Borrelplank

30-11-2020 15:48 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor sinterklaasavond heb ik aangeboden om een borrelplank te maken. Maar ik ben momenteel zó inspiratieloos (waarschijnlijk omdat ik al 6 weken misselijk ben door zwangerschap 🙈). Het moeten een beetje toegankelijke dingen zijn en het liefst dus ook dingen die ik ook mag eten. Wie heeft dé tip?
Alle reacties Link kopieren
Als je zin en puf hebt om er werk in te steken, zou ik kleine saucijzenbroodjes en een soepje erbij doen. En dan een plank met lekkere kaasjes (de meeste mag jij ook eten), zo'n truffelworstje in plakjes, serrano-ham, olijven, lekkere nootjes... En voor de retro nog een gezellig een gevuld eitje ofzo. Heerlijk! Ik ben gek op borrelplank!

En als je het niet trekt - en zes weken misselijk lijkt me echt niet leuk - dan zou ik iets kant en klaar bestellen bij de kaasboer, bij de visboer of bij de slager. Stokbrood erbij, klaar ben je.
Wat eten we vanavond?
Ik zou beginnen met voor iedereen een eigen plankje, anders is het niet coronaproof.
Pinterest :-D
HoleyMalonely schreef:
30-11-2020 15:51
Ik zou beginnen met voor iedereen een eigen plankje, anders is het niet coronaproof.

En dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets ?
Ik google meestal maar wat en combineer wat dingen.
Een leuke houten plank helpt wel in de leuke presentatie trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
30-11-2020 15:51
Ik zou beginnen met voor iedereen een eigen plankje, anders is het niet coronaproof.
Wie zegt dat het buiten eigen huishouden is? 😉
Leintje-xx schreef:
30-11-2020 15:54
Wie zegt dat het buiten eigen huishouden is? 😉
Omdat je aangeeft dat je hebt aangeboden om een borrelplank te maken. Als je het voor alleen je eigen gezin doet waarmee je samenwoont noem je het anders neem ik aan.
kaasplankje met een chutney
noten
druiven
olijven
tapenade
pesto
kaasvlinders
zoete pepers met roomkaas
dadels met walnoot en geitenkaas
gevulde eieren
vleeswaren
Dadels met spek
Berg toastjes en stokbrood

Eventueel nog warme dingen als bitterballen, mini loempia en kaasbroodje

Eventueel nog koud wraps
Alle reacties Link kopieren
Waaaarom heb ik dit aangeklikt, nu heb ik meteen trek!

- Niet typisch borrelplank misschien, wel lekker; kleine sauzijcenbroodjes/kaashapjes/bittergarnituur/kleine gehaktballetjes/knakworstjes in bladerdeeg.
- Stokjes met mozzarella en cherrytomaatjes
- Stokbrood/kaas-uien stokbrood/breekbrood met smeersels
- (Franse) kaasjes
- Wraps

En ik vind zelf wat zoete dingetjes erbij toch ook wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de eerste de beste speciaalzaak die dit verkoopt. Dan maar iets duurder.
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaasavond, met kinderen erbij denk ik?

Ik zou gehaktballetjes doen (met mosterd en/of piccalilly voor de volwassenen). Iets van een plaattaart of flammkuche die je in reepjes of blokjes snijdt, ook koud lekker (maar warm nog lekkerder). Flammkuche-deeg is kant en klaar verkrijgbaar; crème fraiche erop en spekjes, eventueel courgette en klaar ben je.

Zelf humus maken (niet moeilijk), of supermarkt-humus opleuken met een smaakje: peperolie, gedroogde tomaat, pompoenpuree, en dat op stokbrood of Turks brood.

Verder gewoon wat snoeptomaatjes, komkommer etc., al dan niet met dip. Olijven. Kaas in blokjes, ook met die mosterd.

Mag je allemaal zelf ook hebben, dat scheelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er in jouw geval denk ik makkelijk vanaf maken door het allemaal kant en klaar te kopen of te bestellen. Hier in de omgeving bieden veel horecazaken zulke planken aan.
En anders ga je naar Ah/Jumbo en koopt een hoop van die bakjes en kiepert het leuk op een plank of schaal.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
30-11-2020 15:56
Ga naar de eerste de beste speciaalzaak die dit verkoopt. Dan maar iets duurder.
Dit dus. Er zijn heel veel restaurants en cateraars die nu borrelplanken aanbieden. Zo steun je de horeca, zet je wat moois op tafel en heb je er zelf amper werk van. Driedubbel winst.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bij een lokale ondernemer bestellen: doe je iets goeds voor de horeca, heb je er zelf geen werk aan én het is vaak hartstikke lekker.

win-win-win-situatie enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik maak regelmatig gigantische borrelplanken die gewoon als avondeten dienen, heerlijk! Favorieten hier zijn;
- dadels met roomkaas en spek
- pepers met roomkaas
- allerlei worstjes en kaasjes
- groente dippen in hummus en babaganoush
- wat de Jumbo heeft bij de drie voor vijf euro borrelhapjes assortiment
- gevulde eitjes
- bugles gevuld met kaas
- stokbroden met allerlei dips
- toastjes met salades
- chips met een sausje
- prikkers met afwisselend kaas, zilverui, augurk, salami blokjes. Staat erg feestelijk
- het ouderwetse augurkje in boterhamworst.
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Gewoon het de plastic bakjes met tapas-achtige zaken bij AH halen en netjes op een plank leggen. Ze hebben ook kant en klare combinaties van vleeswaren. Niet moeilijker maken dan het is. Zeker voor zo'n Sinterklaasavond is dat toch meer dan prima? De meeste mensen zijn op zo'n avond met andere dingen bezig dan met culinaire hoogstandjes.
Alle reacties Link kopieren
Heksenkaas met dipstokjes en kaasblokjes en rauwkost.
Gevulde eieren
Wraps met diverse vullingen
Soepstengel met rauwe ham omwikkeld
Spiesjes met druifje-kaasblokje-knakworstje-worst-tomaatje-wortelbolletje


Warm:
Pizza piccolino, chickenwings, sauzijzebroodjes, mini-knaks, gehaktballetjes in satésaus, bitterballen, mini-sateetjes, loempiaatjes, mini-bapao.
Kijk in het diepvriesvak vd supermarkt en er is een keur aan warme hapjes.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
30-11-2020 16:03
Gewoon het de plastic bakjes met tapas-achtige zaken bij AH halen en netjes op een plank leggen. Ze hebben ook kant en klare combinaties van vleeswaren. Niet moeilijker maken dan het is. Zeker voor zo'n Sinterklaasavond is dat toch meer dan prima? De meeste mensen zijn op zo'n avond met andere dingen bezig dan met culinaire hoogstandjes.
Ja precies, die bakjes vind ik ook lekker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nou met al deze tips maakt TO de borrelplank der borrelplanken 😄
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
En als je je wil uitsloven (maar dat denk ik niet, maar toch...):

Afbeelding

Afbeelding

Zelf loempia’s maken á la zak van sinterklaas
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ZonnedauwRegenboog schreef:
30-11-2020 16:06
Nou met al deze tips maakt TO de borrelplank der borrelplanken 😄
Ik denk dat we genoeg eten hebben voor een week 😅
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
30-11-2020 15:56
Ga naar de eerste de beste speciaalzaak die dit verkoopt. Dan maar iets duurder.
soort van dit, ga naar de Jumbo, haal in ieder geval twee x de saucijzenstaaf (hartige staaf) want die is super lekker, en verder van die tapas bakjes, 3 voor € 5,-. Wat kaas en van dat noten/vijgenbrood erbij, wat dippers en klaar ben je.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gekeken op https://borrelplankchallenge.com/ ?
Hun actie is vrij nieuw en de inspiratiepagina ( https://borrelplankchallenge.com/social ... ge-content ) loopt steeds verder vol met leuke plaatjes.
Ik vind alle dingen hier heerlijk klinken maar voor mij doen plaatjes toch een stuk meer als het om inspiratie gaat.

Heel veel plezier alvast :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik stem ook op steun de lokale middenstand en bestel het lekker.

En ja, ik zit nu ook online verlekkerd naar borrelplanken te zoeken terwijl ik niet eens een borrelplank nodig heb...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven