Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
dinsdag 16 december 2008 om 15:03
Gister even boodschappen gedaan bij de AH... Was ¤ 20 kwijt! Zat dan wel 2 keer kaas en kip bij, maar toch. Vandaag even naar de Jumbo geweest en een hele waslijst gehaald (niet echt tijd om hem hier neer te zetten, maar in totaal was het ¤ 64,22. Flinterke, weet eigenlijk niet of je mijn vorige post er al bij gezet had, dus weet niet op hoeveel ik nu zit in totaal... Volgende maand zal ik het ook op papier bijhouden, is makkelijker...
dinsdag 16 december 2008 om 15:08
Einstein excuses als dit zo over kwam, ik had het over mijn zus, ik zie van jullie hier alle lijstjes enzo voorbij komen dus ik weet wat jullie kopen.
Ik voel me soms, onhandig met geld als ik zo de andere lijstjes zie, vandaar dat ik me probeerde uit teleggen, mislukt dan maar bedoel er zeker niet mee dat andere het minder doen dan mij.
Ik voel me soms, onhandig met geld als ik zo de andere lijstjes zie, vandaar dat ik me probeerde uit teleggen, mislukt dan maar bedoel er zeker niet mee dat andere het minder doen dan mij.

woensdag 17 december 2008 om 08:30
Sorry, sorry, ik zal wel ongesteld moeten worden of zo.
Mijn excuses, neem al mijn woorden terug.
Eerlijk gezegd heb ik behalve tomaat of bonen nog nooit iets uit blik gegeten. Misschien zijn doperwten en worteltjes uit blik wel erg lekker. Weet je wat, ik ga het eens proberen, voor straf, omdat ik zo naar was.
Mijn excuses, neem al mijn woorden terug.
Eerlijk gezegd heb ik behalve tomaat of bonen nog nooit iets uit blik gegeten. Misschien zijn doperwten en worteltjes uit blik wel erg lekker. Weet je wat, ik ga het eens proberen, voor straf, omdat ik zo naar was.

woensdag 17 december 2008 om 09:29
Einstein, ik vind het erg knap dat je nog nooit iets uit blik hebt gegeten, behalve tomaat of bonen.
Dus ook geen soep uit blik of bv tuinbonen uit blik en appelmoes? Vroeger ook niet bij je ouders?
Ik eet dus regelmatig uit blik en alleen maar uit gemakszucht en ik krijg de gewoonte niet doorbroken..
Dus ook geen soep uit blik of bv tuinbonen uit blik en appelmoes? Vroeger ook niet bij je ouders?
Ik eet dus regelmatig uit blik en alleen maar uit gemakszucht en ik krijg de gewoonte niet doorbroken..
woensdag 17 december 2008 om 10:52
Gisteravond heeft manlief even boodschappen voor me gedaan bij AH:
mandarijnen, kerstklokjes(witte chocola met karamelvulling!), kaas, melk, cherrytomaatjes en een overheerlijke hazelnootschuimtaart!
totaal 20,-
Daarna kwam er een vriend langs met 2 overheerlijke kersttaarten als 'relatie' geschenk!
Wb blikgroente, die eet ik ook nooit/zelden. Vroeger thuis wel eens rode kool uit een potje, en nu heel zelden (1x per jaar ofzo) doperwtjes en worteltjes. Zo heel af en toe is dat wel lekker, maar verder hier altijd verse groentes.
Oh, ja m'n totaal in december is 180,12
mandarijnen, kerstklokjes(witte chocola met karamelvulling!), kaas, melk, cherrytomaatjes en een overheerlijke hazelnootschuimtaart!
totaal 20,-
Daarna kwam er een vriend langs met 2 overheerlijke kersttaarten als 'relatie' geschenk!
Wb blikgroente, die eet ik ook nooit/zelden. Vroeger thuis wel eens rode kool uit een potje, en nu heel zelden (1x per jaar ofzo) doperwtjes en worteltjes. Zo heel af en toe is dat wel lekker, maar verder hier altijd verse groentes.
Oh, ja m'n totaal in december is 180,12
...

woensdag 17 december 2008 om 11:26
quote:Villahollandia schreef op 17 december 2008 @ 09:29:
Einstein, ik vind het erg knap dat je nog nooit iets uit blik hebt gegeten, behalve tomaat of bonen.
Dus ook geen soep uit blik of bv tuinbonen uit blik en appelmoes? Vroeger ook niet bij je ouders?Nee, echt niet. Bliksoep heb ik nog nooit gegeten, tuinbonen alleen vers of bevroren en appelmoes heb ik alleen maar vers gegeten bij m'n ouder thuis. Vond ik vies, dus nooit meer gekocht of gegeten.
Dus ook geen soep uit blik of bv tuinbonen uit blik en appelmoes? Vroeger ook niet bij je ouders?Nee, echt niet. Bliksoep heb ik nog nooit gegeten, tuinbonen alleen vers of bevroren en appelmoes heb ik alleen maar vers gegeten bij m'n ouder thuis. Vond ik vies, dus nooit meer gekocht of gegeten.
woensdag 17 december 2008 om 11:58
13 december Bakker: ¤ 6.00
13 december Slager: ¤ 6.60
17 december Deen: ¤ 10.74
6 appels
3 bananen
netje mandarijnen
1 prei
200 gram Italiaanse roerbakgroenten
300 gram rundergehakt
bakje gerookte spekjes
1 liter halfvolle melk
1 bakje kruidenkaas (huismerk)
pak volkoren crackers (Fjord)
aluminumfolie
statiegeld -/- ¤ 1.75
Totaal december: ¤ 174.98
13 december Slager: ¤ 6.60
17 december Deen: ¤ 10.74
6 appels
3 bananen
netje mandarijnen
1 prei
200 gram Italiaanse roerbakgroenten
300 gram rundergehakt
bakje gerookte spekjes
1 liter halfvolle melk
1 bakje kruidenkaas (huismerk)
pak volkoren crackers (Fjord)
aluminumfolie
statiegeld -/- ¤ 1.75
Totaal december: ¤ 174.98

woensdag 17 december 2008 om 20:17
MIjn budgettip van deze week: uit eten gaan op kosten van familie en op uitnodigingen ingaan om elders 's avonds te eten. Laatste week voordat salaris binnenkomt is altijd lowbudget en eigenlijk heel gezellig
Lijstje van vandaag
Hema:
Wattenschijfjes
20+ smeerkaas (goed en goedkoop)
Energie chocoreep
4,25
AH:
Kattenbakkorrels
Magere Yoghurt
Appels
Bananen
Kaiserbroodjes
Pure chocoreep
Gistsnoepjes voor Poes
7,57
Totaal december: 67.87
(op chocola kan ik geloof ik wel bezuinigen )
Lijstje van vandaag
Hema:
Wattenschijfjes
20+ smeerkaas (goed en goedkoop)
Energie chocoreep
4,25
AH:
Kattenbakkorrels
Magere Yoghurt
Appels
Bananen
Kaiserbroodjes
Pure chocoreep
Gistsnoepjes voor Poes
7,57
Totaal december: 67.87
(op chocola kan ik geloof ik wel bezuinigen )
woensdag 17 december 2008 om 21:56
woensdag 17 december 2008 om 22:09

woensdag 17 december 2008 om 23:13
AH
Bonbons (cadeautje)
mars
6,37
totaal december 111,22
vergeten, ook wat andere dingen gehaald:
hondenvoer
pleisters
2x cola light
2x koek
mandarijnen'
appels
Totaal december 129,35
Ik heb het minder aan boodschappen doen inmiddels opgegeven, maar niet het beter inkopen doen. Dat is wel verbeterd. Ik heb nu meer door hoeveel ik echt nodig heb en gooi minder etenswaren weg.
Blik eet ik nooit, maar heb wel diepvriesgroenten op vooraad (spinazie en roerbakgroenten). Spinazie vind ik sowieso erg lekker en die andere groenten is voor het gemak, als ik eens geen zin heb om te koken gooi ik die in de pan, met een sausje en pasta meteen een maaltijd.
Met Kerst hoef ik niets extra's in huis te halen, eet bij anderen. Dat scheelt ook weer, alhoewel er erg lekkere dingen in de winkel liggen, die weer erg uitnodigen tot kopen...
Bonbons (cadeautje)
mars
6,37
totaal december 111,22
vergeten, ook wat andere dingen gehaald:
hondenvoer
pleisters
2x cola light
2x koek
mandarijnen'
appels
Totaal december 129,35
Ik heb het minder aan boodschappen doen inmiddels opgegeven, maar niet het beter inkopen doen. Dat is wel verbeterd. Ik heb nu meer door hoeveel ik echt nodig heb en gooi minder etenswaren weg.
Blik eet ik nooit, maar heb wel diepvriesgroenten op vooraad (spinazie en roerbakgroenten). Spinazie vind ik sowieso erg lekker en die andere groenten is voor het gemak, als ik eens geen zin heb om te koken gooi ik die in de pan, met een sausje en pasta meteen een maaltijd.
Met Kerst hoef ik niets extra's in huis te halen, eet bij anderen. Dat scheelt ook weer, alhoewel er erg lekkere dingen in de winkel liggen, die weer erg uitnodigen tot kopen...

donderdag 18 december 2008 om 08:53
Maandag, dinsdag en woensdag ben ik ¤7,00 kwijt geweest aan dingetjes bij het station (kaasbroodje, sapje, bolletje, etc.)
Dinsdagavond met 5 meiden uit mn klas gegeten en de kosten gedeeld; ¤9,- p.p.
Gisteravond kwamen er 3 meiden bij mij eten (die ik ken via het viva forum
). Even langs de AH geweest dus en ¤17,50 uitgegeven.
* sinaasappelsap
* finesse room
* mona pudding
* 2x verse pasta (was veeeeeel te veel)
* 2x zakje croutons
* draagtas
* gemalen kaas
* krulsla
* rucola
* kipfilet
* wortel
* 3x tomaten
* prei
* champignons
* paprika mix
Dinsdagavond met 5 meiden uit mn klas gegeten en de kosten gedeeld; ¤9,- p.p.
Gisteravond kwamen er 3 meiden bij mij eten (die ik ken via het viva forum

* sinaasappelsap
* finesse room
* mona pudding
* 2x verse pasta (was veeeeeel te veel)
* 2x zakje croutons
* draagtas
* gemalen kaas
* krulsla
* rucola
* kipfilet
* wortel
* 3x tomaten
* prei
* champignons
* paprika mix
donderdag 18 december 2008 om 10:38
Ik doe mee omdat ik inzicht wil krijgen in mijn uitgeefgedrag wat de boodchappen betreft. Wil ook zeker niet bezuinigen op goed en gezond eten, maar wil bijvoorbeeld wel eens proberen of het loont om bepaalde boodschappen (food of non-food) bij de Aldi te halen ipv bij de C1000.
Denk dat wij het al wel heel netjes doen met de 80 euro die we plusminus uitgeven bij de C1000 elke week, maar ik was me niet bewust van de keren dat ik even een broodje haalde bij de Bakker Bart of weer eens met het werk naar de Mac ga. Die dingen tikken ook flink aan en helaas moeten ik op dat gebied wel een beetje op mijn portemonnee gaan letten.
Gisteren weer een (klein) pak luiers gehaald bij de Kruidvat.
Kosten: 7,99
Vandaag weer luiers kopen, want kwam er naderhand achter dat de luiers op het KDV ook op zijn.
Dus vanavond komt er nog een lijstje aan.
Totaal december: 260,54
Denk dat wij het al wel heel netjes doen met de 80 euro die we plusminus uitgeven bij de C1000 elke week, maar ik was me niet bewust van de keren dat ik even een broodje haalde bij de Bakker Bart of weer eens met het werk naar de Mac ga. Die dingen tikken ook flink aan en helaas moeten ik op dat gebied wel een beetje op mijn portemonnee gaan letten.
Gisteren weer een (klein) pak luiers gehaald bij de Kruidvat.
Kosten: 7,99
Vandaag weer luiers kopen, want kwam er naderhand achter dat de luiers op het KDV ook op zijn.
Dus vanavond komt er nog een lijstje aan.
Totaal december: 260,54
donderdag 18 december 2008 om 11:02
quote:CiMi schreef op 17 december 2008 @ 20:17:
MIjn budgettip van deze week: uit eten gaan op kosten van familie en op uitnodigingen ingaan om elders 's avonds te eten. Laatste week voordat salaris binnenkomt is altijd lowbudget en eigenlijk heel gezellig Als ik daar op zou moeten wachten, was dat wel heel goed voor de lijn (of ik lag al dood van de honger in huis ).
MIjn budgettip van deze week: uit eten gaan op kosten van familie en op uitnodigingen ingaan om elders 's avonds te eten. Laatste week voordat salaris binnenkomt is altijd lowbudget en eigenlijk heel gezellig Als ik daar op zou moeten wachten, was dat wel heel goed voor de lijn (of ik lag al dood van de honger in huis ).
donderdag 18 december 2008 om 14:04
wat kleine dingen bij de aldi meegenomen: crackertjes,
droge worst 2x,cragottecrackers,kaasfondeu3x,slagroom,
ontbijtspek,mozzarella,chardonay,rookworst,bbqsaus,
roomboter,dessertsaus,kauwgom,
toaal 19,65.
op de markt: 3kg uien,2kg prei,2komkommers,knolselderij,2bosjes selderij groen,ananas,champignons 500gr,spruitjes 650gr,1 1/2 kg bananen,4stronkjes brocoli toaal:9,25
bij de kippenboer 350 gr kipkerriesalade (de lekkerste die er is) 4,25 euro.
bij bevriende appelboer nog 3kg elstars gekregen
totaal uit gegeven: 33,15
droge worst 2x,cragottecrackers,kaasfondeu3x,slagroom,
ontbijtspek,mozzarella,chardonay,rookworst,bbqsaus,
roomboter,dessertsaus,kauwgom,
toaal 19,65.
op de markt: 3kg uien,2kg prei,2komkommers,knolselderij,2bosjes selderij groen,ananas,champignons 500gr,spruitjes 650gr,1 1/2 kg bananen,4stronkjes brocoli toaal:9,25
bij de kippenboer 350 gr kipkerriesalade (de lekkerste die er is) 4,25 euro.
bij bevriende appelboer nog 3kg elstars gekregen
totaal uit gegeven: 33,15
donderdag 18 december 2008 om 19:51
Hierbij mijn lijstjes:
the read shop
2 wenskaarten 4,20
Plusmarkt:
kip kerrie salade
kip sate salade
bananen
halfvolle melk
magere yoghurt