor me gedaan bij AH:

mandarijnen, kerstklokjes(witte chocola met karamelvulling!), kaas, melk, cherrytomaatjes en een overheerlijke hazelnootschuimtaart!

totaal 20,-

Daarna kwam er een vriend langs met 2 overheerlijke kersttaarten als 'relatie' geschenk!

Wb blikgroente, die eet ik ook nooit/zelden. Vroeger thuis wel eens rode kool uit een potje, en nu heel zelden (1x per jaar ofzo) doperwtjes en worteltjes. Zo heel af en toe is dat wel lekker, maar verder hier altijd verse groentes.

Oh, ja m'n totaal in december is 180,12
...
quote:Villahollandia schreef op 17 december 2008 @ 09:29:

Einstein, ik vind het erg knap dat je nog nooit iets uit blik hebt gegeten, behalve tomaat of bonen.

Dus ook geen soep uit blik of bv tuinbonen uit blik en appelmoes? Vroeger ook niet bij je ouders?Nee, echt niet. Bliksoep heb ik nog nooit gegeten, tuinbonen alleen vers of bevroren en appelmoes heb ik alleen maar vers gegeten bij m'n ouder thuis. Vond ik vies, dus nooit meer gekocht of gegeten.
13 december Bakker: ¤ 6.00

13 december Slager: ¤ 6.60

17 december Deen: ¤ 10.74

6 appels

3 bananen

netje mandarijnen

1 prei

200 gram Italiaanse roerbakgroenten

300 gram rundergehakt

bakje gerookte spekjes

1 liter halfvolle melk

1 bakje kruidenkaas (huismerk)

pak volkoren crackers (Fjord)

aluminumfolie

statiegeld -/- ¤ 1.75

Totaal december: ¤ 174.98
AH:

Nibb-it 0,85

Lay's chips 0,88

Sensations chips 1,16

Belegen kaas 5,13

Gehakt: 2,54

totaal: 10,56

totaal december: 135,9
MIjn budgettip van deze week: uit eten gaan op kosten van familie en op uitnodigingen ingaan om elders 's avonds te eten. Laatste week voordat salaris binnenkomt is altijd lowbudget en eigenlijk heel gezellig

Lijstje van vandaag

Hema:

Wattenschijfjes

20+ smeerkaas (goed en goedkoop)

Energie chocoreep

4,25

AH:

Kattenbakkorrels

Magere Yoghurt

Appels

Bananen

Kaiserbroodjes

Pure chocoreep

Gistsnoepjes voor Poes

7,57

Totaal december: 67.87

(op chocola kan ik geloof ik wel bezuinigen )
Even wat bonnetjes verzameld. 'k Laat de lijstjes even voor wat ze zijn, volgende maand weer .

C1000 ¤ 11,81

Hema ¤ 3,50

Jamin ¤ 1,70

Lunch werk ¤ 3,10

Drogist ¤ 1,60

Uit eten ¤ 23,00

Totaal december ¤ 129,12

Totaal buiten de deur eten ¤ 23,00
Van de week weer boodschappen gehaald

AH 35,30

Aldi 20,09

Makro: 40,06

AH 10,15

totaal voor december: ¤ 346,90 en dan moet ik nog gaan shoppen voor de feestdagen. Er zitten wel veel pakken luiers bij en melkpoeder voor de baby, dus dat tikt ook aan.
AH

Bonbons (cadeautje)

mars

6,37

totaal december 111,22

vergeten, ook wat andere dingen gehaald:

hondenvoer

pleisters

2x cola light

2x koek

mandarijnen'

appels

Totaal december 129,35

Ik heb het minder aan boodschappen doen inmiddels opgegeven, maar niet het beter inkopen doen. Dat is wel verbeterd. Ik heb nu meer door hoeveel ik echt nodig heb en gooi minder etenswaren weg.

Blik eet ik nooit, maar heb wel diepvriesgroenten op vooraad (spinazie en roerbakgroenten). Spinazie vind ik sowieso erg lekker en die andere groenten is voor het gemak, als ik eens geen zin heb om te koken gooi ik die in de pan, met een sausje en pasta meteen een maaltijd.

Met Kerst hoef ik niets extra's in huis te halen, eet bij anderen. Dat scheelt ook weer, alhoewel er erg lekkere dingen in de winkel liggen, die weer erg uitnodigen tot kopen...
@zusenzo: ter vergelijking: ik ben alleen en doe met 8 appels een week. Dan is het toch niet raar als jij meer uitgeeft aan boodschappen. Ik vind het namelijk meevallen wat je uitgeeft en wat je daarvoor hebt.
Maandag, dinsdag en woensdag ben ik ¤7,00 kwijt geweest aan dingetjes bij het station (kaasbroodje, sapje, bolletje, etc.)

Dinsdagavond met 5 meiden uit mn klas gegeten en de kosten gedeeld; ¤9,- p.p.

Gisteravond kwamen er 3 meiden bij mij eten (die ik ken via het viva forum :D). Even langs de AH geweest dus en ¤17,50 uitgegeven.

* sinaasappelsap

* finesse room

* mona pudding

* 2x verse pasta (was veeeeeel te veel)

* 2x zakje croutons

* draagtas

* gemalen kaas

* krulsla

* rucola

* kipfilet

* wortel

* 3x tomaten

* prei

* champignons

* paprika mix
Mijn totaal voor december zit nu dus op ¤ 93,40
Lijstje van gisteren was simpel, heb een pizza gegeten kosten totaal 2,59.
Ik doe mee omdat ik inzicht wil krijgen in mijn uitgeefgedrag wat de boodchappen betreft. Wil ook zeker niet bezuinigen op goed en gezond eten, maar wil bijvoorbeeld wel eens proberen of het loont om bepaalde boodschappen (food of non-food) bij de Aldi te halen ipv bij de C1000.

Denk dat wij het al wel heel netjes doen met de 80 euro die we plusminus uitgeven bij de C1000 elke week, maar ik was me niet bewust van de keren dat ik even een broodje haalde bij de Bakker Bart of weer eens met het werk naar de Mac ga. Die dingen tikken ook flink aan en helaas moeten ik op dat gebied wel een beetje op mijn portemonnee gaan letten.

Gisteren weer een (klein) pak luiers gehaald bij de Kruidvat.

Kosten: 7,99

Vandaag weer luiers kopen, want kwam er naderhand achter dat de luiers op het KDV ook op zijn.

Dus vanavond komt er nog een lijstje aan.

Totaal december: 260,54
quote:CiMi schreef op 17 december 2008 @ 20:17:

MIjn budgettip van deze week: uit eten gaan op kosten van familie en op uitnodigingen ingaan om elders 's avonds te eten. Laatste week voordat salaris binnenkomt is altijd lowbudget en eigenlijk heel gezellig Als ik daar op zou moeten wachten, was dat wel heel goed voor de lijn (of ik lag al dood van de honger in huis ).
wat kleine dingen bij de aldi meegenomen: crackertjes,

droge worst 2x,cragottecrackers,kaasfondeu3x,slagroom,

ontbijtspek,mozzarella,chardonay,rookworst,bbqsaus,

roomboter,dessertsaus,kauwgom,

toaal 19,65.

op de markt: 3kg uien,2kg prei,2komkommers,knolselderij,2bosjes selderij groen,ananas,champignons 500gr,spruitjes 650gr,1 1/2 kg bananen,4stronkjes brocoli toaal:9,25

bij de kippenboer 350 gr kipkerriesalade (de lekkerste die er is) 4,25 euro.

bij bevriende appelboer nog 3kg elstars gekregen

totaal uit gegeven: 33,15
Hierbij mijn lijstjes:

the read shop

2 wenskaarten 4,20

Plusmarkt:

kip kerrie salade

kip sate salade

bananen

halfvolle melk

magere yoghurt

vanillevla

2 goeimorgendrink

4 croissants

3 fijn volkoren brood

patat

rode kool

2 vlaamse groenteschotels

twix

2 halvajam

2 appelmoes

bruine bonen

doperwten/wortelen

tuinbonen

witte bonen

havermout

appelsap

totaal 30,10

palingworst

trostomaten

bananen

magere yoghurt

boerenland vanillevla

2 fijn volkorenbrood

appelstroop

2 chicken tonight

2 maisblikjes

totaal 13,66

Spruiten

halfvolle melk

magere yoghurt

vanillevla

minipuntjes

scharreleieren

tas

huzarensalade

totaal 7,26

Totaal december: 204,66
Weer pizza 2,59.

Vanavond ga ik weer eens fatsoenlijk koken (lees voor mijzelf goed zorgen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven